Nettivaatekauppa zalando
Onko kukaan ostanut vaatteita zalando-nimisestä nettikaupasta? Toimiiko palautusoikeus eli saako rahat takaisin, jos tuote ei miellytä? Oletteko maksaneet tilauksen yhteydessä vai laskulla?
Kommentit (112)
maksutavalla kuin luottokortilla nettikaupasta?!
Itseänne saatte syyttää. Nettikaupoista on syytä AINA tilata luottokortilla. Jos tavaroita ei tule, niin yhteys luottokorttifirmaan.
ja perille tuli Siwaan samalla viikolla.
Sovitin, olivat hyvät, päätin pitää, joten maksoin lähetyksen mukana tulleen laskun.
Parin päivän kuluttua tuli sähköpostiviesti, että maksusuoritukseni on vastaanotettu.
Ei siis mitään moitittavaa.
Miksi ihmeessä maksatte tavaran ennnenkuin olette sitä edes nähneet saati sovittaneet?!
Tilasin Zalandolta kengät ja takin ja palautin takin. Tilasin parin päivän kuluttua uuden takin, jonka pidän. Kaikki siis laskulla. Mitähän tapahtuisi, jos en maksaisi ekasta laskusta kuin kengät ja sitten toisesta laskusta takin, jonka pidän? Tuntuu niin omituiselta, että pitäisi maksaa palautettu tuote ja odottaa heiltä palautusta... Varsinkin kun tuntuu, että rahat katoavat jonnekin :(
Surkea yritys mun mielestä. Tilasin ekassa tilauksessa 5 kengät, takin (hinta lähes 300 e) ja. Tuli vain neljät kengät, mutta kaikki oli laskutettu. No, hyvittivät nuo puuttuvat tililleni heti soitettuani. Tilasin uudestaan samaisen takin, lisäksi pari paitaa miehelle. TAAS jäi puuttumaan tuo kallis takki, tilalle oli heitetty joku 5 euron rääsy. Nyt kuitenkaan sitä palautusta ei ole tullut luottokortilleni, vaikka olen sekä puhelimitse että mailitse pyytänyt. Olen pitänyt kaikkiaan 2 kengät, kaiken muun olen palauttanut. Palautuksesta on 2 viikkoa, ei vieläkään ole luottokortilleni hyvitystä tullut. Ja tilauksen perille tulossa kesti lähes 2 viikkoa. Pitänee taas kohta soittaa sinne mukavaan (=surkeaan) asiakaspalveluun, että hyvittävät edes sen takin pikimmiten tililleni, kun eivät ole sitä saaneet toimitettuakaan. En enää ikinä tilaa kyseisestä paikasta!
Puuttuvan takin palautushinnasta olen saanut nyt taistella. Varaston mukaan ovat tuotteen lähettäneet, mikä ei pidä paikkaansa. Nyt pitäisi faksata sinne virallinen ilmoitus allekirjoituksen kera, ettei tuote ole tullut perille. Sen lisäksi pyysivät kopiota henkilöllisyystodistuksestani mukaan. Kysyin, että miksi henkkarit pitäisi toimittaa, koska mielestäni ei pidä. Sanoin kysyväni myös poliisilta, pitääkö ne toimittaa. Seuraavana päivänä tuli heti viesti, että juuri onkin ohjeistukset muuttuneet eikä henkkarin kopiota olekaan pakko lähettää enää. WHAT??? Ohjeistukset muuttui alle vuorokaudessa yhtäkkiä. Faksilla olen ilmoitusta yrittänyt lähettää, mutta tulee vain varattu-ilmoitus, eikä faksi siis suostu menemään perille.
Nyt sitten odottelen saataviani (eli yhteensä noin 400 euroa) takaisin. Olen tehnyt firmasta ilmoituksen kaikkii tahoihin, joita olen löytänyt (kuten esim. Suomen varma kauppa-tahoon, kuluttajaneuvojaan, jne). Suosittelen muillekin!!!!!!!!!!!
Kaikki (tai ainakin lähes kaikki) positiivisen kokemuksen omaavat henkilöt täällä palstalla vaikuttavat olevan niitä, jotka ovat päättäneet kaikki tuotteensa pitää. Onko jollain palautus ja rahojen takaisin saanti sujunut niin kuin pitäisi ja on luvattu?
Vaate oli numeroa isompi kuin tilaamani, joten palautukseen meni. Maksua ei siis vielä ehditty panna täytäntöön, joten siitä ei ole kommentteja antaa. Palauttaminen ainakin on tehty tosi vaikeaksi ihmiselle, joka ei omista tulostinta. Esim. Ellokselta tilattaessa palautukseen tarvittavat dokumentit tulevat toimituksen mukana, mutta Zalandolla ne joutui siis itse tulostamaan netistä ja ohjeetkin olivat kyllä ihan p*rseestä. Tuskin näillä kokemuksilla ihan heti tilaan uudestaan.
Zalandon rahojen palautus ei todellakaan toimi!!!!
En suosittele tilausta sieltä, jouduimme palauttamaan kengät sinne koska ne oli niin erilaiset toinen matta ja toinen kiiltävä pintainen eron niistä olisi huomannut sokeakin..
Rahojen perään sitten saakin soitella, ei ole rahoja kuulut.. asiakaspalvelu lupaa, lupaa mutta mitään ei tapahdu!!! asiakaspalvelun henkilökunta suurin osa puhuu huonoa suomea ja ei ole oikeen kartalla mistä on kyse. seuraava soitto menee kuluttajavirastoon...
ja zalandohan mainostaa nopeasta palvelsuta... :D :D
hahahahha sanon minä!!!!
Kyselen teiltä onko ihan viimeaikaisia tapauksia, että palautetuista tuotteista olisi saatu rahat takaisin ? Palautin jättitilauksestani pari tuotetta ja palautus oli mennyt perille, mutta rahoja eivät ole palauttaneet. Mietin, että mikähän tuolla on nyt pielessä. Onko niin, että aikovat kyllä hoitaa nämä , vaikkakin hitaasti. Jotenkin vaikea uskoa, että tarkoitus olisi huijata ihmisiä. Mutta en toistaiseksi uskalla tilata uudestaan, mikä vähän harmittaa, koska tällä nettikaupalla on aivan ihania merkkejä ja vaatteita. Toivottavasti alkaa toimimaan paremmin jatkossa.
Mulla on ainakin huonoja kokemuksia ja niin on monella muullakin. Esimerkiksi Kuluttajapossun blogissa on melko jäätäviä palautteita: http://kuluttajapossu.blogspot.fi/2012/08/zalando-verkkokauppa-testissa…
Ellokseen verrattuna tuotteiden palatusta voisi parantaa. Nyt jos jotain palautat, täytyy sinun netistä TULOSTAA palautuslomake mukaan. Se ei ole kovin kätevää, jos ei ole tulostinta kotona/töissä käytettävissä. Muuten palautus sujuu samalla lailla kuin muissakin nettikaupoissa.
Olen tilannut neljästi Zalandolta; ekkakerralla pidin kaikki tilaamani ja toisella kerralla palautin osan tuotteista. Tähän asti kaikki toimi hyvin. Marraskuun lopussa tilasin kengät, jotka palautin ja palautukseni ei ole vieläkään kirjautunut Zalandon tilille. Joulukuun puolessa välissä tilasin myö ja myös palautin osan tuotteista. Tämäkään palautus ei ole vielä kirjautunut Zalandossa. Valitin sähköpostilla asiasta ja sain reklamaatiolomakkeen, johon pitää olla kuitti että on tuotteita palauttanut. Kävin tänään paikallisessa Matkahuollossa hakemassa lähetystunnuksella kuittausta, että olen palautukset tehnyt. Matkahuollossa sanottiin, että en ole ainut joka on pyytänyt kuittauilmoituksia koskien tätä firmaa. Nyt vain reklamaation tekoon. Onneksi en ole maksanut kuin vain ne tuotteet, joita en ole palauttanut, mutta tämän firman palveluiden käyttö todennäköisesti päättyy osaltani tähän.
Mulla ainakin Zalandon tilaus meni ihan nappiin. Tuote oli hyvälaatuinen, tuli silloin kuin piti. Maksoin laskulla kun olin tuotteen saanut. En aio jatkossakaan maksaa etukäteen.
2 kertaa oon tilannut. Toimitusajaksi Suomeen luvattu 4-10 arkipäivää, toteutunut aika ainakin jälkimmäisellä kerralla 8 arkipäivää. Eli ei kovin nopea, jos pitkälle toista viikkoa kestää lähetys Saksasta, mutta pysyy luvatussa. Ekalla kerralla palautin osan tuotteista, mikä oli ilmaista ja helppoa (palautuskuponki pitää itse tulostaa netistä) ja laskusta maksoin vain ne pitämäni tuotteet joten mihinkään rahanpalautusrumbaan ei tarvinu lähteä.
Mielestäni parasta Zalandossa on outletin puoli, josta voi tehdä hyviä ja Suomen (ja muidenkin kv nettikauppojen) hintatasoon nähden todella edullisia merkkivaatelöytöjä. Miinusta antaisin "liian hyvistä" kuvista - ts. vaatteet/laukut eivät välttämättä näytä samanlaisilta luonnossa.
[quote author="Vierailija" time="14.12.2012 klo 22:59"]
Toisaalta paketteja tulee konttilasteittan Suomeen, joten tavara liikkuu eikä ihme jos välillä kestää.
Tainnut suosi yllättää heidätkin.
[/quote]
No tuskinpa vaan noin monet huvikseen antavat negatiivista palautetta. Huijarifirma koko Zalando.
Positiivinen kokemus. Oma kokemukseni oli erittäin positiivinen. Tilasin 7.5. Noa Noan parkatakin, jota en muualta enää löytänyt. (Tuote oli kaiken lisäksi alennuksessa.) Takki tuli hyvin pakattuna ja siistinä noin kuudessa päivässä lähi-Siwaan (käyttävät Matkahuoltoa). Paketin sisällä oli lasku ja palautusohjeet. Laskun eräpäivänä oli 9.6., joten takkia oli mahdollista sovittaa. Se oli kuitenkin tässä tapauksessa juuri sopiva ja olen ostokseeni todella tyytyväinen. Erinomaista toimintaa!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2012 klo 16:45"]
"Samoin kävi minulle. 100 euroa "katosi" jonnekin, vaikka omasta pankista sain tiedon, että raha on mennyt Zalandon tilille jo 12 päivää sitten. Asiakaspalvelussa ovat luvanneet monta kertaa selvittää asiaa, mutta mitään ei tapahdu. Täytynee ottaa poliisiin yhteyttä."
[/quote]
Sama tällä. Monta viikkoa asia selvittänyt, mutta aina vaan , että asia on hoidossa. Kuitti on lähetetty monta kerta. Lasku on maksettu 3 kuukautta sitten. Kohta menetän heidän takia luottotiedot.
zalando zalando zalando mainostaa joka päivää kohta vuoden, alkaa jo oksentaa katsoo heidään mainos, tv, netti sivut, fb kun avaat sielläkin, helvetin riittää jo!!!!!!!!!!!!!!
Ite oon tilannu zalandosta useammankin kerran ja homma toiminut moitteetta. Paketit tulee aina läheiseen Siwaan. Tilaaminen ja palautus on myös kätsyä, sillä se on ilmaista ja tuotteet on helppo palauttaa siinä samassa pahvilootassa. Ite oon hyödyntäny tota 10% alekoodia myös, tossa vähän tuoreempi: http://www.alennuskoodi.fm/tarjoukset/zalando/ Sitä tosin voi käyttää vaan kerran, mutta aina tulee uusia :) Nimimerkillä ahkera nettishoppaaja ;)
Tilasin kengät, joiden toimitus kesti huomattavasti luvattua kauemmin. Kenkien nahka oli viallinen ja palautin tuotteet. Aikaa palautuksesta on kulunut jo yli 2 viikkoa, eikä palautus ole vieläkään perillä. Laitoin asiasta sähköpostia, johon ei ole vastattu mitään. EN SUOSITTELE.