Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko mieheni törkeä? Lontoolaiset, ja muutkin!

Vierailija
03.08.2012 |

Yksi serkuistani on asunut Lontoossa jo monta vuotta. Nyt hän on Suomessa lomalla ja päätin sen takia kutsua serkkuköörimme meille illanviettoon. Mieheni ei oikein tästä lontoolaisserkusta välitä, hän on todella isänmaallinen ja hänen sukulaisiaan o ollut sodassa. Uskon, että hän kokee jotenkin loukkauksena, että serkkuni on tehnyt elämän maailmalle.

Serkkuni ei ole mikään Suomen haukkuja kuitenkaan, ja alkuilta menikin hyvin. Ruokapöydässä mieheni kysyi serkultani, milloin tämä aikoo tulla Suomeen takaisin. Serkkuni sanoi, että tuskin pitkiin aikoihin tai ehkä ei koskaan, hänellä on ura ja elämä siellä. Mieheni sitten alkoi kyselemään syitä tähän. Hän kysyi, mielestäni aiheellisesti, mitä vikaa on esimerkiksi kotikylässämme (10 000 asukkaan kaupunki). Serkkuni oli vähän hankala ja sanoi lopulta jotenkin näin "kun on asunut KEski-Lontoossa, tai missä tahansa suurkaupungissa, tarpeeksi pitkään, tuntuu tosi vaikealta ajatus että muuttaisi tällaiseen pikkukaupunkiin".

Olin itsekin vähän ihmeissäni ja tuin miestäni kysymällä, mitä serkkuni tarkoittaa. Hän selitti jotain palveluista, mitä Lontoossa on enemmän kuin kotikaupungissamme. Miestäni alkoi selvästi ärsyttämään ja yritimme muun seurueen kanssa hillitä tilannetta. Mies kuitenkin suuttui ja käski serkkuni poistumaan kotoamme.

Hän oli todella yllättynyt ja lähti, muut serkut jhäivät vielä vähäksi aikaa ja mies lähti ulos tupakalle. Serkuistani läheisin totesi mieheni olleen todella epäkohtelias. Pyysin muitakin serkkujani poistumaan mutta yleinen mielipide oli että mies oli törkeä ja serkku ei.

Mitä mieltä on av-raati? Toimiko kumpi ikävästi? Ymmärrän miestäni sillä tuolalinen Suomen dissaaminen on loukkaavaa. Ja sitä piti kysyä, että mitä ne KEski-Lontoon mahtavat palvelut on?:)

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltä hänestä tuntuisi muuttaa omasta 10 000 asukkaan kotikaupungistaan vaikka johonkin 200 asukkaan kylään, josta on 100 km lähimpään kaupunkiin.

Lähtisitkö ihan riemusta kiljuen?

Vierailija
62/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpas taas vedätettyä teitä. Mä alan olla todella hyvä tässä ja saan tirskua ihan rauhassa. Mutta seuraavaa provoani en sitten enää paljastakaan! Olen siis se joka tunnusti pari päivää sitten kirjoittavansa provoja tänne ja kyllä kirjoitin myös tämän :D

Hyvät provot piristää aina kummasti :)

Keksi seuraavaksi semmoinen mistä saadaan oikein kunnon riita aikaan. Ne on ihan parhaita :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpas taas vedätettyä teitä. Mä alan olla todella hyvä tässä ja saan tirskua ihan rauhassa. Mutta seuraavaa provoani en sitten enää paljastakaan! Olen siis se joka tunnusti pari päivää sitten kirjoittavansa provoja tänne ja kyllä kirjoitin myös tämän :D

Keksi seuraavaksi semmoinen mistä saadaan oikein kunnon riita aikaan. Ne on ihan parhaita :D

jossa provo siis "tunnustettiin"

Vierailija
64/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttieinari ja törkyturpa on miehesi.

Tyhmäkin se miehesi on, kun ei tajua, että kaikki ei tykkää samoista asioista.

Tunnen todella suurta myötähäpeää miehesi puolesta.

Hävytön äijä.

Vierailija
65/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun omassa elämässä isojakin ongelmia, kun keksit näitä?

Tosin tunnen miehesi kaltaisia juntteja ja tiedän, että vaimonsa toimisivat juuri noin. Leikit olevasi WT, mutta et tajua, että myös olet WT

Vierailija
66/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kukaan on niin keskenkasvuinen et pyytää vieraan lähtemään vai miten sisäsiittoisia te kaikki olette.

AP ja mies oli molemmat törkeitä.=D

Vierailija
67/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti voisin muuttaa takaisin kotikuntaan, joka on alle 10.000 asukkaan kaupunki! Nyt asun yhdessä Suomen suurimmsita kaupungeista.

Lontoossa ja pikkukaupungissa on kummassakin omat hyvät ja huonot puolensa. Sanomattakin lienee selvää, että isossa kaupungissa ON paljon enemmän palveluita. Pienessä paikkakunnassa palvelut ovat sen sijaan usein halvempia laatutasosta riippumatta. Siellä on myös se etu, että naapureita yms. autetaan.

Se, että haluaa asua mieluummin cityssä ei tarkoita sitä, että dissaisi Suomea. Serkkusi yritti olla kohtelias. Miehesi on täysi törppö!

Vierailija
68/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:tä ja miestänsä heittämässä yksitellen vieraita ulos :-DD Oikeesti tää naurattaa mua varmaan vielä pitkään.

Vierailija
69/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei serkkusi Suomea dissannut mitenkään. Hän vain puhui subjektiivisen kokemuksen pohjalta sanoen saman, josta varmaan suurin osa meistä tavallisista maailmaa nähneistä on samaa mieltä.

En ylipäätään ymmärrä, miksi miehesi on niin umpioitunut, että pelkkä ulkomailla asuminen ärsyttää hänen silmissään. Nykyaikana ulkomailla asuminen ja maailman näkeminen on normaalia ja miehesi tavoin ajattelevat lähinnä kouluttautumattomat ja ikänsä samoissa ympyröissä pyörineet Suomi-leijona koruja kantavat juntit. Anteeksi vain.

Muutenkin on käsittämätöntä suuttua keskustelusta, jolla on noinkin neutraali ja tavallinen aihe.

Miehelläsi ei olisi ollut mitään oikeutta käskeä serkkuasi lähtemään, koska koti on myös sinun.

Oikealla tavalla tilanne olisi hoidettu kutakuinkin seuraavalla tavalla: Olsisitte yhteisvoimin käskeneet turhaan hikeentyneen miehen rauhoittua. Jos hän tästä huolimatta olisi komentanut YHTEISEN VIERAANNE ja SINUN SERKKUSI ulos, niin sinä olisit viheltänyt pelin poikki.

Kyllä, miehesi teki törkeästi ja sinä olet aika tossukka, kun et puuttunut tilanteeseen.

Vierailija
70/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te olitte.

Vierailija
71/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten hyväksynnän, on ulkosuomalaisen haukuttava maataan ja kehutta Suomea ylikaiken. Ken uskaltaa toisin sanoa, voi saada juuri tuon hyökkäyksen ('Suomi on se paras paikka eikä sitä saa haukkua, vaikka ei olisi ikinä muualla asunut!).

miehesi on törkimys, voisi avartaa vähän sitä ajatusmaailmaansa.

Vierailija
72/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ap ei ole yhtään kommentoimassa ja puolustelemassa täällä??

Vierailija
73/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ap ei ole yhtään kommentoimassa ja puolustelemassa täällä??

Vierailija
74/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo varmasti oli provo. Jos ei nimittäin ollutkaan, niin sitten ap. ei edes tiedä, missä asuu. Suomessa ei ole 10 000 asukkaan paikkaa, jossa olisi Onnela, niin kuin ap. väitti.

Vierailija
75/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaa korostaa, että miehellä on sukulaisia ollut sodassa. Eiköhän kaikilla suomalaisilla ole sellaisia sukulaisia. Vaikka alkaa siitä sodasta toki olla jo aikaa...

Vierailija
76/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemmuudentuntoinen suomi-urpo vauhdissa.

Voi tätä pöljyyden määrää näiden suomileijona-korukaulojen joukoissa.

Olen itse käynyt jotain vastaavaa keskustelua jonkun persujen piiripäällikön kanssa. Ei siinä tiennyt enää pitäisikö itkeä vai nauraa.

Vierailija
77/77 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänensävyt, eleet ja asenne saattavat ratkaista sen, kumpi toimi törkeästi. Ehkä kuitenkin ap:n mies, kun kerran muukin seurue (sans ap) oli sitä mieltä.

Mutta joo. Meillä on myös ulkosuomalaisia ystäviä, kieltämättä heidän ajatuksensa ja asenteensa ovat välillä, sanoisinko, erikoisia näin koko ikänsä Suomessa asuneen mielestä. Kyseinen henkilö oli sitä mieltä, että hän ei halua maksaa veroja, vaan mieluummin maksaa esim. lasten koulunkäynnin itse. Henkilö asuu siis maassa, jossa tulovero on erittäin alhainen, mutta kaikki palvelut maksavat. Oltiin siinä sitten vähän, että "oho, mahtaa olla kallista maksaa lasten lukukausimaksuja, kun käyvät kansainvälistä kouluakin." Lopulta olikin sitten niin, että työnantaja maksoi ne lukukausimaksut... Eikä osannut oikein vastata siihen, että mites se paikallinen taksikuski sitten maksaa lastensa opinnot. Lasten tulevaisuus oli muutenkin vähän erikoisella mallilla, ei oltu selkeästikään mietitty mitä sitten, kun haluavat yliopistoon tmv. opiskelemaan. Viisivuotinen yliopistokoulutus maksaa kuulemma siellä 200 000 euroa, eikä osannut sanoa maksaako työnantaja. Lapset voivat kuulemma sitten tehdä niin kuin Amerikassa, eli mennä töihin...

No, kukin toki tyylillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi