Ujot ihmiset
Mun mielestä on ihana jos ihminen on hieman ujo. Maailmassa riittää suupaltteja ja kaiken tietäviä. Harmitti kun mun tuttuni nimitti erästä ujohkoa ystävääni sosiaaliseksi nollaksi. Jotkut tyypit ei jaksa näemmä yhtään nähdä vaivaa tutustumisessa. Jotkut ovat jo lapsena rohkeampia kuin toiset, mutta ei se tee heistä kaikin puolin parempia kuin ujommat ja hitaammin syttyvät ihmiset.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Oon hitaasti syttyvä tutustuessa mutta ei se poista sitä faktaa, että tutustumisvaiheen jälkeen en ole hetkeäkään hiljaa, puhun päälle ja olen besserwisser. Alkuun vain ujostuttaa, kun ei tunne.
Sama täällä.
Kaikissa temperamenteissa on jotain hyvää. Mulla on kaksi lasta, joista toinen on aina ollut ujo ja hitaastilämpenevä. Samaan aikaan hän on uskomattoman tarkkaavainen, hoksaava ja empaattinen. Toinen lapsi taas on aina ollut ihanan avoin ja pirskahteleva. Samaan aikaan hän on kova höseltämään eikä aina hoksaa, jos loukkaa muita.
Olen ujo ja täysi nolla. Ujous on aina miinusta sosiaalisissa tilanteissa.
Ei minua kyllä kiinnostakaan yleensä ihmisten typerät itsestäänselvyydet. Ja small talk teennäiset röhönaurut. M37
Mutta ujon ihmisen mielestä ei kyllä ole yhtään ihanaa olla ujo, se on kauheaa, pahimmillaan lamauttavaa. Lohtuna voin omasta kokemuksesta sanoa, että onneksi yleensä iän myötä helpottaa.
Minä olen ujo ihmehöpisijä, mutta syönkin mielialalääkkeitä jotka parantavat keskittymiskykyä ja lisäävät aloitekykyä. Pelaan myös videopelejä ja itsetutkiskelen/itseopiskelen jotka lisäävät itsetuntoa. Oikeasti en ole yhtään valmis lähestymään ihmisiä, vaikka on "älyä" kehuttu. En vain luota, että ihmiset pitäisivät mutta yritän silti. :D
Vierailija kirjoitti:
Oon hitaasti syttyvä tutustuessa mutta ei se poista sitä faktaa, että tutustumisvaiheen jälkeen en ole hetkeäkään hiljaa, puhun päälle ja olen besserwisser. Alkuun vain ujostuttaa, kun ei tunne.
Hahhaa, en ole ihan noin paha, mutta olen suuriääninen ja nauran kuin tukkijätkä. En puhu hirveästi mutta kuulemma kovaa silloin kun puhun. Voi ehkä järkyttää ujoksi minua luulevia.
Ujous on lähinnä taakka ujolle itselleen, toki se näyttää muiden silmissä söpöltä. Tosin on myös ihmisiä jotka oikein vihaa ujoja ihmisiä, kai sekin on jotain kateutta? Onneksi tuollaisia ihmisiä on vain vähän, mutta kuitenkin riittävästi pilaamaan monen ujon elämän.
On aivan parasta kun onnistuu rohkaisemaan ujon ihmisen paljastamaan sulonsa ja rohjistumaan lihallisiin leikkeihin. Yritän aina iskeä ujompia naisia, kun mahdollista. Se vaatii aluksi herkkyyttä, sitten kehumistaitoja ja lopuksi määrätietoisuutta.
Vierailija kirjoitti:
On aivan parasta kun onnistuu rohkaisemaan ujon ihmisen paljastamaan sulonsa ja rohjistumaan lihallisiin leikkeihin. Yritän aina iskeä ujompia naisia, kun mahdollista. Se vaatii aluksi herkkyyttä, sitten kehumistaitoja ja lopuksi määrätietoisuutta.
Erityisesti pidän, kun saan tutkia ujon naisen peppureikää pitkään tämän ollessa vähän liian ujo sanoakseen, ettei nyt oikein välitä siitä. Aluksi, kun jää on murrettu, tarjoudun hieromaan naisen paikat. Siitä etenen alaspäin. Kun etenee pyllylle riittävän äkkiä, häpeän tunne on nähtävissdä kasvoilta. Nautin tuosta hetkestä eniten. Tästä eteenpäin häpeän tunne laantuu, ja nainen rentoutuu, kaikki on mahdollista.