Oliko mieheni törkeä? Lontoolaiset, ja muutkin!
Yksi serkuistani on asunut Lontoossa jo monta vuotta. Nyt hän on Suomessa lomalla ja päätin sen takia kutsua serkkuköörimme meille illanviettoon. Mieheni ei oikein tästä lontoolaisserkusta välitä, hän on todella isänmaallinen ja hänen sukulaisiaan o ollut sodassa. Uskon, että hän kokee jotenkin loukkauksena, että serkkuni on tehnyt elämän maailmalle.
Serkkuni ei ole mikään Suomen haukkuja kuitenkaan, ja alkuilta menikin hyvin. Ruokapöydässä mieheni kysyi serkultani, milloin tämä aikoo tulla Suomeen takaisin. Serkkuni sanoi, että tuskin pitkiin aikoihin tai ehkä ei koskaan, hänellä on ura ja elämä siellä. Mieheni sitten alkoi kyselemään syitä tähän. Hän kysyi, mielestäni aiheellisesti, mitä vikaa on esimerkiksi kotikylässämme (10 000 asukkaan kaupunki). Serkkuni oli vähän hankala ja sanoi lopulta jotenkin näin "kun on asunut KEski-Lontoossa, tai missä tahansa suurkaupungissa, tarpeeksi pitkään, tuntuu tosi vaikealta ajatus että muuttaisi tällaiseen pikkukaupunkiin".
Olin itsekin vähän ihmeissäni ja tuin miestäni kysymällä, mitä serkkuni tarkoittaa. Hän selitti jotain palveluista, mitä Lontoossa on enemmän kuin kotikaupungissamme. Miestäni alkoi selvästi ärsyttämään ja yritimme muun seurueen kanssa hillitä tilannetta. Mies kuitenkin suuttui ja käski serkkuni poistumaan kotoamme.
Hän oli todella yllättynyt ja lähti, muut serkut jhäivät vielä vähäksi aikaa ja mies lähti ulos tupakalle. Serkuistani läheisin totesi mieheni olleen todella epäkohtelias. Pyysin muitakin serkkujani poistumaan mutta yleinen mielipide oli että mies oli törkeä ja serkku ei.
Mitä mieltä on av-raati? Toimiko kumpi ikävästi? Ymmärrän miestäni sillä tuolalinen Suomen dissaaminen on loukkaavaa. Ja sitä piti kysyä, että mitä ne KEski-Lontoon mahtavat palvelut on?:)
Kommentit (77)
Suomessa ei ole edes yhden ainoata KAUPUNKIA!! Että sen verran peräkylillä me asustellaan. Helsinkikin on vain isohko kylä tai keskittymä.
Ei hän Suomea dissannut, herranjestas.
Tosi asia on, kiihkeän ja vilkkaan kaupunkielämän jälkeen tavallinen Suomalainen pikkukaupunki voi tuntua todella ahdistavalta.
Otetaan tällainen "köyhä" esimerkki omasta elämästä:
Olen syntyjäni Turkulainen, muutin pienempään lähikaupunkiin ja se tuntui henkiseltä itsemurhalta.
Nyt asun Helsingin lähellä, pääkaupungin vilinä pienen matkan päässä. Ajatuskin edes Turkuun palaamisesta on puistattava. Vaikka se joskus oli maailman upein paikka, en osaa enää ajatella itseäni sinne.
Jos seuraavaksi jonnekin muutan, muutan Tukholmaan, koska se tuntuu ajatuksena kodikkaammalta.
Että oikein käskette poistumaan kodistanne?
Tämä serkku ei enää ikinä vaivaa teitä olemassaolollaan, siitä voit olla varma.
Oih, tätä myötähäpeän määrää..
olen syntynyt Helsingissä, en edes keskustassa vaan Itä-Helsingissä, ja jo Turussa keskustassa asuminen ahdisti (liian pieni kaupunki). Missään tapauksessa en voisi asua 10 000 asukkaan kaupungissa. Toisaalta tapasin hiljattain pariskunnan, jotka muuttaneet Lontoosta Itä-Helsinkiin ja viihtyvät hyvin. (Englantilaisia siis). Toiset viihtyy pienissä paikoissa, toiset ei, eikä tässä tapauksessa sillä välttämättä ollut mitään tekemistä Suomen kanssa. Te käyttäydyitte todella huonosti tivaamalla ja vänkäämällä ja ilmaisemalla, että hänellä ei ole oikeutta omaan mielipiteeseensä.
miehesi käyttäytyi typerästi ja OLI epäkohtelias- Vieras ei mun mielestä ollut missään kohtaan epäkohtelias.
Onko miehesi kateellinen serkulleen? Kuulostaa vähäm siltä...
Kusutte serkkuja kylään ja laitatte ne yksi kerrallaan pihalle kun eivät ole samaa mieltä teidän kanssa siitä, että kaikkien pitäisi nauttia asumisesta pikku-Härmälässä.
Koitahan etsiä sieltä härmästä muutama ystävä, voi olla, että serkuistanne ette enää kuule.
Sainpahan aamun naurut ainakin tästä ja oletettavasti myös koko serkkusarjanne nauraa teille. Kukaan ei voi olla noin idiootti kuin miehesi on! Tuskin pitäisin teihin kovinkaan tiivistä yhetyttä tämän jälkeen, mikäli olsiin kukaan noista serkuistanne. Tai sitten ihan vain tahallani ja huvittaakseni itseäni provosoisin hölmöä miestäsi vastaavilla keskusteluilla. :D
Onhan Lontoossa nyt ehkä hiukan enemmän "palveluita" kuin 10 000 asukkaan pikkukaupungissa. Ja vaikka ei olisikaan niin jos joku tykkää asua siellä niin miksi ihmeessä se olisi Suomen dissaamista. Ihmiset tykkäävät eri asioista. Minäkään en muuttaisi noin pieneen kaupunkiin vaikka ihan Suomessa asunkin. Minulle palvelut tarkoittaa hiukan muutakin kuin kauppa ja ravintola sekä uimahalli.
Intätte, että miksei tyyppi tule takaisin, ja hän vastaa että
- suurkaupungissa asumisen jälkeen on vaikea sopeutua pikkukaupunkiin
- suurkaupungin palveluvalikoima ovat paremmat kuin pikkukaupungin palveluvalikoima
Ja teidän mielestä tämä on Suomen dissaamista????
Mikä teistä olisi ollut sopiva vastaus?
Really.
Miksi serkkusi pitäisi muuttaa Suomeen, jos hänen elämänsä on Lontoossa? Miksi hänen pitäisi sun isänmaallisen miehesi takia asua samassa paikassa kuin te?
En tiedä, mitä Keski-Lontoossa on, mutta mä voisin sanoa ihan samalla tavalla pelkästä Helsingistä. En mä täältä mihinkään 10 000 asukkaan kylään muuttaisi.
ja serkkuhan yritti sovitella ja perustella valintaansa, vaikkei hän ole kellekään mitään selityksiä velkaa.
Kyllä minäkin uskon, että jos on elänyt kaupungissa jossa on esim. Suomen verran asukkaita, on vaikea muuttaa pikkukaupunkiin, oli se pikkukaupunki missä maassa tahansa. Motivaation on oltava hyvä ja sopeutuminen vie aikaa.
Ja muuten, jos serkkusi on suomalainen, ovat hänenkin sukulaisensa olleet ihan niissä samoissa sodissa kuin miehesikin sukulaiset.
Voiko tää kysymys olla tottakaan?!
Siis serkku ei tehnyt mitään väärää ei siis mitään,
onko siellä pienillä paikkakunnilla tosiaan niin vaikea ymmärtää että monikaan ei suostuisi asumaan enää esim. pienessä synnyinkaupungissaan jos on sieltä pois lähtenyt ja syy on juuri se kun "kaikki tuntee kaikki", mitä ongelmaa ei esim. isommissa kaupungeissa,saati lontoossa,ellei ole julkkis..
Miten hän dissasi suomea?Moni sanoo jo Pohjois-Espoossakin että haluaa lähemmäs palveluita,vaikka ajamisessa ostospaikkoihin ei autolla mene kauan,kuinka sitten jossain pikkukylässä,jossa ns.kunnolliset/laajat palvelut voivat oikeasti olla tosi kaukana.Moni haluaa kaikki palvelut kävely tai bussietäisyydelle,eikä vaan ruokakauppaa.
Huomaahan sen esim.perhesurmissa,lasten/nuorten yliajoissa tms. vastaavanlaisissa rikoksissa jotka tehty pienellä paikkakunnilla niin lukee otsikot iltapäivälehdissä "koko kylä tunsi perheen", Helsingissä taas puhutaan naapurustosta.. 8)
Ihmisiä on erilaisia,suotakoon kaikkien asua siellä missä kokee pahaaksi olla.
Miehesi oikein haastoi riitaa..
Vaikka valitettavasti tiedän, että ap:n ja miehensä kaltaisia sekopäitä on oikeastikin olemassa.
t:ulkosuomalainen
Minä en nyt keksi, että oletteko te niin kateellisia serkullesi vai niin itsekeskeisiä ettette ymmärrä muunlaisia ihmisiä...
Tämähän on siis ihan naurettava aloitus, kai sen itsekin tajuat? Ei kuitenkaan niin hauska, että siitä kannattaisi provoa vääntää.
Sainpas taas vedätettyä teitä. Mä alan olla todella hyvä tässä ja saan tirskua ihan rauhassa. Mutta seuraavaa provoani en sitten enää paljastakaan!
Olen siis se joka tunnusti pari päivää sitten kirjoittavansa provoja tänne ja kyllä kirjoitin myös tämän :D
kiehtovaa kuin jotkut "palvelut". Onnelaa siellä ei taida olla ...
Sodankäyneillä sukupolvilla oli käytöstavat. Sen jälkeen on tapahtunut jotakin. Nykyään kutsutaan ihmisiä kylään ja pyritään sitten loukkaamaan heitä. Lopuksi heidät heitetään pihalle. Huonosti menee.
Olisinpa saanut olla mukana, olisin nauranut itseni kipeäksi!
Vielä jäi kaivelemaan, että miten se serkku oli "vähän hankala"? Siksikö kun sanoi tuon että "kun on asunut KEski-Lontoossa, tai missä tahansa suurkaupungissa, tarpeeksi pitkään, tuntuu tosi vaikealta ajatus että muuttaisi tällaiseen pikkukaupunkiin".
Oikein kunnon juntti-einari-meininkiä teillä!! Mutta kiitos aamun nauruista kuitenkin :-)
Sainpas taas vedätettyä teitä. Mä alan olla todella hyvä tässä ja saan tirskua ihan rauhassa. Mutta seuraavaa provoani en sitten enää paljastakaan!
Olen siis se joka tunnusti pari päivää sitten kirjoittavansa provoja tänne ja kyllä kirjoitin myös tämän :D
Kyllä sinäkin vielä joskus (ehkä) ystäviä ja perheen saat. Sinulla on sitten muutakin elämää.
Kirjoitinkin tuonne aikaisemmin että selvä provo ja muistan sun parinpäivän takaisen tunnustukses. Hanki jo elämä ja painu muualle provoilemaan!
Intätte, että miksei tyyppi tule takaisin, ja hän vastaa että
- suurkaupungissa asumisen jälkeen on vaikea sopeutua pikkukaupunkiin
- suurkaupungin palveluvalikoima ovat paremmat kuin pikkukaupungin palveluvalikoimaJa teidän mielestä tämä on Suomen dissaamista????
Mikä teistä olisi ollut sopiva vastaus?Really.
"on teillä täällä Kajaanissa kyllä kaunista", "täällä on kyllä ihan mielettömän rauhallista, ihan sielu lepää" tms.
Siis osittainhan nuo ovat totta, mutta tuollaiselle persujuntille pitää valehdella vähän ja antaa ymmärtää, että minä raukka nyt joudun ulkomailla asumaan:)
t. Roomassa asuva
p.s. Kuvitelkaas ihmisten vittuilu nyt eurokriisin aikaan? Joo, Suomihan se koko E-Eurooppaa elättäää....
Olisit tehnyt pohjatyösi paremmin. Suomessa ei ole yhtään Onnelaa missään 10 000 asukkaan "kaupungissa".