Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille syntyi poika ja miehen siskolle kaksoset

Vierailija
29.07.2012 |

ja nyt tuntuu, ettei miehen perhe jaksa huomioida tai muistaa meidän poikaa mitenkän. Tiedän, että naurettavaa itkeä, kun meillä kuitenkin terve poika, mutta tuntuu silti pahalta. Meidän poika ei ole mitään ja nuo kaksostytöt saa kaiken huomion ja ihailun. Lasten mummo, siis mieheni äiti ihan selvästi arvostaa noita kaksostyttöjä enemmän. Kun hänen kanssaan keskustelee vauvasta, niin jutut kääntyy aina noihin kaksostyttöihin. Lisäksi vähättelee tyyliin, sulla on vain yksi ja ajattele jos noita olisi kaksi, siis mistään ei voi sanoa mitään, esim. siitä että meidän poika nukkuu tosi huonosti, kun heti ottaa esiin sen, miten helppoa meillä pitäisi olla, kun on vain yksi.

Miehen sisko ei onneksi ole nostanut itseään jalustalle kaksosten takia, mutta nimenomaan tuo miehen muu perhe. Ihastelevat koko ajan kaksosia ja meidän vauva on siinä kuin joku seinäruusu. Lapsilla on ikäeroa 2 kk.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikanaan anoppi paljasti, että lapsenlapsista läheisin oli ensimmäinen eli keskimmäisen pojan esikoispoika. Silti tämän lapsen äiti oli ehdottomasti toista mieltä eli väitti anopin suosivan tyttärentä tytärtä. Minulla ja miehelläni ei silloin vielä ollut lapsia ja olin huomannut, että se poika todella oli läheisin ja rakkain, äitinsä sitä vain ei suostunut tunnustamaan.

Minusta isovanhemmuus on ihmissuhde siinä missä muutkin. Joidenkin kanssa synkkaa heti, toisten kanssa voi olla, vaikka ei kamalasti heistä pitäisi syystä tai toisesta. Jos isovanhemman ja lapsenlapsen välissä ei sitä yhteistä kipinää ole, ei sitä väkisin tule. Anopilla se "yhden suosiminen" oli sitä, että tämän kanssa jutteli enemmän kuin muille, koska poika oli samalla aallonpituudella, kiinnostunut samoista asioista jne. Muut lapsenlapset saivat sitten toisenlaista huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kaksosia tms erikoista.

Meillä mummo (äitini) suosii siskoni lasta. Meillä siis kaksi lasta, kouluikäinen ja alle. Siskollani 3v. Tämä 3 v on tärkeämpi äidilleni. Näkyy kaikessa...puheessa ja lahjoissa jne.

Puhuu aina meillä siskoni lapsesta ja hehkuttaa mitä on tehnyt ja oppinut jne. Muistaa ja tekee erikoisruokavalion mukaan ruoat. Meidän lapselle syöttää mitä sattuu allergiasta huolimatta. Aivan ihmeellistä touhua siis. Vastaa vain ettei huomannut??? lukea tuoteselosteita.

Lahjaksi antaa rahaa kun ei kuulemma osaa ostaa mitään lahjaksi. Kun kerran kerroin mitä lapset on toivoneet, ei siltikään jaksanut mennä ostamaan niitä toivottuja asioita. Rahasta ei ollut kiinni. Sama raha tuli kuoressa ja lapsi ei siitä rahasta tietenkään ymmärrä mitään.

Sama vaatteiden suhteen. Äitini oikein meni siskon pojan vaatteiden takia ostoksille. Meille ei osaa ostaa mitään, vaikka testatakseni ilmoitin lasten vaatekoot.

Synttärilahjan osti siskon pojalle 5 kk etukäteen ja esitteli sen minulle lehdestä meillä, minun lasten nähden.

Että näin "tasapuolista" ihan siskosten lasten kanssa...

Ja meillä vahtii lapsia nukkumalla sohvalla ja laittamalla dvd:n päälle ja antamalla lasten sotkea koko asunnon. Siskon lasta vie puistoon ym. Jouduin oikeasti huomauttaa, että vahtisi sen verran etten joudu siivoamaan montaa tuntia jälkikäteen lasten leluja, majoja ym.

Hoitoapua pyydän siis vain tarvittaessa muutamaksi tunniksi illassa tarvittaessa kun olen iltavuorossa ja mies matkoilla. Siskoni lasta hoitaa aamusta iltaan tarvittaessa. Meidän lapsia ei koskaan ole pyytänyt päiväksi hoitoon. Ei edes silloin kun meillä oli vain yksi.

Nyt onkin suunnitelmissa kolmas lapsi ja siskoni saa toisen. On tosi mielenkiintoista seurata mitä tapahtuu jos saamme vauvat vuoden sisällä molemmat

. Siinä onkin paha selittää meille toista ja toimia toisin siskon vauvan suhteen.

Ja en ole katkera. Tuli vain mieleen, että joskus asiat on näin ilman erikoisuuksia kuten kaksosia. Ehkä siskoni on ollut läheisempi lapsi äidilleni pienenä ja tunne siirtyy eteenpäin tms. Mistä sen tietää.

Vierailija
64/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on herkillä, selvähän se.

Eihän tässä välttämättä mistään sorsimisesta ole kysymys - ap itsekin ekassa virkkeessä sanoo, että "tuntuu, ettei miehen perhe (ilmeisesti tarkoittaa anoppia ja appea) jaksa huomioida". Siis TUNTUU.

Onhan kaksosten syntyminen aika harvinaista. Raskaus on riskiraskaus ja varmaan jänskättänyt myös anoppia. Ja onhan kaksosissa aluksi enemmän työtä. Myöhemmin varmasti helpottaa, mutta erityisesti eka vuosi on varmasti työläs.

Ja anoppi ei varmasti pahaa tarkoita, kun puhuu kaksosista. Hehän ovat ap:n lapsen serkkuja, ja kun teillä tulee puhe vauvoista ja kokemuksista, hän puhuu serkuista, kun itsellään ei vauvoja ole :) Yhtä lailla hän varmasti puhuu tyttärilleen teidän vauvasta.

Kannattaa antaa ajan kulua rauhassa ja seurailla, miten asiat alkavat sujua.

Vierailija
65/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että anopillesi ne tyttären lapset on hänen tyttärensä lapsia. Ihan samanlailla minunkin miehen suvussa tytärten lapset on aina enemmän kuin miniöiden lapset, vaikkei kaksosia kellään olekaan.

Vierailija
66/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttären lapsia saa suosia suhteessa poikien lapsiin..

Itse en hyväksy tätä ajatusta ollenkaan. Eiväthän ne lapset ole vain miniän, vaan oman rakkaan poikalapsen!

Se on sitten kokonaan eri tarina, jos miniä yrittää pitää mummoa etäällä lapsista, mutta olen järkyttynyt, että moni hyväksyy tyttären lapsien lellimisen!

Vierailija
67/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on herkillä, selvähän se.

Eihän tässä välttämättä mistään sorsimisesta ole kysymys - ap itsekin ekassa virkkeessä sanoo, että "tuntuu, ettei miehen perhe (ilmeisesti tarkoittaa anoppia ja appea) jaksa huomioida". Siis TUNTUU.

Onhan kaksosten syntyminen aika harvinaista. Raskaus on riskiraskaus ja varmaan jänskättänyt myös anoppia. Ja onhan kaksosissa aluksi enemmän työtä. Myöhemmin varmasti helpottaa, mutta erityisesti eka vuosi on varmasti työläs.

Ja anoppi ei varmasti pahaa tarkoita, kun puhuu kaksosista. Hehän ovat ap:n lapsen serkkuja, ja kun teillä tulee puhe vauvoista ja kokemuksista, hän puhuu serkuista, kun itsellään ei vauvoja ole :) Yhtä lailla hän varmasti puhuu tyttärilleen teidän vauvasta.

Kannattaa antaa ajan kulua rauhassa ja seurailla, miten asiat alkavat sujua.

Toivottavasti onkin!

On myös paljon isovanhempia, jotka räikeästi suosivat toisia lapsenlapsiaan! Ap näkee tilanteen oikean laidan ehkä vasta myöhemmin.

Vierailija
68/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nainen pitää oman tyttönsä lapsia tärkeempina kuin poikansa lapsia? Sairasta, sanon minä.

Vierailija
69/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen järkyttynyt, että moni hyväksyy tyttären lapsien lellimisen!

se vaan käytännössä sattuu menemään. Asian ymmärtäminen toisen ihmisen kannalta on eri asia kuin sen hyväksyminen. Ja ymmärrän sen, miten tyttären lapset voivat helposti tulla läheisemmäksi kuin "vieraan" naisen lapset.

Vierailija
70/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan käytännössä sattuu menemään. Asian ymmärtäminen toisen ihmisen kannalta on eri asia kuin sen hyväksyminen. Ja ymmärrän sen, miten tyttären lapset voivat helposti tulla läheisemmäksi kuin "vieraan" naisen lapset.

hyväksyä sitä, että monet mummot osoittavat suosikkinsa selvästi. Itsellä tyttö ja poika, enkä kyllä koskaan aio lapsenlapsille osoittaa esim. lahjoilla tms., jos joku heistä olisi tullut läheisemmäksi. Voin siis ymmärtää, että esim. jos on hankala miniä, suhde pojan lapsiin voisi jäädä etäisemmäksi. MUTTA en ikinä haluaisi näyttää sitä lapsenlapsille enkä omille lapsilleni.

Kyllä minulla on se kuva, että moni tässäkin ketjussa hyväksyy suosikin näyttämisen. Minä en hyväksy!

Vähän sama kuin opettajilla voi olla mielessään joku lemmikki, mutta hyvä opettaja ei näytä sitä koskaan. Siis kärjistettynä...

Vierailija
71/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän velvollisuutensa on huolehtia siitä, että lapset näkevät isänsä äitiä säännöllisesti. Voisi olla aika moni miniä ihmeissään, kun heiltä vaadittaisiin jotain eikä aina niin, että he voivat vaatia.

Vierailija
72/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksyä sitä, että monet mummot osoittavat suosikkinsa selvästi. Itsellä tyttö ja poika, enkä kyllä koskaan aio lapsenlapsille osoittaa esim. lahjoilla tms., jos joku heistä olisi tullut läheisemmäksi. Voin siis ymmärtää, että esim. jos on hankala miniä, suhde pojan lapsiin voisi jäädä etäisemmäksi. MUTTA en ikinä haluaisi näyttää sitä lapsenlapsille enkä omille lapsilleni. Kyllä minulla on se kuva, että moni tässäkin ketjussa hyväksyy suosikin näyttämisen. Minä en hyväksy! Vähän sama kuin opettajilla voi olla mielessään joku lemmikki, mutta hyvä opettaja ei näytä sitä koskaan. Siis kärjistettynä...

ap:han halusi puhua vain omasta lapsestaan, anoppi kaikista lapsenlapsista. Hän siis yritti olla tasapuolinen, ap ei.

Vierailija
73/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksyä sitä, että monet mummot osoittavat suosikkinsa selvästi. Itsellä tyttö ja poika, enkä kyllä koskaan aio lapsenlapsille osoittaa esim. lahjoilla tms., jos joku heistä olisi tullut läheisemmäksi. Voin siis ymmärtää, että esim. jos on hankala miniä, suhde pojan lapsiin voisi jäädä etäisemmäksi. MUTTA en ikinä haluaisi näyttää sitä lapsenlapsille enkä omille lapsilleni. Kyllä minulla on se kuva, että moni tässäkin ketjussa hyväksyy suosikin näyttämisen. Minä en hyväksy! Vähän sama kuin opettajilla voi olla mielessään joku lemmikki, mutta hyvä opettaja ei näytä sitä koskaan. Siis kärjistettynä...

ap:han halusi puhua vain omasta lapsestaan, anoppi kaikista lapsenlapsista. Hän siis yritti olla tasapuolinen, ap ei.

Enkä muutenkaan ole ketjussa ottanut kantaa juuri ap:n tilanteeseen, koska en ole ollut paikalla näkemässä, vaan enemmänkin otan kantaa joidenkin lastenlasten suosimiseen yleisesti.

Vastasinpas kuitenkin, vaikka tahallaan väänteletkin toisen tarkoitusta. Silloin ei taida itsellä olla paljon argumentteja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi