Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitto vie, mulla ei ole varaa maksaa koululaisen iltapäivähoitoa!

Vierailija
31.07.2012 |

Hoitomaksu on tähän mennessä ollut 508 euroa kolmesta lapsesta. Nyt esikoinen aloittaa koulun ja iltapäivähoitomaksujen myötä hoitomaksu nousee jo 543:een euroon!

Mulla on ollut suuria vaikeuksia maksaa jo tuota 500 euroa, eikä kerta kaikkiaan ole enää varaa maksaa enempää :(

Ja miten tähän on tultu: mies (yrittäjä) ei saa aikaiseksi selvittää tulojaan, eikä osallistu hoitomaksujen maksamiseen. Laskut tulevat minun nimelläni, jos jätän ne maksamatta, saan maksuhäiriömerkinnän. Entä jos en vaan hae iltapäivähoitopaikkaa koululaiselle, vaan käsken miehen järjestää toimintaa työpaikallaan? Periaatteessa en kuitenkaan haluaisi laittaa lasta tähän kärsijäksi.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en tajua miten sulla kasvaa nuo menot? Meillä kun ennen kaksi lasta oli päikyssä ja nyt kun toinen menee kouluun, niin kustannukset laskee. Ip-maksu on vähemmän kuin päivähoitomaksu.

Kolme lasta, täydet päivähoitomaksut. 3. lapsi 254€, 2.lapsi 229€ ja 1. joittenkin prosenttien mukaan 25€ = yhteensä 508€.

1. lapsi aloittaa nyt koulun ja tarvii iltapäivähoitoa:

3. lapsi 254€, 2. lapsi 229€ ja 3. lapsi 60€ = 543€.

Kai minä olen tämän oikein ymmärtänyt?

ap

Tosiaan kolmannen hoitomaksu on mitätön ja se korostuu eskarivuonna, kun maksetaan vain 60%-65% siitä pienestä maksusta (hoitomaksuja määriteltäessä nuorin on se 1.lapsi, josta maksetaan enimmän). Meillä kävi aikoinaan samoin. Eskarivuonna hoitomaksu oli vanhimmasta jotain 20€ ja kun meni kouluun, niin ip-hoito maksoi 35€. Selvisimme kuitenkin, mutta kummalta se tuntuu.

Vierailija
22/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläs taitaa olla paremmat tulot kun mitä se ilmoittaa. Laita laskut suoraan miehesi nimellä menemään. Mies hoitakoon maksamisen tai todistusten toimittamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiheässä tahdissa kolme lasta? Jos miehesi ei osallistu ja sinä et tienaa mitään.

Vierailija
24/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi et ole pannut sitä ruotuun.

Voihan olla niin ettei päivähoitomaksut olisi noin paljon jos selvittäisi tulonsa.

Epäreilu tilanne jos mies ei osallistu jälkikasvunsa hoitokustannuksiin ja sinulla on tiukkaa.

Ettekö ole perhe?

Tämä on taas malliesimerkki siitä naisen loputtomasta joustamisesta.

Voisit tietenkin tehdä niin että pyydät laskuttavaa tahoa jatkossa lähettämään laskut miehen niemellä ja peset kätesi koko touhusta.

Jos olet aina hoitomaksut maksanut niin maksakoon jatkossa mies.

Olen ikuisesti kiitollinen siitä että lapsistani ei mennyt hoitomaksuja, olen pienituloinen yh. Osan hoitoajasta olin työttömänä.

Vierailija
25/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi niitä jolla omat tulot ja omat rahat ja sinä elätät sen loisen. Ilmeisesti harrastaa yrittäjyyttä.

Vittu että mua pännii sun kaltaiset naiset jotka sietää tuollaista luuseripaskaa silmissään.

Ota ero niin pärjäät paremmin.

2 lapsestahan teillä menee se hoitomaksu jatkossa?? siis päiväkotihoitomaksu?! ei se ip-kerhomaksu ole yhtä paljon, lähellekään, kuin mitä hänen osuutensa päiväkotimaksussa oli!

Kolmannesta on mennyt hoidossa 23€. Koululaisen iltapäivähoitomaksu on kuitenkin 60€.

ap

eli vararikko on 37 eurosta kiinni?

Palkkaa tilee nettona vähän alle 2000€. Tästä päivähoitomaksut vie jo neljänneksen, lainanlyhennykset toisen neljänneksen, työmatkoihin pitäisi olla kuussa parisataa (ja bensan hinta nousee koko ajan), muihin peruselämisen laskuihin (sähkö, vesi, jäte, mitä milloinkin) ja ruokaan helposti häviää loput. Liikaa rahaa ei ole koskaan.

No niin, tottakai minä saan tuon maksettua. Eniten nyppii se, ettei mies saa hoidettua lappujaan jotta saataisiin edes vähän alaspäin noita hoitomaksuja.

ap

Vierailija
26/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en tajua miten sulla kasvaa nuo menot? Meillä kun ennen kaksi lasta oli päikyssä ja nyt kun toinen menee kouluun, niin kustannukset laskee. Ip-maksu on vähemmän kuin päivähoitomaksu.

Kolme lasta, täydet päivähoitomaksut. 3. lapsi 254€, 2.lapsi 229€ ja 1. joittenkin prosenttien mukaan 25€ = yhteensä 508€.

1. lapsi aloittaa nyt koulun ja tarvii iltapäivähoitoa:

3. lapsi 254€, 2. lapsi 229€ ja 3. lapsi 60€ = 543€.

Kai minä olen tämän oikein ymmärtänyt?

ap

Tosiaan kolmannen hoitomaksu on mitätön ja se korostuu eskarivuonna, kun maksetaan vain 60%-65% siitä pienestä maksusta (hoitomaksuja määriteltäessä nuorin on se 1.lapsi, josta maksetaan enimmän). Meillä kävi aikoinaan samoin. Eskarivuonna hoitomaksu oli vanhimmasta jotain 20€ ja kun meni kouluun, niin ip-hoito maksoi 35€. Selvisimme kuitenkin, mutta kummalta se tuntuu.

Ok, en kahden lapsen vanhempana tiennyt tätä, mutta silti ihmettelen, jos se lisä 37€ on nyt se, joka katkaisee selän? Jos siis tähänkin asti olet pärjännyt. Ja toinen uskomaton asia on tuo, että lasten aiheuttamat kulut ovat vain sinun kuluja.

Vierailija
27/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan siis bruttona 2900€ ja tämä on aika hyvä palkka alallani (sille, joka sanoi etten tienaa "mitään").

Miehen tulot vai ovat epäsäännölliset, siksi niiden selvittäminen ei onnistu tuosta noin vain palkkakuitin lähettämällä - muuten olisin tietenkin jo tehnyt sen. Tiedän kyllä mieheni tulot.

Maksan tällä hetkellä kaiken, koska miehen firmassa tuli pari vuotta sitten ongelmia ja mies käytännössä yrittää nyt saada itsensä niistä kuiville. Ei siis maksa itselleen palkkaa oikeastaan ollenkaan.

Siinä vaiheessa kun lapsia tehtiin, rahatilanne oli ratkaisevasti erilainen. Kaikkea ei aina osaa ennakoida. Ja onhan minulla edelleenkin varaa maksaa sekä lapset että perheen eläminen, mihinkään ylimääräiseen ei vain jää rahaa. Se todella pännii.

Jaa, että hoitomaksut taas nousee. Mitäpä tähän enää sanoisi. Kaikki muutkin maksut nousee. Pakko on alkaa hiillostaa miestä tuloselvitysten kanssa, vaikka olen yrittänyt tietoisesti pitää rauhan maassa ja pyrkiä vain positiivisesti selviämään. Nyt kieltämättä alkaa tuntua että vastamäki tässä avioliitossa vetää minut maitohapoille, en jaksa enää vetää tätä rekeä. Turhauttavaa tiedostaa, että pärjäisin taloudellisesti paremmin ilman miestä!

ap

Vierailija
28/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pystyimme jakamaan kustannukset.

Vierailija
29/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmea lasta nyt vaan ei pidä suoltaa, jos on surkea liksa, eikä minkäänlaisia säästöjä.

Vierailija
30/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6x palkkakuitti.

Firman tilintarkastaja voi sen lappusen kirjoittaa viidessä minuutissa.

Vierailija
31/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv.nro 13

Vierailija
32/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv.nro 13

Vierailija
33/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä yritystoiminnallaan on saanut aikaan.

Jos on tuloton eikä saa palkkaa niin helppo kait tuo on toteennäyttää. Voisitte saada maksut pienemmiksi.

Lisäksi toimeentulotukea? asumistukea?

Selvittelepä nämä mahdollisuudet. Yksi vaihtoehto on että annat monon kuvaa äijäsi persuksille.

Lisäksi vielä herättelen sinua miettimään onko siinä yritystoiminnassa mitään tulevaisuutta ja järkeä. Tuleeko koskaan mitään tuottamaankaan vai onko vain puuhastelua.

Tämä on nyt se tärkein kysymys johon katsotte rehellisen vastauksen.

Olisiko järkevämpää ajaa yritystoiminta alas ja miehesi hakeutua oikeisiin töihin josta saa palkkaakin.

Tuttavaperheellä oli yritys ja kovat kipurahat ovat siitä maksaneet. Sielläkin perheen elatus on kiskottu naisen selkänahasta, lapsia neljä.

Nyt ovat vihdoin järkevöityneet ja mies on muualla töissä ja tienaa hyvin.

Tienaan siis bruttona 2900€ ja tämä on aika hyvä palkka alallani (sille, joka sanoi etten tienaa "mitään").

Miehen tulot vai ovat epäsäännölliset, siksi niiden selvittäminen ei onnistu tuosta noin vain palkkakuitin lähettämällä - muuten olisin tietenkin jo tehnyt sen. Tiedän kyllä mieheni tulot.

Maksan tällä hetkellä kaiken, koska miehen firmassa tuli pari vuotta sitten ongelmia ja mies käytännössä yrittää nyt saada itsensä niistä kuiville. Ei siis maksa itselleen palkkaa oikeastaan ollenkaan.

Siinä vaiheessa kun lapsia tehtiin, rahatilanne oli ratkaisevasti erilainen. Kaikkea ei aina osaa ennakoida. Ja onhan minulla edelleenkin varaa maksaa sekä lapset että perheen eläminen, mihinkään ylimääräiseen ei vain jää rahaa. Se todella pännii.

Jaa, että hoitomaksut taas nousee. Mitäpä tähän enää sanoisi. Kaikki muutkin maksut nousee. Pakko on alkaa hiillostaa miestä tuloselvitysten kanssa, vaikka olen yrittänyt tietoisesti pitää rauhan maassa ja pyrkiä vain positiivisesti selviämään. Nyt kieltämättä alkaa tuntua että vastamäki tässä avioliitossa vetää minut maitohapoille, en jaksa enää vetää tätä rekeä. Turhauttavaa tiedostaa, että pärjäisin taloudellisesti paremmin ilman miestä!

ap

Vierailija
34/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla kerran on ne tiedot saatavilla, niin voithan toimittaa tiedot itsekin.

Jos mies ei saa palkkaa lainkaan, niin teidän päivähoitomaksut vähintään puolittuu. Teillä on rahasta tiukkaa, mutta teillä on myös ratkaisun avaimet käsissänne. KÄYTTÄKÄÄ NIITÄ!

Vierailija
35/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmea lasta nyt vaan ei pidä suoltaa, jos on surkea liksa, eikä minkäänlaisia säästöjä.

ei täällä juurikaan lisäännyttäisi. Jos tavallisella palkkatyöllä hankkii elatuksensa ei niistä juuri säästöjä kerry. Jäisi lapset hankkimatta.

Vierailija
36/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"olen yrittänyt tietoisesti pitää rauhan maassa ja pyrkiä vain positiivisesti selviämään"

Ap olet ihana ihminen mutta johonkin sinun on kiltteytesi raja vedettävä. Liialla kiltteydellä on tässä tapauksessa suuri taloudellinen merkitys joten sinun on vain nyt nostettava se kuuluisa kissa pöydälle.

Jotenkin heijastuu sellainen ajatus että yrität välttää riitaa ja erimielisyyttä ja tasoitella tilannetta. Olet curling-mamma miehellesi.

Mies on aikuinen ja hänen pitää ottaa vastuuta perheestään ja teoistaan.

Toki on totta että suurimmassa osassa perheitä se nainen on perheen moottori ja se jolla langat on käsissä. Nainen asettaa lastensa ja perheen hyvinvoinnin ensisijalle. Naiset ovat arjen sankareita kuten ap.

ap

Vierailija
37/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn siis maksamaan kaiken pakollisen. Tiukkaa tosin tekee ja mihinkään ylimääräiseen ei rahaa ole. Alkaa väsyttää ainainen kituuttaminen ja myös miehen aina vain jatkuva "väsymys" hoitaa yhteisiä paperiasioita.

Yritystoiminnnan lopettaminen/jatkaminen ei ole minun päätökseni. Tästä on kyllä puhuttu ja riideltykin moneen otteeseen.

Olen jotenkin elänyt siinä toivossa, että edes hoitomaksut helpottaisivat siinä vaiheessa, kun lapset lähtevät koulutielle. Oli pieni järkytys, että maksut nousevat.

ap

Vierailija
38/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat vain nämä kaksi vaihtoehtoa ja päivämäärärajan 1.8. mennessä. Ole nyt tiukkana.

Vierailija
39/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella olisi varaa elättää mies ja tukea hänen kokopäiväistä harrastetoimintaa?

Vierailija
40/65 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksoset. Eskarivuonna hoitomaksut olivat n.110€ yhteensä kun olivat hoidossa vain 10pv/kk. Nyt kun olivat koulussa viime vuoden ilttismaksu oli 160€/kk molemmilta yhteensä siis. Kyllä se tuntui kukkarossa kun aloitin lyhennetyn työajan, jotta voin itse laittaa lapset kouluun aamulla.