olen hyvätuloinen, ja ostan lapselleni max. 40e maksavan merkittömän talvihaalarin. Kysyttävää?
Kommentit (98)
haalarit. Kummatkin hyviä, Henkan vaan oli paremman mallinen hoikalla lapsella.
Nuo H&M:n haalarit ovat oikeasti oikein kelvollisia, vesitiiviitä ja kestäviä. Hengittävät myös, on tullut testattua. Lapsi on ollut oikein tyytyväinen haalariinsa, vaikka omistanut myös Ticketin kalliimman version niin ei ole mitään eroa niissä huomannut.
Tuntuu olevan jokin statusjuttu monille mammoille nämä haalarit. Kun tietää että on kallis haalari, niin tuntee itsensä paremmaksi. Sitten sitä voi perustella juuri näillä lapsellisilla kommenteille, kuinka haalari on ihan ylivoimainen verrattuna muihin. Hih :)
Nuo H&M:n haalarit ovat oikeasti oikein kelvollisia, vesitiiviitä ja kestäviä. Hengittävät myös, on tullut testattua. Lapsi on ollut oikein tyytyväinen haalariinsa, vaikka omistanut myös Ticketin kalliimman version niin ei ole mitään eroa niissä huomannut.
Tuntuu olevan jokin statusjuttu monille mammoille nämä haalarit. Kun tietää että on kallis haalari, niin tuntee itsensä paremmaksi. Sitten sitä voi perustella juuri näillä lapsellisilla kommenteille, kuinka haalari on ihan ylivoimainen verrattuna muihin. Hih :)
Missäs testasit? Ihanko itte pidit haalaria yllä? Minkä ikäisella "testasit"? Testasitko siis eri päivinä Tickettiä ja H&M:ää samoissa olosuhteissa? Kiinnostavaa!
Minulle kunnollinen talvipuku ei ole todellakaan statuskysymys, vaan ihan lapsen parasta ajattelen. On niin ihanaa vetää KUIVA LAPSI LÄMPIMÄNÄ puvustaan, vaikka räntää tulee taivana täydeltä ja maassa on kauttaaltaan siisi snettiä kuraista lumisohjoa.
Siellä Suomessa on ilmeisesti aika vilpoisa kesä?
ei kestä ainakaan leikki-ikäisellä edes yhtä talvea. Viime talvena sorruin kyseiseen haalariin. Lumisessa Itä-Suomessa polvet oli puhki parin käyttökuukauden jälkeen 5-vuotiaalla tytöllä.
Pojalle en edes yritä hankkia moista paskaa vaan pysytään vanhassa hyvässä havaitussa Lassie G-tech-haalarissa.Ja hullut maksaa huutiksessa näistä käytetyistä vielä vaikka mitä. Minä en maksaisi
Reimatec onkin erittäin syvältä! Hyvät haalarit ovat ihan muun merkkisiä, niitä ei kuitenkaan todellakaan saa 40 eurolla!
Ajattele, lapsi oli ihan KUIVA JA LÄMMIN Hennesin haalarissaan, vaikka räntää tuli taivaan täydeltä ja maassa on kuraa. Miten ihmeessä näin pääsi käymään.
Ottaako se noin lujille, että halvempi haalari pärjää kalliimmille :))
Missäs testasit? Ihanko itte pidit haalaria yllä? Minkä ikäisella "testasit"? Testasitko siis eri päivinä Tickettiä ja H&M:ää samoissa olosuhteissa? Kiinnostavaa!
Minulle kunnollinen talvipuku ei ole todellakaan statuskysymys, vaan ihan lapsen parasta ajattelen. On niin ihanaa vetää KUIVA LAPSI LÄMPIMÄNÄ puvustaan, vaikka räntää tulee taivana täydeltä ja maassa on kauttaaltaan siisi snettiä kuraista lumisohjoa.
perhe hyvätuloinen, mutta emme vaatteilla pröystäile. Ihan hm ym kamaa on. Kengistä en tingi, ne pitää olla tukevat ja hyvät. Mutta tosiaan nopeasti kasvavat eivät kalliita kuteita tarvitse. Lämmin ja vettä pitävä toki täytyy ulkovaatteiden olla, mutta en raaski satoja euroja laittaa.
Ostakaa vaan Reiman orjatyö vaatteita!
Saatte hyvä mielen, kun puette niitä kullan nupuille!
Orja ei edes palkallaan ja ompelijan omat lapset ovat nälässä!
Miettikää nyt edes vähän ja toimikaa!
Reimalle palautetta jokaiselta, niin että soi!
olin pk-ssa nuorena tyttönä töissä. Koko lapsikatraan varakkaimmasta perheestä oleva lapsi sai kulkea kamalissa ryysyissä, rikkinäisissä kengissä, reppana. Kyllä me päivittelimme ja yritimme hienovaraisesti ihan päin naamaakin vihjailla, että nykyisin saa tooosi hyviä ulkoilukamppeita kuulkaas. Mutta ei ne ottaneet kuuleviin korviin. Sääliksi kävi lasta. Äiti ja isä tuli jakussa ja puvussa hakemaan rähjäistä räkänokkaa. Siinä näki nihilismin oikein kukoistuksessaan!
pitäisi maksaa 200€, kun halvemmallakin saa hyviä. Ja en itsekään osta merkkivaatteita merkin vuoksi, ostan jos on kiva ja suht järkevä hinta, mutta ostan myös kirppareilta, Henkkamaukkaa jne. En muutenkaan jaksa lumpustella kaupoissa yhtään tai vouhkata jonkun merkkivaatteiden kanssa. Peltihousut olisi meidän lapsille järkevimmät, sen verran ne rymyää :) Ja bruttotulot meidän perheessä ovat 15 000€/kk. Enkä voi kehua edes että meille ostettaisiin kirjojakaan, kirjastosta lainataan lukemiset ;)
Itsestäni ainakin tuntuu että jokaisessa vaatteella on nykyisin jokin merkki.
Ja taidan itse kokeilla tulevana talvena H&M-haalareita, sillä lasten sisävaatteisiinkin olen ollut hyvin tyytyväinen. Yli vuoden olivat college-housut käytössä ennen ekoja reikiä ja meidän 4-vuotias rymyää vähän kaikkialla...
Hyvätuloiset ovat usein pihejä. Ajatko itse vanhalla Fiatilla, kyllä sekin kulkee eteenpäin?
Hyvätuloiset ovat usein pihejä. Ajatko itse vanhalla Fiatilla, kyllä sekin kulkee eteenpäin?
sitä että ostaa huonointa. Siinä välissäkin on kyllä vaikka mitä.
olin pk-ssa nuorena tyttönä töissä. Koko lapsikatraan varakkaimmasta perheestä oleva lapsi sai kulkea kamalissa ryysyissä, rikkinäisissä kengissä, reppana. Kyllä me päivittelimme ja yritimme hienovaraisesti ihan päin naamaakin vihjailla, että nykyisin saa tooosi hyviä ulkoilukamppeita kuulkaas. Mutta ei ne ottaneet kuuleviin korviin. Sääliksi kävi lasta. Äiti ja isä tuli jakussa ja puvussa hakemaan rähjäistä räkänokkaa. Siinä näki nihilismin oikein kukoistuksessaan!
lasten tarpeet jää kyllä omien tarpeiden jalkoihin, näin se vaan on, mutta eivät pysty sitä itsessään kohtaamaan. Peiliin katsominen on vaikeaa.
Sen lisäksi halpatuotannon ostaminen on toisten välillistä riistämistä, se on kestämätöntä. Sen takia EU on vararikossa ja kiinattaret kuolevat hikipajoihin. Kun Haavisto yritti puhua pressanvaaleissa globaalitalouden eettisistä ongelmista, oltiin vaan "höpö höpö, ei sitä kannata etiikasta puhua kun businesstä tehdään". Mutta eihän se nyt jumalauta ole businesstä jos puol Eurooppaa on työttömänä ja toisella puolella maapalloa orjat tekee ilmatteks hommia. Ja sitten täällä jotkut näsäviisaat paukapäät kehuu "että kyl mä niin viisas olen, kun tulot 5000€/kk, mutta ostan silti halpakamaa, kun mä olen niin vaatimaton" JÖSSES. Ap, pidätkö itseäsi älykkäänä??????????????
lasten tarpeet jää kyllä omien tarpeiden jalkoihin, näin se vaan on, mutta eivät pysty sitä itsessään kohtaamaan. Peiliin katsominen on vaikeaa. Sen lisäksi halpatuotannon ostaminen on toisten välillistä riistämistä, se on kestämätöntä. Sen takia EU on vararikossa ja kiinattaret kuolevat hikipajoihin. Kun Haavisto yritti puhua pressanvaaleissa globaalitalouden eettisistä ongelmista, oltiin vaan "höpö höpö, ei sitä kannata etiikasta puhua kun businesstä tehdään". Mutta eihän se nyt jumalauta ole businesstä jos puol Eurooppaa on työttömänä ja toisella puolella maapalloa orjat tekee ilmatteks hommia. Ja sitten täällä jotkut näsäviisaat paukapäät kehuu "että kyl mä niin viisas olen, kun tulot 5000€/kk, mutta ostan silti halpakamaa, kun mä olen niin vaatimaton" JÖSSES. Ap, pidätkö itseäsi älykkäänä??????????????
siihen missä ne valmistetaan.. taidat olla ihan urpo.
lasten tarpeet jää kyllä omien tarpeiden jalkoihin, näin se vaan on, mutta eivät pysty sitä itsessään kohtaamaan. Peiliin katsominen on vaikeaa. Sen lisäksi halpatuotannon ostaminen on toisten välillistä riistämistä, se on kestämätöntä. Sen takia EU on vararikossa ja kiinattaret kuolevat hikipajoihin. Kun Haavisto yritti puhua pressanvaaleissa globaalitalouden eettisistä ongelmista, oltiin vaan "höpö höpö, ei sitä kannata etiikasta puhua kun businesstä tehdään". Mutta eihän se nyt jumalauta ole businesstä jos puol Eurooppaa on työttömänä ja toisella puolella maapalloa orjat tekee ilmatteks hommia. Ja sitten täällä jotkut näsäviisaat paukapäät kehuu "että kyl mä niin viisas olen, kun tulot 5000€/kk, mutta ostan silti halpakamaa, kun mä olen niin vaatimaton" JÖSSES. Ap, pidätkö itseäsi älykkäänä??????????????
Kyllä sitä voi ostaa muutakin kun näitä riistomerkkejä...kuluttajilla olis muutosvaltaa, mut se ei kiinnosta, kiinnostaa vain hinta tai merkki. Harmi.
Kyllä sitä voi ostaa muutakin kun näitä riistomerkkejä...kuluttajilla olis muutosvaltaa, mut se ei kiinnosta, kiinnostaa vain hinta tai merkki. Harmi.
Jotkut hyppivät lammikoissa ja kaikissa muissa märissä paikoissa ja heille kunnon vedenkesto. Toiset taar ovat rauhallisemmin kuivemmissa paikoissa, heille riittää tavanomaisempi puku. Toiset perheet viettävät paljon aikaa ulkona ja tarvitsevat sopivan puvun, toiset vaan hetken ulkoilevat.
Ei tässä ole mitään sääntöä, kukin tarpeensa mukaan. Meillä remuavalla käytettiin reimatecciä ja piti hyvin veden. Jonathania kovemmilla pakkasilla, vedenkesto ei ollut yhtä hyvä. Remua myös kokeiltu ja ihan ok mutta reimateceissä paras vedenkesto. Ja ei ole ollut kurahousut käytössä pukujen päällä, myöskään hoidossa.