Annatteko te lastenne pukeutua joka päivä verkkareihin koulussa?
Kommentit (71)
koska lapsi on koululainen. Hän käyttää lasten ja koululaisten vaatteita, usein verkkareita, välillä muutakin. Teini-iässä varmaan nuorisomuoti tulee sanelemaan aika paljon. Ehkä lukiossa jo pukeudutaan "fiksummin"? En tiedä, näin oli ainakin mun nuoruudessa.
Ei toppahousujen alle mukavasti oikein mitään muuta saa. Jos on juhlapäivä niin silloin laittaa jotain muuta.
Ne ovat hyvät liikuntatunnilla, mutta liikuntaa ei ole joka päivä.
koska lapsi on koululainen. Hän käyttää lasten joululaisten vaatteita, usein verkkareita, välillä muutakin. Teini-iässä varmaan nuorisomuoti tulee sanelemaan aika paljon. Ehkä lukiossa jo pukeudutaan "fiksummin"? En tiedä, näin oli ainakin mun nuoruudessa.
Viime vuonna pojalla oli vähintään kahtena päivänä viikossa liikuntaa ja yhtenä päivänä koulun liiksakerho. Noina päivinä odotettiin että koulussa oli verkkarit päällä koko päivän (ei kuulemma ollut aikaa vaihtaa, tarkistin asian kouluavustajalta).
Herranterttujaan ja kehottavat valitsemaan mukavat virttyneet verkkarit kouluasuksi. Saako oletkin alkaa kulkea joka päivä verkkareissa....pyamakn voisi tuntua ahterin alla kivalta.
Milloin aiotte alaa opettamaan 'työpukeutumista'?
Lapseni tavoiteammatissa tehdään työtä pääsääntöisesti verkkareissa.
Eikö se silloin ole nimenomaan työpukeutumisen opettamista, vai mitä minä en aloituksessa ymmärtänyt?
Vähän vaikeampaa olisi sillä lapsella, joka on pienestä pitäen päättänyt alkaa maanviljelijäksi kotitilalleen.
Riittää kun on tarpeeksi peittävät vaatteet (ei tissejä tai perseitä). Verkkarit on ihan ok, jos lapsi itse niin kokee.
Ei kai nyt kukaan työpukeutumista opeta? Työstä maksetaan palkka ja siihen kuuluu joko siisti asu, tai työpaikan kustantama asu. Ei kouluun tarvi lasta väkisin pukea virallisesti. Laittaako ap oikein jakkupuvun tytöille ja puvun ja krakan pojille? Häh?
Pakkasta 25-30 astetta. Koulumatkaa 2,5km. Toppahousut tarvitaan, mutta mitä sinne alle? Farkut, puvunhousut???
Entä jos jättäisi toppahousut pois ja laittaisi farkkujen alle pitkät kalsarit? Tuliskohan kylmä?
Toistaiseksi järkevintä on ollut laittaa toppisten alle verkkarit ja niiden alle vaikka vielä pitkät kalsarit.
Työpukeutumisesta.. Kaikki työssäkäyvät eivät keekoile puvussa. Pitäiskö mun opettaa pojalle työpukeutumista laittamalla sille kouluun Dimexit päälle, vai saako laittaa kenties Hankkijan navettahaalarit?
Annan lapseni siis pukeutua verkkareihin vaikka joka päivä maailman tappiin asti, mitä se on sulta pois..
Ole muuta vaihtoehtoa kuin puvunhousutbtai verkkarit??? Mites farkut???
lapset on niin hitaita oppimaan, että niille pitää opettaa tuotakin asiaa alakoulusta asti?
Ole muuta vaihtoehtoa kuin puvunhousutbtai verkkarit??? Mites farkut???
mutta tähän liittyen: en oo koskaan ymmärtänyt, miksi farkkuja pidetään jotenkin "parempana" vaatteena. Mä en itse omista yksiäkään farkkuja, ja monet ihmettelevät, että MITÄ sä oikein puet päälles, kun et käytä farkkuja.
kulahtaneita verkkareita tai college-housuja. Laukusta löytyy jumppahousut liikuntatunneille. Housuina monenlaisia joustavia farkkuja, sammareita, housuja ja joskus siistit legginsit tunikan kanssa tai farkkuhameen. Mä ainakin ostan joustavia pillifarkkuja helpolla vyötäröllä, joten eipä nuo paljon verkkareista eroa paitsi ulkonäöltään.
Mä olen aina miettinyt, miten toiset lapset kulkee koulussa college-housuissa. Eihän ne mikään kouluvaate ole vaan rönttövaate kotipihalle.
Mä olen aina miettinyt, miten toiset lapset kulkee koulussa college-housuissa. Eihän ne mikään kouluvaate ole vaan rönttövaate kotipihalle.
college-housut eivät ole ulko- vaan sisävaate.
Meillä käyttää collegehousuja muttei kylläkään kulahtaneita vaan ihan siistejä sellaisia.
kulahtaneita verkkareita tai college-housuja. Laukusta löytyy jumppahousut liikuntatunneille. Housuina monenlaisia joustavia farkkuja, sammareita, housuja ja joskus siistit legginsit tunikan kanssa tai farkkuhameen. Mä ainakin ostan joustavia pillifarkkuja helpolla vyötäröllä, joten eipä nuo paljon verkkareista eroa paitsi ulkonäöltään.
sitten kun ovat töissä.