Annatteko te lastenne pukeutua joka päivä verkkareihin koulussa?
Kommentit (71)
verkkarit, puvun housut, farkut tai collarit. Miten olis ihan siistit puuvillahousut, chinosit, vakosamettihousut, jne. Kyllä pojillekin luulis löytyvän. Ja halvalla, ihan H&M:ltä. Nykyään muuten farkuistakin on lapsille sellaisia ihan letkeitä ja rentoja, mutta ihan kivannäköisiä arkisia housuja. <a href="http://www.hm.com/fi/product/94011?article=94011-N" alt="http://www.hm.com/fi/product/94011?article=94011-N">http://www.hm.com/fi/product/94011?article=94011-N</a> <a href="http://www.hm.com/fi/product/99888?article=99888-A" alt="http://www.hm.com/fi/product/99888?article=99888-A">http://www.hm.com/fi/product/99888?article=99888-A</a> <a href="http://www.hm.com/fi/product/94011?article=94011-N" alt="http://www.hm.com/fi/product/94011?article=94011-N">http://www.hm.com/fi/product/94011?article=94011-N</a>
niin en todellakaan itketä ja pakota lasta tuntemaan itseään typerän näköiseksi.
Se ei riitä, että äidin mielestä lapsi on tyylikäs, täytyy pojankin tuntea olonsa varmaksi.
Välituntipeleissä farkut ja muut ovat epäkäytännölliset. Ehkä vähän vanhempana tilanne muuttuu kun aletaan enemän pönötttämään välkällä ja lopetetaan pelailu.
Tyttären kanssa käynyt samalla lailla, ei kelpaa enää äidin valkkaamat vaatteet. Minä pitäisin Petit Bateau tai NoaNoa tyylisistä, mutta ei kelpaa.
Toki voi vain käskeä ja tottelisivatkin, mutta mitä sillä voittaisin?
Herranterttujaan ja kehottavat valitsemaan mukavat virttyneet verkkarit kouluasuksi. Saako oletkin alkaa kulkea joka päivä verkkareissa....pyamakn voisi tuntua ahterin alla kivalta.
Milloin aiotte alaa opettamaan 'työpukeutumista'?
Meidän työpaikalla ei ole mahdollisuutta pelata joka tunti vartin verran futista pihalla. Koska lapseni "työpaikalla" se on mahdollista, hän todellakin saa pukeutua sellaisiin vaatteisiin, että se pelaaminen on mahdollista.
Mielelläni itsekin näkisin poikani niissä siisteissä farkuissa, joita olen hänelle pinon ostanut, mutta kun se ei olisi reilua sulkea häntä pois välituntiporukoista sen takia, että minä saisin sitten olla tyytyväinen, että kylläpä on nyt 9v urheilijapoika koulussa tyylikkäänä.
avomiehen 12v tyttö on viettämässä viikonloppuaan meillä ja aikoi ilmeisesti valvoa työhään.
Good wife oli hänellä aikomuksena katsoa, itse en sitä sarjaa seuraa yhtään joten en tiennyt mistä oli kyse. Mutta kun jutuissa pyörii huorat jne. niin mun mielestäni se ei vaan ole tuon ikäisen ohjelma. Ja ilmeisesti se on joku ikärajattu ohjelma kun alkaakin vasta kymmeneltä.
Sanoin avokille että hän voisi käskeä/kehottaa lapsensa yöpuulle (tein toin siis ihan hissukseen kun olimme keittiössä kahden). Mutta mikä alkaa; mankuminen "eikä, mä haluan katsoa tän loppuun" ja siis sellaisella naukuvalla äänellä.
Mitä tekee avokki? Kohauttaa olkiaan ja antaa jatkaa telkkarin katselua.
Koska siitä ei oikein ollut tullakseen mitään, sanoin minä sitten et nyt on aika mennä nukkumaan, kello on jo ihan riittävästi.
Ensin ei tahtonut tapahtua oikein mitään, käskin toisen kerran ja sit likka lähti laahustaen liikkeelle.
Vitkuttelua ja vetkuttelua ja sitä stanan mankumista kesti liki puoli tuntia, yöpuvun vaihto ja hammaspesu kesti ja kesti...
- en tiedä kumpi ottaa enemmän päähän, avomiehen lepsuilu vai tuon ikäisen mankuminen.
Mutta ta-daah. Mä olen jälleen kerran se pikkusieluinen paskapää.
tuollaiseen. Jos isänsä antaa katsoa Good Wifea, mitä se sulle kuuluu? 12-vuotias on jo kohtalaisen iso ihminen, ja Good Wife tuskin on niitä pahimpia juttuja, joita 12-v voisi katsoa.
Sulla ei selvästikään ole omia lapsia, kun suhtaudut tuolla tavalla. Mutta onhan se kiva leikkiä huippukasvattajaa, kun sulta ihan selvästi puuttuu se tunneside siihen tyttöön.
Käyttääkö moni toppahousujen tai ulkoiluhousujen alla farkkuja, sammareita tms. Itsestäni ja lapsistani se tuntuu kankealta. Suurin osa kouluvuodesta menee kaksilla housuilla, vain vähän aikaa menee ilman toisia ulkohousuja.
kulahtaneita verkkareita tai college-housuja. Laukusta löytyy jumppahousut liikuntatunneille. Housuina monenlaisia joustavia farkkuja, sammareita, housuja ja joskus siistit legginsit tunikan kanssa tai farkkuhameen. Mä ainakin ostan joustavia pillifarkkuja helpolla vyötäröllä, joten eipä nuo paljon verkkareista eroa paitsi ulkonäöltään.
Mä olen aina miettinyt, miten toiset lapset kulkee koulussa college-housuissa. Eihän ne mikään kouluvaate ole vaan rönttövaate kotipihalle.
vähän eri asia kuin pojat.
Viime vuonna pojalla oli vähintään kahtena päivänä viikossa liikuntaa ja yhtenä päivänä koulun liiksakerho. Noina päivinä odotettiin että koulussa oli verkkarit päällä koko päivän (ei kuulemma ollut aikaa vaihtaa, tarkistin asian kouluavustajalta).
Saa mennä verkkareilla.
Toisen lapsen opekin pukeutuu lähes aina verkkareihin, niin eikös se silloin ole sopiva "työasu" lapsellekin :)
Oli siis silloin ekalla luokalla.
Perustelunaan oli, että "ovat välkällä hyvät", niin kuin varmasti paljon liikkuvalla lapsella olivatkin.
Työpukeutuminenkin riippuu työstä. Eivät kaikki työtehtävät vaadi jakkupukua. Ennen kaikkea opetan lapsilleni ns tilanteen mukaista pukeutumista. Jos "tilanne" = reipasta liikuntaa välitunnit, hippaa, pallopelejä jne, niin siihen mm. verkkarit toimivat ihan asiallisesti.
(Isommat lapsemme eivät käy koulua verkkareissa, mutta esim. yläastelainen rennosti pukeutuneena. Kas kun koulu ei ole lakitoimisto.)
onko sun lapsi joku adhd-joka tarvitsee avustajan kouluun??
Viime vuonna pojalla oli vähintään kahtena päivänä viikossa liikuntaa ja yhtenä päivänä koulun liiksakerho. Noina päivinä odotettiin että koulussa oli verkkarit päällä koko päivän (ei kuulemma ollut aikaa vaihtaa, tarkistin asian kouluavustajalta).
Kyllä siitä toisesta aikuisesta on apua kaikille lapsille ja sille opelle. Koulussamme kaikissa 1.-2. luokissa on avustaja.
Herranterttujaan ja kehottavat valitsemaan mukavat virttyneet verkkarit kouluasuksi. Saako oletkin alkaa kulkea joka päivä verkkareissa....pyamakn voisi tuntua ahterin alla kivalta.
Meidän työpaikalla ei ole mahdollisuutta pelata joka tunti vartin verran futista pihalla. Koska lapseni "työpaikalla" se on mahdollista, hän todellakin saa pukeutua sellaisiin vaatteisiin, että se pelaaminen on mahdollista.
Mielelläni itsekin näkisin poikani niissä siisteissä farkuissa, joita olen hänelle pinon ostanut, mutta kun se ei olisi reilua sulkea häntä pois välituntiporukoista sen takia, että minä saisin sitten olla tyytyväinen, että kylläpä on nyt 9v urheilijapoika koulussa tyylikkäänä.
Erittäin samaa mieltä. Jos itse pelaisin tosiaan joka tunti vartin / ruokavälkällä puoli tuntia futista työpäivän aikana, saattaisi omakin pukeutumiseni olla vähän erilaista töissä :)
Meillä kyseessä tosiaan nyt tokalle menevä tyttö. Mieluummin ota "röntön" pukeutumisen ja hurjasti liikuntaa kuin "tyylikkään" pukeutumisen ja paikoillaan seisomista. Eikä verkkaritkaan nyt niin karsea vaate ole.
Itse kuljen töissä jakkupuvussa, mutta kas: toimenkuvaani ei tosiaan kuulu jalkkista tai hippaa kesken päivän.
Jos siis ala-asteikäinen kulkee verkkareissa, niin hänellä on vielä yläaste, lukio ja kas peräti yliopisto aikaa oppia "työpukeutumista". Ja kaiken huipuksi kun "työpukeutuminen" vaihtelee ammatista toiseen.
Mieheni "työpukeutuminen" = farkut ja joku paita. Ei edes kauluspaita. On ns asiantuntija isossa organisaatiossa, jossa on rento pukeutumiskoodi eikä hänen tehtävänsä edellytä asiakkaiden kanssa toimimista.
Itse käytän jakkupukua tai suorat housut/ villatakki /jakku tms yhdistelmää. Erilainen pukeutumiskoodi omalla osastollani, eri firmassa.
Varmaan ap tietääkin, että monissa ammateissa on esim. ammattiasu? Yhtä suurella logiikalla voisi vaatia lapsia kulkemaan töissä vaikkapa upseerin univormussa tai sairaanhoitajan työasussa - tai hei, vaikka palomiehen asussa.
Mielestäni nämä "työpukeutumisen" toitottajat kärsivät suuresta korostamisen tarpeesta: "hei _mun_ työ edellyttää jakkupukua, _mun_ lastenkin siis pitää varustautua samaan isona ja saavat heti ala-asteelta kulkea ihan vaan kuule chinoissa ja kauluspaidassa, niin osaavat sitten isona olla toimitusjohtajia". Plääh.
vanhempien tehtävä yrittää opettaa lasta ajattelemaan ulkonäköään mahdollisimman aikaisin? Lapsen piäisi antaa olla vapaa ulkonäköpaineista. Musta on tärkeää, että lapset saavat olla mukavissa vaatteissa, joissa on helppo leikkiä ja rymytä.
Verkkarit tai kollarit on ihan hyvä kouluvaate. Alakoulussa tehdään koko ajan jotain, ei siellä kauhean pitkään voi lapsia vain istuttaa. Ulkona touhutaan tunneillakin monenlaista, ja monia ryhmätöitä ja projekteja rakennellaan pitkin lattioita. Lisäksi vaatteet voivat sotkua. Ei ole mitään järkeä, että vaatteet haittaavat olemista ja tekemistä. Juhlat sitten erikseen, tietysti.
T: ope, joka ei itsekään suostu ahtautumaan jakkupukuun
Verkkareihin pukeutua!!
Pitää olla fliitsi paita ja golizi housut. NIIH!
Mun mielestä liikuntaa ei ole se 10 min tauko tunnin välissä että siihen panostaisin tai ettei sitä palloa voi potkia farkuissa 10 min.
Siistit vaatteet kouluun, tai sitten todella siistit colleget jotka ei "näytä" siltä.
Onneksi elämässäni on muutakin sisältöä kuin miettiä lasteni pukeutumista. Omatoimiset lapseni osaavat ja saavat itse valita vaatteensa, enkä minä siihen puutu.
Joidenkin lapset voi tietenkin olla niin pilalle passattuja, etteivät osaa omatoimisesti pukeutua, kun äidin pitää olla pukemassa nicojanicapetterille uusinta uutta muotia olevat juppi vaatteet.
aika kapeakatseista ajatella et työtä on vain joku toimistotyö tms. monessa paikassa on työasu.
Lapset on koulussa puhtaana ja hiukset kammattuna ja tasan niissä vaatteissa missä on mukavaa ja tarkoituksenmukaista. Ei todellakaan lasten tarvitse elellä ulkonäön ehdoilla! Kyllä menee hulluksi ihmisten ajatukset...
Lapsella on niin vahva maku jo nyt kakkosluokalla, ettei mun tartte ottaa kantaa oikein ollenkaan. Ja ne verkkarit - niitä minä suosittelisin liikkapäiviksi ihan kokonaan - mutta lapsi vain haluaa kantaa vaihtohousuja silloinkin... Kantakoot ,-D
Poikani (9 v) viihtyy parhaiten verkkareissa. Ovat mukavat päällä, hyvät välitunnilla liikkuessa, rennot. Eikä tarvitse varoa, niin kuin joku jo sanoi. En näe mitään syytä olla käyttämättä verkkareita ja pakottaa poikaa farkkuihin (tai sammareihin, puuvillahousuihin tms) joissa ei viihdy.
Minulle junttius liittyy käyttäytymiseen, ei pukeutumiseen. Poikani osaa käyttäytyä, se riittää.