Annatteko te lastenne pukeutua joka päivä verkkareihin koulussa?
Kommentit (71)
avomiehen 12v tyttö on viettämässä viikonloppuaan meillä ja aikoi ilmeisesti valvoa työhään.
Good wife oli hänellä aikomuksena katsoa, itse en sitä sarjaa seuraa yhtään joten en tiennyt mistä oli kyse. Mutta kun jutuissa pyörii huorat jne. niin mun mielestäni se ei vaan ole tuon ikäisen ohjelma. Ja ilmeisesti se on joku ikärajattu ohjelma kun alkaakin vasta kymmeneltä.
Sanoin avokille että hän voisi käskeä/kehottaa lapsensa yöpuulle (tein toin siis ihan hissukseen kun olimme keittiössä kahden). Mutta mikä alkaa; mankuminen "eikä, mä haluan katsoa tän loppuun" ja siis sellaisella naukuvalla äänellä.
Mitä tekee avokki? Kohauttaa olkiaan ja antaa jatkaa telkkarin katselua.
Koska siitä ei oikein ollut tullakseen mitään, sanoin minä sitten et nyt on aika mennä nukkumaan, kello on jo ihan riittävästi.
Ensin ei tahtonut tapahtua oikein mitään, käskin toisen kerran ja sit likka lähti laahustaen liikkeelle.
Vitkuttelua ja vetkuttelua ja sitä stanan mankumista kesti liki puoli tuntia, yöpuvun vaihto ja hammaspesu kesti ja kesti...
- en tiedä kumpi ottaa enemmän päähän, avomiehen lepsuilu vai tuon ikäisen mankuminen.
Mutta ta-daah. Mä olen jälleen kerran se pikkusieluinen paskapää.
avomiehen 12v tyttö on viettämässä viikonloppuaan meillä ja aikoi ilmeisesti valvoa työhään.
Good wife oli hänellä aikomuksena katsoa, itse en sitä sarjaa seuraa yhtään joten en tiennyt mistä oli kyse. Mutta kun jutuissa pyörii huorat jne. niin mun mielestäni se ei vaan ole tuon ikäisen ohjelma. Ja ilmeisesti se on joku ikärajattu ohjelma kun alkaakin vasta kymmeneltä.
Sanoin avokille että hän voisi käskeä/kehottaa lapsensa yöpuulle (tein toin siis ihan hissukseen kun olimme keittiössä kahden). Mutta mikä alkaa; mankuminen "eikä, mä haluan katsoa tän loppuun" ja siis sellaisella naukuvalla äänellä.
Mitä tekee avokki? Kohauttaa olkiaan ja antaa jatkaa telkkarin katselua.
Koska siitä ei oikein ollut tullakseen mitään, sanoin minä sitten et nyt on aika mennä nukkumaan, kello on jo ihan riittävästi.
Ensin ei tahtonut tapahtua oikein mitään, käskin toisen kerran ja sit likka lähti laahustaen liikkeelle.
Vitkuttelua ja vetkuttelua ja sitä stanan mankumista kesti liki puoli tuntia, yöpuvun vaihto ja hammaspesu kesti ja kesti...
- en tiedä kumpi ottaa enemmän päähän, avomiehen lepsuilu vai tuon ikäisen mankuminen.
Mutta ta-daah. Mä olen jälleen kerran se pikkusieluinen paskapää.
leggarit vai peräti farkut jalassa tämän tapauksen sattuessa?
ja yhdistää niihin skeittikengät ja hupparin. Scoottaa kouluun ;-)
Meilläpäin kaikki tuonikäiset lapset pukeutuvat noin. Harva täällä farkkuja käyttää.
ja yhdistää niihin skeittikengät ja hupparin. Scoottaa kouluun ;-)
Meilläpäin kaikki tuonikäiset lapset pukeutuvat noin. Harva täällä farkkuja käyttää.
Nyt pojalla 12 v pitää olla värikkäät farkut. Skoottaaja kanssa:)
Mahtaneeko ap olla tietoinen siitä, että työpukeutumisia on erilaisia.
Jos sille linjalle lähdetään, niin on varmasti ihan ok, että poikani pukee päälleen tyylikkään sinisen haalarin, turvakengät, kypärän ja paksut hanskat. Useimmiten myös hitsausmaskin. Tuo kun on minun työpukeutumistani.
Vai ottaako poika mallia isänsä työpukeutumisesta? Valkoinen takki, pepitaruutuiset housut ja essu sekä komia kokkihattu.
Riittää kun on tarpeeksi peittävät vaatteet (ei tissejä tai perseitä). Verkkarit on ihan ok, jos lapsi itse niin kokee.
Ei kai nyt kukaan työpukeutumista opeta? Työstä maksetaan palkka ja siihen kuuluu joko siisti asu, tai työpaikan kustantama asu. Ei kouluun tarvi lasta väkisin pukea virallisesti. Laittaako ap oikein jakkupuvun tytöille ja puvun ja krakan pojille? Häh?
Perustella se sillä, että hei ei me haloo puhuakaan laiteta arkena. Kyllä tästä välimaasto löytyy...
Viime vuonna ja täällä kaikki pojan alakoulukaverit college/ verkkarihousuissa. Ehkä täällä ei ole ihmisillä varaa pukea lapsiaan siististi?
alakouluikäiselle, mutta verkkarit ei ole kouluvaate. Niitä pidetään liikuntatunneilla ja ne on nopeat vaihtaa päälle. Verkkarit liikkapussissa.
verkkarit, puvun housut, farkut tai collarit.
Miten olis ihan siistit puuvillahousut, chinosit, vakosamettihousut, jne. Kyllä pojillekin luulis löytyvän. Ja halvalla, ihan H&M:ltä.
Nykyään muuten farkuistakin on lapsille sellaisia ihan letkeitä ja rentoja, mutta ihan kivannäköisiä arkisia housuja.
http://www.hm.com/fi/product/94011?article=94011-N
http://www.hm.com/fi/product/99888?article=99888-A
http://www.hm.com/fi/product/94011?article=94011-N
niiden alla on vain verkkarit ja collegehousut ne sopivat housut. Ei mitään järkeä laittaa farkkuja ulkohousujen alle.
Niin pitkään kun on lämmintä ja tarkenee pelkillä farkuilla, niin niitä pitävät.
Ehkä yläasteella sitten jää nuo ulkoiluhousut pois käytöstä.
se on collegehousut ja -takki/huppari:)
Asutaan hyvällä alueella Helsingissä. Kolmasluokkalaiset vetivät vielä siihen päälle kuorihousutkin ulos. Sisällä melkein kaikilla jotkut sisäkengät (crocsit). Huomaa, että itseluottamus ja itsetunnon pönkitys tulee muualta kuin vaatteista.
mutta yritän kovasti tyrkyttää lapsilleni farkkuja. Välillä onnistun, välillä ne pääsee livahtamaan collegehousuissa, joihin tulee tunnissa hirveet perspussit ja polvipussit, ja ne näyttää kamalalta :-/ Talvisin toppahousujen alla ne on ihan hyväksyttävä vaatetus kun en muutakaan järkevää ja lämmintä ole keksinyt, mutta jos ees keväät ja syksyt näyttäis siistimmältä...?
Miten olis ihan siistit puuvillahousut, chinosit, vakosamettihousut, jne. Kyllä pojillekin luulis löytyvän. Ja halvalla, ihan H&M:ltä.
Nykyään muuten farkuistakin on lapsille sellaisia ihan letkeitä ja rentoja, mutta ihan kivannäköisiä arkisia housuja.
Miksei ne verkkarit käy, varsinkin kun kaikki välitunnit juostaan, kiipeillään kiipeilytelineessä, potkitaan palloa jne?
Meidän 10v pojalla ON työasu koulussa ja se on collegehousut ja -takki/huppari:)
Asutaan hyvällä alueella Helsingissä. Kolmasluokkalaiset vetivät vielä siihen päälle kuorihousutkin ulos. Sisällä melkein kaikilla jotkut sisäkengät (crocsit). Huomaa, että itseluottamus ja itsetunnon pönkitys tulee muualta kuin vaatteista.
Ihan samanlaista on pukeutuminen meillä.
Miksei ne verkkarit käy, varsinkin kun kaikki välitunnit juostaan, kiipeillään kiipeilytelineessä, potkitaan palloa jne?
istumassa kuin välitunneilla juoksentelemassa?
istumassa kuin välitunneilla juoksentelemassa?
Joskus ope siirtää tunnin ulos esim lähimetsään. Verkkareissa on lisäksi se etu, ettei niitä tarvitse varoa. Ei haittaa jos kuviksen tunnilla tippuu maalia housuille. Ja saa niillä välitunneilla juosta ja touhuta ihan vapaasti eikä tarvitse varoa niitä siistejä puuvillahousuja.
Eli MIKSEI verkkarit käy?
Joskus jalassa farkut, mutta useimmiten collarit.
Poika palaa fudista kaikki välitunnut, joten collarit ovat mukavammat. Kuten edellä sanottu, syksyllä ja talvella ulkohousujen alla collarit ovat mukavammat kuin jäykät farkut.
Koulun juhliin laitetaan chinot ja kauluspaita.
Lasten ollessa ihan pieniä minäkin ajattelin, että ei missään nimessä verkkoja kouluun, mutta niin se mieli muuttuu..
Kouluun ei kuitenkaan päästetä kuluneissa tai reikäisissä collareissa:)
Mutta se ruoja laittaa ne silti, koska lähden töihin aina ennenkuin lapset lähtee kouluun. Mulle hyvin pukeutuminen on erittäin tärkeä juttu, lapselle taas ei. Minkäs teet.
mutta luulen, että ammattiin opiskeleva laittaa päällensä muutakin. :)