Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille syntyi poika ja miehen siskolle kaksoset

Vierailija
29.07.2012 |

ja nyt tuntuu, ettei miehen perhe jaksa huomioida tai muistaa meidän poikaa mitenkän. Tiedän, että naurettavaa itkeä, kun meillä kuitenkin terve poika, mutta tuntuu silti pahalta. Meidän poika ei ole mitään ja nuo kaksostytöt saa kaiken huomion ja ihailun. Lasten mummo, siis mieheni äiti ihan selvästi arvostaa noita kaksostyttöjä enemmän. Kun hänen kanssaan keskustelee vauvasta, niin jutut kääntyy aina noihin kaksostyttöihin. Lisäksi vähättelee tyyliin, sulla on vain yksi ja ajattele jos noita olisi kaksi, siis mistään ei voi sanoa mitään, esim. siitä että meidän poika nukkuu tosi huonosti, kun heti ottaa esiin sen, miten helppoa meillä pitäisi olla, kun on vain yksi.

Miehen sisko ei onneksi ole nostanut itseään jalustalle kaksosten takia, mutta nimenomaan tuo miehen muu perhe. Ihastelevat koko ajan kaksosia ja meidän vauva on siinä kuin joku seinäruusu. Lapsilla on ikäeroa 2 kk.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että olet tuommoisessa tilanteessa ja ikävää, että olet myös saanut tylyjä vastauksia täällä.

Kyllä lastenlasten pitäisi aina olla samanarvoisia, on ne sitten pojan tai tyttären lapsia. PISTE. Todella törkeää käytöstä anopiltasi ja sinulla on kaikki oikeus olla loukkaantunut. Et ole kateellinen tai mustasukkainen, vaan olet pahoittanut mielesi...ja ihan aiheesta.

Pidä vain nyt etäisyyttä anoppiisi ja nauti ihanasta pikkupojastasi! :) Hän tässä se suurin häviäjä on. Voisitko jutella miehesi kanssa tästä? Mitä mieltä hän on?

Idiootteja mahtuu aina maailmaan, ikävä kyllä :( Jaksamisia!

Vierailija
22/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että olet tuommoisessa tilanteessa ja ikävää, että olet myös saanut tylyjä vastauksia täällä.

Kyllä lastenlasten pitäisi aina olla samanarvoisia, on ne sitten pojan tai tyttären lapsia. PISTE. Todella törkeää käytöstä anopiltasi ja sinulla on kaikki oikeus olla loukkaantunut. Et ole kateellinen tai mustasukkainen, vaan olet pahoittanut mielesi...ja ihan aiheesta.

Pidä vain nyt etäisyyttä anoppiisi ja nauti ihanasta pikkupojastasi! :) Hän tässä se suurin häviäjä on. Voisitko jutella miehesi kanssa tästä? Mitä mieltä hän on?

Mies on siis läheinen äitinsä kanssa ja yhtä läheinen äidilleen kuin miehen siskokin. Mies ei haluaisi pahoittaa äitinsä mieltä. Kyllä asiasta pitäisi mielestäni sanoa, mutta minua taas pelottaa mennä heidän väliinsä. Olen kyllä vihjaillen yrittänyt asiasta mainita. Mies uskoo siihen, että asiat paranevat, kun lapset kasvavat ja kaksosista haihtuu se uutuudenviehätys. Eikä siis halua nyt alkaa riitelemään asiasta. Tosin minusta taas tuntuu, että anoppi vauhkoaa niistä kaksosista koko ajan vaan enemmän ja enemmän.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin ymmärrän ap:tä täysillä.

Kurjaa tosiaan jos on odotettavissa että siihen ei tule muutosta isompanakaan. Voiko poika vaikuttaa äitinsä mielipiteisiin mitenkään?

Vierailija
24/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on just anopille väsymystäsi valittaa?

Vierailija
25/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pistä sen mummon suu tukkoon ja sano, että tiedät kyllä kaksosista kaiken, puhutte paljon vauvoista keskenänne ja ala puhua vaikka säästä.

Vierailija
26/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis läheinen äitinsä kanssa ja yhtä läheinen äidilleen kuin miehen siskokin. Mies ei haluaisi pahoittaa äitinsä mieltä. Kyllä asiasta pitäisi mielestäni sanoa, mutta minua taas pelottaa mennä heidän väliinsä. Olen kyllä vihjaillen yrittänyt asiasta mainita. Mies uskoo siihen, että asiat paranevat, kun lapset kasvavat ja kaksosista haihtuu se uutuudenviehätys. Eikä siis halua nyt alkaa riitelemään asiasta. Tosin minusta taas tuntuu, että anoppi vauhkoaa niistä kaksosista koko ajan vaan enemmän ja enemmän.

ap

Minusta olisi silti parempi mainita asiasta anopillesi ja on parasta, että hänen oma poikansa tekisi sen. Eihän anoppi tosiaan ole välttämättä tahallaan ajattelematon ja poikasi voisi mainita asiasta kauniisti kahden kesken. Voihan olla, että hän vähäksi aikaa loukkaantuukin huomautuksesta, mutta ehkä kiinnittää sen jälkeen huomiota käytökseensä ja tilanne paranee. Ei ole oikein sekään, että sinulla on paha mieli. Miehesi pitäisi tajuta se. Kyllähän lapsikin jossain vaiheessa vaistoaa, jos vaikka toisista lapsista pidetään enemmän ja pahoittaa tosi pahasti mielensä :(

Vierailija
27/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ekhä voisit intoilla pojastasi enemmän omien vanhempiesi kanssa?

Varmasti kahden kanssa on raskasta, vaikka olisivatkin helppohoitoisia, kantamista ja muuta on niin paljon enemmän. Silti pitäisihän sinun vauvaasi myös huomioida. Ehkä anoppi kuitenkin kertoo juttuja kaksosista lähinnä siksi, että olettaa sinua ne kiinnostavan, koska sinullakin on vauva?

Meillä oli pitkään tilanne, jossa poikamme jäi aivan tyttömme varjoon. Se on kuitenkin nyt korjaantunut, kun lapset ovat kasvaneet. Appivanhempani ovat tutustuneet poikaan paremmin ja näkevät miten oma, hieno tyyppinsä hän on.

Vierailija
28/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten puhuessaan "aina" kaksosista anoppi puhuu heistä vain 2 kertaa enemmän kuin poikansa pojasta. Tuoreesta pojan äidistä, joka on tottunut saamaan kaiken huomion, tuo tuntuu vääryydeltä, koska hän ei osaa kuunnella, miten omasta lapsestaan puhutaan.

Jos sinun poikasi nukkuu tosi huonosti, niin sitäkö pitäisi kaikkien kokoontua ihmettelemään? Ja jos kaksoset nukkuvat hyvin, on se selkeä loukkaus sinua kohtaan?

Meillä muuten miehen perhe olemme minä ja lapset, ei suinkaan miehen äiti, isä ja sisarukset. He ovat nykyisin miehen lähisuku. Siksi korvaan särähti, kun kirjoitit miehen perheestä ja siitä, miten eivät huomioi poikaasi. Tuli tunne, että olet jalkavaimo, joka hakee miehen ykkösperheeltä huomiota. Voisiko olla, että tässä on ongelmasi ydin eli et ole tajunnut, että miehen perhe olette sinä ja lapsi. Muiden mielipiteillä ei ole merkitystä.

PS. Jos vauva nukkuu huonosti, osaa isä sitä hoitaa. Vai odotatko, että anoppi ottaa vauvan hoitoonsa, kun tälle sinnikkäästi kerrot lapsestasi huonoja asioita?

Vierailija
29/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kaksospoikien äiti, mutta minulla on myös esikoistyttö. Kyllä on pitänyt tytön puolta monesti pitää. Anoppilassakin kyläillessä monesti appivanhemmat saattoivat soittaa miehen siskoille ja sanoa, että "tulkaa katsomaan poikia, pojat tuli kylään". Tai käskivät ruokapöytään "tulkaa pojat syömään". Minä saatoin siihen kysäistä että saako tytötkin tulla. Kyllä he tytärtänikin huomioivat varsinkin silloin, kun oli ainoa lapsi, mutta nämä pojat tuntuivat varsinkin apelle olevan vielä tärkeämpiä. Mieheni on ainoa poika, joten meidän pojat ainoita nimenjatkajia. Varmaankin jotenkin näin vanhanaikaisesti ajattelivat.

Nyt kun lapset ovat jo koululaisia tilanne on tasoittunut. Kaksosuus ei korostu samalla tavalla kuin ihan pienenä

Vierailija
30/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miniät huutaisivat kuin palosireenit. Ainakin meillä äitini sanoo aika suoraan minulle, mitä on mieltä mistäkin tekemisestäni tai huolestani, mutta veljen vaimoa hän kohtelee paljon hienovaraisemmin. MInä olen äitini tytär, tottunut tiettyyn tapaan kommunikoida, mutta kälyyn täytyy koko ajan pitää tiettyä etäisyyttä, ettei tämä suutu.

Sama koskee lapsenlapsia. Minun lapsiani äitini komentaa napakastikin, mutta veljen lapsia ei uskalla, koska käly pitää sitä eriarvoisena kohteluna. Heti menee naama norsunvitulle ja parin tunnin kuluttua veli soittaa, miten vaimonsa niin pahoitti mielensä, kun mummi korotti turhaan ääntää heidän lasten takia.

Vierailija
31/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hylkäsivät" kun heidän tyttärensä sai lapsia eli serkkuni. Heidän poikansa lapset eli minä ja sisarukseni emme olleet enää mitään.

VAlitettavasti on siis yleistä, eikä liity ainoastaan kaksosuuteen vaikka ap:n tapauksessa se varmaan vielä tuo lisäpotkua anopin apartheid-politiikkaan.

Itse antaisin olla, anopinhan tuo on menetys. Joka tapauksessa asia on enemmän sun miehesi kontolla eli jos lapsenlapsia aletaan selvästi eriarvoistaa ja sun lapset huomaa, niin sun MIEHESI pitää ensisijaisesti puuttua asiaan.

Etsi ap huomio muualta, mä luulen että tolta anopilta et sitä tule saamaan,

Aikanaan itse toimit sitten toisin ja huomioit tämän poikasi lapset tasaveroisesti. Se on ainoa tapa murtaa huono ketju.

Vierailija
32/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten puhuessaan "aina" kaksosista anoppi puhuu heistä vain 2 kertaa enemmän kuin poikansa pojasta. Tuoreesta pojan äidistä, joka on tottunut saamaan kaiken huomion, tuo tuntuu vääryydeltä, koska hän ei osaa kuunnella, miten omasta lapsestaan puhutaan.

Jos sinun poikasi nukkuu tosi huonosti, niin sitäkö pitäisi kaikkien kokoontua ihmettelemään? Ja jos kaksoset nukkuvat hyvin, on se selkeä loukkaus sinua kohtaan?

Meillä muuten miehen perhe olemme minä ja lapset, ei suinkaan miehen äiti, isä ja sisarukset. He ovat nykyisin miehen lähisuku. Siksi korvaan särähti, kun kirjoitit miehen perheestä ja siitä, miten eivät huomioi poikaasi. Tuli tunne, että olet jalkavaimo, joka hakee miehen ykkösperheeltä huomiota. Voisiko olla, että tässä on ongelmasi ydin eli et ole tajunnut, että miehen perhe olette sinä ja lapsi. Muiden mielipiteillä ei ole merkitystä.

PS. Jos vauva nukkuu huonosti, osaa isä sitä hoitaa. Vai odotatko, että anoppi ottaa vauvan hoitoonsa, kun tälle sinnikkäästi kerrot lapsestasi huonoja asioita?

Vierailija
33/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei jaksa edes ottaa kylään miehen siskon kaksosia,meidän pojan taas ottaa mielellään ja usein.

Tuplaharmi ja työ niissä on,ole onnellinen että sulla on vain yksi.

Vierailija
34/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinun yhden lapsen pitäisi saada huomiota yhtä paljon kuin kahden lapsen yhteensä? Ollakseen tasapuolinen lastenlapsia kohtaan, "kaksosten" kuuluukin saada tuplasti huomiota. Onhan niitä lapsia kaksi.

Toinen asia tuo sun väsymyksesi. Miksi sä sitä anopille itket? Oikeassahan anoppi on, kun sanoo, että mietipä jos niitä olisi kaksi.

Sä olet nyt jotenkin herkkänahkainen ja luulet lapsesi olevan maailmannapa.

Vierailija
35/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti arvostaa aina tyttärensä lapsiaan korkeammalle. Sitäpaitsi onhan se fiksuakin. Tyttären synnyttämät kun varmasti omia lapsenlapsia kun taas pojan vaimon eivät...

omia lapsenlapsiasi kohtaan? Syrjitkö poikasi lapsia ja nostat tyttären lapset taivaalle?

Minä en pystyisi syrjimään kummankaan lapseni lapsia, en tyttäreni enkä poikani.

Vierailija
36/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mukaan minulla on helpompaa kuin heillä, koska minulla on 2 lasta, joilla on seuraa toisistaan. Joo, 3 kk ikäiset vauvat tarvitsee nimenomaan ikäistään seuraa?

Lapseni nukkuvat hyvin, syövät hyvin ja ovat sellaisia perustyytyväisiä lapsia, joten yhden lapsen äidit jaksavat uudestaan ja uudestaan selittää, miten minä en tiedä äitiydestä mitään, kun meillä ei ole koliikkia, kiukunpurkauksia, tissiraivareita, pätkittäisiä öitä jne. kuten heillä.

Olen ymmärtänyt, että yhden lapsen äidit ovat äärettömän kateellisia kaksosten äideille, koska kaksoset saavat enemmän huomiota kuin heidän tavallinen yksösensä. Ehkä ap:lla on kyse samasta ilmiöstä eli huomionhakemisesta hinnalla millä hyvänsä.

Ap unohti listasta apen, tämäkö ei ole epätasapuolinen. Samoin puuttui omien vanhempien osoittama kiinnostus ap:n lasta kohtaan, onko sitä lainkaan, kun anopilta vaaditaan huomiota. Vai hehkuttaako ap:n äitikin muiden lapsia?

Vierailija
37/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti arvostaa aina tyttärensä lapsiaan korkeammalle. Sitäpaitsi onhan se fiksuakin. Tyttären synnyttämät kun varmasti omia lapsenlapsia kun taas pojan vaimon eivät...

omia lapsenlapsiasi kohtaan? Syrjitkö poikasi lapsia ja nostat tyttären lapset taivaalle? Minä en pystyisi syrjimään kummankaan lapseni lapsia, en tyttäreni enkä poikani.

miniä vie lapset. Niin se aika usein menee, mutta tytön lapsen säilyvät eronkin jälkeen lähisuvussa. Aikoinaan veljeni lapset olivat äidilleni kaikki kaikessa, mutta kun tuli ero, ei lapsenlapsia ole näkynyt kuin 2 krt vuodessa, vaikka välimatkaa ei ole kuin 30 km. Ei kannata kiintyä lapsiin, jotka joutuu menettämään.

Vierailija
38/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kumma, että heti vedetään kateellisuus jos olen mieleni pahoittanut siitä, että meidän poika on kuin ilmaa anopille ja muille sukulaisille miehen puolella. Eniten nyt mainitsin anopin, koska hän on eniten ollut tässä asiassa äänessä.

Minä en ole millään tavalla vähätellyt kaksosten perhettä. Tulen hyvin toimeen mieheni siskon kanssa ja hän minun kanssa. Eikä kilpailla siitä kummalla on rankempaa.

Mutta kyllä minä silti haluaisin, että anoppi arvostaisi myös meidän lasta. Poika on kuitenkin hänen lapsenlapsensa. En ole kateellinen kaksosten äideille, en todellakaan. Mutta kaipa saa silti pahoittaa mielen jos meidän lasta kohdellaan kuin häntä ei olisikaan. En hae huomiota, haluaisin vain, että mieheni äiti olisi mummona myös meidän lapselle. Tuskin kukaan tykkäisi jos menisi anoppilaan ja anoppi siellä alkaisi hehkuttaa koko ajan vaikkapa toista miniäänsä. Ymmärrän kyllä, että kaksoset ovat anopille tärkeitä, mutta sitä en ymmärrä miksi heidän tärkeytensä tekee meidän pojan anopille ihan mitättömäksi.

Minun äidilläni on useampi lapsenlapsi ja hän onneksi kohtelee lapsia kaikkia tasapuolisesti :)

Onneksi mieheni sisko on aivan ihana ihminen ja iloitsee myös meidän pojasta, lastensa serkusta, vaikka anopin mielestä poikamme on vain joku jämä.

t. ap

jonka mukaan minulla on helpompaa kuin heillä, koska minulla on 2 lasta, joilla on seuraa toisistaan. Joo, 3 kk ikäiset vauvat tarvitsee nimenomaan ikäistään seuraa?

Lapseni nukkuvat hyvin, syövät hyvin ja ovat sellaisia perustyytyväisiä lapsia, joten yhden lapsen äidit jaksavat uudestaan ja uudestaan selittää, miten minä en tiedä äitiydestä mitään, kun meillä ei ole koliikkia, kiukunpurkauksia, tissiraivareita, pätkittäisiä öitä jne. kuten heillä.

Olen ymmärtänyt, että yhden lapsen äidit ovat äärettömän kateellisia kaksosten äideille, koska kaksoset saavat enemmän huomiota kuin heidän tavallinen yksösensä. Ehkä ap:lla on kyse samasta ilmiöstä eli huomionhakemisesta hinnalla millä hyvänsä.

Ap unohti listasta apen, tämäkö ei ole epätasapuolinen. Samoin puuttui omien vanhempien osoittama kiinnostus ap:n lasta kohtaan, onko sitä lainkaan, kun anopilta vaaditaan huomiota. Vai hehkuttaako ap:n äitikin muiden lapsia?

Vierailija
39/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ap kuinka uskoo, että kaksosten kanssa ei ole sen rankempaa (vaikka nyt samassa rytmissä olisivatkin ja vaikka ap:n vauva valvottaa öisin) niin faktahan on se, että kaksosten kanssa on tuplasti töitä, vaikka vauvat helppoja olisivatkin.

Jos anoppi toistuvasti sanoo valituksiisi, että mietipä niitä kaksosia niin mietipä ihan hetki. Ilmeisesti kaksosten äiti ei toistuvasti valita, vaikka takuuvarmasti hänellä on rankempaa kuin ap:llä.

Ja mikä tulee kaksosten kehumiseen: anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei kai teidän vierailunne tarkoitus olekaan yksinomaan keskittyä ap:n lapseen vaan anoppi haluaa jutella myös muiden elämästä?

Anteeksi, mutta ap kuulostaa juuri sellaiselta itsekeskeiseltä äidiltä, joka haluaisi olla lapsineen kaiken keskipisteenä ja kun se ei onnistukaan niin pettymys on suuri.

Ja ymmärrän kyllä, että toiset haluavat hieman vihjaista, ettei sinulla ehkä nyt niin rankkaa olekaan - varsinkin jos perhepiirissä on samaan aikaan suunnilleen samanikäiset kaksosvauvat, joiden perheessä on taatusti rankempaa kuin yhden vauvan perheessä.

Vierailija
40/73 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä näistä muutamasta kirjoittajasta, jotka ilmeisesti tahallaan ilkeilevät. Ja on ihmisiä, jotka hyväksyvät epäreilun käytöksen ja selittelevät sitä. Kyllä jo ekasta tekstistäsi saa kuvan teidän tilanteesta ja pystyy näkemään sen silmissään.

Olisin minäkin loukkaantunut. Entä miehesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme