Kumpi maksaa mun lomamatkan, mies vai minä?
Avomiehen tulot on 8 kertaa suuremmat kuin mulla. Oma tilini on yleensä tyhjä ennen seuraavaa palkkaa, eli on älyttömän vaikea säästää yhtään juuri nyt.
Miehen mielestä meidän lomamatkan pitää olla niin halpa että pystyn maksamaan oman osuuteni. Mies maksaa oman ja lasten matkat. Vaikka hänellä ei siis rahasta ole pulaa.
No, näyttää siltä ettei tule matkaa.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (69)
Rahasta on loppupeleissä aina enemmän iloa kuin suomalaisesta naisesta. Mies, joka maksaa naisen kuluja on vain ja ainoastaan hölmö.
Ymmärtäväinen, ihmisläheinen, tasa-arvoinen, tyhnä, idiootti, joku muu mikä?
Kumpikin maksaa omat menonsa. Tietysti todellisen hädän, sairauden tai poikkeustilanteen tullen pitää toista auttaa, muttei mitään hömpötyksiä ja humutuksia pidä eikä tarvitse mennä kustantamaan.
yhteinen talous tulisi ehdottomasti olla silloin kun puolisoiden kesken tuloissa on noin suuri epäsuhta. kysy siltä että kuinka paljon se haluaa että sinä maksat ja sitten myyt vaikka teidän veneen jos se sanoo että oman matkakulusi.
Jää sinä sitten huilaamaan kotiin ja nauti olostasi, kun ukko hoitaa lapsia lomakohteessa. Ehkä ensi kerralla kukkaron nyörit vähän aukee.
kun ollaan päätetty olla naimisissa eli tosissaan yhdessä niin silloin ehdottomasti kaikki perheen matkat on yhteisiä menoja jotka pitää maksaa sen joka pystyy, muuten ei mennä matkalle jos kumpikaan ei pysty maksaan...
sitten ku tehdään omia hankintoja esim mies haluu mopedin ja nainen univormun niin niistä neuvotellaan yhdessä että onko varaa ja päätetään yhdessä vaikka toiselle tulisikin käyttöön
halua lähteä isänsä kanssa, tuntevat olonsa turvattomaksi. Pieniä ovat eikä mies osaa huolehtia, itsekään en nukkuisi öitäni kun miettisin selviävätkö lapset hengissä ylipäätään. Eikä tuo äijä ikimaailmassa edes suostuisi lähtemään. Mies saa tosi hyvää palkkaa, suuria bonuksia, kerää omaisuutta ym. En odotakaan että minua elättäisi, teen töitä osa-aikaisesti ja ihan kohtuullisesti saan rahaa mutta ylimääräiseen ei riitä, ellei aleta ruuasta tinkiä. Nyt pitää se kuitenkin tehdä, jos aion lapset saada lomalle. :( No, paistaa se päivä vielä risukasaankin. Ap
halua lähteä isänsä kanssa, tuntevat olonsa turvattomaksi. Pieniä ovat eikä mies osaa huolehtia, itsekään en nukkuisi öitäni kun miettisin selviävätkö lapset hengissä ylipäätään. Eikä tuo äijä ikimaailmassa edes suostuisi lähtemään. Mies saa tosi hyvää palkkaa, suuria bonuksia, kerää omaisuutta ym. En odotakaan että minua elättäisi, teen töitä osa-aikaisesti ja ihan kohtuullisesti saan rahaa mutta ylimääräiseen ei riitä, ellei aleta ruuasta tinkiä. Nyt pitää se kuitenkin tehdä, jos aion lapset saada lomalle. :( No, paistaa se päivä vielä risukasaankin. Ap
Oletko ihan varma että olet oikean miehen kanssa?
kun ollaan päätetty olla naimisissa eli tosissaan yhdessä niin silloin ehdottomasti kaikki perheen matkat on yhteisiä menoja jotka pitää maksaa sen joka pystyy, muuten ei mennä matkalle jos kumpikaan ei pysty maksaan...
sitten ku tehdään omia hankintoja esim mies haluu mopedin ja nainen univormun niin niistä neuvotellaan yhdessä että onko varaa ja päätetään yhdessä vaikka toiselle tulisikin käyttöön
Päteekö tämä silloinkin, jos mies on se köyhempi? (Retorinen kysymys, koska eihän nainen edes ala suhteeseen itseään köyhemmän miehen kanssa)
Ja miksi miehen pitäisi muka neuvotella _omien_ rahojensa käytöstä yhtään kenenkään kanssa?
Hulluuden huipentuma olisi olla menemättä matkalle (jos sinne haluaa) vain siksi, ettei persaukiselle naiselle iskisi kademieli.
Todella omituista, että jos ollaan aviossa ei muka voisi enää tehdä mitään juttuja ja asioita yksikseen, vaan pitäisi aina olla se siippa perskärpäsenä mukana.
hyvinkin, ja tämä ketju avasi silmiäni kyllä paljon. Mies on epänormaalin pihi mitä tulee perheeseen, lasten onnellisuuteen ja jokapäiväisiin menoihin tai vaikkapa ehjään sukkapariin. Mutta osakkeen voi ostaa tuosta vaan, tai moottorikelkan. Se on aina se oma napa... Olen varmaan maailman ainoa nainen joka ei ole koskaan saanut kukkakimppua mieheltään! Ap
Kuten on esim. Virossa, missä kukat kuuluvat jokaiseen merkkipäivään.
Vaan annapa suomalaiselle naiselle kukkia, niin se pitää ihan tyhmänä, naiivina nössönä. että mitä mä näillä teen, olisit tuonut viinipullon ennemmin.
hyvinkin, ja tämä ketju avasi silmiäni kyllä paljon. Mies on epänormaalin pihi mitä tulee perheeseen, lasten onnellisuuteen ja jokapäiväisiin menoihin tai vaikkapa ehjään sukkapariin. Mutta osakkeen voi ostaa tuosta vaan, tai moottorikelkan. Se on aina se oma napa... Olen varmaan maailman ainoa nainen joka ei ole koskaan saanut kukkakimppua mieheltään! Ap
Minkälaista rahankäyttö oli/on miehen lapsuudenkodissa?
Avomies? Avomiehellä ei ole edes elatusvelvollisuutta, puhumattakaan siitä, että pitäisi lomamatkoja maksaa.
Jos lapset ovat yhteisiä ja sinä olet teidän yhteisellä päätöksellä esim. kotihoidontuella, niin sitten kannattaa nostaa kissa pöydälle.
Itse kyllä jättäisin suosiolla tuossa tilanteessa matkan tekemättä.
Minkälaista rahankäyttö oli/on miehen lapsuudenkodissa?
Eriparisukkia voi aivan hyvin käyttää ja ruokaan ei kannata tuhlat, kun se on kuitenkin välttämätön paha - paitsi läskeille naisille, joille syöminen on harrastus.
vielä se, että nämä raha-asiat on aina menneet meillä näin, ihan suhteen alusta. Kummallakin omat rahat. Aluksi miehellä oli normaali palkka, kuitenkin tuplasti mun palkka. Tuommoiset tunteettomat juuri saa ne kovapalkkaisimmat duunit ketkuteltua, ei niissä normaali mies pärjää. Ap
Vaan annapa suomalaiselle naiselle kukkia, niin se pitää ihan tyhmänä, naiivina nössönä. että mitä mä näillä teen, olisit tuonut viinipullon ennemmin.
Ja moniko suomalaisnainen on joskus antanut miehelleen kukkia?
Ja moniko suomalaisnainen on joskus antanut miehelleen kukkia?
Näin OT:na.
yhteisiä lapsia, ja avoliitossa olemme. Mies pitää kyllä huolen että lapsilla on kaikkea. Kuten nyt maksaisi lasten matkat ja ruokakulut, mutta lasten vuoksihan mun tulot on nyt pienet, joten keljua mieheltä tämä juttu, kun tietää ettei lapset pääse kun mulla ei riitä rahat... Ihan aikuisten oikeesti sairasta vallan käyttöä. Jotain on lapsuudenkodista imenyt, siellä jääkaapin sisältökin oli jaettu... Ap
vielä se, että nämä raha-asiat on aina menneet meillä näin, ihan suhteen alusta. Kummallakin omat rahat. Aluksi miehellä oli normaali palkka, kuitenkin tuplasti mun palkka. Tuommoiset tunteettomat juuri saa ne kovapalkkaisimmat duunit ketkuteltua, ei niissä normaali mies pärjää. Ap
yhteiset menot (ruoka, kaikki lasten menot, asuminen, vakuutukset, auto) jaetaan tulojen mukaan. Minä olin kotona lasten kanssa monta vuotta ja mies maksoi suurimman osan menoista. Kun palasin töihin, rupesin maksamaan enemmän, mutta pienempipalkkaisempana kuitenkin vähemmän kuin mieheni.
Ihan aikuisten oikeesti sairasta vallan käyttöä. Jotain on lapsuudenkodista imenyt, siellä jääkaapin sisältökin oli jaettu... Ap
Teillä ei sentään ole omia ruokia?
Avomies? Avomiehellä ei ole edes elatusvelvollisuutta, puhumattakaan siitä, että pitäisi lomamatkoja maksaa.
Jos lapset ovat yhteisiä ja sinä olet teidän yhteisellä päätöksellä esim. kotihoidontuella, niin sitten kannattaa nostaa kissa pöydälle.
Itse kyllä jättäisin suosiolla tuossa tilanteessa matkan tekemättä.
kun aika harva tietää ihan oikeasti avo- ja avioliiton oikeudet ja velvollisuudet ja nyt kun parilla on yhteisiä lapsiakin, niin tilanne on aika outo.
miehen maksaa oma ja lasten matkat. Sanot että ehkä pääset mukaan seuraavalla kerralla. Nauti lapsivapaasta viikostasi ja anna miehen viettää laatuaikaa lasten kanssa. Kaikki voittavat.