huhtikuiset 2013
Tervehdys!
Täällä varovasti kyselen onko jo muita kenellä huhtikuussa laskettu aika? Täällä LA kaiketi 2.4. Esikoinen on nyt 2,5 wee. Eli toinen pienokainen toiveissa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. KM oli keväällä 2011.
Kommentit (197)
Maanantaina oli siis kp 29/24-28 ja sain aamuvirtsasta haamun, tiistaina sain haamun viiva testiin sekä digiin tekstin ''raskaana 1-2viikkoa''. Mieheni on vaikea uskoa plussaa. Tein vielä tänä amunakin yhden testin ja ''haalea'' viiva oli vahvistunut, näin mieheni kasvoilla onnellisen hymyn.
Onnea muillekkin !!
rv 4+3??? laskettu aika laskurin mukaan 15.4.2013.
ps. soitin jo äitiysneuvolaan ja varailin aikaa ensimmäiseen käyntiin. sain sen syyskuun alkuun. Haluaisin jo '' varmistua '' nyytistämme. :)
Täällä kanssa plussannut hämmentynyt äipsykkä! Olemme alle kolmekymppinen pariskunta ja esikoinen täytti keväällä 4 vuotta. Pikkusisarusta olemme yrittäneet vuodenvaihteesta alkaen, jolloin raskauduttiin heti, mutta valitettavasti keskenmeno oli tapahtunut jo rv 6+3.. Tämä valitettavasti selvisi meille vasta 12.raskausviikolla. Raskasta oli, mutta kaavinnasta selviytyneenä toive vauvasta kasvoi melko nopeasti. Kropalla meni muutama kuukausi tuosta selviytyessä ja nyt ollaan sitten plussa testiin (okei, testeihin ;) ) saatu! Viimeksi tänään tein cb:n digitestin ja tuloksena raskaana 2-3 vkoa! Kaippa se täytyy sitten uskoa :D Kevään tapahtumat kuitenkin pitävät jalat maassa. Toivottavasti tämä on tarkoitettu nyt onnistuvan!! Huh, ja todellakin aion mennä ehkä n.8-9 viikolla tarkastamaan sykkiikö sydän. Eihän sekään mikään tae vielä ole, mutta olen ajatellut, että auttaa ehkä vähän näiden ajatuksien kanssa tuo alkuraskauden ultra.
Toivottavasti en pelästyttänyt ketään!! Ollaan silti onnellisia plussista ja nämähän pikkuiset pysyy matkassa loppuun asti!! :D
äipsykkä rv 4+1 LA 18.4
Olisko kiva, jos kerättäisiin lista, ketä täällä on ja koska laskettu aika. Ehkä paras olisi aloittajan viestiin kerätä, niin näkyisi kaikilla tulevillakin sivuilla?! :)
heippa!
Eilen tein testin ja vahvaa plussaahan se näytti. Täällä odotellaan kolmatta, aiemmat lapset 6- ja 8-vuotiaita. Ylläriltähän tää tuntuu, kaikki vauvatavarat on onnekkaasti annettu/myyty pois...
La on laskurin mukaan 7,8 tai 9 huhtikuuta.
Varasin ekan neuvolan ja tiedustelin vielä, että onhan se tarpeeks pitkä aika, kun luultavasti kysymyksiä siinä vaiheessa riittää:) On kuulemma, puoltoistatuntia. huh.
Jännittävä syksy ja talvi edessä:)
Perjantaita ihmiset! Raskausviikkoja koossa 4+5. Rinnat kipeänä, muita oireita ei näy. Oireettomuus sinänsä pelottaa, koska viimeksi kävi niinkuin kävi, eli oireettomuus tarkoitti keskenmenoa. Jouluaattona meni edellinen raskaus kesken. Mun lapset on sit jo taas niin vanhoja, etten muista milloin oireita on ollut. :D Mutta ei mulla oo ikinä ollu lievää pahoinvointia kummempaa.
Hirveä stressi töissä, pitäis osata ottaa rauhallisemmin. Mutta kun ei ihminen siihen pysty. En ole uskaltanut tehdä digitaalista viikkotestiä, kun viimeksi näytti liian vähän ja se tarkoitti sitä Keskenmenoa.
Vähän pelokas olo, mutta koetan olla ajattelematta tätä kauheasti vielä. Tarrasukkia meille kaikille. :))
Täällä ollaan myös aika oireettomalla linjalla. Tosin kyllä sellainen kuvotus ja etominen on tullut kuvioihin, mutta ei mitään oksentelua tai voimakasta pahoinvointia. Raaka sipuli alkaa tökkiä, samoin kahvi on jäänyt vähemmälle, aika samaa rataa siis kuin aiemmissakin raskauksissa.
Mutta mitään tuntemuksia tuolla masun puolella ei juurikaan ole ollut ja se hiukan pistää huolestumaan. Aiemmin on ollut iltaturvotusta ja sitä nippailua enemmän, mutta nyt ei oikeastaan yhtään mitään, ehkä pari repäisykipua sängyssä olen tuntenut, kun olen asentoa vaihtanut.
Äipsykkä? mulla on ihan vastaavanlainen tapaus viime keväältä. Luulin kaiken olevan hyvin, mutta ekassa ultrassa rv 13 todettiin tuulimuna, joka sitten myöhemmin tarkentui keskeytyneeksi keskenmenoksi rv 6+6. Se oli melkoinen sokki, ja siksi nyt yritänkin olla ajattelematta koko raskautta kunnes pääsen kuuntelemaan sykettä ekaan neuvolaan.
Kesäkeijunen mainitsit tuosta digitalisesta testistä. Eli sekö tosiaan näyttää myös keskenmenon, eli silloin siis viikkoja vähemmän kuin oikeasti pitäisi?! Voisin kyllä kokeilla sellasta testiä, kun viimeksi keskenmeno ei mulla oireillut yhtään mitenkään ja tämä odottelu on vähän stressaavaa kun on ihan epätietoinen mitä siellä masussa tapahtuu.
Mutta nyt täytyy mennä laittamaan muksut nukkumaan. Maanantaina alkaa mulla pitkän kesän jälkeen työt uudessa työpaikassa ja esikoinen lähtee eskariin. Jänniä aikoja elellään... :)
rv 6+2
Meni siis niin, että tuli outo olo rv 6 +2 ja tein digitestin joka näytti että raskaana 2-3 vkoa (vaik ois pitäny näyttää se +3) Mulle lääkäri silloin laittoi diagnoosiksi tuulimunan, kun hormoonit ei lähteny sit ollenkaan nousemaan. Mutta en usko että ko. juttu toimii kaikilla tai että se näyttäis ns. toisenlaiset keskenmenot.
Hmp, luulen et sulla on kaikki hyvin, pahoinvointi on yleensä tosi hyvä merkki. Mulla ei viimeeksi ollut mitään pahoinvointiin viittaavaakaan. :)Haleja kaikille!
Keijunen
hmp: Jep, kyllä se kummittelee tuolla taustalla ja olo on sellainen varovaisen odottavainen. Odottelen myös sitä ensimmäistä ultraa, jonka jälkeen uskon vähän rauhoittuvani :) Tosin, olen vähän tullut siihen tulokseen, että en menisikään alkuraskauden ultraan yksityiselle.. Jos pääkoppa vaan jaksaa odottaa sinne kunnan tarjoamaan ensimmäiseen :D
Itsellä vielä hyvin oireetonta. Rinnat ovat turvonneet ja hieman arat sekä jotain nippailuja vatsassa, mutta ei mitään suurempaa. Ehkä vessassa tulee jo rampattua useammin, yölläkin täytyy nousta. Hieman pelottaa pahoinvointi, koska se oli äikä ytyä tossa kevään raskaudessa, vaikka loppukin lyhyeen. Nyt huomaan välillä yökkiväni refleksinomaisesti, että kaippa se sieltä vielä tulee.. Harvemmin kuitenkin aiemminkaan olen oksentamaan joutunut, mutta minun on täytynyt syödä se pahin kausi jatkuvasti!! huoh, sitä ei kyllä ole ikävä.. No, toivotaan, että menee nopeaan ohi! Ja toisaalta, oireet jotenkin tekisivät tästä helpompaa, kun tietäisi varmasti että hormonit lisääntyvät.
Jouduin tuossa viikonloppuna tilanteeseen, jossa jouduin parille kaverille ja vanhemmilleni kertomaan plussasta. Vähän harmitti, mutta ei siinä mitään valheitakaan kannattanut miettiä. Toviottavasti ei juttu nyt lähde leviämään. Odotellaan muuten sinne ensimmäiseen ultraan sinne rv 12 tienoille. Pari todella pitkää kuukautta siis edessä :D
Mites muut, oletteko aikeissa kertoa uutisesta kuinka aikaisin?
äipsykkä rv 4+4
Täällä elellään myös aika oireetonta aikaa.. Vessassa käynnin tarve on ainoastaan lisääntynyt ja ehkä jonkunmoinen turvotus.. Farkut ahistaa päällä.. Mutta ei muuta.. Oireita odotellessa siis.
Me kerrottiin eilen isovanhemmille uutiset. Mies haluais kertoa myös esikoiselle,mutta minä vähän vielä toppuuttelin,jos jotain sitten käykin ja kaikki ei menekään hyvin.. Mulla on veljen tulevan vaimon polttarit tulevana viikonloppuna ja kahden viikon päästä ois sitten häät,joten haluttiin kertoa ennen niitä lähimmille,koska siellä sitten varmaan selviää viimeistään muillekin.. Enpä nimittäin syyttä ole koskaan alkoholista kieltäytynyt!! :D
Työpaikan illanistujaisetkin ois vielä välissä,mutta voi olla että sinne keksin jonkun hyvän tekosyyn ainakin vielä toistaiseksi.. ;)
Soittelin tänään neuvolaan ja sain ajan 3.9. Aika kauan siis pitää vielä malttaa odotella.. Millä viikoilla muuten se eka kunnallinen ultra on? En muista enää ollenkaan esikoisen ajoista ja onko kenties muuttunutkin sen jälkeen..
Täällä yksi lisää odottaja lisää kolmen plussatestin jälkeen ;D
Tuosta on nyt viikko kun plussasin ja neuvolaan menen torstaina, laskelmien mukaan olisin kuudennella viikolla. Pahoinvointia on ollut viimisen viikon aika lailla ja vessassa käynnin tarve on jotain hämmästyttävää aikaisempaan verrattuna, mutta tästä pahasta olosta täytyy olla iloinen ;)
Onhan tässä pieni pelko koko ajan takana ennen kuin pääsee ekaan ultraan ja näkee että siellä oikeesti on joku.
Me odotetaan esikoista, niin osaako joku kokeneempi kertoa miksi neuvolaan pitää varata 90 min., mitä kaikkea siellä tehdään?
Niin tosiaan laskettu aika olis 12.4 paikkeilla
April 13: Kunnasta riippuen alkuraskauden ultra tarjotaan viikoilla 10-13, riippuen vähän, kuinka aikoja on antaa. Olen ymmärtänyt että ihanteellisin on 12.viikolla. Ja ilmeisesti riippuu siitäkin, osallistuuko seulontoihin. Nykyään, jos osallistuu seulontoihin, täytyy verikoe ottaa 10-12 viikolla ja sen jälkeen ultra ja näiden yhteenlaskettuna tehdään ensimmäiset seulat. Jos ei aio seulontoihin osallistua, mutta haluaa ultraan, katsotaan ensimmäisestä ultrasta vain sikiöiden lukumäärä ja syke ja että mitään hälyyttävää ei näy. Oli muuttunut tässä jossain välissä, ja oli minulle ainakin ihan sekavaa alkuun :D
Heidi85: Onnea vielä täälläkin! Hienoa, että tärppäsi heti! :) Teillä pääsee aika nopeasti neuvolaan - kiva juttu varsinkin esikoista odottaville!! Aikaa varataan sen takia 1,5h, jotta siinä ehditään keskustelemaan kaikki asiat läpi. Näin terveydenhoitajat kartoittavat myös, jos joku tarvitsee esim enemmän apua ja pystyvät toimimaan sen mukaan. Mutta eipä tuo koko aika välttämättä kulu, jos ei itsellä ole paljon kysyttävää :) Siellä ei siis varsinaisesti tehdä muuta, kuin pissitään purkkiin ja otetaan paino & verenpaine. :) Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kamppailuun!!
äipsykkä rv 4+4
Täällä oireillaan.:) Iltaisin etoo jonkin verran ja palelu on jotain käsittämätöntä. En muista, että aiemmissa raskauksissa olisi näin paljon palellut. Vatsa on todella turvonnut ja väsymys, mitä jo aiemmin pelkäsin, on tullut taas seuraksi. :/ Onneksi lapset ovat sen verran helppoja, että saan iltapäivisin torkahtaa lasten leikkien lomassa. :)
Raskaudesta emme ole kertoneet kenellekään, enkä neuvolaakaan ole varannut. En jaksaisi odottaa montaa viikkoa, jos tietäisin, että aika on varattu, joten parempi odotella ilman sitä aikaa..;) Jospa sitä ensi viikolla jo viitsisi soitella.
Menin tekemään sen cb:n digitaalisen ja liian vähäisiä viikkoja näytti, ihan reilusti. Näytti 1-2vkoa vaikka olen jo 5+1, eli 3+ viikoille cb:n viikkojen mukaisesti.
Nyt soitan huomennä lääkäriin (yksityiselle) ja kysyn vähän neuvoja. Varmaan mittaavat hormoonit verestä, en tiedä onko ultrasta hyötyä tässä vaiheessa. Jostain syystä hormoonit ei vain tahdo nousta.
Vähän hölmö olo, mies on varmaan pettyneempi kun minä. Mutta tarrasukkia kaikille teille
Voi kesäkeijunen, toivottavasti on kuitenkin väärä hälytys!
Täällä mä mietin että miten voi olla niin huono olo ja kestää koko aamupäivän. Vaikka kuinka yritän juoda tuoremehua ja napostella töiden lomassa jotain niin silti.. vinkkejä? Esikoinen kysyi multa aamulla että "onko sulle äiti tullut yskä?" Kun pisti oikein kakomaan juuri kun oltiin lähdössä.
Me ollaan kerrottu mun vanhemmille plussasta kun alkoivat ihmettelemään jo tätä mun huonovointisuutta. Mä olen menossa ensi viikolla yksityiselle katsoaan onko tuolla oikeasti joku, sitten täytyy varailla jo neuvolaankin pikkuhiljaa aikaa. Onko joku käynyt yksityisesti lääkäri neuvolat ja kunnalla vaan terkkarilla?
Tarroja!!
Hei,
Nyt kai sitä uskaltaa vihdoin ja viimein ilmoittautua mukaan. Kolme testiä se otti että uskallan jo myöntää itselleni että sitä ollaan raskaana, taas :) Minulla on kaksi vilkasta poikaa, 4v ja 2v. joiden kanssa ei todellakaan tule aika pitkäksi :D Jotenkin ei ole oikein "asennoitunut" tähän tilaan että sitä ollaan raskaana, kun mitään oireita ei ole. Edellisillä ollut pientä rintojen aristusta ja turvotusta mutta nyt ei vessassa juoksemista lukuunottamatta mitään. No, olen onnellinen kun ei ole esim. pahoinvointia siitä ei tulis mitään tässä tilanteessa kun pitää noiden kahden kossin perässä viilettä, ja nyt kun vielä nuoremmalla vesirokkokin. Tulipas muuten mieleeni että vaikka olen itse sairastanut vesirokon jo lapsena niin eihän se ole mahdollisuutta tarttua masu-asukkiin mitään kautta? Tulee kuitenkin halittua ja pussailtua tuota potilasta melkoisesti ja saattaapa sitä välillä juoda samasta kupistakin.
Vielä en ole soitellut neuvolaan kun asumme ulkomailla ja pitää hieman selvittää että mihin sitä pitäisi mennä.... Kai sitä joku paikka pitäs löytää parin viikon sisällä:O Laskureiden mukaan nyt olisi 5+2 menossa ja la 13.4. Vielä ei olla kerrottu kenellekään ja täällä sitä onkin helppo piilotella ja pitää salaisuutta vielä sinne vkolle 12. Tosin muutaman vkon päästä tulossa Suomesta vieraita joten saas nähdä saako sitä pidettyä suun supussa ;)
Mut täällä odotellaan ja jännitellään kaikkien puolesta. Kiva lukea muidenkin kuulumisia jotka samassa tilassa :)
Hui, kun menee aika nopeasti reissatessa. Tänään jo 7+0 ja huomenna eka neuvola, neuvolalääkäri ja se kaikkein jännittävin eli ultra. Edelleen niin ihana kaupunki, että tekevät varhaisraskauden ultran. Huomenna siis näkee, missä päin papu viilettää ja montako viilettää ja onko kohdussa elämää =D Hui kun jännittää!
Oireet ovat olleet varmasti moninkertaiset varrattuna esikkoon. Väsymys on niin sanoinkuvaamaton, etten meinaa hereillä ja pystyssä jaksaa ollenkaan. Eilen illallakin sänkyyn kömmin jo 17.30 ja viikonloppuna kiskoin 13 tunin yöunet. Töissä oon joutunut kertomaan jo uutiset. Pomo naureskeli eilen mulle, kun vaikuttaa kuulemma siltä, että kävelen unissani :(
Sitten noi karmaisevat vihlaisukivut ovat alkaneet pelottamaan. Esikosta en sellaisia muista. Repii niin, että jos on jotain sanomassa, joutuu sanan jättämään kesken, että selviää kivusta... ei kivaa. Mietin jo että mistä voi johtua ja sitä, että montako papua siellä kasvaa, jos ovat kohdun kasvukipuja. Kaksosia ei juuri ole kummankaan lähisuvussa, äidinäidin veljellä on kahdet kaksoset :) No, jäitä hattun, huomenna se toivottavasti selviää!
Viikonloppuna oltiin mökkeilemässä äitini ja veljeni porukuiden kanssa ja sain pidettyä suuni kiinni kaikesta. Toki ihmettelivät väsymystä ja sitä, etten yhtenäkään iltana ottanut saunasidua tai ruuan kanssa viiniä :) Mutta ihana mieheni noudatti samaa linjaa. Sanottiin vaan, että meillä on terveyskuuri menossa =D.
Nyt mietityttää, että mitenkä selviytyä arjesta ja työnteosta, jos tämä väsymys jatkuu vielä kauan.
Väsy Axuliini ja papu 7+0
Aarre: En ole myöskään soittanut ja varannut neuvolaa, koska siihen on kuitenkin niiiin pitkä aika :) Ehkä täytyy jossain välissä kuitenkin soitella, että saa varmasti hyvän ajan, eli aamun ensimmäisen tai viimeisen.
Kesäkeijunen: Enpä ole ennen kuullutkaan, että testit tuollain voivat ennustaa. Mites, minulla on jäänyt sellainen kuva, että testit eivät jossain vaiheessa enää näytä mitään, kun hormonit laskevat raskauden edetessä. Onkos se sitten vasta joskus raskauden puolessa välissä.. No, tuleppa kertomaan, mitä lääkärissä sanottiin! Toivottavasti tosiaan väärä hälytys!!
Ellip: Heh, voi kyllä se etova olo voi olla vaan pitkäkestoista ja inhottavaa!! Itse tuossa keväällä koin samaa ja pikkasen auttoi se, että söi koko ajan ja vältti happamia tuotteita. Närästyslääkettä otin jossain kohtaa myös ja sekin auttoi ökkioloon. Minulla yleensä tuo närästys on kanssa voimistunut heti alussa. Nyt ei vielä ole sellaista näkyvissä, mutta täällä mennäänkin vasta 4+5 päivillä. Kyllä se vielä sieltä löytää tännekin ;) Milläs viikoilla siellä mennäänkään? Itseä alkoi pelottaa tuo yksityisen ultra, jos meneekin liian aikaisin ja turhaa aiheuttaisi stressiä, jos sykettä ei näkyisikään.. No, täytyy katsoa, kuinka pitkälle mennään näillä fiiliksillä :D Minkä hintainen tuo yksityisen ultra muuten on?
2poikaa: Onnittelut!! Siellä pojat pitävät äidin liikkeessä :D En tosiaan tiedä tuosta vesirokosta, kannattaa ehkä kysästä sieltä neuvolasta, mitä sanovat.
Axuliini: Onpas kivan kuuloinen viikonloppu takana ja vielä ihanampi huominen :) Onpas ihana, kun pääset ultraan heti! Tulepas sitten kertomaan kuulumiset ultran jälkeen! Ja ilmeisesti se väsymyksen pitäisi helpottaa myös ajan kanssa :) Tsemppiä!
Omassa olossa ei kummempaa. Ehkä jonkinmoista turvotusta ja vessassa käynnit tihentyneet. Hieman välillä tuntuu, että pahoinvointia olisi, mutta ei mitenkään nimeksikään.. ainakaan vielä :) Toisaalta tämä ns. oireettomuus hieman pelottaa, mutta yritän kyllä nauttia, koska muutaman viikon päästä voi tilanne olla jo aivan toinen :)
äipsykkä rv 4+5
Täällä ihanan aurinkoisen lämmintä työpäivää viettelen ja ajatukset juoksee ihan jossain muualla kuin töissä...
Viime viikon lopuilla loppui ne kauhiat vatsakivut, huh! Tilalle tuli väsymys ja hiukan etova olo heti aamutuimaan. Itselläni tuohon etomiseen on auttanut purkka. No tosin ensimmäisellä etomiskerralla kun ei sattunut autossa olemaan muuta mukana ja moottoritiellä kun on hiukan hankala pysätä ;) Olen jatkanut samalla konstilla tuon tapauksen jälkeen. Turvotusta on kertynyt komiasti ja taidan olla myös sellainen kilojen kerääjä... hiukan tuli sellainen apua olo kun katsahteli vaakaan, mutta ehkä se stressi on vaan unohdettava. Ja turvotuskilojen lisäksi on jäänyt muutama kesäkilo karsitamatta.
Kesäkeijulle ja äipsykälle pidän peukkuja ja toivon, että kaikki sujuu hyvin. Olisin niin onnellinen, jos teidän matkalaiset pysyvät kyydissä ja pelko on ollut turhaa!
Axuliini: Aika kuluu kuin siivillä kun on jotain touhua. Meilläkin on viikon mökkireissu edessä ja lähtö torstaina. Viikonloppuna oltiin kavereiden kanssa mökillä saunomassa ja hetihän mulla käry kävi (itseasiassa ensimmäisen puolen tunnin sisällä), mutta tämä pariskunta onkin sitten ainoat jotka tietävät. Teillä on jänniä hetkiä huomenna edessä. Itse sain ensimmäisen neuvola ajan vasta tämän kuun loppuun, joten pitkä on odottaminen. Ultraan pääsee vasta viikolla 12. vielä pidempi odottaminen.
Tuikkunen rv 6
Anteeksi kaikille, nyt vähän omaa napaa: verikokeet otettiin. Nyt odotetaan huomiseen tuloksia. Viitearvojen pitäisi olla 1800-7000 välissä. Jokatapauksessa jos verikoe ei näytä järkyttävän matalia tuloksia, se uusitaan viikon päästä, koska kätilön mukaan tasainenkin kierto voi joskus yllättää. Eli jos vauva olisikin saanut alkunsa myöhemmin, syystä tai toisesta. Jos raskaushormoonit ovat tarpeeksi kovassa nousussa, se yleensä merkitsee hyvää.
Eli pari viikkoa seurailua, ellei vuoto ala. Viimeeksi meni kesken ihan spontaanisti viikolla 6 ja jotain. Välillä itkettää ja välillä on aika tyyni olo. Rinnat edelleen aristaa, muita oireita ei liene. Katsotaan huomiseen ja eletään tätä päivää. Kaikille muille, nauttikaahan olostanne, minäkin haluaisin sen pahoinvoinnin. :) En tiedä lohduttaako se yhtään, mutta kuitenkin. Helpottaa kun saa tänne purkautua, ei tästä tiedä oikein kukaan.
äipsykkä?: tänään join aamulla tuoremehua jo ennen kuin nousin sängystä ja jotenkin olo tuntui hiukan paremmalta ei tarvinnut ainakaan yökkiä. Viikkoja ois nyt 6+2, en muista/ tiedä mitä toi ultra yksityisellä maksaa, mutta esikoisen kohdalla ei ainakaan tuntunut kalliilta verrattuna siihen tietoon ja näkyyn mitä hinnalla sai.
2poikaa: mun käsittääkseni kohdussa ollaan niin suojassa että jos äityli on itse vesirokon sairastanut niin huolta ei pitäisi olla. Mutta mitäs neuvolasta sanoivat?
Kesäkeijunen: kiva kun tulit kertomaan kuulumisia, peukkuja!
Viettelen työpäivää notkumalla täällä ;)
Mulla oli alkuunsa aivan käsittämättömät vatsakivut. Yhtenä yönä heräsin siihen, että kipu oli aivan valtava ja kun nousin ylös "jalottelemaan" tuntui siltä, että taju katoaa. Kipu oli kovin aaltoilevaa ja äkkipikaisen tuntuista. Nyt oli ensimmäinen yö kun sain nukuttua, eikä kipuja enää tullut. Toivottavasti tämä kipuilu oli nyt ohi. Silti olen ihan reippain mielin, eikä tuommoinen kipuilu tunnu juurikaan haittaavan.
Kesäkeijunen kysyi tuosta ultrasta, mutta en itse ainakaan ajatellut käydä. Hiukan asiaa googlettelin ja selvittelin mitä ultrassa saattaisi näkyä, mutta olen muutenkin aika rautahermo, joten voin ihan hyvin odottaa.
Olettekos alkaneet jo "nimittelemään" rakkauden hedelmäänne? Meillä ainakin nimettely alkoi (isännän toimesta) miltein samantien ja asukki sai nimekseen Inkeri... voi poika parkaa ;)
Tuikkunen 5 + 2