vauva lehden otsikosta: PÄIVÄHOITOON ALLE YKSIVUOTIAANA, keskustelua
onko sinusta hyvä juttu vai huono vai oletko neutraali tämän asian suhteen?
itse ehdottomasti vastaan!
alle 1-vuotias on vielä ihan vauva ja kyllä vauvalle tulee ne lähimmät ihmiset olla oma äiti ja isä, sisarukset jos niitä on ja sitten isovanhemmat. mun mielestä on tärkeää että lapsi saa semmoisen turvallinen, vakaan ja lämpimän kasvatuspohjan kotona ainakin 5-vuotiaaksi saakka. 5v laittaisin itse päiväkotiin ja sitä kautta enemmän kiinni sitten sosiaaliseen elämään. me kun asumme vielä kerrostalossakin niin tuossa pihapiirissä on kyllä paljon muitakin lapsia joiden kanssa leikkiä, eli ei jää kyllä kavereista paitsi vaikkei päiväkodissa olekkaan. musta ei ole kiva jos vieras ihminen (vaikka olisikin kasvatusalan ammattilainen) niin hoitaisi mun omasta näkökulmasta LIIAN PIENTÄ lasta. joten liian pientä lapsukaista ei tule sysätä vieraiden ihmisten käsivarsille hoitoon tai laitostamaan kun siihen laitostumiseen joutuu jo myöhemminkin oppivelvollisuuden kautta kun koulut alkaa niin kerkiää kyllä sitäkin elämää oppia... raha-asioihin se tietysti vaikuttaa jos toinen vanhempi on poissa työelämästä, mutta rakkaus on tärkeintä, mielummin sitä kittuuttaa sitten pienemmällä rahalla kunhan vaan tietää sen että pärjää ja ettei jää nyt liian paljon paitsi kaikista tärkeistä jutuista/asioista... on siis julmaa laittaa VIELÄ KATSOTTUNA ETTÄ LAPSI ON VASTA JOITAKIN KUUKAUSIA EI EDES 1VUOTTA NIIN PÄIVÄKOTIIN KUN KOTONA TUON IKÄSEN TULIS SAADA OLLA! :(
tässä mun mielipide. ^^
Kommentit (102)
Miksi ihmeessä pitää aina vain uudestaan nostaa keskustelua aiheesta joka ei johda mihinkään. Monissa muissa maissa viedään lapset hoitoon huomattavasti aiemmin kuin Suomessa ja silti kuitenkin täällä esim. itsemurhatilastot kukoistavat. Miksiköhän?
kun miehelläni todettiin aivokasvain ja hoitojen vuoksi hän oli erittäin huonovointinen, oli tietenkin pitkällä sairaslomalla, mutta ei missään tapauksessa lapsenhoitokunnossa. En häpeä ratkaisuamme yhtään. Jonkun piti tuoda leipä taloon, ja onneksi minulla oli työ mihin palata.
Koko em. jupakka on jo mennyttä historiaa, sillä lapsikin on jo 12-vuotias ja mieheni nykyisin terve. Ap:n voisin toitottaa suolle mielipiteineen, sillä ne eivät osoita mitään muuta kuin kyvyttömyyttä ymmärtää elämää ja sen kiemuroita. Ehkä kannattaisi myös ristiä kätensä hiljaa ja kiittää siitä, että on vastaavilta koettelemuksilta säästynyt.