Oliko mieheni törkeä? Lontoolaiset, ja muutkin!
Yksi serkuistani on asunut Lontoossa jo monta vuotta. Nyt hän on Suomessa lomalla ja päätin sen takia kutsua serkkuköörimme meille illanviettoon. Mieheni ei oikein tästä lontoolaisserkusta välitä, hän on todella isänmaallinen ja hänen sukulaisiaan o ollut sodassa. Uskon, että hän kokee jotenkin loukkauksena, että serkkuni on tehnyt elämän maailmalle.
Serkkuni ei ole mikään Suomen haukkuja kuitenkaan, ja alkuilta menikin hyvin. Ruokapöydässä mieheni kysyi serkultani, milloin tämä aikoo tulla Suomeen takaisin. Serkkuni sanoi, että tuskin pitkiin aikoihin tai ehkä ei koskaan, hänellä on ura ja elämä siellä. Mieheni sitten alkoi kyselemään syitä tähän. Hän kysyi, mielestäni aiheellisesti, mitä vikaa on esimerkiksi kotikylässämme (10 000 asukkaan kaupunki). Serkkuni oli vähän hankala ja sanoi lopulta jotenkin näin "kun on asunut KEski-Lontoossa, tai missä tahansa suurkaupungissa, tarpeeksi pitkään, tuntuu tosi vaikealta ajatus että muuttaisi tällaiseen pikkukaupunkiin".
Olin itsekin vähän ihmeissäni ja tuin miestäni kysymällä, mitä serkkuni tarkoittaa. Hän selitti jotain palveluista, mitä Lontoossa on enemmän kuin kotikaupungissamme. Miestäni alkoi selvästi ärsyttämään ja yritimme muun seurueen kanssa hillitä tilannetta. Mies kuitenkin suuttui ja käski serkkuni poistumaan kotoamme.
Hän oli todella yllättynyt ja lähti, muut serkut jhäivät vielä vähäksi aikaa ja mies lähti ulos tupakalle. Serkuistani läheisin totesi mieheni olleen todella epäkohtelias. Pyysin muitakin serkkujani poistumaan mutta yleinen mielipide oli että mies oli törkeä ja serkku ei.
Mitä mieltä on av-raati? Toimiko kumpi ikävästi? Ymmärrän miestäni sillä tuolalinen Suomen dissaaminen on loukkaavaa. Ja sitä piti kysyä, että mitä ne KEski-Lontoon mahtavat palvelut on?:)
Kommentit (77)
Ruokapöydässä mieheni kysyi serkultani, milloin tämä aikoo tulla Suomeen takaisin. Serkkuni sanoi, että tuskin pitkiin aikoihin tai ehkä ei koskaan, hänellä on ura ja elämä siellä. Mieheni sitten alkoi kyselemään syitä tähän.
Syitä MIHIN?? Johan "serkku" ap:n "miehelle" ne oli edellä sanonut: ura ja elämä ovat Lontoossa.
Keksikää parempia provoja.
Voi jeesus, pitäisi vähän osata asettua toisen asemaan.
Mielestäni miehesi oli erittäin tökerö. Jo se, että hän kysyy mitä VIKAA kotikaupungissa on, antaa sen käsityksen, että miehen mielestä serkku on jollain tapaa hylännyt kotipaikkansa ja -maansa, kun siinä nyt muka jotain vikaa on.
Serkun koti on Lontoossa, miksi olettaa, että hän sieltä palaa? Ei hänellä ole mitään velvollisuutta palata Suomeen, ulkomailla on hänen kotinsa nyt. Ja mitä ihmeellistä serkkusi vastauksessa oli? Hyvin asiallinen, totuudenmukainen vastaus, ei todellakaan mitään dissausta. Toiset pitävät pienistä paikkakunnista, toiset isoista kaupungeista. Se paikka, jonka sinä ja miehesi tunnette kodiksi, ei tunnu serkustasi kodilta. Turha siinä on alkaa tenttaamaan ja epäkohteliailla kysymyksillä solvaamaan hänen valintaansa missä elämänsä viettää.
Ja hei hyvänen aika, kutsutaan illanviettoon ja sitten heitetään ulos, kun ukko ei sulata ihmistä, joka on päättänyt muuttaa ulkomaille..
Itse ainakin ottaisin pesäeroa rajusti tuollaisiin sukulaisiin kuin te.
Kyllä iso miinus lähtee miehellesi ja sinulle. Olette kyllä junttien pohjasakkaa.
Uskomatonta, kutsutte serkkunne teille illanviettoon ja sitten käskette häipyä, kun Lontoon serkku ei enää haluaisi asua teidän pikku kaupungissa. Mielestäni miehesi toimi erittäin törkeästi. Miksi miehesi otti asian niin henkilökohtaisesti? Noloa todellakin..nolo mies sulla!!!!!!!
Hän yritti vain erittäin hienovaraisesti selittää, miksi ei haluaisi enää Suomessa asua. Kuulostaa, että miehesi yritti haastaa riitaa. Ja jos minä olisin ollut serkkusi, olisin kyllä pelännyt olla vieraana tuollaisten suomijunttipersujen kodissa, jossa asiallisen keskustelun sijaan harrastetaan hyökkäävää ja aggressiivista keskustelua. Jos olisin serkkusi, eipä olisi mitään mielenkiintoa pitää yhteyttä tuollaisiin "avarakatseisiin ihmisiin"..
Siis kuka nyt kehtaa kertoa pitävänsä suurkaupungissa asumisesta verrattuna härmäläiseen pikkukylään?
Ja ei serkkukaan osannut eritellä. Meilläkin on kauppoja, ravintola, kahvila, kirjasto ja uimahalli. Onnelakin löytyy. Eli kaikki ne "palvelut" mitä ihminen tarvitsee.
Oletko ap koskaan matkustanut Härmää pitemmälle? Itse olen asunut miljoonakaupungissa useamman vuoden, mutta Suomessa asunut nyt muutaman vuoden ja usein kaipaan takaisin ulkomaille. Siellä on "palveluja" tarjolla, mitä Suomesta ei ole.
Siis kuka nyt kehtaa kertoa pitävänsä suurkaupungissa asumisesta verrattuna härmäläiseen pikkukylään?
Ja ei serkkukaan osannut eritellä. Meilläkin on kauppoja, ravintola, kahvila, kirjasto ja uimahalli. Onnelakin löytyy. Eli kaikki ne "palvelut" mitä ihminen tarvitsee.
Tosissasi et voi olla kuitenkaan.
Mutta kehottaisin teitä pysymään siellä landella.
on varmaan parempia mahdollisuuksia esim. ostaa seksipalveluita ;)
vaan serkku oli fiksu ja oli tuonut tuliaisia. Miehelleni hienon tuhannen taalan knallin ja minulle hajushampoota.
Siinä unohtui hienohelma. Jos on hieno niin tuo kotiin hienoja tuliaisia pehmennykseksi.
Pitää pedata niinkuin makaa ja siinähän se. Mies sai tonnin arvoisen knallin ja minä arvokasta hajustettua shampoota.
Ainakin meikä persut oli ihan ostettuja ihastuksesta, kun serkku tuli pois olympia huumasta meille rauhaisaan koivu Suomeen.
Suomi on paras paikka tuora lahjuksia.
- pohjanmaa fever
vaan serkku oli fiksu ja oli tuonut tuliaisia. Miehelleni hienon tuhannen taalan knallin ja minulle hajushampoota.
Siinä unohtui hienohelma. Jos on hieno niin tuo kotiin hienoja tuliaisia pehmennykseksi.
Pitää pedata niinkuin makaa ja siinähän se. Mies sai tonnin arvoisen knallin ja minä arvokasta hajustettua shampoota.Ainakin meikä persut oli ihan ostettuja ihastuksesta, kun serkku tuli pois olympia huumasta meille rauhaisaan koivu Suomeen.
Suomi on paras paikka tuora lahjuksia.- pohjanmaa fever
tottahan lontoon mammat käy lueskelemassa tätä palstaa ja kommentoivat nyt ahkerasti kun kerrankin sattui aihe, joka koskettaa omia kotikulmia :D
Mennä nyt näin aamutuimaan lukemaan tällasta, ei edes kahvia vielä tullut juotua...
Painukoon sinne Lontooseensa vaan, kun ei arvosta koto-Suomen pikkukylän palveluja!!!!!!!!
S-Market, K-kauppa, posti, kirjasto, ehkä R-kioski. Kyllä noita palveluja pitää arvostaa verrattuna nyt johonkin keski-lontoon tarjontaan!!!