Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vl-naisten hoikkuus ja aktiivinen seksielämä herättää kateutta

Vierailija
28.07.2012 |

Monia tuntuu ärsyttävän erityisesti

se että vl-äidit on useimmiten hoikkia ja urheilullisia kun moni tavisäiti ei jaksa raahautua lenkille. Ylipaino on niiiin tavallista Suomessa kun katsoo kaupunkinäkymää ja etenkin nuoret äidit on monaasti hyllyviä ja pylleviä. Herättäähän se kateutta kun näkee monen lapsen vl-äidin joka lenkkeilee ja pitää kunnosta huolta. Monet on himoliikujia ja kropat kuin teinitytöillä.

En ole itse vl enkä minkään sortin uskis mutta asun pohjoisessa kaupungissa jossa heitä on paljon, myös lähiössä jossa asun. Täällä on selkeä jako vl:t versus muut äidit ja olen sitä mieltä että moni tavis kadehtii sitä että jollakin on monta lasta, osallistuva mies, iso suku ja äiti vielä hoikka ja sporttinen. Itse kun on lyllerö ja mieskin on olutta kittaava kaljamaha. Sitapaitsi monellakaan pikkulapsen vanhemmilla ei ole kunnon seksielämää niin arsyttäähän se jos jotkut sekstaavat kuin puput. Minulla on vl-kavereita mutta en tunne kovin hyvin heitä koska liikkuvat enemmän omissa porukoissa. Sellaisen mielikuvan olen saanut että useimmat on ihan tyytyväisiä elämään ja lapsiinsa.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko heillä miehensä kanssa esileikit - joillakin varmasti on, joillakin ei nauttiiko nainen aidosti seksistä - toiset nauttii, toiset ei huolehtivatko yhdessä siitä että nainenkin saa orgasmin? - toiset huolehtii, toiset ei Välittääkö vl nainen yleensä orgasmin saannistaan vai onko se sitä että pääasia että mies saa ja pian? - toiset välittää, toiset ei Käyttävätkö he kauniita eroottisia alusvaatteita,babydolleja tms? - toiset käyttää, toiset ei Vai nostavatko vain maripaidan helmaa ja huokaisevat? - toiset nostaa, toiset ei, toiset huokaisee, toiset ei, toisilla on maripaita ja toisilla ei Ja onko tilanne muuttunut sen jälkeen kun lapsia alkoi tulla? - toisilla muuttuu, toisilla ei Oikeasti, miten voit kuvitella, että yksi vl-äiti voisi vastata kaikkien puolesta?

muutenkin kaikki toistenne asiat, eikö niistä keskustella kokouksessa toisilta mammoilta ja kysytä neuvoa vanhemmilta ynnämuuta?

Ehkä minulla on sitten ollut väärä kuva kun olen luullut että vl porukka suurinpiirtein jakaa kaiken.

Vierailija
42/93 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herättää monenlaista pohdintaa, kun vertaa vl liikettä sisältäpäin tuntevien lastensuojelun ja tasa-arvon tutkijoitten aatoksiin.

http://freepathways.wordpress.com/2012/10/29/naispappeus-uhka-vallalle/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoillislestadiolaiset ovat todella sisäsiittoisia jo monen sukupolven takaa joten hoikkuus ja pitkä/siro raajaisuus on vahvasti perinnöllistä.He ovat kaikki sukua toisilleen.

Vierailija
44/93 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaks ne?

Vierailija
45/93 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joksus miettinyt tuota hoikkuus-asiaa. Kyse taitaa olla urbaanilegendasta, että vl-naiset olisivat hoikempia kuin muut. Tosin ystäväpiirissäni on useita nuoria vl-naisia, joilla on 2-5 lasta, yksikään heistä ei ole ylipainoinen, mutta yksikään heistä ei myöskään ehdi kauheasti urheilemaan. RUokaa taas syödään ihan normaalisti, mutta vl-naiset, nuoretkin, ovat usein tottuneet tekemään ruokaa ja leipomaan ITSE, eli eineksiä yms saatetaan ehkä syödä vähemmän.

Mutta sanokaapas te viisaammat, että voisiko tässä hoikkuudessa, (jos sitä siis on enempi kuin muilla) olla kyse siitä, ettei vl-naiset käytä hormonaalista ehkäisyä? Minulla on sellainen käsitys että pillerit yms. lihottavat? Mitä mieltä olette? Olen nimittäin tätä miettinyt kauaa, mutta en itsekään käytä mitään ehkäisyä, joten en tiedä, onko tosi, että paino nousee hormonaalisesta ehkäisystä, esim e-pillereistä?

Vierailija
46/93 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Voi teitä av-mammat, tiedätte niin kaikesta kaiken!

Ajatella, isoilla perheillä on lukotkin jääkaapissa!!! Siis oikeesti, naisetkin vaan nostaa maripaidan helmaa ja huokasee, kun miehet haluaa, nimenomaan MIEHET haluaa. Vl-naisillahan ei oo himoja kun ne kokoajan puskee niitä lapsia maailmaan...reps reps :D 

Suorastaan viihdyttävää lukea näitä teän järjettömiä käsityksiä ja ennakkoluuloja meistä vl-naisista ja koko yhteisöstä.

Vierailija
47/93 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minussa herätä kateutta. Tosin arvostan kyllä monen lapsen äitejä ja onhan se kiva, jos on sukua tukemassa. Itselleni riittää vähemmänkin lapsia ja vaikka vähän passiivisempi seksielämäkin, jotta omalle työlle ja harrastuksillekin jää aikaa.

Vierailija
48/93 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sinulle "Vierailija 23.04.2013 klo 14:48"

Eli tämä: no tää on julkinen foorumi niin saahan mielipiteensä avata. Mutta koska käsitin, että jotenkin loukkaannuit sanaisen arkkuni avaamisesta niin jätän keskustelun tähän eikä jatketa enempää, koska en halua mitään riitaantumista turhaan :) Ei ole minun juttuni ja toki arvostan sinun omaa mielipidettäsi asiassa. Joten hyvää kesää sinulle !

Vierailija
49/93 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa tutkimusaineistoa on tutkija saanut käsiinsä. Meidän ry:llä ainakin kannustaa puhujat jokaista lukemaan Raamattua eikä jättäytymään pelkkien saarnapuheiden varaan. Me uskomme, että jokaisella elävässä uskossa on uskonymmärrys ja voimme vapaasti puhua asioista keskenämme. Tosin Raamattua emme usko kenenkään yksittäisen ihmisen osaavan kokonaisuudessaan tulkita vaan Jumala avaa siitä kullekin tarpeen mukaan. Mutta vaikka kaikki ei avaudukaan (kaikki Raamattua lukeneet varmaan yhtyvät tähän tunteeseen), ei ole pahaksi siltikään tutkia Raamattua omin avuin.

Vierailija
50/93 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en haukukkaan nyt ketään vaan arvostelen uskonnollisuutta no hyvä että itsekkin erotat sen lahkoksi. En hauku ole tässä sinun uskontoasi haukkunut vaan sitä miten vanhoillis lestadiolaisjohtoporras toimii. En ketään rivihenk. kuten sinä. Tottakai olet ihminen ja tottakai nekin siellä on ihmisiä jokainen niistä puhujista, jotka tekeytyvät "lestadiolaisjohtajiksi". En nyt ole väittäny toista. Mutta tiedän kyllä vanhoillislestadiolaisuudesta ja olen tutkinut sitä uskontoa ja totean, että tämä johtajien harjoittama toiminta vain yksinomaisina auktoriteerisinä raamatun tulkitsijoina tekee heistä ylivertaisia rivilestadiolaisiin nähden. Kenelläkään rivilestadiolaisella kuten sinulla ei ole mitään asiaa alkaa lukemaan itse raamattua tai tulkitsemaan sitä tai lukemaan itse sitä kokouksessa. Se on se yksi tapa millä nämä puhujat ottavat puheissa vallan itselleen ja voivat salakavalasti manipuloida kuulijoitaan. Raamatussa itsessään sanotaan, että "tutkikaa ovatko nämä puheet Jumalasta". Miksi sitten teillä on raamatun luku kielletty. Siksi koska näin puhujat ottavat auktoriteetin itselleen.
Eli heidän oma tyylinsä miten he asettavat itsensä vain ainoiksi ja oikeiksi raamatun tulkitsijoiksi, jotka saarnaava totuutta jopa yli jumaluuden tekee heistä sellaisia väärän sanoman levittäjiä. Valitan, en nyt ole sinua mitenkään arvostelemassa en missään nimessä! Varmasti olet hyvä tyyppi ja niin edespäin en epäile sitä yhtään.

No onhan se nyt selvää, että puolustat omaa näkemystäsi ja eihän siinä mitään. Niin tässä minäkin teen oman puolustuspuheenvuoroni. Et ole ehkä kokenut vielä niiden johtajien manipuloinnin valtaa. Olet vissiin nuorempi ihminen, jos tästä niin voi päätellä. Ja et vissiinkään ole vl vaan uusiolestadiolaisuudessa mukana. No ei siitä sen enempää.

Mutta toki annan vapaat kädet. Ole mitä olet ja usko mihin uskot :)
Hyvää loppuviikkoa ja kivaa kesää!

Vierailija
51/93 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus syö kalatkin vedestä

Vierailija
52/93 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 17:39"]miksi täällä puhutaan joka ikinen päivä vl-naisista? kukaan ihminen ei halua olla silmätikkuna ja suurennuslasin alla eikä tulla leimatuksi uskon perusteella. antakaa jokaisen elää tavallaan.

[/quote] Katkeruus se tekee sen,että puhutaan pahaa.

Vierailija
53/93 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmääni löysä ja laiha kroppa kera harmaan ihon ei ole kaunista. Naapurin vl-rouvilla on aina naama nurinpäin ja se surettaa, miten rumasti puhuvat lapsilleen. Hymy ja kaunis käytös kaunistaisivat harmaavarpustakin.

Vierailija
54/93 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat lestadiolaisia koskevat kriittiset kirjoitukset johtuvat vaan kateudesta.

Vl uskovaiset ovat onnellista ja rauhallista väkeä. Sekös kismittää.

Vierailija
55/93 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäsiyasiansa kanssa. Virallisesti kielletty ehkäisy, mutta moni vl oikeasti käyttää. Ennen tätä sanottiin tekopyhyydeksi, valehtelemiseksi ja teeskentelyksi. Nykyisin sen nimi on vanhoillislestadiolaisuus.

Vierailija
56/93 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
57/93 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi elää vain hällä väliä tyyliin Silloin aina joku kärsii.

Vierailija
58/93 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei saa meikata, värjätä hiuksia eikä ole rahaa ostaa uusia vaatteita niin ainoa tapa "kaunistautua" on laihuus.

Vierailija
59/93 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnostaan. He vaikuttavat iloisilta ja ovat tyytyväisiä elämäänsä. He saattavat käydä töissä iltaisella ja viikinloppuisin. He eivät vaikuta väsyneiltä, mutta useimmat nukkuvat päikkäreitä pienimpien kanssa ja isommat huolehtivat itsestään sillä välin. He keskittyvät perhe-elämäänsä, eivät istu koneella ja television ääressä joka välissä.

Vierailija
60/93 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi