Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin mä lopetan tän kiltteilyn ja alan olemaan aikuinen, v-mäinen, ja vahva nainen?

Vierailija
02.08.2012 |

Esim. olen nyt äitiyslomalla, ehdin olemaan uudessa työssäni vain 4 kk kun jouduin jäämään sairaslomalle ennenaikaisten suppistusten takia. Ja ennenkuin joku älähtää niin olin raskaana (tietämättäni) kun työsopimuksen allekirjoitin. Mulla oli jo silloin kun sain tietää olevani raskaana, aivan järjettömät syyllisuudentuskat kun pelkäsin että pomoni (ihana ihminen btw) luulee ett huijasin itseni hyvään yritykseen töihin raskaana, jätin vain kertomatta tämän "pikkujutun". Mutta asia ei todellakaan ollut niin, ajattelin jo jossain vaiheessa että on helpompi että irtisanoudun niin pääsen näistä syyllisyyentunnoistani eroon :(

No nyt on äitiysloma lopuillaan, en HALUAISI mennä töihin, mutta tunnen olevani niin suuressa kiitollisuuden velassa pomolleni (joka vakinaisti sopimukseni ennen sairaslomalle jäämistäni jne. ollut äärimmäisen ymmärtävä) että tuntuu että mun on pakko. No lupauduin tekemään 1-2 vuoroa viikossa näin alkuun, ja AI ETTÄ jäi paskan maku suuhun kun pomo kysyi; No mites kauan sä meinaat tehdä näin vähän tunteja?

Kolme vuotta, ajattelin, mutta en tietenkään kehdannut edes vihjaista siihen päin.

Kaikki ihmiset mun ympärillä vaan pyörittelee päätään kun tuskailen että en HALUA töihin ja vauva on vielä niiin pieni (toki isänsä hoitaa häntä ainakin nyt näin alkuun!). Kaikki sanovat että senkus jäät kolmeksi vuodeksi kotiin (ei ole rahasta kiinni) ja teet vaikka toisen lapsen siihen heti perään, mutta en pysty.

Miks mä oon näin tossukka? Olen aina ollut. Miten voisin karaista itseäni olemaan joskus v-mäinen kusipää? :)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran pahoja ongelmia itsetunnossasi on.

Vierailija
2/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on itsetunto niin matalalla, että se on jo miinuksen puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu v-mäisyys :) Minusta "tuskasi" on ihan ymmärrettävä, otat huomioon muitakin ihmisiä kuin itsesi. Silti sanoisin, että sinun on huolehdittava enemmän lapsestasi kuin pomostasi. Tottakai pomoa kiinnostaa, milloin palaat töihin, ja kuinka paljon aiot tunteja tehdä, mutta voit ihan hyvin jäädä pariksi vuodeksi kotiin. Moni muukin tekee niin, vaikka olisi hyvä työpaikka :)

Vierailija
4/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei ihminen uskalla elää omaa elämäänsä kuten haluaa, koska muiden mielipiteet ja ajatukset ahdistaa liikaa, on jotain ihan muuta...

Vierailija
5/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on itsetunto niin matalalla, että se on jo miinuksen puolella.

Näin on, olet tainnut ymmärtää jotain väärin.

Mieti, miksi sinulla on niin vimmattu hinku olla toisille mieliksi. Miksi et voi hyväksyä sitä, että ei ihan kaikkien tarvitse pitää sinusta?

Vierailija
6/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran pahoja ongelmia itsetunnossasi on.

siinä on hyvä alku kovettumiselle, että karaistuu sietää pölkkypäitä täällä av:lla.

Pahus, tekisi mieli kannustaa sua mutta kun musta sun tekstissä on selittelyn maku. Sä et voinut olla aavistamatta että olet raskaana. Lähdetään siitä, että alat eka rehelliseksi ja myönnät että olit raskaana ja tiesit sen. Sitten ruvetaan funtsaa miten oppisit toimimaan sen mukaan mitä haluat tehä. se on tosi vaikeaa, olen itsekin sen huomannut. Mutta ei se itsensä ja muiden sumuttamiseen ainakaan perustu. Eikä ole häpeä, vaikka ei aina toimisi niin kunniallisesti. Moni ottaa raskaana työpaikan vastaan.

Vierailija
7/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olet ajatellut asioita ja tullut siihen tulokseen vauvan syntymän jälkeen ettet ole valmis palaamaan töihin kun hän on niin pieni. Olen satavarma että pomo ymmärtää, vaikka olisikin harmissaan. Onhan se pomonkin hyvä tietää missä mennään, ja aiheellinen kysymys että kauanko olet osittaisella hoitovapaalla!!!! Meillä ainakin sovitaan sekä aloitus että lopetuspäivä, jotta töitä saadaan järjesteltyä muilla osa-aikaisilla! Tod.näk.tulkitsitnsiis pomon puheet väärin ja hän haluaa vaan tietää, miten järjestää työt!

Vierailija
8/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on? En tiedä, kuka tai mikä mun itsetunnon on syönyt? Oon aina ollut toisten ihmisten mielistelijä, en kestä ajatusta jos joku puhuu musta pahaa. Tai edes ajattelee.. ap

Vierailija
9/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne auttaa mulla aina tohon tossukkuuteen.

Suosittelen!

Vierailija
10/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on? En tiedä, kuka tai mikä mun itsetunnon on syönyt? Oon aina ollut toisten ihmisten mielistelijä, en kestä ajatusta jos joku puhuu musta pahaa. Tai edes ajattelee.. ap

Vierailija
11/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et voinut olla aavistamatta että olet raskaana. Lähdetään siitä, että alat eka rehelliseksi ja myönnät että olit raskaana ja tiesit sen.

Tähän on pakko kommentoida että ei, mä enn todellakaan tiennyt olevani kolmannella kuulla raskaana. Mun kesä oli aivan kaamea, vuosi aiemmin mulla todettiin pco, irtisanouduin kamalasta vanhasta työstäni, söin pilleriliuskoja putkeen mutta menkat tuli silti, join vain kahvia ja poltin tupakkaa ketjussa. En todellakaan tiennyt olevani raskaana, enhän uskonut ikinä saavani lapsia, herranjumala!!! Kävin neuvolapykologilla raskauden aikana kun tunsin niin kaameita oman tunnon tuskia siitä että miksi mulle kävi näin, sain unelmaduunin ja sitten selviääkin että olen raskaana.

ap

Vierailija
12/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kanssa aika tossukka, ennen kuin tulin raskaaksi..

Sen jälkeen kuoriutuikin tiikeriemo. En siis ollut itsekäs, vaan ajattelin lapseni parasta. Lapselle on hyväksi että olet vielä hänen kanssaan kotona, hänellä on loppuaelämä aikaa olla erillään tarhassa, koulussa yms..

Vierailija
13/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elämänkokemuksen myötä. Mä olen aina ollut tosi kiltti, kuunnellut kiltisti mitä ihmiset ovat mulle sanoneet enkä ole osannut/uskaltanut sanoa mitään takaisin. Nyt olen 36v ja viimeisen parin vuoden aikana olen huomannut kuinka uskallan sanoa jos mua jokin asia jurppii, en kuuntele enää mitä tahansa vaan sanon suoraan jos mua loukataan tai puhutaan asiattomasti jne. En tiedä olenko saamassa kohta töissä hankalan ihmisen maineen, kun meillä vaihtui esimiehet jotka eivät tiedä hommista mitään ja yrittävät jopa kertoa väärää infoa johdolle. Minä olen sitten kysyttäessä sanonut suoraan miten asiat ovat... Jostain tää vaan on tullut, olisinpa ollut tällä mielenlaadulla varustettu jo 10v sitten, olisi työelämässä jäänyt monta mielipahaa potematta ja moni olisi kuullut kunniansa :) ja vielä kaikille tiedoksi ennen kuin kuvittelette että musta on tullut jou raivo-Roosna, että olen viimeiseen asti asiallinen, mutta esim. eräässä kahdenkeskisessä palaverissa esimiehentekele rupesi huutamaan, joten nousin ylös, totesin rauhallisesti että mulle ei makseta huutamisesn kuuntelemisesta, palataan asiaan kun olet rauhoittunut.

Vierailija
14/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet uskaltanut tehdä omia päätöksiä?

Vierailija
15/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elämänkokemuksen myötä. Mä olen aina ollut tosi kiltti, kuunnellut kiltisti mitä ihmiset ovat mulle sanoneet enkä ole osannut/uskaltanut sanoa mitään takaisin. Nyt olen 36v ja viimeisen parin vuoden aikana olen huomannut kuinka uskallan sanoa jos mua jokin asia jurppii, en kuuntele enää mitä tahansa vaan sanon suoraan jos mua loukataan tai puhutaan asiattomasti jne. En tiedä olenko saamassa kohta töissä hankalan ihmisen maineen, kun meillä vaihtui esimiehet jotka eivät tiedä hommista mitään ja yrittävät jopa kertoa väärää infoa johdolle. Minä olen sitten kysyttäessä sanonut suoraan miten asiat ovat... Jostain tää vaan on tullut, olisinpa ollut tällä mielenlaadulla varustettu jo 10v sitten, olisi työelämässä jäänyt monta mielipahaa potematta ja moni olisi kuullut kunniansa :) ja vielä kaikille tiedoksi ennen kuin kuvittelette että musta on tullut jou raivo-Roosna, että olen viimeiseen asti asiallinen, mutta esim. eräässä kahdenkeskisessä palaverissa esimiehentekele rupesi huutamaan, joten nousin ylös, totesin rauhallisesti että mulle ei makseta huutamisesn kuuntelemisesta, palataan asiaan kun olet rauhoittunut.

Vierailija
16/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä halua olla v-mäinen kusipää. Sinun pitää sen sijaan oppia jämäkkyyttä. Oppia sanomaan tarvittaessa kauniisti mielipiteesi ja tiukasti ei.

Mikä ihmeen harhaluulo ihmisillä on, kun kuvittelevat kusipäisyyden olevan jotenkin tavoiteltu ominaisuus? Terve itsetunto ja vahva ego eivät kaipaa toisiin suunnattua aggressiota, vaan vahva ja luja ihminen voi täysillä olla kohtelias ja asiallinen. Vittuilu on vellihousuisuuden peittämistä.

Mene vaikka terapeutille sitä jämäkkyyttä oppimaan. Se on sitä, että tunnet ja hyväksyt itsesi ja tiedät mitä tahdot. Ei kusipäisyyttä. Sen alan ihmisiä on maailmassa liikaakin, eivätkä ne saa työyhteisöjä toimimaan saati ole tehokkaita ja aikaansaavia muussa kuin kusipäisyydessä.

Vierailija
18/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä jatkat edelleen kotiäitiyttä, joten ei lapsesi tästä kärsi :) Älä hänestä stressaa. Nyt vaan teet tuota pikkutyömää ihan niin kauan kun huvittaa, vaikka sinne kolmivuotissyntymäpäivään asti.

Vierailija
19/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sulla ollut vahva äiti, joka on määräillyt sua, syyllistänyt jos olet uskaltanut tehdä omia päätöksiä?

Psykiatriassa ja psykologiassa on ajat sitten hylätty teoria siitä, että äiti on kaiken pahan alku ja juuri. Nääs kun mikään ei ole noin yksinkertaista.

Ihminen oppii paitsi rankaisun, myös myönteisen palkitsemisen ja mallioppimisen myötä. Suuri osa käytöksestä on perittyä ja sen määrää temperamentti, joka on synnynnäinen, muuttumaton ominaisuus.

Monenko elämässä on ollut vain ja ainoastaan yksi aikuinen, äiti? Eiköpä jokaisella ole naapureita, tarhan tätejä ja setiä, opettajia jne. Niin hassua kuin onkin, myös töllöstä oppii asioita. Ihmislapsi oppii ihan kaikesta.

Vierailija
20/30 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ollaan raskaana tai suunnitellaankaan raskautta! Työnantaja ei saa kysyä sitä, se on laitonta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä