Vl-naisten hoikkuus ja aktiivinen seksielämä herättää kateutta
Monia tuntuu ärsyttävän erityisesti
se että vl-äidit on useimmiten hoikkia ja urheilullisia kun moni tavisäiti ei jaksa raahautua lenkille. Ylipaino on niiiin tavallista Suomessa kun katsoo kaupunkinäkymää ja etenkin nuoret äidit on monaasti hyllyviä ja pylleviä. Herättäähän se kateutta kun näkee monen lapsen vl-äidin joka lenkkeilee ja pitää kunnosta huolta. Monet on himoliikujia ja kropat kuin teinitytöillä.
En ole itse vl enkä minkään sortin uskis mutta asun pohjoisessa kaupungissa jossa heitä on paljon, myös lähiössä jossa asun. Täällä on selkeä jako vl:t versus muut äidit ja olen sitä mieltä että moni tavis kadehtii sitä että jollakin on monta lasta, osallistuva mies, iso suku ja äiti vielä hoikka ja sporttinen. Itse kun on lyllerö ja mieskin on olutta kittaava kaljamaha. Sitapaitsi monellakaan pikkulapsen vanhemmilla ei ole kunnon seksielämää niin arsyttäähän se jos jotkut sekstaavat kuin puput. Minulla on vl-kavereita mutta en tunne kovin hyvin heitä koska liikkuvat enemmän omissa porukoissa. Sellaisen mielikuvan olen saanut että useimmat on ihan tyytyväisiä elämään ja lapsiinsa.
Kommentit (93)
Hoikkuus ja riutuminen on eri asia. Monilla vlö-äideillä näkee hiuksista jatkuvan näännytyksen merkit. Ja by the way- säälin heidän alapäätään. Jos naisesta mönkii ulos 7 lasta ei taida olla värkki ihan entisellään.
Naisten värkki on lisääntymistä varten ja sieltä voi tulla ulos niin monta poikasta kuin vain ilman et alapää kärsii.Asia on päinvastoin kuin ajattelet,alapään lihakset on huikeasti paremmassa kunnossa mitä useammin sitä käyttää.Treenaantuuhan hauiskin toistoista :)
Hoikkuuden salaisuus on ehkä se että ei ole vara syödä mitään naposteluita. Mitä olen kuullut niin ei edes lapsille raskita maitoa ostaa, vaan juotetaan itse tehtyä mehua. Tuntemallani lestaperheellä oli lukko jääkaapissa.
En osaa kadehtia ihmisiä, joilla ei ole mitään valtaa omassa elämässään, vaan yhteisön paine sanelee sen miten eletään. Itselläni on hyvä mies, kiva koti, kaksi lasta, seksielämä, olen hoikka ja terve ja kaiken tämän lisäksi saan tehdä mitä milloinkin haluan. Jos haluaisin kymmenen lasta, voisin alkaa suoltamaan, mutta kuka oikeasti haluaa jos voi valita?
On hyvä mies, joka pussaa ja puhuu eikä kuvittele olevansa luomakunnan kruunu. Käy töissä, kasvattaa lasta siinä missä minäkin jne. Minun ei tarvitse miettiä ulkonäköäni, mies on kimpussa muutenkin.
kun olivat täällä Oulun kupeessa Lumijoella.
Saman havainnon tein että ei missään näy niin paljon kauniita, kiinteävartaloisia äitejä ja komeita isiä, hyvin pukeutuneita. Minulla ainakin kävi hetkellisesti kateeksi, sen voin auliisti myöntää, itsehän olen kroppani kiinteyden menettänyt lasten myötä. Silti en ikipäivänä haluaisi heidän lahkoon liittyä, tuollainen elämäntapa ei ole mun juttu.
Ja pakko sanoa et olin lentää selälleni... Nuoret äidit ja isät oli viimeisen päälle muodin mukaan pukeutuneet, tosi kauniita vaatteita, värikkäitä jne. Ja näyttivät vielä paremmilta joukkojen ihmisten päällä. Lisäksi naisilla kauniita kampauksia, siis pitkissä hiuksissa hienoja letityksiä pään ympäri jne, kukkia hiuksissa jne jne. Harvoin niin silmä lepäsi, ei ainakaan missään olutterassilla...
joskus linkki jonkun vl-äidin blogiin. Olen siitä asti käynyt ihailemassa kauniita valokuvia. Näyttäisi taas uusi vauva syntyneen, mutta niin on kaunis äiti ja hoikka. Sellainen kuva kun minulla on monista vl-äideistä.
http://helenainen.blogspot.fi/
Tunnen itseni läskiksi toisten vl-naisten joukossa, vaikka en ole mikään tantta, vähän pyöreähkö.
Ihmeellisiä kuvitelmia joillakin ettei ole vara syödä. Huoh. Vl-ystäväpiirissäni lähes kaikki naiset harrastavat liikuntaa, samoin miehet. Viljaisat juomat ei ole vl:llä paisuttamassa vartaloa, eikä iltoja vietetä töllön ääressä napostellen sipsejä ja pussitolkulla karkkia.
Tunnen itseni läskiksi toisten vl-naisten joukossa, vaikka en ole mikään tantta, vähän pyöreähkö. Ihmeellisiä kuvitelmia joillakin ettei ole vara syödä. Huoh. Vl-ystäväpiirissäni lähes kaikki naiset harrastavat liikuntaa, samoin miehet. Viljaisat juomat ei ole vl:llä paisuttamassa vartaloa, eikä iltoja vietetä töllön ääressä napostellen sipsejä ja pussitolkulla karkkia.
joskus linkki jonkun vl-äidin blogiin. Olen siitä asti käynyt ihailemassa kauniita valokuvia. Näyttäisi taas uusi vauva syntyneen, mutta niin on kaunis äiti ja hoikka. Sellainen kuva kun minulla on monista vl-äideistä.
<a href="http://helenainen.blogspot.fi/" alt="http://helenainen.blogspot.fi/">http://helenainen.blogspot.fi/</a>
Nättejä kuvia. Silti, vaikka vl-naisen ympärillä säkenöisi kuvissa keijupölyä, se elämä ei houkuttele kun ymmärtää mitkä ne raamit todellisuudessa on: lisäänny, lisäänny, lisäänny... Paljonpa siinä lohduttaa se hyvä peilikuvakaan.
Jos naisesta mönkii ulos 7 lasta ei taida olla värkki ihan entisellään.
Sitähän se entinen vl-mies suri. Oli kaksi hänelle tärkeää asiaa: vittu ja virsikirja. Ja kummankin olivat lapset repineet.
blogissa kaunis nainen ja kauniita lapsia. En kyllä kuitenkaan vl-elämää kadehdi enkä totisesti haluaisi 5 lasta.
Keskimäärin eka synnytyksessä tulee suurimmat vauriot jos on tullakseen, sen jälkeen harvemmin enää. Minulla on kuusi joista vanhin jo 18 eikä koskaan ole repeämiä tullut. Edelleen on paikat elastiset kuin kuminauha, joustaa ja palautuu. Ihme luulo joillakin naisilla että joka synnytyksessä löystyy. Eihän lihas käytössä löysty ja kulu, vai miten käy muille lihaksille jos niitä käyttää? Jääkö peräaukko isoksi jos pulauttaa monta pökälettä? Emätin on rengaslihas jota voi harjoittaa ihan yhtä lailla kuin muitakin lihaksia.
Jos naisesta mönkii ulos 7 lasta ei taida olla värkki ihan entisellään.
Sitähän se entinen vl-mies suri. Oli kaksi hänelle tärkeää asiaa: vittu ja virsikirja. Ja kummankin olivat lapset repineet.
<a href="http://helenainen.blogspot.fi/" alt="http://helenainen.blogspot.fi/">http://helenainen.blogspot.fi/</a>
Ei mahda olla oikea vl.
Useimmat lestadiolaisia koskevat kriittiset kirjoitukset johtuvat vaan kateudesta. Vl uskovaiset ovat onnellista ja rauhallista väkeä. Sekös kismittää.
Voi olla. Mutta sitä minä en ainakaan kadehdi että vl naisen täytyy tehdä sektio seitsemän kertaa, jotta voi tyydyttää ahnaan jumalansa tahdon.
http://freepathways.wordpress.com/2012/10/11/seitseman-sektiota/
Eikä hyvään perhe- ja seksielämäänkään juuri tuota (tai ylipäätänsä mitään) uskontoa tarvita.
Itseäni lähinnä säälittävät ihmiset, jotka kuuluvat johonkin (uskon)lahkoon, joka sanelee jäsenilleen tarkat "oikean" elämän säännöt. Mitään kadehdittavaa en tuollaisessa todellakaan näe. Tietysti jos joku toinen kokee tuollaisen liikkeen/lahkon/kultin omakseen, niin siitä vaan.
Summa summarum: mielestäni ap:n aloituksessa ei ole järjen häivää.
Ruokaa on niin paljon kaikkialla että jopa köyhimmät suomalaiset on lihavia.
Kyse on itsekurista ja liikunnallisesta elämäntyylistä. Nautintoa voi hakea muualtakin kuin siideristä ja suklaasta.
Terveellinen ruoka maksaa. Mäkkäripaskaa, valkoisia jauhoja ja makaroneja tai jotain nugettimössöä saa kaupasta halvalla. Vertaapa vaikka kasvisten kilohintoihih. Ja joo, jos ostaa sen yhden kurkun niin ei se nyt yksinään paljon maksa. Jos haluaisi syödä ravitsemussuositusten mukaisesti eli puolet joka ateriasta kasviksia, niin jopa tulee hintaa. Tai kalaa sen pari kertaa viikossa kalalajeja vaihdellen jne. Itse tekemällä säästää jonkin verran, mutta sekään ei poista laadukkaiden raaka-aineiden hintojen vaikutusta.
Aina voi syödä vähemmän kuin kuluttaa, tietenkin. Periaatteessa. Mutta jos asia olisi noin yksinkertainen, maailmassa ei olisi ylipainoa. Ei ainakaan niitä superlihavia. Nykylääketiede on onneksi tutkinut asiaa ja löytänyt paljon sellaista, mitä vielä jokin aika sitten ei tiedetty, aavisteltiin kyllä, mutta propagandasyistä ei haluttu ääneen huudella. Monet sairaudet (fyysiset ja psyykkiset), geenialttius ym. vaikuttavat painoon myös.
(Ja ei, en ole mikään satakiloinen. Minua on vain alkanut vähitellen nyppiä tämän keskustelupalstan täydellisen mustavalkoinen, tietämätön ja ymmärtämätön suhtautuminen asioihin.)
Ehkäisykielto määrittelee hyvin pitkälle naisen elämän. Naisen elämä on raskaana olemista, synnyttämistä ja lasten kasvatusta. Muuta vaihtoehtoa ei ole.
Miksi näin on? Kyse on liikkeen itsensä luomista, ihmisen keksimistä säännöistä. Toki niitä perustellaan irrallisilla raamatun lauseilla (mutta kaikkea raamatusta ei suinkaan toteuteta kirjaimellisesti). Mihin tällä pyritään? Yhteisö vahvistuu, kun sillä on tiukka sisäinen kuri ja säännöt. Miksi yhteisön täytyy vahvistua? Onko takana taloudelliset seikat? Tuskin. Onko sen takana kuitenkin vain liikkeen johtajien inhimillinen vallan tahto ja halu hallita ihmisten elämää? Miksi miehet ovat kautta historian halunneet alistaa naista? Sitähän tämä on, naisen alistamista mitä suurimmassa määrin. Tässä lahkossa siitä osansa saa toki myös mies.
Miten voisin kadehtia naista, joka ei voi itse päättää omasta ruumiistaan tai omasta elämästään? Nainen pakotetaan uuteen raskauteen, vaikka aikaa ja läsnäoloa ei riitä jo olemassa oleville lapsille. Vaikka nainen olisi henkisen ja fyysisen jaksamisen äärirajoilla ja kohtu ehkä kuin ohutta paperia lukuisten raskauksien jäljiltä ja vaarassa revetä seuraavassa synnytyksessä. Silti tämän naisen pitää tulla raskaaksi ja synnyttää. Minusta tuo on naisen täydellistä alistamista ja hänen ihmisarvonsa mitätöimistä.
on jostain oudosta syystä ollut aina halu tietää vl naisten seksielämästä sellaista, että onko heillä miehensä kanssa esileikit, nauttiiko nainen aidosti seksistä, huolehtivatko yhdessä siitä että nainenkin saa orgasmin? Välittääkö vl nainen yleensä orgasmin saannistaan vai onko se sitä että pääasia että mies saa ja pian? Käyttävätkö he kauniita eroottisia alusvaatteita,babydolleja tms? Vai nostavatko vain maripaidan helmaa ja huokaisevat?
Eihän tämä siis tärkeää mitenkään ole minun tietää- onpahan vain aina mietityttänyt että millaista se oikeasti on. jos joku viitsisi valaista, vaikka joku rohkea vl-äiti. Ja onko tilanne muuttunut sen jälkeen kun lapsia alkoi tulla?
onko heillä miehensä kanssa esileikit
- joillakin varmasti on, joillakin ei
nauttiiko nainen aidosti seksistä
- toiset nauttii, toiset ei
huolehtivatko yhdessä siitä että nainenkin saa orgasmin?
- toiset huolehtii, toiset ei
Välittääkö vl nainen yleensä orgasmin saannistaan vai onko se sitä että pääasia että mies saa ja pian?
- toiset välittää, toiset ei
Käyttävätkö he kauniita eroottisia alusvaatteita,babydolleja tms?
- toiset käyttää, toiset ei
Vai nostavatko vain maripaidan helmaa ja huokaisevat?
- toiset nostaa, toiset ei, toiset huokaisee, toiset ei, toisilla on maripaita ja toisilla ei
Ja onko tilanne muuttunut sen jälkeen kun lapsia alkoi tulla?
- toisilla muuttuu, toisilla ei
Oikeasti, miten voit kuvitella, että yksi vl-äiti voisi vastata kaikkien puolesta?
sun mielestä aktiivista, jos kerran vuodessa pannaan se hoikka muija paksuksi? :) Ei se tarkota että meillä ei oo aktiivinen seksielämä, vaikka onki vaan kaks lasta :)