Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä rahapeli ongelma, ei suostu hoitoon, mitä teen?

Vierailija
07.07.2012 |

Onko kohtalotovereita? Mieheni pelaa joka päivä n. 20-100 euroa noita hiton ray:n pelejä mitä on kaupoissa ja joka hemmetin paikassa, tuntuu että on aivan pakkomielteinen! Ilman hänen peliongelmaansa olisimme ihan ok toimentuleva perhe vaan tämän takia olemme jatkuvasti p.a. Kun asiasta huomauttaa, hän suuttuu ja keksii jonkun muun syyn mihin rahat on muka menneet (vaikka tiedän tasan tarkaan että on pelannut, tästä on monet todisteet tiliotteosta lähtien) Mitä voin tehdä, erota en haluisi kun on muuten kunnollinen mies ja hyvä isä lapsille. Ei suostu mihinkään terapiaan tms koska kieltää ongelman suuruuden. Vinkkejä tai jotain kaipaan!!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olin aiemmin RAY:llä töissä, ja voin kertoa, että ette ole ainoita. Suomessa on arviolta 130 000 peliriippuvaista. Tosi harva myöntää ongelman, koska sitä hävetään vielä enemmän kuin alkoholismia: pelaaminenhan on aineetonta, miten siihen muka voi jäädä koukkuun?

Peluurista voi löytyä ensiapua: http://www.peluuri.fi/laheiset/?session=29156710

Vierailija
2/13 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saat neuvoja ja opastusta miten toimia miehen kanssa.

Numero löytyy googlella hakusanalla peluuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekkin jumissa tilanteessa, tosin eri tavalla tietysti kuin miehesi. Sinulla on huoli perheen pärjäämisestä ja varmasti huoli miehestäkin.

On turhaa ja turhauttavaa kinata miehen kanssa yksityiskohdista, kuten että MISSÄ olit silloi-ja-silloi tai että mihin jokin rahasumma on täsmälleen kadonnut, tai että miksi juuri tänään pitää vielä ehdottomasti käydä huoltsikalla hakemassa uusia pattereita (vaikka tiedätte molemmat että on menossa pelaamaan) jne jne. Se vain kuluttaa ihan älyttömästi energiaa sinulta.

Kuten kaikille tällaisessa tilanteessa sanotaan, niin sinullekin: keskity itseesi, omaan jaksamiseen, eriytä itsei miehesi ongelmasta. Älä sairastu itse ja yritä raivoisasti pelastaa miestäsi ja perhettäsi, et nimittäin tule onnistumaan. Ongelma on miehen ja parannuskeino hänen käsissään.

Sairas kieltää täysin, suuttuu, hyökkää vastaan, haluaa siirtää keskustelun jonnekin ihan muualle kuin siihen pelaamiseen. Esim. aletaankin puhumaan sinun kyttäämisestä, tai perheenjäsenten omista rahoista, tai jostai vanhasta asiasta, kuinka sinulla ei ollut rahaa kun aloitte tapailla tms.

Etsi mitä tahansa vertaisryhmää. Peliongelmaistenkin läheisille on varmasti sellainen. Vaikka riippuvuusongelmaisen kanssa eläminen on samanlaista problematiikkaa kuitenkin, että voit ihan hyvin etsiä mitä tahansa ryhmiä.

Miehesi ongelma voi pahentua, tai ehkä saa kärvistelyä tuolla max 100 summilla. Tai sitten hän salaa sinulta loput. Ihan mikä vaan on mahdollista.

Et voi muuta kuin kertoa, mikä sinun mieltäsi vaivaa, tehdä sen hänelle selväksi, ja keskittyä omaan elämääsi. Perhe ehkä kestää tai sitten ei. Miestä viedään vielä lujempaa tai sitten jäädän kauhun-tasapainoon kärivistelemäään.

Oli miten oli, tarvitset voimia. Tulee ylämäkiä ja alamäkiä. Edistystä alkaa tapahtua vasta kun miehesi myöntää että homma ei ole enää omissa käsissä ja suostuu hakemaan apua. Vaikka vaan keskusteluapua esim. peliongelmasten puhelimessa. Tsemppiä!

Vierailija
4/13 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni.Viimeksi pelasi viime yönä, tuli aamuyöllä klo 4 kotiin. Tilanteemme tosi huono. Myöskään ei hoitoon mene eikä ongelmaa myönnä. Anteeksi mutta en pysty neuvomaan mitä sun pitäisi tehdä, itse alan kallistua eroon. Tätä kestänyt kauan enkä usko enää muutokseen. Harvoin muuttuvat..joko kestät tai lähdet tai tapahtuu ihme ja pelaaminen loppuu. Aika negatiivisesti suhtaudun, johtuen meidän tilanteestamme:( toivon teille parempaa onnea!!

Vierailija
5/13 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen rahavarat. Olen itse alkanut pimittää rahoja ja valehdella kuinka paljon minulla on. Joudun piilottamaan pankkikorttini ja rahat, muuten ne saattaa hävitä. Olen toivoton. Pakko kai ottaa jonkunlainen ero tähän tilanteeseen. Vaikeaa se on kyllä, muuten kyseessä on hyvä mies jota rakastan..

Vierailija
6/13 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on peluri,mutta saa hoitoa..itseäni auttoi kun kävin läheisten kurssillla ja sain sieltä apua omaan jaksamiseen..meillä mies myöntää itse ongelman,ja se on hyvä,mutta siitäkin huolimatta välillä tulee vaikeita aikoja=/Nyt on ollut vuoden pelaamatta..ja toivotaan ettei ratkea taas.Peluurista saatte hyviä vinkkejä omaan jaksamiseen,aloittakaa sillä=)

Vierailija
7/13 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peluurista saa omaan jaksamiseen? T.erittäin väsynyt miehen peliongelmaan:(

Vierailija
8/13 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on myös hassannut tuhansia euroja nettipokeriin. Välillä homma on hallussa ja välillä ei. Terapiassakin kävi jokunen vuosi sitten mutta siitä ei mielestäni ollut suurta apua. Välillä minulla oli täydellisesti hallinnassa perheemme rahat, miehellä ei ollut visaa eikä pankkitunnuksia. Viime aikoina on mennyt taas hyvin, joskus harvoin mies pelaa jonkun kympin mutta enää en pelkää mennä nettipankkiin.

Vierailija
9/13 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on ajautunut eroon. Liikaa valheita, luottamus mennyt, melkein omat luottotiedotkin. Yhtään ei voi luottaa toisen sanaan tai laskea raha-asioissa toisen varaa. Todella uuvuttavaa olla perheen ainoa "järkevä" jonka harteilla on talouden kasassa pysyminen. Minun ansiosta varmaan pysynyt näin kauan kasassa, en tiedä kuinka miehen käy kun lähden. Huonolta näyttää. Lupaa hakea apua, mutta mitään ei tapahdu... Että tässä taas yksi perhe hajoaa täysin turhan asian takia. Raivostuttaa.

Vierailija
10/13 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen rahavarat. Olen itse alkanut pimittää rahoja ja valehdella kuinka paljon minulla on. Joudun piilottamaan pankkikorttini ja rahat, muuten ne saattaa hävitä. Olen toivoton. Pakko kai ottaa jonkunlainen ero tähän tilanteeseen. Vaikeaa se on kyllä, muuten kyseessä on hyvä mies jota rakastan..

Pankkikorttien tunnusluvut vain omassa tiedossa, samoin nettipankkitunnukset.

Jos mies ei halua hoitoon, kun kerran ei ole ongelmaa, niin (asumus)ero ja rahat ja omaisuus jakoon. Saat sinä rauhan itsellesi. Voitte miettiä suhteenne jatkoa kun mies on tunnustanut ongelman, hakenut ja saanut hoitoa.

Voimia!

Vierailija
11/13 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on ajautunut eroon. Liikaa valheita, luottamus mennyt, melkein omat luottotiedotkin. Yhtään ei voi luottaa toisen sanaan tai laskea raha-asioissa toisen varaa. Todella uuvuttavaa olla perheen ainoa "järkevä" jonka harteilla on talouden kasassa pysyminen. Minun ansiosta varmaan pysynyt näin kauan kasassa, en tiedä kuinka miehen käy kun lähden. Huonolta näyttää. Lupaa hakea apua, mutta mitään ei tapahdu... Että tässä taas yksi perhe hajoaa täysin turhan asian takia. Raivostuttaa.

Saatiin asia jo kuntoon kun otin omiin nimiini ison lainan jolla maksoin pois miehen pahat pelivelat ja miehen piilottamat laskut.

Meni n. ½ vuotta ja sama alkoi uudelleen, huomattavasti pahempana. Nykyisin mies on tosi pahassa pulassa, pelaa myös tietokonepelejä aamuyöhon saakka joka yö ja unirytminsä on aivan sekaisin, eikä pysty kertomansa mukaan sen vuoksi näkemään lapsiaan viikonloppuisin.

Vierailija
12/13 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut hedelmäpeliriippuvainen jo melkein 20 vuotta. Väsyttää olla perheen ainoa aikuinen, ja joutua olemaan vetovastuussa koko ajan. Luottotiedot menneet jo meiltä molemmilta. Käteistä ei voi pitää kotona saatavilla missään, miehen tilille tulevat rahat joudun heti siirtämään pois hänen ulottuviltaan ja säännöstelemään niitä.

On myöntänyt ongelmansa, mutta ei näe sitä kovinkaan pahana. Terapiaan ei suostu. Musta tuntuu etten jaksa enää :(.

Vierailija
13/13 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erittäin vakava peliriippuvuus. Aloitin 12v salaa ja loppua ei näy 20v nytten:( peluurit on soiteltu,äiti ei ymmärrä vakavuutta sano vaan et mee johkin hoitoon ja sekin maksaa sen 90e joku pelipsykologi tai jotain vastaavaa (mieluummin pelaan senki rahan) mieleni sanoo. Tämä on yhtä helvettiä,koulussa käyn joka välitunnilla läheisen ostoskeskuksen pelaamossa 2e panoksella. Noin puoli-1 tunti niin 100e on kadonnut. Helvetin kourissa olen. Olen myös huomannut valehtelevani erittäin paljon eri asioissa ja varastanut välillä kolikoita pelaamista varten :( tämä on sairaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi