Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä antaisin syöpään sairastaneelle ystävälle?

Vierailija
30.07.2012 |

Haluaisin antaa jonkinlaisen onnenamuletin tai vastaavan. Onko kellään omakohtaista kokemusta, mikä olisi sopiva huomionosoitus?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis "sairastuneelle"

Vierailija
2/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä huvittaisi tehdä? Varmaan kaikki mikä vie ajatukset pois on hyvä. Ystävättereni (jonka syöpä oli jo pitkällä) toivoi puhelimessa esim lempijätskiään ja ehdotin että haluaisiko jonkun naistenlehden ja hän sanoi mistä lehdestä tykkäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta paras on, että olet itse vain tukena :)

Jos jotain haluat välttämättä antaa, niin itseä lohduttaisi jonkinlainen tsemppauskirje silloin kun oon kovilla. Mikään onnenamuletti tuntuisi vähän hassulta, tuntuisi vähän että sitä on sitten velvollisuus pitää kohteliaisuudesta mukana vaikkei oikein omalta jutulta tuntuisikaan. Tietysti itse varmasti tiedät paremmin, miten sinun ystäväsi suhtautuisi.

Vierailija
4/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuta kevyttä, mikä vie ajatukset pois sairastamisesta.

Vierailija
5/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojelee sairaita

Vierailija
6/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän hurvittelemaan ennen rankkaa hoitojaksoa.

Vierailija
7/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sairaalassa hoidoissa tällä hetkellä. Enkä tiedä koska pääsee kotiin...

Vierailija
8/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokraa jonku hyvän leffan?

Vierailija
9/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin mahdollista, kuuntelet, yritä toteuttaa hänen toiveitaan jos niitä on, ole hänelle kallein ystävä.

Vierailija
10/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella ihanasti sanottu!

Vierailija
11/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii sen pohjalta lahjaa tarkemmin.

Vierailija
12/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis huono juttu, korni. Mielummin jotain, josta hyötyä, vaikka niitä lehtiä tai joku äänikirja olisi kova juttu

Vierailija
13/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin poikani kummisedän äidille sellaisen, kun hän sairasti syövän.

Vierailija
14/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta ne enkelit ja muut jutut mitä olen saanut, ole tylsiä olleet, ihan ok, mutta mukavinta on ollut, kun joku on pyytänyt mukaan jonkin asian tekemiseen. Jos joutuisin olemaan sairaalassa, olisi kiva vaikka pelata jotain lautapeliä kaverin kanssa. Telkkaria olen töllöttänyt muutenkin ihan silmät kieroon, samoin lukenut ja kuunnellut kuunnelmia.

Sairaana tulee usein maattua sängyssä paljon, osa voi tykätä hieromisesta (mutta kysy, minusta se ei tuntunut tuolloin hyvältä).

Kun kaveri pääsee liikkeelle tai saa lähteä osaston ulkopuolelle, vie (vaikka pyörätuolilla) haistelemaan ulkoilmaa ja kanttiiniin. Raaputtakaa arpa.

Jos jonkin tavaran nimenomaan haluat ystävyyden osoituksena antaa, kysy, haluaisiko hän pipon, villasukat tms., jostain sellaisesta voi olla lohtua/hyötyä.

Sain työkavereilta nallen, se oli tosi ihana vaikken mikään pehmolelutyyppi todellakaan ole. Nalle kuitenkin jotenkin lohdutti ja muistutti siitä, että työkaverit tukevat.

Vierailija
15/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy syömään, kerää pieniä herkkuja, joita voisi napostella.

Lähetä kortti joka viikko.

Jaksaako kuunnella luettuja kirjoja?

Jos hänellä on laite, osta siihen joku luettu kuuntelu-kirja tai lainaa lainastosta.

Jos sairaalaan saa viedä, vie pieni hajuton kukkakimppu tai jos on pidempään, pieni ruukkukukka.

Jos hoidot ovat vieneet hiukset, vie kaunis kevyt huivi.

Vierailija
16/17 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa, et mua ilahdutti tekstiviestit : )

oli ihanaa, kun sain viestejä,luin kun jaksoin, puhua ei jaksanut aina ja usein soitot tuli just,kun lääkäri tai hoitaja paikalla...

kirjoita teksiviestejä säännöllisesti, must se oli ihanaa, kun tuli erilaisia tsemppi viestejä

vierailuja ei aina jaksanut, toisinaan odotti'infektioriski oli suuri, olin eristyksessä usein

eli soita ennen kuin menete, et saako menneä

osta herkkui, mistä potilas tykkää

ole läsnä, pidä kädestä, sano jotain juttele arkisista asioista jne jne

vie vaikka lehti

mistä potilas tykkää, itse rakastan suklaata, ja oli ihanaa kun sitä tuotiin mulle

sit toi hieronta olis hyvä, paikat kipeenä sai maata, mut mulla oli kielto hieromiselle, kun saattoi sisäistä verenvuotoa tulla... eli hipely oli sallittua, eli sively hellä paijjaaminen yms

olisi ollu ihanaa, kun olis joku ollu vierellä paijaamassa :( vaan ei ollut....

mies istua möllötti vaan, ei paljoo puhunut, haukotteli ....

olisin kovin kaivannut ihanaa tyttöystävää , joka olis ymmärtänyt.

hiustenlähtö kaikii... eli kaunis huivi olis ollu ihanaaa.... peruukin sai myöhässä. ja sairaalassa ei olllu huiveja :( leikkurimyssy päässsä olis pitänyt olla

sit pontso olis ollu hyvä, kun tippaa siellä ja täällä, vaikeeeta vetää hihoja, eli pään yli vedettävä pontso olis ollu hyvä, helppo laitta ja ottaa pois, sitä kun palali ja hikoili miten milloski....

Vierailija
17/17 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten olisin kaivannut ystävää, joka olisi pysynyt rinnalla vaikeinakin hetkinä.

Silloin kun syöpä oli, olin vielä "pirteä", en uskaltanut omia tunteita muille näyttää, kun kaikille oli niin iso isku.

Suurin avun, piristyksen ja ystävän tarve olisi nyt, kun syövästä juuri kuulin parantuneeni. Kaikki tunteet iski kerralla päälle, en osaa ku itkeä, väsyttää, kiukuttaa. Viikko tolkulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi