Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotan toista lastamme viimeisilläni, nyt mies ilmoitti haluavansa erota

Vierailija
30.07.2012 |

Miten ihmeessä selviän tästä hengissä?? Tuntuu aivan kuin joku veivaisi puukkoa sisuskaluuissani ja seinät kaatuisivat päälleni. Mies haluaa erota ja on kuulemmma oikea ratkaisu, minäkin tulen jonain päivänä olemaan onnellisempi jonkun toisen kanssa. Meillä on siis 2 vuotias ja aivan näillä hetkillä syntyy toinen lapsemme. Olen totaalisessa shokissa enkä pysty lopettaa itkemistä. Mies on yrittänyt lohduttaa ja vannoo olevansa edelleen lapsille läsnä ja ettei minun tarvitse murehtia raha-asioista jne jne.

Ei kuulemma uskaltanut sanoa mitään aikaisemmin, mutta nyt tuli vaan sellainen olo, että oli pakko sanoa, että on päättänyt lähteä. Vaikeaahan meillä on ollut, taapero on valvottanut todella paljon, olen ollut kuolemanväsynyt, perhepiirissä on tapahtunut kuolemantapaus ja sairauksia, on siis ollut vaikeita aikoja ylipäänsä. Mutta en ikimaailmassa olisi uskonut, että mies jättäisi perheensä, pienen lapsen ja viimeisillään olevan vaimonsa.

Olen kuin hakattu, en pysty toimimaan ollenkaan, yritän jotenkin pitää taaperosta huolta. Hän ihmettelee, kun itken koko ajan ja kävelen ympäri kämppää. On kuin olisin jossain painajaisunessa ja rukoilen herääväni kohta. Rakastan miestä, hän on elämäni rakkaus, sielunkumppanini. Miten helvetissä selviän tästä hengissä? Voisinko joku auttaa.. Olen aivan hukassa, niin hukassa ja paniikissa, sattuu ihan fyysisesti joka paikkaan. Mies ei näyttänyt olevan surullinen ollenkaan, vaikka itkin aivan hysteerisenä ja lohduttomana (lähti siis äsken töihin). Ei edes halannut minua, ihan kuin häneltä olisi pudonnut kivi sydämeltä ja voi nyt olla onnellinen, viis minusta.

Herra isä sentään, miten ihmeessä pääsen tästä ylös? Pitäisi vauvakin synnyttää ja jaksaa hoitaa kahta pikkulasta.

Kommentit (670)

Vierailija
601/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani puolestasi. Juuri tällaisten tarinoiden vuoksi olen aina naisten puolella. Se, että odottaa lasta, joka on myös tämän miehen lapsi, ja on siksi aika avuton monessa mielessä ja joutuu toisen hylkäämäksi, huh huh, eipä paljon voi sanoa tästä miehestä.

En ehtinyt lukea kaikkia viestejä, mutta varmasti todella tärkeää olisi kertoa asiasta myös miehen perheelle/suvulle.

Ja vaikka mies jatkossakin on varmasti isä lapsilleen, sinun luottamustasi hän ei saa koskaan takaisin, näin uskon. Siksi on parempi pistää mies pihalle HETI.

Iloitse vauvasta ja jos voit, käsittele erosurua, luottamuksesi pettämistä, haaveiden kaatumista pieni pala kerrallaan. Ja hae apua neuvolasta, niin kuin joissakin viesteissä jo todettiinkin.

Vierailija
602/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sulle tuli parempi mieli. Miehet jostain syystä ajattelee, että tommonen auttaa tuollasessa tilanteessa. Hieno tapa lohduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin että se pahempi juttu mikä terapiassa paljastuu on hänen todellinen mielipiteensä sinusta. Eikä haluaisi nyt kaataa sitä niskaasi tässä tilanteessa, kun on onnistunut pitämään sen sisällään näin monta vuotta ja noudattanut samalla hyvän suhteen muotoja.

Kysyinkin mieheltä toki, mikä hänen mielestään voisi olla se vielä pahempi juttu, joka selviäisi pariterapiassa

Vierailija
604/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaako tuollaisia kevytfilosofisia valmistekstejä ukolle lähetellä. JOs olisin miehesi, kokisin lähinnä vahvaa myöthäpeää.

Mikähän se on kun tuolla toisessa Pettääkö mieheni minua -ketjussa ap vajosi sellaiseen omituisuuteen ja myyttiseen ajatteluun ihan järkevänä aloituksen jälkeen? Sussa alkaa olla nyt vähän samaa.

Pysy ihan arkisessa maailmassa. Tuollaiset valmistekstipostailut ovat myrkkyä, ihan missä suhteen vaiheessa tahansa. Erityisesti miehet kokee ne omituisina/noloina.

Vierailija
605/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä nyt ap se ukko. Ihan selkeesti sillä on jotain meneillään. Yrittää puhdistaa omaatuntoaan ja pitää sulla hyvän mielen lähettelemällä moisia viestejä. Ja toi, että varottelee jo etukäteen jostain joka saattaa paljastua terapiassa. Ei varmana ole kyse mistään luonteenpiirteestä tms. Joku isompi juttu kyseessä, jonka tietää paljastuvan. Onko menny ohi vai etkö ole kertonutkaan, minkä ikäinen "miehesi" on? Kovin keskenkasvusen toiminnalta kuulostaa. Anteeks vaan.

Vierailija
606/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin että se pahempi juttu mikä terapiassa paljastuu on hänen todellinen mielipiteensä sinusta. Eikä haluaisi nyt kaataa sitä niskaasi tässä tilanteessa, kun on onnistunut pitämään sen sisällään näin monta vuotta ja noudattanut samalla hyvän suhteen muotoja.

Se on raskasta ja hirveää kuultavaa mutta ainoa tie eteenpäin. Me palasimme miehen kanssa yhteen terapian ansiosta.

Vierailija
607/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän pelkäsi hysteerisesti mitä HÄNESTÄ paljastuu, ts. hänen totaalinen huonoutensa ihmisenä, siis joku sellainen luuserius tai vastaava, jonka takia häntä ei voi arvostaa.

Miehet ovat narsisteja. Silloin kun niillä on huono itsetunto, ne pelkäävät tuota "paljastumista".

Ap, sun miehesi on ongelmissa ennen kaikkea itsensä kanssa, johan sekin osoittaa sitä, että hajoilee uuden vauvan tullessa taloon. Hän on se oikea vauva, joka ei kestä taas uutta kilpailijaa.

Vierailija
608/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette perheenä ajautuneet melkoiseen tilanteeseen... Eri ihmiset reagoivat väsymykseen eri tavalla. Jotkut taistelevat ja jotkut pakenevat tilanteesta. Ajattelisinkin, että tämä saattaa olla miehesi tapa toimia liian raskaaksi kokemassaan tilanteessa (ei siis välttämättä toista naista ole).

Suuntaisin kuitenkin ajatukset enemmänkin tulevaisuuteen kuin syiden pohtimiseen ja arvailuihin. Kehoittaisinkin sinua soittamaan paikalliseen kasvatus- ja perheneuvolaan ja varaamaan ajan. Siellä voit selvitellä omia ajatuksiasi turvallisesti ja saisit itsesi rauhoittumaan shokista. Parempi tietenkin olisi, jos miehesi kanssa voisitte yhdessä mennä keskustelemaan tilanteesta...

Toivon todella, että asiat kääntyvät parhain päin. Voimia!

Vierailija
609/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on jo ollut perheneuvolassa ja pariterapiaan ovat molemmat menossa, vaikkei mies uskokkaan lopputuloksen muuttuvan. Jaksamisia ap:lle!! Voin vaan kuvitella kuinka vaikeaa nyt on. Seuraan tätä ketjua niin kauan kun tekstiä tulee. Olis kiva tietää miten voit jne.

Vierailija
610/670 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lle kuuluu? Olisi mukava kuulla!

Toivottavasti parempaa!

Vierailija
611/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jälleen kommenteista.

Mikään muu, kuin pettäminen/toinen nainen, ei saisi minua lopettamaan taistelua. Tuo on siis ainoa syy, jonka edessä luovuttaisin. Tunnen itseni, en vaan enää missään nimessä pystyisi jatkamaan, jos kuvioissa olisi ollut tai on joku kolmas osapuoli. Sille tielle en lähde, en vaan voi. Ja mies kyllä tietää, että tuo on ainoa, jota en voisi antaa anteeksi. Olen aina tehnyt varsin selväksi, että jos haluaa jotain toista naista, sitten hänen on ehdottomasti ensin jätettävä minut kokonaan niin, että on satavarma ettei enää koskaan halua olla minun kanssani yhdessä.

Mitkään pelivelat, muut mokailut ym eivät ole sellaisia syitä, joiden edessä en kykenisi taistelemaan. Moni on toki sitä mieltä, että pettäminenkään ei saisi olla noin mustavalkoinen asia, mutta minulle se on ehdoton nou nou.

Voi olla hyvinkin mahdollista, että terapiassa mies paljastaa todelliset tunteensa minua kohtaan, todelliset ajatuksen jne. Mutta sitten paljastaa, se on minullekin sellainen pysähtymisen paikka, että voin alkaa kehittää itseäni. Kenenkään takia ei itseään tarvitse täysin muuttaa, mutta kehittää voi ja muuttaa käyttäytymismallejaan, ajatusmaailmaansa, suhdetta ja suhtautumista puolisoon ym ym. Kyllä minäkin tässä haluan peiliin katsoa, en ole todellakaan täydellinen ihminen, minunkin täytyy eheytyä ja katsoa mikä on minun roolini ja osani tässä kriisissä.

Tosiaan kävin jo neuvolapsykologilla juttelemassa ja minulla on uusi aika ensi viikolle. Käyn nyt muutamia kertoja siellä ihan itsekseni, että saan ajatukset selkiytettyä ja saan apuvälineitä tämän paniikin, hysterian ja stressin hallintaan. Aloitamme sitten yhdessä perheneuvolan kautta pariterapian. Jos ero tulee, en halua että meillä on miehen kanssa epäasialliset välit, riitelemme ja solvaamme toisiamme selän takana. Haluan neutraalit välit ja asiallisen suhteen, sellaisen että voimme hoitaa lapsia ja lasten asioita riitelemättä ja sivistyneesti. Olen vierestä seurannut serkkuni elämää, erosta heillä jo useita vuosia. Edelleen välit hirveän tulehtuneet, toista haukutaan aina tilaisuuden tullen, puhutaan lapsille paskaa toisesta kun toinen ei ole paikalla ja hankaloitetaan toisen suhdetta lapsiin. Se on ihan kamalaa katsottavaa. Jos sen voin välttää, on terapiasta ollut meille apu myöskin siinä tapauksessa, jos se ero nyt lopullisesti tulee.

Hitto, että oli aamulla rankkaa puistossa taaperon kanssa. Siellä oli paljon muitakin perheitä, osalla miehetkin mukana. Oli järkyttävän vaikeaa katsoa niitä onnellisen näköisiä perheitä, isä ja äiti hymyssä suin ja lapset vieressä temmeltämässä. Väistämättä sitä alkaa ajatella, että onkohan nuo onnellisia, entä nuo. Ainakin ovat edelleen yhdessä, sormukset sormissa. Miksi minulta on näin yllättäen riistetty ehjä perhe. Epäloogista ajattelua, mutta sellaista se tällä hetkellä on.

Ap

Vierailija
612/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen on kuvioissa, vaan mies ei sitä kerro, koska silloin hänen pelinsä toiseen suuntaan oon pelattu. Nyt on portit vielä avoinna molempiin suuntiin. Valitettavsti näitä olen lukuisia nähnyt ja aina toistavat samaa kaavaa. Vannotaan viimeiseen saakka, vaikka mitkä todisteet olisivat, että toista ei ole ja toinen nöin kuvitellessaan on vainoharhainen hullu. Vielä sanotaan, että jos olisi toinen, niin TOTTAKAI tämän kertoisi, koska senhän on jo velkaa yhteisistä vuosista (että on rehellinen). Sama kaava aina =(

Vierailija
613/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu, kuin pettäminen/toinen nainen, ei saisi minua lopettamaan taistelua. Tuo on siis ainoa syy, jonka edessä luovuttaisin. Tunnen itseni, en vaan enää missään nimessä pystyisi jatkamaan, jos kuvioissa olisi ollut tai on joku kolmas osapuoli. Sille tielle en lähde, en vaan voi. Ja mies kyllä tietää, että tuo on ainoa, jota en voisi antaa anteeksi. Olen aina tehnyt varsin selväksi, että jos haluaa jotain toista naista, sitten hänen on ehdottomasti ensin jätettävä minut kokonaan niin, että on satavarma ettei enää koskaan halua olla minun kanssani yhdessä.

luulen että se toinen nainen on kuin onkin kuvioissa. Kuuntele nyt kuinka hyvin tuo sopii yhteen miehesi ehdottomuuden kanssa. Nyt on erottava, just nyt, mitään muuta ei voi tehdä, ei halua enää koskaan...

Voihan se olla, että mies on vain ihastunut toiseen ja ajattelee, että tämä on nyt sitten se pakkotilanne. Lähdettävä on, kun on tunteita muualle.

Vierailija
614/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitään merkkejä tai todisteita miehen pettämisestä ei ole olemassa. En ainakaan näe niitä ollenkaan. Olen yrittänyt miettiä asiaa paljon lähipäivinä, mutta en vaan löydä vihjeitä siihen suuntaan. Hän on lisäksi kovin tunnettu henkilö kaupungissamme, ainakin täällä hänen olisi vaikea pettää ilman että joku näkisi/kuulisi/tietäisi jne. Ja meillä on siis laaja yhteinen tuttavapiiri, joten minä saisin tietää välittömästi joltain taholta, jos miehellä olisi täällä kotipaikkakunnalla jotain meneillään. Mutta ehkä hän onkin salailun mestari tms.

Mietin vain, että miksi suostui kanssani terapiaan, jos on pettänyt. Sehän olisi turhaa, koska tietää ehdottomuuteni.

Edelleenkin eniten minua tässä kuviossa loukkaa ja järkyttää tämä miehen uskomaton ajoitus päätöksen kertomiselle. Oli sitten toinen nainen tai ei. Pitikö laukaista erouutiset nyt, kun vauva syntyy ihan näinä viikkoina. Ei mene edelleenkään jakeluun, vaarantaa nyt hyvänen aika syntymättömän lapsen terveys ja esikoisenkin hyvinvointi (en meinaa jaksaa esikoisen kanssa, uhmakas ja vaativa tapaus, jopa syöttäminen ja kaikki rutiinitoimet ovat minulle mileti mahdottoimia suorittaa). Miksi siis mies vaaransi lapsensa? Sitä en jaksa ymmärtää ja se on se järkytys tässä päällimmäisenä. Jos haluaa todella erota, en minä voi yhdessäkään häntä pakottaa olemaan. Olisi vaan pitänyt mölyt mahassaan vielä hetken. Mikä ajattelematon ääliö!!

Ap

Vierailija
615/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin löysin nettiä selaillessani lähes vastaavan tilanteen toiselta keskustelupalstalta, paitsi että siinä mies lähti nimenomaan juuri toisen naisen takia. Olisi kiva tietää, mitä tälle aloittajalle nyt kuuluu. Tilanne oli päällä tämän vuoden toukokuussa, lapsi ilmeisesti syntynyt kesäkuussa.

https://www.tukinet.net/keskustelu/viesti.tmpl?pager_current=1;grp=58;m…

Ap

Vierailija
616/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap,

Voimia ja jaksamista raskaaseen tilanteeseesi. Olen lukenut ketjun läpi, ja tässä on hieman toisenlaista näkökulmaa:

En usko, että miehelläsi on toista naista. Uskon, että miehelläsi on traumaattinen äitisuhde, joka nyt on noussut pintaan. Eli näkee sinussa äitinsä piirteitä, ja kokee sinut uhkana. Voimistuva naisellisuutesi ja roolisi äitinä yhdistettynä raskaaseen pikkulapsiarkeen on ehkä laukaissut kyseisen kokemuksen. Psykologiassa tätä kutsutaan transferenssiksi. Transferenssi eli tunteensiirto on normaalia, ja tapahtuu läheisissä ihmisuhteissa. Päättelen kyseessä olevan transferenssin, sillä kerroit miehesi kylmästä käytöksestä, ahdistuneisuudesta ja siitä, että miehesi ei ole ollut äitinsä kanssa yhteydessä vuosikausiin.

Miehelläsi voi olla vaikeita kokemuksia taustalla, esim hyväksikäyttöä, alistamista, tms, ja hän saattaa pelätä näiden menneisyyden mörköjen saavan yliotteen. Nämä ovat ehkä niitä asioita, mitä hän ei halua sinulle kertoa. Usein nämä asiat pyritäänkin torjumaan, mutta puolustusmekanismien pettäessä tulevat pakonomaisesti esiin.

Hän voi kokea, että hänen on päästävä irti noista asioista, ja koska on siirtänyt äitisuhteensa ongelmat sinuun, pyrkii itsenäistymään äidistään tekemällä eroa sinuun.

Vaan äläpä ala terapoimaan/psykologisoimaan tilannetta miehellesi, sillä kokee sinut jo muutenkin uhkaavana. Kyllä terapeutti näkee tilanteen. Miehesi varmaan hyötyisi yksilöterapiasta, kannusta häntä siihen. Anna hänelle tilaa nyt hengähtää, ja mahdollisuus nähdä asiat rationaalisesti. Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että hän ei siihen pysty, mutta anna ajan kulua.

Ymmärrän, että tilanne on sinulle erittäin raskas. Mutta uskon, että tilan antaminen on nyt se keino, jolla voit saada parisuhteesi takaisin. Älä luovuta vielä!

Voimia loppuraskauteen ja tsemppiä synnytykseen! Tämä on elämää, ja ihmisenä kasvamiseen kuuluu myös valitettavan koviakin aikoja.

Vierailija
617/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on sanonut miehellesi, et joko kerrot itse tai hän kertoo. Siitä tällainen kelju ajoitus? Tsemppiä sinulle ap!

Vierailija
618/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista huutelijoista, jotka hokee tuota "sillä on toinen nainen, varmasti on, on oltava" -mantraa, ne vaan olettaa ja odottaa, että kaikkia muitakin petetään, kun heille itselle käynyt niin. Toki on mahdollista että toinen nainen on kuvioissa, mut ei tuo minusta siltä kuulosta. Tsemppiä!

Vierailija
619/670 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista huutelijoista, jotka hokee tuota "sillä on toinen nainen, varmasti on, on oltava" -mantraa, ne vaan olettaa ja odottaa, että kaikkia muitakin petetään, kun heille itselle käynyt niin. Toki on mahdollista että toinen nainen on kuvioissa, mut ei tuo minusta siltä kuulosta. Tsemppiä!

Kiitos tästä. Eihän sitä voi teitää mitä meihellä on meneillään, yritän kuitenkin uskoa ja toivoa, ettei tähän nyt liity kolmatta osapuolta. Se vaikeuttaisi niin paljon enemmän kaikkea. Nyt minulla on vielä jonkin asteen toivonhippunen olemassa, kun mies suostui terapiaan ja faktaa toisesta naisesta ei (vielä) ole.

Ap

Vierailija
620/670 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule kertomaan kuulumiset. Ja voimia koko perheelle olipa tilanne mikä tahansa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan