Hitto vie, mulla ei ole varaa maksaa koululaisen iltapäivähoitoa!
Hoitomaksu on tähän mennessä ollut 508 euroa kolmesta lapsesta. Nyt esikoinen aloittaa koulun ja iltapäivähoitomaksujen myötä hoitomaksu nousee jo 543:een euroon!
Mulla on ollut suuria vaikeuksia maksaa jo tuota 500 euroa, eikä kerta kaikkiaan ole enää varaa maksaa enempää :(
Ja miten tähän on tultu: mies (yrittäjä) ei saa aikaiseksi selvittää tulojaan, eikä osallistu hoitomaksujen maksamiseen. Laskut tulevat minun nimelläni, jos jätän ne maksamatta, saan maksuhäiriömerkinnän. Entä jos en vaan hae iltapäivähoitopaikkaa koululaiselle, vaan käsken miehen järjestää toimintaa työpaikallaan? Periaatteessa en kuitenkaan haluaisi laittaa lasta tähän kärsijäksi.
Kommentit (65)
mies ei osallistu lasten kustannuksiin?
Eivätkö he ole miehen lapsia? Itse jättäisin tuollaisen ukon samantien. Kaikenlaisia tekin siedätte!
Välipaloista jo tulee tuon verran kuussa. Sun pitäis kyllä pistää miehes kuriin!
ja miehelle maksettavaksi lastenpäivähoitomaksut.
Jos tulot ovat oikeasti pienet, voisitte saada kerhomaksusta huojennusta, mutta sitä täytyy ensiksi hakea:) Meille kerho maksaa vain 40 euroa/kk eli puolet täydestä 80 euron kk-maksusta. Välipala on niin hyvä, että en kotonakaan järjestäsisi tuohon hintaan yhtä paljoa hyviä kaloreita. Onneksi lapseni syö runsaasti kerhossa:)
Yh
Mies ruotuun ja tilanteessanne en tod olisi enää kolmatta lasta hankkinut.
Mutta sehän on täällä tabu Ja punainen vaate, että lisääntymistä säätelisi myösKIN talous ja se raha, eihän nin saa ja voi tehdä kun ne vauvat ja lapset on NIIIIN ihquja!!
kuten sanoin, siinä vaiheessa kun kolmatta lasta hankittiin, tilanne oli toinen. Eikä mies yksin omalla toiminnallaan ole kaikkia ongelmia aiheuttanut. En nyt lähde tarkemmin tätä kertomaan, mutta onnettomien yhteensattumien summa on taustalla. Toki miehellä itselläänkin on lusikkansa sopassa.
Ja edelleen, kuten sanottu, lapsista pystytään kyllä huolehtimaan. Taloudelliset asiat ja lainat mietittiin aikoinaan sillä tavalla, että siinä todellakin oli riskivara. Nythän se riski on toteutunut. ap
No ei se nyt noin vaikeaa ole selvittää viimeisen puolen vuoden tuloja. 6x palkkakuitti.
Firman tilintarkastaja voi sen lappusen kirjoittaa viidessä minuutissa.
jossa mies hoitaa myös kaiken paperityön ja ne ovat pahasti rästissä ja sekaisin. Hyvä kirjanpitäjäkin kun maksaa.
No ei se nyt noin vaikeaa ole selvittää viimeisen puolen vuoden tuloja. 6x palkkakuitti.
Firman tilintarkastaja voi sen lappusen kirjoittaa viidessä minuutissa.jossa mies hoitaa myös kaiken paperityön ja ne ovat pahasti rästissä ja sekaisin. Hyvä kirjanpitäjäkin kun maksaa.
jo ketjun alussa mietin että yhden miehen yritys
jos sen kolmannen myötä 37 euroa kaataa perheen talouden.
Ap:lla ei olisi hätäpäivää, jos olisi tyytynyt kahteen lapseen!
Ymmärrän hyvin ap:n tuskan, vaikka itse en ihan vastaavassa tilanteessa olekaan. Minulla kuitenkin on mies, jolle paperiasioiden hoitaminen ei ole kovin helppoa.
Voisitko ap mitenkään harkita, että keräät ne paperit ja täytät lomakkeen ja otat mieheltä vain nimen alle? Näin meillä hoidetaan kaikki paperiasiat, koska jos jätän ne miehelle, siitä kärsii koko perhe.
Jos miestä ahdistaa nähdä se paperi vähäisine tuloineen, ota nimi alle ennen kuin täytät lomakkeen.
Jos avioliitto muuten toimii ja miehellä on yrityksestään muutenkin kova stressi, lienee turha sen paremmin erota tällaisen asian takia kuin jättää sitä miehen hoidettavaksi, jolloin koko perhe kärsii.
Toivoisi että tällaisten "viisausten" laukoja kokisi itse jotain vastoinkäymisiä ja napsahtaisi sanansa omaan nilkkaan.
Elämää ei voi ennakoida, aina voi tapahtua jotain yllättävää. Mitäpä jos se unelmaelämä romahtaa yhdessä yössä, sairaus, kuolemantapaus, työttömyys - nämä voi osua kenelle tahansa.
Entäpä se joka mietti että on varaa vain kahteen lapseen ja sitten käykin niin että ne lapset kuolee onnettomuudessa ja lisääntymisikä on ohi ja ei voikaan saada enää lapsia. Väitän että harmittaa.
entäpä jos niistä 3 lapsesta 2 kuolee onnettomuudessa ja 1 sairauteen?? tai 4 lapsesta 2 kuolee ja 1 vammautuu ja 1 raiskataan ja hakataan halvaantuneeksi?
Tai tai tai tai tai.
Haloo pahvi!!!
Toivoisi että tällaisten "viisausten" laukoja kokisi itse jotain vastoinkäymisiä ja napsahtaisi sanansa omaan nilkkaan.
Elämää ei voi ennakoida, aina voi tapahtua jotain yllättävää. Mitäpä jos se unelmaelämä romahtaa yhdessä yössä, sairaus, kuolemantapaus, työttömyys - nämä voi osua kenelle tahansa.
Entäpä se joka mietti että on varaa vain kahteen lapseen ja sitten käykin niin että ne lapset kuolee onnettomuudessa ja lisääntymisikä on ohi ja ei voikaan saada enää lapsia. Väitän että harmittaa.
Firman tilintarkastaja voi sen lappusen kirjoittaa viidessä minuutissa.jossa mies hoitaa myös kaiken paperityön ja ne ovat pahasti rästissä ja sekaisin. Hyvä kirjanpitäjäkin kun maksaa.
Vaan on ulkopuolinen kirjanpitäjä! On pienyrittäjä, työllistää kaudesta riippuen 1-5 henkeä. Firma näyttää pysyvän jaloillaan, mutta kun jostain täytyy tinkiä niin sehän on yrittäjästä itsestään. Mies on tehnyt tosi paljon töitä, että on saanut pidettyä firman pinnalla. Arvostan sitä kyllä ja ymmärrän, että paperiasiat kotona ei kiinnosta, kun töissä saa miettiä ihan tarpeeksi rahoja. Sillä minä olenkin yrittänyt curlata kotona... En sitten tiiä, missä vaiheessa minun on lupa väsähtää ja kummalla tässä on raskaampi taakka kannettavana. Veilä minä jaksan toivoa, että tästä kaikesta selvitään ja edessä siintää helpommat ajat. Kunhan nyt vaan pysyis tuo euro-korttitalo kutakuinkin kasassa.
ap
2 lapsestahan teillä menee se hoitomaksu jatkossa?? siis päiväkotihoitomaksu?! ei se ip-kerhomaksu ole yhtä paljon, lähellekään, kuin mitä hänen osuutensa päiväkotimaksussa oli!
Kolmas lapsi päivähoidossa on lähes ilmainen. (Espoossa esim just ton 25% maksimimaksusta) Iltapäivähoitomaksusta sen sijaan ei saa mitään sisaralennusta joten me maksettiin yhden lapsen iltapäiväkerhosta 120/kk ja kahden lapsen 240/kk. Kulut ei siis tosiaankaan laske ennen kuin lapset on iltapäivän yksin kotona.
jos on kolme lasta ja pienipalkkainen vaimo.
Minunkin mieheni on yrittäjä ja alkuvuodet sekä laskut että perhe lankesi minulle.
Minulla vain kolme kertaa isompi palkka kuin ap:lla, joten ei tarvitse surra muutaman kympin perään.
Ap, oletko yrittänyt hakea kunnon töitä?
Vaan on ulkopuolinen kirjanpitäjä! On pienyrittäjä, työllistää kaudesta riippuen 1-5 henkeä. Firma näyttää pysyvän jaloillaan, mutta kun jostain täytyy tinkiä niin sehän on yrittäjästä itsestään. Mies on tehnyt tosi paljon töitä, että on saanut pidettyä firman pinnalla. Arvostan sitä kyllä ja ymmärrän, että paperiasiat kotona ei kiinnosta, kun töissä saa miettiä ihan tarpeeksi rahoja. Sillä minä olenkin yrittänyt curlata kotona... En sitten tiiä, missä vaiheessa minun on lupa väsähtää ja kummalla tässä on raskaampi taakka kannettavana. Veilä minä jaksan toivoa, että tästä kaikesta selvitään ja edessä siintää helpommat ajat. Kunhan nyt vaan pysyis tuo euro-korttitalo kutakuinkin kasassa.
ap
Ei niitä miehesi tarvitse laskea. Kuinka vaikeata se nyt on??
Itse olen yksityisyrittäjä, en tienaa paljoa, maksan hoitomaksut, polttoaineet, yrityslainaa, vuokraa jne. Ja "palkka" samaa luokkaa kuin sinulla. Persaukinen olen, mutta onhan miehellä tuuloja, vähäiset rahat jaetaan.
Meillä maksaa 105€.
Voin jakaa ap: n tuskan. Meillä makseltu myös vuosi 2 lapsen täysiä päivähoitomaksuja ja 105€: n ip-kerhoa, yhteensä n. 600€/kk.
Ei paljoa naurattanut.
Oma kirjanpitäjäni tekee lasten hoitomaksua varten vuosittain "palkkatuloslaskelman". Se lasketaan vuosi taaksepäin. Paljonko on ollut tuloja/tappoita, jne.
T:yrittäjä
Mies ruotuun ja tilanteessanne en tod olisi enää kolmatta lasta hankkinut.
Mutta sehän on täällä tabu Ja punainen vaate, että lisääntymistä säätelisi myösKIN talous ja se raha, eihän nin saa ja voi tehdä kun ne vauvat ja lapset on NIIIIN ihquja!!