Hitto vie, mulla ei ole varaa maksaa koululaisen iltapäivähoitoa!
Hoitomaksu on tähän mennessä ollut 508 euroa kolmesta lapsesta. Nyt esikoinen aloittaa koulun ja iltapäivähoitomaksujen myötä hoitomaksu nousee jo 543:een euroon!
Mulla on ollut suuria vaikeuksia maksaa jo tuota 500 euroa, eikä kerta kaikkiaan ole enää varaa maksaa enempää :(
Ja miten tähän on tultu: mies (yrittäjä) ei saa aikaiseksi selvittää tulojaan, eikä osallistu hoitomaksujen maksamiseen. Laskut tulevat minun nimelläni, jos jätän ne maksamatta, saan maksuhäiriömerkinnän. Entä jos en vaan hae iltapäivähoitopaikkaa koululaiselle, vaan käsken miehen järjestää toimintaa työpaikallaan? Periaatteessa en kuitenkaan haluaisi laittaa lasta tähän kärsijäksi.
Kommentit (65)
Jos teillä on kirjanpitäjä niin ehdottomasti kannattaa häneltä pyytää kaikki tiedot hänen allekirjoituksellaan. Palkkalaskelmasta tosin ilmenee palkka.
Mulla oli sellainen tilanne Kelan kanssa (tosin kunta voi olla ihan toinen asia), että eivät hyväksyneet mun tai miehen allekirjoittamaa todistusta palkkatiedoista äitiyslomaa varten. Heille kelpasi vain kirjanpitäjän allekirjoitus. Olin siis miehen firmassa töissä. En tiedä miten olisi käynyt jos meillä ei sitä kirjanpitäjää olisi ollut.
saada päivähoitomaksut myös takautuvasti takaisin! Ainakin meidän kunnalla on näin. En muista nyt mikä se aika on miltä voi hakea takautuvasti maksettuja ylimääräsiä rahoja.
Terveisiä maasta, jossa lasten ip-maksut yli kolminkertaiset...
Mites verotus?
Terveisiä maasta, jossa lasten ip-maksut yli kolminkertaiset...
Kunnallisessa maksut pienempiä. Meillä oli lapsi nano:ssa, maksoi 70€. Kunnallisessa reilu 30€.
herra on palkkansa käyttänyt. Siitähän jää reilusti yli tuhat euroa kuukaudessa ja vuodessa yli 12 000 euroa.
Jatkossa mies maksakoon osan teidän perheen kuluista, nyt hän on vapaamatkustaja.
Tiedät varmasti miehen kirjanpitäjän nimen joten soitat hänelle ja käyt hakemassa lapun häneltä tai hän postittaa sen sinulle. Tuo mies kuulostaa just sellaiselta ettei aio asiaa hoitaa.
Voi olla että jopa valehtelee palkkansa suuruuden. Ostaa jonkun menopelin itselleen kuten moottoripyörän rahoillaan tms.
Eilen aloin taas kyselemään lappujen perään. Mies suuttui, kuulemma pilasin kivan päivän ahdistelullani, vituttaa kuunnella tuota nalkutusta, antaisin joskus olla hänen rauhassa, enko olisi voinut odottaa parempaa hetkeä.
Sanoin, että mua vituttaa joka kuukausi maksaa se päivähoitomaksu. Sanoin, että mulla ei ole VARAA maksaa sitä enää, kun maksut nousee. Sanoin, että miehen täytyy muuttaa suhtautumistaan paperiasioihin.
Mies kaiveli illalla palkkatietojaan ja totesi, että viimeisen vuoden aikana hän on maksanut itselleen palkkaa n. 1500€ kuussa. Palkkatietojen lisäksi pitää toimittaa jotain tietoja yrityksestä ja ne AIKOI (jälleen kerran) hoidattaa kirjanpitäjällään.
Jos nuo tulot menee läpi, niin kyllähän se hoitomaksu laskee. Sehän tässä sitten alkaa ketuttaa, kun selviää kuinka paljon olen maksanut turhaan viimeisen puolen vuoden aikana. Ja jos se mies saa ne laput täytätettyä kirjanpitäjällään...
ap
Meidän kunnassa ei edes ole yksityistä iltapäiväkerhoa. Kunnallinen maksaa 60€ kuussa.
110 e kuukaudessa. Sillä summalla saa olla klo 17 asti siellä. Meillä vanhemmat tulee vasta sitten kotiin.
Meillä siis kahdesta lapsesta kulut 263 e tarhaikäinen ja 110 e koululainen. 373 euroa yhteensä.
Tuo oli ainut tarjolla oleva ip kerho tässä vieressä. Asumme Vantaalla.
2 lapsestahan teillä menee se hoitomaksu jatkossa?? siis päiväkotihoitomaksu?! ei se ip-kerhomaksu ole yhtä paljon, lähellekään, kuin mitä hänen osuutensa päiväkotimaksussa oli!
2 lapsestahan teillä menee se hoitomaksu jatkossa?? siis päiväkotihoitomaksu?! ei se ip-kerhomaksu ole yhtä paljon, lähellekään, kuin mitä hänen osuutensa päiväkotimaksussa oli!
Kolmannesta on mennyt hoidossa 23€. Koululaisen iltapäivähoitomaksu on kuitenkin 60€.
ap
Nyt en tajua miten sulla kasvaa nuo menot? Meillä kun ennen kaksi lasta oli päikyssä ja nyt kun toinen menee kouluun, niin kustannukset laskee. Ip-maksu on vähemmän kuin päivähoitomaksu.
Kolmannesta on mennyt hoidossa 23€. Koululaisen iltapäivähoitomaksu on kuitenkin 60€.
ap
eli vararikko on 37 eurosta kiinni?
Nyt en tajua miten sulla kasvaa nuo menot? Meillä kun ennen kaksi lasta oli päikyssä ja nyt kun toinen menee kouluun, niin kustannukset laskee. Ip-maksu on vähemmän kuin päivähoitomaksu.
Kolme lasta, täydet päivähoitomaksut. 3. lapsi 254€, 2.lapsi 229€ ja 1. joittenkin prosenttien mukaan 25€ = yhteensä 508€.
1. lapsi aloittaa nyt koulun ja tarvii iltapäivähoitoa:
3. lapsi 254€, 2. lapsi 229€ ja 3. lapsi 60€ = 543€.
Kai minä olen tämän oikein ymmärtänyt?
ap
apeli vararikko on 37 eurosta kiinni?
Palkkaa tilee nettona vähän alle 2000€. Tästä päivähoitomaksut vie jo neljänneksen, lainanlyhennykset toisen neljänneksen, työmatkoihin pitäisi olla kuussa parisataa (ja bensan hinta nousee koko ajan), muihin peruselämisen laskuihin (sähkö, vesi, jäte, mitä milloinkin) ja ruokaan helposti häviää loput. Liikaa rahaa ei ole koskaan.
No niin, tottakai minä saan tuon maksettua. Eniten nyppii se, ettei mies saa hoidettua lappujaan jotta saataisiin edes vähän alaspäin noita hoitomaksuja.
ap
Kai sulla sen verran on vararahoja, että voit lainata sieltä ensi kevääseen saakka?
Ja pliis. Älä päästä sitä miestä kasvatus- ja elatusvelvollisuudesta.
Lapsi saa siellä laadukkaan välipalan ja hyvää hoitoa. Mistä muualta saat hoitajan ja ruoan lapsellesi kolmella eurolla päivässä?
Päivähoitomaksut siis nousevat, jälleen kerran, elokuusta alkaen.
Eilen aloin taas kyselemään lappujen perään. Mies suuttui, kuulemma pilasin kivan päivän ahdistelullani, vituttaa kuunnella tuota nalkutusta, antaisin joskus olla hänen rauhassa, enko olisi voinut odottaa parempaa hetkeä.
Sanoin, että mua vituttaa joka kuukausi maksaa se päivähoitomaksu. Sanoin, että mulla ei ole VARAA maksaa sitä enää, kun maksut nousee. Sanoin, että miehen täytyy muuttaa suhtautumistaan paperiasioihin.
Mies kaiveli illalla palkkatietojaan ja totesi, että viimeisen vuoden aikana hän on maksanut itselleen palkkaa n. 1500€ kuussa. Palkkatietojen lisäksi pitää toimittaa jotain tietoja yrityksestä ja ne AIKOI (jälleen kerran) hoidattaa kirjanpitäjällään.
Jos nuo tulot menee läpi, niin kyllähän se hoitomaksu laskee. Sehän tässä sitten alkaa ketuttaa, kun selviää kuinka paljon olen maksanut turhaan viimeisen puolen vuoden aikana. Ja jos se mies saa ne laput täytätettyä kirjanpitäjällään...
ap