Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmetyttää eräiden tapa kasvattaa lapsiaan

Vierailija
29.07.2012 |

Olaan tässä kesälomien aikaan aika paljon matkailtu lasten kohteissa ja olen pannut merkille että todella paljon on vanhempia jotka antavat lastensa esim etuilla jonoissa.

Siis ihan vanhempien silmien alla ja hiljaisella hyväksynnällä saavat mukulat tulla toisten eteen jonoissa!!! Aina kun olen päässyt näkemään niin olen huomauttanut mutta kun ei voi olla koko ajan vahtimassa toisten kersoja kun pitää yrittää niitä omiaan vahtia ja opettaa tavoille. Vanhin lapseni 10v on monesti tullut sanomaan miten taas joku porukka kiilaillut ja etuillut kun hän on ollut jonossa jonottamassa esim Puuhamaassa :(

Mikä näitä vanhempia vaivaa? Miksi eivät jaksa vahtia ja opettaa niitä lapsiaan ja miksi jopa ihan itse hyväksyvät huonon käytöksen?

Minä itse olen ollut aina todella tarkka näiden asioiden suhteen ja siksi omat kersat on ajat sitten opetettu jonottamaan kiltisti ja osaavat sen jo täydellisesti. Sitten tulee hetiä paljon vanhempia lapsia jotka eivät osaa vieläkään...

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön pitämään puolensa kun päälle rynnii esim pari vuotta vanhempi poikalauma? Meinaatko että ihan kiltisti pojat uskovat kun toínen komentaa vai?

Mä olen kans sitä mieltä että aikuisen valvontaa tuollaiset vielä kaipaavat!

Vierailija
42/49 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonotimme kaksien rattaiden kanssa paluukuljetusta asuntomessuilta, ja jäimme aiemman bussin kyydistä, kun siinä oli jo monet rattaat. Seuraavaan oli tarkotus mennä, mutta muut vaunulliset ryysivät keskiovelle ohitsemme jonon perältä ja härskisti vaan paraatipaikalle omien kärryjen kanssa. Huomautin asiasta ohittajille, mutta he eivät liikahtaneetkaan, vaan eräs tuore äiti vauva rintarepussa kivahti vain että NAURETTAVAA! Ilmeisesti jonottaminen on nykyään juuri sitä, naurettavaa. Surullista. Noin sitä opetetaan tapoja jälkikasvullekin pienestä pitäen, minkä myös mainitsin ohittajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kuulevat kunniansa ja varmasti nakkaan jonon perälle, jos eivät suosiolla lähde.

Vierailija
44/49 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pallomeressä oli liikaa vaaratilanteita ja siellä tapahtui todella paljon läheltä piti. Viking Linellä ei ole henkilökuntaa lainkaan lasten leikkihuoneessa ja Siljallakin vaan vähäsen, yleensä sylkee kattoon paikallaan.

Mä olen pallomeressä ollut niin lapsipoliisina ja siellä joka kerta jotain lasta olen repinyt hihasta ja kysynyt missäs on sun äiti ja melskannut äidille onko jäänyt käyttäytymiset koulunpenkille, tajuatko miten sun lapsi tuolla käyttäytyy. Selkää pitäis antaa tollasille nulikoille, jotka eivät osaa edes pallomeressä olla miten pitää.

Nyt vappuristeilyn jälkeen kun tein Siljalle valituksen ja sain takaisin vastauksen jotain ihan skeidaa, tajusin antaa olla. Mennään laivalle kun ei enää lapsi pallomereen halua.

Puuhamaassa mä kyllä kailottelen ihan suosiolla ohittaville hei sitä raitapaikanen poika. Etkö osaa jonottaa ? Ja sitten kun tekee sitä pari krt uhkaan kertoa äidille, yleensä lapsi vaihtaa laitetta sen jälkeen. Ja olen Puuhamaassakin sitten kun tulee ohitteleva lapsi vastaan vanhempien kanssa mennyt vanhemmille asiasta sanomaan. Hulluksi varmaan jotkut pitää mutta olen ihan varma että kyllä ne päässä tajuaa ettei ihan oikein toimita.

Varsinkin Puuhamaassa huomasin en ole ainoa lajissaan.

Vierailija
45/49 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin hiljattain Siljalla meidän 2,5 v tytön kanssa, itse kuljin koko ajan vieressään ja vahdin käytöstään, minne menikin. Puuhapaikat olivat täynnä isompia lapsia jotka etuilivat ja tuuppivat, vanhempia ei näkynyt missään tai juttelivat keskenään lapsiin päin katsomattakaan.

Yksi isompi tyttö (varmasti kouluikäinen jo) tuli ja tönäisi lapseni pois pikkuautosta jonne oli kömpimässä, meni itse autoon ja ajoi sillä lapseni jalkojen ylitse! Olin ihan vieressä mutta ei tullut mieleenkään että tyttö vielä kehtaisi ylikin ajaa. Otin tyttöä kädestä ja pidin kunnon saarnan, ihan hiljaa oli mutta silmiin katsoi ja hieman rauhoittui. Vähän ajan päästä tajusin että vieressämme istuva, lehteä rauhassa lukeva nainen oli tytön äiti! Ei sanallakaan puuttunut tilanteeseen. Ei jumankauta.

Vierailija
46/49 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa etuilijoista kun tulee sieltä. Itse seison lasten kanssa jonottamassa ja kun joku yrittää etuilla, kiroilen venäjäksi ja vaadin ipanoita siirtymään jonon hännille. Osaan myös sanoa laitteiden valvojille, että nämä pojat etuilivat, jos päästät ne nyt laitteeseen niin teen sinusta valituksen.

Vierailija
47/49 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pallomeressä oli liikaa vaaratilanteita ja siellä tapahtui todella paljon läheltä piti. Viking Linellä ei ole henkilökuntaa lainkaan lasten leikkihuoneessa ja Siljallakin vaan vähäsen, yleensä sylkee kattoon paikallaan. Mä olen pallomeressä ollut niin lapsipoliisina ja siellä joka kerta jotain lasta olen repinyt hihasta ja kysynyt missäs on sun äiti ja melskannut äidille onko jäänyt käyttäytymiset koulunpenkille, tajuatko miten sun lapsi tuolla käyttäytyy. Selkää pitäis antaa tollasille nulikoille, jotka eivät osaa edes pallomeressä olla miten pitää. Nyt vappuristeilyn jälkeen kun tein Siljalle valituksen ja sain takaisin vastauksen jotain ihan skeidaa, tajusin antaa olla. Mennään laivalle kun ei enää lapsi pallomereen halua. Puuhamaassa mä kyllä kailottelen ihan suosiolla ohittaville hei sitä raitapaikanen poika. Etkö osaa jonottaa ? Ja sitten kun tekee sitä pari krt uhkaan kertoa äidille, yleensä lapsi vaihtaa laitetta sen jälkeen. Ja olen Puuhamaassakin sitten kun tulee ohitteleva lapsi vastaan vanhempien kanssa mennyt vanhemmille asiasta sanomaan. Hulluksi varmaan jotkut pitää mutta olen ihan varma että kyllä ne päässä tajuaa ettei ihan oikein toimita. Varsinkin Puuhamaassa huomasin en ole ainoa lajissaan.

leikkipaikalle. Siksi ne valvojat "syljeskelevät kattoon" koska heidän tehtävänsä ei ole vahtia yksittäisiä lapsia.

Vierailija
48/49 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tuttu oli myös hiljattain laivalla ja sanoi ihan samaa noista lasten puuhatiloista, ja illalla sanoi kuulleensa kuulutuksen että "leikkipaikka menee kiinni, nelivuotias Liisa tms odottaa äitiään ovella". Kaverini oli siinä ovella kun äiti vihdoin tuli useamman kuulutuksen jälkeen, ja silmin nähden hiprakassa.

Kuka jättää nelivuotiaan yksin leikkipaikalle ja menee itse baariin?! Siellähän on ihan selvästi kyltit, ettei ole hlökunnan valvontaa ja lapset ovat vanhempien vastuulla. Miksei laivan henkilökunta tee noista ls-ilmoitusta (vai tekeekö?)

Vierailija
49/49 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asemallekin jää vielä porukkaa. Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhallista ottaa.

Kyllä se itselläkin korpesi Särkänniemessä pari viikkoa sitten, kun lähes puoli tuntia laitteeseen auringonpaisteessa jonottaneena oma vuoromme siirtyi, kun jostain jonon keulille änkesi pari teiniä, jotka huomasivat isänsä jonon etupäässä. Kovaa isoon ääneen seliteltiin, että "ollaan iskä etsitty sua, eihän haittaa, jos me tullaan tästä aidan ali..." Siellä hieman peremmällä odotelleena voin tässä ja nyt kertoa, että kyllä haittasi. Omat 5- ja 8-vuotiaani kuitenkin osasivat jonottaa omaa vuoroaan todella sievästi. Mutta, tolloja mitä tolloja...