Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vl-naisten hoikkuus ja aktiivinen seksielämä herättää kateutta

Vierailija
28.07.2012 |

Monia tuntuu ärsyttävän erityisesti

se että vl-äidit on useimmiten hoikkia ja urheilullisia kun moni tavisäiti ei jaksa raahautua lenkille. Ylipaino on niiiin tavallista Suomessa kun katsoo kaupunkinäkymää ja etenkin nuoret äidit on monaasti hyllyviä ja pylleviä. Herättäähän se kateutta kun näkee monen lapsen vl-äidin joka lenkkeilee ja pitää kunnosta huolta. Monet on himoliikujia ja kropat kuin teinitytöillä.

En ole itse vl enkä minkään sortin uskis mutta asun pohjoisessa kaupungissa jossa heitä on paljon, myös lähiössä jossa asun. Täällä on selkeä jako vl:t versus muut äidit ja olen sitä mieltä että moni tavis kadehtii sitä että jollakin on monta lasta, osallistuva mies, iso suku ja äiti vielä hoikka ja sporttinen. Itse kun on lyllerö ja mieskin on olutta kittaava kaljamaha. Sitapaitsi monellakaan pikkulapsen vanhemmilla ei ole kunnon seksielämää niin arsyttäähän se jos jotkut sekstaavat kuin puput. Minulla on vl-kavereita mutta en tunne kovin hyvin heitä koska liikkuvat enemmän omissa porukoissa. Sellaisen mielikuvan olen saanut että useimmat on ihan tyytyväisiä elämään ja lapsiinsa.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasia karmeuksia just katsetiin vl-naisten päällä miehen kanssa, ei ollu kehumista muodissa.

Terveisiä Huhmarista!

Vierailija
62/93 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi olla hoikka ja kaunis olematta vl?

Onhan niitä hoikkia naisia muutenkin. Ei sen takia kannata ketään kadehtia. Mielenterveysongelmia, pedofiliaa, sairauksia lapsilla ym. kovasti, jaksamattomuutta, kurittomuutta kun lapsia niin paljon, ettei kyetä niistä huolehtimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ja mikä parasta, saan itse päättää, monta lasta haluan. En nimittäin ole VL. Eiköhän noikin äipät kontrolloi ylenmäärin syömistään miehiensä käskystä. Kuvottava uskonto tuokin.

Vierailija
64/93 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyllyseksi on arkipäivää, koska ehkäisy.

ABC.

Siinä kaikki. Kyllä kelpaa kadehtia.

Hoikkuus timmeys teinimäinen ulkonäkök ja pyllyseksin saatavuus 100%.

Lestat on pop.

Vierailija
65/93 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi siis mikä "seksielämä"... hohhoijaa. ei tod. vanhoillisten tiukoissa säännöksissä on todettu, että nainen ja mies saa yhtyä toisiinsa vain silloin kun tekevät lapsen. muulloin himokas yhtyminen on kielletty! Eikös tämä jos mikä ole sairasta?

Uudishenkisillä tälläisestä vissiin on osittain luovuttu. Mutta kyllä tälläiset säännökset jot mitkä ovat syy niihin ongelmiin mistä lestadiolaisten ympärillä on kuohuttu. Ja VL ukot ne varmasti käyvät usein jumppaamassa ulkomailla. noh noh.. synninpäästöillähän niistä omantunnontuskista pääsee, eikös ? 

Kyllä kuulkaas tässä uskonnossa on viilattavaa ainakin minun makuun ja minun ymmärrykseni raamatusta on se, että seksiä tulisi nimenomaan olla avioliitossa mahdollisimman paljon ettei heikko liha pääse lankeamaan avioliiton ulkopuolisiin suhteisiin. Jotka ne ovat kauhistus rakkautta vaalivan Jumalan silmissä. Ei suinkaan seksi ole kauhistus hänelle joka sen kauniin asian itse on luonut !!

Mutta se, että tälläinen kauhistuttava uskonnollinen harhaoppi liikkuu, joka kieltää seksin jopa aviovuoteessa on minun silmissäni yhtä kauhistus.

Että ihmiset ja varsinkin avioliittolaiset nauttimaan omistanne eikä harhaoppeja seuraamaan.

Vierailija
66/93 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 00:41"]

anteeksi siis mikä "seksielämä"... hohhoijaa. ei tod. vanhoillisten tiukoissa säännöksissä on todettu, että nainen ja mies saa yhtyä toisiinsa vain silloin kun tekevät lapsen. muulloin himokas yhtyminen on kielletty! Eikös tämä jos mikä ole sairasta?

Uudishenkisillä tälläisestä vissiin on osittain luovuttu. Mutta kyllä tälläiset säännökset jot mitkä ovat syy niihin ongelmiin mistä lestadiolaisten ympärillä on kuohuttu. Ja VL ukot ne varmasti käyvät usein jumppaamassa ulkomailla. noh noh.. synninpäästöillähän niistä omantunnontuskista pääsee, eikös ? 

Kyllä kuulkaas tässä uskonnossa on viilattavaa ainakin minun makuun ja minun ymmärrykseni raamatusta on se, että seksiä tulisi nimenomaan olla avioliitossa mahdollisimman paljon ettei heikko liha pääse lankeamaan avioliiton ulkopuolisiin suhteisiin. Jotka ne ovat kauhistus rakkautta vaalivan Jumalan silmissä. Ei suinkaan seksi ole kauhistus hänelle joka sen kauniin asian itse on luonut !!

Mutta se, että tälläinen kauhistuttava uskonnollinen harhaoppi liikkuu, joka kieltää seksin jopa aviovuoteessa on minun silmissäni yhtä kauhistus.

Että ihmiset ja varsinkin avioliittolaiset nauttimaan omistanne eikä harhaoppeja seuraamaan.

[/quote]

No hoh hoijjaa vaan itelles. Mistä ihmeen säännöksistä sä puhut? Puhut kuule ihan puutaheinää!

Vierailija
67/93 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lestadiolaissuvusta ja elin myös lestadiolaislaosuuden. Tuntuu. ettei hoikkuuden ihannointi, muoti ym. olleet vielä mitenkään merkityksellisiä minun ollessa lapsi, mutta niinhän koko uskonharjoittaminen tuntuu kokeneen muutoksen vapaampaan suuntaan tämän sukupolven myötä.

Totta muuten on, että varmaan keskivertoon verrattuna nuoret lestaäidit ovat hoikempia! Itse en ole tätä tullut edes ajatelleeksi, mutta en taida tuntea yhtään lapsuudentoveria joka olisi muodottomaksi lihonut. Lenkillä ei kyllä tasan jouda yksikään käymään. Imetys voidaan kieltää lääkärin neuvosta riutumisen takia. Masennusta ym. on sekä isillä että äideillä, mutta onhan sitä tietysti kaikilla. Totuus kyllä on, ettei kaikista ole suurperheen vanhemmiksi, sanoi usko mitä tahansa, raha on tiukassa ja pennut rääsyissä. Kaikkien lapsuudentovereideni miehet ei tosiaankaan osallistu lastenhoitoon.

Varsin moni meistä lestalapsuuden kokeneista jättää uskon jossain vaiheessa. MM. siksi että ehkäisykielto on´monille kohtuuton vaade. Minä säälin esimerkiksi minua nuorempia serkkujani joilla voi olla jo 7-8 raskautta takanaan kun minulla on vasta vain tämä yksi rintalapsi.

Vierailija
68/93 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2012 klo 13:31"]Monia tuntuu ärsyttävän erityisesti

se että vl-äidit on useimmiten hoikkia ja urheilullisia kun moni tavisäiti ei jaksa raahautua lenkille. Ylipaino on niiiin tavallista Suomessa kun katsoo kaupunkinäkymää ja etenkin nuoret äidit on monaasti hyllyviä ja pylleviä. Herättäähän se kateutta kun näkee monen lapsen vl-äidin joka lenkkeilee ja pitää kunnosta huolta. Monet on himoliikujia ja kropat kuin teinitytöillä.

En ole itse vl enkä minkään sortin uskis mutta asun pohjoisessa kaupungissa jossa heitä on paljon, myös lähiössä jossa asun. Täällä on selkeä jako vl:t versus muut äidit ja olen sitä mieltä että moni tavis kadehtii sitä että jollakin on monta lasta, osallistuva mies, iso suku ja äiti vielä hoikka ja sporttinen. Itse kun on lyllerö ja mieskin on olutta kittaava kaljamaha. Sitapaitsi monellakaan pikkulapsen vanhemmilla ei ole kunnon seksielämää niin arsyttäähän se jos jotkut sekstaavat kuin puput. Minulla on vl-kavereita mutta en tunne kovin hyvin heitä koska liikkuvat enemmän omissa porukoissa. Sellaisen mielikuvan olen saanut että useimmat on ihan tyytyväisiä elämään ja lapsiinsa.

[/quote]

Itsekin olen uskis, hellari, ja erittäin tyytyväinen elämääni :)

Vierailija
69/93 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin lapsuudesta muistan tuttujen vl-perheiden ruuan puutteen. Leipää, maitoa ym oli, mutta lämmintä ruokaa ei ollut tarpeeksi. Lisäksi jos jotain herkkua oli tarjolla, niin siitä oli aivan järkyttävä tappelu ja litran paketti jäätelöä jaettiin 12 osaan viivoittimen tarkkuudessa :( Ehkä se laihuus johtuu uupumuksesta useiden kersojen takia + huonosta ruokavaliosta :D Jos pitäis itse synnyttää ja kaitsea 10 lasta + tehdä näille ruuat, pestä, pukea, auttaa läksyissä ym, niin painaisin varmaan 30 kiloa stressin takia.

Vierailija
70/93 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihoja ja sporttisia ja seksielämä kunnossa, really? kaikki vl-mammat jotka tunnen, ovat läskejä ja jos ehkäisy on kerran kielletty, niin seksin määrä on lasten lukunäärä +/- 5 per vuosi.

Vierailija
71/93 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2012 klo 17:52"]

Hoikkuuden salaisuus on ehkä se että ei ole vara syödä mitään naposteluita. Mitä olen kuullut niin ei edes lapsille raskita maitoa ostaa, vaan juotetaan itse tehtyä mehua. Tuntemallani lestaperheellä oli lukko jääkaapissa.

En osaa kadehtia ihmisiä, joilla ei ole mitään valtaa omassa elämässään, vaan yhteisön paine sanelee sen miten eletään. Itselläni on hyvä mies, kiva koti, kaksi lasta, seksielämä, olen hoikka ja terve ja kaiken tämän lisäksi saan tehdä mitä milloinkin haluan. Jos haluaisin kymmenen lasta, voisin alkaa suoltamaan, mutta kuka oikeasti haluaa jos voi valita?

[/quote]

Minä olisin halunnut. Sain kuitenkin vain 9.

Enkä ole minkään sorti  uskovainen.

Vierailija
72/93 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi täällä puhutaan joka ikinen päivä vl-naisista? kukaan ihminen ei halua olla silmätikkuna ja suurennuslasin alla eikä tulla leimatuksi uskon perusteella. antakaa jokaisen elää tavallaan.

Vierailija
73/93 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai aktiivinen seksielämä? Oletko käynyt ap kysymässä, kuinka paljon joku kymmenen lapsen äiti nauttii, kun mies könyää päälle ja laukaisee paukun sisään? Jokainen yhdyntä voi johtaa raskauteen. Ja moni nainen on loppuunajettu, ei juurikaan sporttinen. Ja kohtu niin ohueksi venynyt, että repeäminen ei ole kaukana. Kivaa, eiks jeh, ap!

Vierailija
74/93 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. .

Vierailija
75/93 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne naiset riuduttaa ittensä sen takia, että kuukautiset jäis pois eikä siis tulisi taas uutta raskautta.

Tosin nykyään lestadiolaispiireissä ulkonäön arvostamisesta on tullut iso juttu, pitää olla viimeisen muodin mukaista, tyylikästä, hiukset laitettuna, hoikkaa. Ennenhän niissä piireissä sellaista maallisuutta paheksuttiin.

Vierailija
76/93 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri kuule niistä säännöksistä mitkä nämä vl puhujat ovat itse kehitelleet. Eikä ole mitään puuta heinää. Jos et ole itse vanhoillinen tai et ole tutkinut asian todellista laitaa tai olet joku uusiolestadiolainen niin mielipiteesi onkin varmaan se mitä luulet tietäväsi lestadiolaisuudesta. Minä tiedän nämä nurjat puolet ja sinun kannattaisi kanssa tutkia vähän tarkemmin asian todellista laitaa ennenkuin alat toisten puheita vääntämään puuksi ja heinäksi.
Vanhoillis! Lestadiolaisjohtajat ne on pahimpia tekopyhiä samalla kun tuomitsevat muita käyttämästä ehkäisyä ja itse ovat syyllisiä moniin lapsiin sekaantumisiin. Kyllä se heidän omien sääntöjen tekeminen on syynä siihen, että heidänkin seksuaalisuutensa on kieroutunut. En syytä rivilestadiolaisia hehän ovat vain kuulijoiden asemassa. Mutta raamatun lukeminen on kaikilta lestadiolaisilta kielletty juuri siitä syystä, että nämä johtajat saisivat muka ylempinä valtuutettuina puhua omia oppejaan minkä kerkeävät. Vanhoillislestadiolaisista on aikanaan jopa erotettu sen takia, että on syyllistynyt omaan raamatun tutkiskeluun. Tämä ei ole puuta heinää. Tämä on faktaa ja jos faktan levittämisestä minua alat syyttämään niin sitää vaan!

Vierailija
77/93 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ylempi teksti on sinulle! kirj. klo 14:48 23.4.2013.

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 01:38"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 00:41"]

[/quote]

No hoh hoijjaa vaan itelles. Mistä ihmeen säännöksistä sä puhut? Puhut kuule ihan puutaheinää!

[/quote]

Vierailija
78/93 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 14:48"]

juuri kuule niistä säännöksistä mitkä nämä vl puhujat ovat itse kehitelleet. Eikä ole mitään puuta heinää. Jos et ole itse vanhoillinen tai et ole tutkinut asian todellista laitaa tai olet joku uusiolestadiolainen niin mielipiteesi onkin varmaan se mitä luulet tietäväsi lestadiolaisuudesta. Minä tiedän nämä nurjat puolet ja sinun kannattaisi kanssa tutkia vähän tarkemmin asian todellista laitaa ennenkuin alat toisten puheita vääntämään puuksi ja heinäksi.
Vanhoillis! Lestadiolaisjohtajat ne on pahimpia tekopyhiä samalla kun tuomitsevat muita käyttämästä ehkäisyä ja itse ovat syyllisiä moniin lapsiin sekaantumisiin. Kyllä se heidän omien sääntöjen tekeminen on syynä siihen, että heidänkin seksuaalisuutensa on kieroutunut. En syytä rivilestadiolaisia hehän ovat vain kuulijoiden asemassa. Mutta raamatun lukeminen on kaikilta lestadiolaisilta kielletty juuri siitä syystä, että nämä johtajat saisivat muka ylempinä valtuutettuina puhua omia oppejaan minkä kerkeävät. Vanhoillislestadiolaisista on aikanaan jopa erotettu sen takia, että on syyllistynyt omaan raamatun tutkiskeluun. Tämä ei ole puuta heinää. Tämä on faktaa ja jos faktan levittämisestä minua alat syyttämään niin sitää vaan!

[/quote]

Uskomatonta paskaa jaksat todellakin vääntää tälle palstalle! Sulla menee jo tuossa asiassa niin pahasti pieleen kun väität että olisi olemassa jotain lestadiolaisjohtajia! 

Kai minä itse tiedän kun olen kyseisessä "lahkossa" kasvanut ja elän tällä hetkelläkin, miten täällä toimitaan!

Kuule, ihan omilla aivoilla ajatellaan, puhujat on täysin samalla viivalla tavislestojen kanssa! Se että he ovat näkyvämmässä roolissa aiheuttaa sen että jos siel joku hairahtuu väärille teille niin se leimaa koko porukan ja kaikki muut puhujat!

Me ollaan inhimillisiä yksilöitä ja meihin mahtuu kaikki kansan kirjo, myös ikävä kyllä erittäin epämiellyttäviä tapauksia!

Meidän opit tulee puhtaasti raamatusta ja me pyritään elämään niiden mukaan, sekös tuntuu ihmisiä niin kamalasti ahdistavan! Eikö ole tärkeintä että ihminen itse on onnellinen ja sinut oman aatteensa/uskonsa kanssa? Et voi ulkopuolisena väittää jonkun ihmisen voivan pahoin vain sen tähden että et itse pystyisi elämään ja uskomaan  samanlailla!

En minäkään täällä hauku ateisteja, muslimeja,jehovia tms ja heidän aatteitaan ja tapojaan,vaikka ne minusta voi omituisilta tuntuakin!  Kunnioitan heidän uskontojaan! Ei mulla ole oikeutta siihen sen enempää kuin sullakaan arvostella ja haukkua meikäläisiä!

Vierailija
79/93 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2012 klo 09:40"]

En ymmärrä tätä miksi näin ajatellaan, kertakin riittää raskaaksi tulemiseen.

Tunnen paljon lestoja, heitä haukkumatta, olen laittanut merkille, että kaunistautumisen keinoina ovat juuri laihuus, muodikkaat vaatteet ja itsensä laittaminen siihen asti kun se on sallittua. Esim. ripset taivutetaan muttei laiteta ripsiväriä. Joillakin ihmisillä paine hoikkuuteen on todella kova.

Aivan samalla tavalla heillä on yhteisön sisäiset ulkonäköpaineet, kuin voidaan ajatella, että "tavisnaisilla" on vaikka median tai muun ympäristön luomia ulkonäköpaineita.

[/quote]

Minusta on vaan hienoa ja ansaitsee aploodit että vl naiset ovat hoikkia, aktiivisia ja energisiä ja saavat paljon aikana asioita. Kuten tämä esim:

Pirjo Luokkala – Itsellisen naisen oma valinta

Tehkääpäs itse perässä älkääkä jääkö kateellisena vaan kattomaan perään.

Vierailija
80/93 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se lapsiluku kyllä kerro kenenkään seksielämästä yhtään mitään. Eikä voi yleistää, että vl-äidit olisivat hoikkia ja sporttisia. Tiedän paljon pulskia, väsyneen ja ennenaikojaan vanhentuneen näköisiä suurperheen äitejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi