Paras pituus naiselle
Kommentit (193)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2012 klo 21:52"]
Me ollaan sentin pidempiä :) Mä 166 cm ja mies 180 cm. Haluaisin olla n. 5 cm pidempi. Miehen keskipituus Suomessa on 179cm ja naisen 165cm.
Keskipituus kasvaa koko ajan ja viimeisin tieto vuodelta 2010 on miehillä 181 cm ja naisilla 167,5 cm. http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/135100/Suomalaiset+miehet+venyivat+pituutta+viisi+senttia+30+vuodessa
toi 167,5 ja 181c, on espoolaisen miehen ja naisen keskipituus. Koko Suomessa keskimitta on 165c, ja 166 välillä heitellyt jo 1978 vuodesta lähtien. On tehty siis koko suomees postikyselyjä
[quote author="Vierailija" time="26.07.2012 klo 13:33"]
Olen tyytyväinen näin pienempänä 1,63cm, mieheni on 1,80cm.
[/quote]
Miehen pituutta ei kysytty!
Pituus ei tuo rakkautta, joten mielestäni sillä ei ole väliä, mieheni on 170cm ja minä olen 181 cm... mieheni mielestä minulla on jumalaisen kauniit pitkät sääret ;)
Sopivan pituinen nainen on n. 10-20 cm lyhyempi kuin mies.
Olen 166cm ja ihan tyytyväinen kun en ole lyhyt enkä erikoisen pitkä. Teininä parhaat kaverit oli yli 170 senttisiä ja toivoin itsekin vielä piteneväni, mutta nykyään olen ihan tyytyväinen, korkokenkiä voi käyttää vapaasti olematta superpitkä ja miehen kanssa sopiva pituusero, hän on 185cm.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 16:01"]
Pituus ei tuo rakkautta, joten mielestäni sillä ei ole väliä, mieheni on 170cm ja minä olen 181 cm... mieheni mielestä minulla on jumalaisen kauniit pitkät sääret ;)
[/quote]
Meillä vähän sama juttu, mies on 168 cm ja minä 177 cm. Mulla ei varmaan ole jumalaisen kauniita pitkiä sääriä miehen mielestä. Siitä se kyllä tykkää, että yletyn keittiön ylähyllylle, kun kokataan yhdessä. Sen ei tarvi hakea tuolia. Mutta just noin paljon - eli aika vähän - pituudella on merkitystä meidän suhteessamme.
n. 175-178 on hyvä, pitkä, mutta ei liian pitkä ja tuollaisila mitoilla on harvoin persjalkoja.
Joku 180cm, ellei enemmänkin. Pidempi aina parempi, kuhan ei mua pidempi sentään oo. (Ite oon 188cm). Tosin ei nyt ole todellakaan mikään kynnyskysymys, koska naiset harvemmin on ton mittasia. Ja yli 180 pitkille naisille riittää varmaan älyttömästi vientiä muutenkin.
Kumma juttu. Jos olisin vaikkapa 1,67 cm (*tirsk*) en olisi enää mnä itse.
Joten mulle ihannepituus on tämä 178, tämä tuntuu tutun kotoisan mukavalta, silmätkin totutulla korkeudella.
Tulisi kauhea identiteettikriisi jos heräisin 10 cm lyhempänä. Tosin identiteettikriisi tulee jos vaikka matkustaa Hollantiin, siellä kun en enää olekaan pitkä vaan keskimittainen.
Kumma juttu. Jos olisin vaikkapa 1,67 cm (*tirsk*) en olisi enää mnä itse.
Joten mulle ihannepituus on tämä 178, tämä tuntuu tutun kotoisan mukavalta, silmätkin totutulla korkeudella.
Tulisi kauhea identiteettikriisi jos heräisin 10 cm lyhempänä. Tosin identiteettikriisi tulee jos vaikka matkustaa Hollantiin, siellä kun en enää olekaan pitkä vaan keskimittainen.
Mun mies on vain 176 cm, itse olen 168.5 cm. Olisi kiva olla miestä 15 senttiä lyhyempi eli minut luyhemmäksi tai mies pidemmäksi.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 15:57"]
150-165 cm on parhaita.
[/quote]
Niin on. Sellaisia suloisia pikku mussukoita namnam
Jos ei tavoittele huippumallin, missin, lentoemännän tai poliisin ammattia, pituus lienee herttaisen yhdentekevä asia. Vaikka mallimaailmassa yli 170 cm:n pituus on kauneusihanne, tavisten keskuudesta löytyy paljon niitäkin, jotka pitävät nimenomaan lyhyitä naisia viehättävinä. Samoin pitkillekin on toki omat ihailijansa.
Jonkun mielestä minä en ehkä 160 cm pitkänä ole riittävän näyttävä ja edustava. Kun kuitenkin otetaan huomioon se, että yli puolet suomalaisista on ylipainoisia, kannattaisi ihmisten ehkä keskittyä hakemaan edustavuutta ennemmin painon kuin pituuden kautta. Toiseen voi sentään vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2012 klo 21:36"]
1,57 m ja olen todella tyytyväinen pituuteni. Mieheni on 1,78 m ja me olemme kyllä edustavan näköinen pari :)
[/quote]
Olettaen, että sulla on korkokengät jalassa, koska kyllähän sä tosi lyhyt olet.
Niinpä. Olit sitten kuinka lyhyt tai pitkä, niin ylipainoisuus on rasite.
Mm. Eva Longoria on 157cm pitkä ja näyttää kyllä pitkän miehen rinnalla korkkareissa tosi näyttävältä ja ilman korkkareita suloiselta :) Tosi monet näyttelijät ovat lyhyitä, alle 160-senttisiä, mutta tv:ssä sitä ei välttämättä huomaa.
Itse olen tuon 157cm pitkä ja mieheni 180cm ja mieheni tykkää pienuudestani, varsinkin kun en ole pelkästään lyhyt, vaan myös hoikka, timmi ja pienirintainen, siro ja urheilullinen pakkaus. Toki joskus olisi kiva kokeilla miltä tuntuu olla pitkä, ja hyvä ystäväni on 178cm pitkä ja onhan hän todella näyttävä nainen. Mutta olen tyytyväinen näin :)
:D :D :D