olen hyvätuloinen, ja ostan lapselleni max. 40e maksavan merkittömän talvihaalarin. Kysyttävää?
Kommentit (98)
Meillä on ollut Ticketin kallia haalari ja rinnalla H€M:n haalari käytössä vilkkaalla lapsella ja kumpikin toimivat ihan yhtä hyvin. Kummastakin löytyivät samat ominaisuudet, toinen vain 100 euroa kalliimpi.
haalarissa on vedenkesto, silloin se ei hengitä ja lisäksi materiaali on lapselle erittäin ikävä. Kuten h&m, lindex ja kappahl haalareissa. Vain kalleissa haalareissa on kaikki nämä ominaisuudet eli hengittävyys, kosteudenpito, mukava materiaali, heijastimet, hyvät vetoketjut, hyvä mitoitus, pienet yksityiskohdat.
nyt alkaa tunteet kuumenemaan... Ei tää niin vakavaa ole. pIdä sä lapsilla hengittämättömiä, mä pidän mitä haluan.
mutta sinun lapsesi niissä kärsivät. Hmm..
pyydän sinua selvittämään ko. haalarin hengittävyysarvon ja vertaamaan sitä vaikka moloon tai tikettiin. Oikeasti tärkeä asia lasta ajatellen. Itsekin noita h&m haalarieta joskus ostin mutta kyllä niissä on lapsen tukala olla.
eli haalarin ei ole pakko maksaa 190e vaan 40e haalari riittää. Sen 190e voi sitten laittaa harrastuksiin, kulttuuriin, kirjoihin tai muuhun sivistävään.
nopeasti kasvaville lapsille. Henkkamaukan vaatteet menevät noilla pienillä ihan hyvin. =D Esikoiselle kyllä ostin Reimatecin haalarin, mutta sekin maksoi vain 40€ (alennuksesta).
Onhan se varmasti mukavaa ostaa ajattelematta hintaa jne. mutta toisaalta taas noiden merkkivaatteiden ostaminen sellaisille nopeasti kasvaville lapsille on lähinnä rahojensa esittelyä.
Ja meillä tosiaan on lastenvaatteet miltei kaikki tulleet sukulaisilta, kirpputoreilta ja jostain helvemmista kaupoista, mutta sitten turvakaukalot/turvaistuimet, vaunut (tai yhden yhdistelmät ja yhdet sisarusrattaat) jne. on ostettu uusina, koska noiden tavaroiden tulee mielestäni olla uusia.
sanoa että jos ei paremmasta tiedä.... Lapsihan ei tiedä että lisi niitä mukaviaki haalareita. Mutta oikeasti, ostakaa mitä haluatte!
Olen hyvin esteettinen ihminen, minulle on tärkeää että hankkimani esineet viehättävät myös ulkonäöllisesti. Lapseni on poika ja mielestäni on hyvin hankalaa löytää pojalle sellaisia vaatteita, joiden ulkonäkö viehättää. Yleensä tarjolla on harmaata, mutaa, armeijanvihreää ja tummansinistä. Ahdistaa ajatuskin. Pojankin lempivärejä ovat kirkkaanvhreä, keltainenm punainen, turkoosi jne. Halpisvaatteista en ole noita löytänyt. Lisäksi kierrätän haalarit myymällä ne eteenpäin, jolloin saan niistä vielä ainakin kolmanneksennjos en puolet takaisin ja seuraava kivan haalarin.
T. Akateeminen esteetikko
minä olen yleensä joutunut maksamaan n. 60e kunnon haalarista, ja homma vaikeutuu koko ajan kun lapset kasvaa. Suosikki Lassitecista ei ole enää kokoja. Viime talvena sai jo etsiäkin että ylipäänsä löysin haalarin koka 146, mutta onneksi se sitten oli alessa jo!
Mekin ollaan ihan hyvätuloisia, mutta toki edulliset vaatteet kelpaa, ei tarvitse olla tämän vuoden mallia, vaan ostan alesta etukäteen. Paras löytö oli toissapäivänä, kun ostin kahdet kosteussuojatut ulkohousut (color kids) hintaan 7,50e kpl Tokmannilta!
ja minäkin ostin lapselleni 60e haalarin, tosin -60% alesta ja pidän itsekin paljon ulkoilevana noita teknisiä ominaisuuksia tärkeinä. Ulkoiletko ap itse HM:n talvivaatteissa? Miellyttävyys on siitä touhusta kaukana ja lapsi sentään ulkoilee vielä minua paljon enemmän!
Kun alkaa jo keväällä alesta kyttäämään ja jaksaa vaikka kerran viikossa selata muutaman tutun nettikaupan läpi, niin aina jossain vaiheessa tulee joku kivan näköinen ja HYVÄ haalari niin aleen, että sen raaskii ostaa. Noista haalareista saa vielä käytettynä aina vähintään 30e (eli n. puolet) takaisin, joten hintaahan niille ei siis paljoa jää.
Ei kuitenkaan ole mitään mainosmiesten propagandaa, että kosteudenpitävyys yksinään tukahduttaa vaatteen, rinnalle tarvitaan hyvä hengittävyys ja pienillä lapsille erityisesti kulutuksenkestävyys!
täällä samis :)
En voi ymmärtää, miksi pitäisi työntää 100 euroa, tai enemmän lapsen haalariin, joka on sopiva sen yhden talven!?!?!
No, joo, meillä on tosin toinenkin käyttäjä, joka sitten saa isoveljensä vanhat, mutta en sittenkään ikikuuna päivänä laittaisi tuollaisia summia lasten vaatteisiin!
Rahasta ei todellakaan ole kyse, vaan JÄRJESTÄ! Nättejä, kivoja, lämpimiä, vettä hylkiviä, tuultapitäviä ollaan mekin saatu 40 eurolla, ja joskus jopa alle!
Ehkäpä tässä onkin yksi syy, miksi taloudellinen tilanne on niin hyvä kuin on: järjen käyttö! SItä saa käyttää puhdasta maalaisjärkeä niin lasten tarvikkeiden ja vaatteiden ostossa kuin kaikessa muussakin.
"Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot"
Ja pakko sanoa, että jäi vikaksi halppishaalariksi mikä tähän pienituloiseen talouteen tulee!! Haalari oli ihan ok vielä pikkupakkasilla, mutta -20 ja yli, muuttui kivikovaksi ja lapsi itki kylmästä (leikki-ikäinen). Ja oli nimenomaan talvihaalarille, mainostettiin että pärjää kovillakin pakkasilla tuon kanssa..!
Aikaisempina vuosina on ollut Reimatecia, Jonathania ym. eikä niiden kanssa ole ollut juuri ongelmia. Jonathanista tosin lähti jalkalenksut irti ym. pientä, mutta nehän saa takaisin.
keltaisia, punaisia ja turkooseja vaatteita. Minä ainakin löydän. En edes löydä sieltä armeijanvihreää tai mutaa.
Olen hyvin esteettinen ihminen, minulle on tärkeää että hankkimani esineet viehättävät myös ulkonäöllisesti. Lapseni on poika ja mielestäni on hyvin hankalaa löytää pojalle sellaisia vaatteita, joiden ulkonäkö viehättää. Yleensä tarjolla on harmaata, mutaa, armeijanvihreää ja tummansinistä. Ahdistaa ajatuskin. Pojankin lempivärejä ovat kirkkaanvhreä, keltainenm punainen, turkoosi jne. Halpisvaatteista en ole noita löytänyt. Lisäksi kierrätän haalarit myymällä ne eteenpäin, jolloin saan niistä vielä ainakin kolmanneksennjos en puolet takaisin ja seuraava kivan haalarin.
T. Akateeminen esteetikko
erityisesti urheiluvaatteita mutta myös toppavaatteita. Ja olen ollut tyytyväinen laatuun!
Edelleen olen sitä mieltä että HM kosteussuojahaalari on IHAN SAMA ominaisuuksiltaan. Kaikissa vedenpitävissä on sama polyuretaanipinnoite polyesterikankaan tuolla puolen. Ja polyuretaanissa on aina pieniä "mikropartikkelireikiä" tai nanoverkkoa tms joka ns. hengittää, eli siinä polyuretaanikalvossa ei ole mitään eroja! Sitten jos eriste on jotain muuta niin sen ymmärrän, mutta kaikissa kalliissakin haalareissa on PU sisäpinoite.
Mutta kukin tekee tyylillään, tämän viestini tarkoitus oli alunperin saada joku oikeasti hankalassa taloustilanteessa oleva näkemään että 40-50e hinnalla saa ihan loistohaalarin. Ei ole pakko ostaa sitä 200e maksavaa ja olla sen takia 2kk nälissään ja syödä kaurapuuroa.
käytössä sekä Ticketin että H&M:n haalari, eikä kyllä valittanut mitenkään että tuo H&M olisi ollut mitenkään huonompi. Piti samalla tavalla veden ja lämmön, kesti ihan yhtä hyvin.
sanoa että jos ei paremmasta tiedä.... Lapsihan ei tiedä että lisi niitä mukaviaki haalareita. Mutta oikeasti, ostakaa mitä haluatte!
mä en niin omastani välitä mutta haluan että lapsilla laadukkaat lämpimät ja vedenpitävät haalarit. Tykkään myös että näyttää hyvältä. Nämä ominaisuudet ei 40 € haalarissa toteudu. Saako muuten niin halvalla edes niitä halpahallin kittanoita? mulle suoraan sanoen tulee surku kun näen jollain lapsella tuollaisia haalareita mutta toivottavasti huolehdit ettäon kurahaalarit yms päällä. Ainakaan et ole laiska kun jaksat pukea villahaalaria alle, kurahaalaria päälle jne. Kunnon haalareissa noita ei tarvitse.
Ihan kestäviä haalareita ja talvivaateita halvalla. Tässä nyt on taas se, että etsin ne alennuksista. Ja esim. ciraffen vaatteet ovat yllättävän laadukkaita ja kestäviä.
Ei halpa aina tarkoita huonoa. Joskus halpa on vain halpaa.
jossa oli pörröinen irrotettava vuori. erittäin lämmin ja hyvä haalari, ei ollut kylmä ikinä.
/0-80-luvulla ei ollut keksitty vielä tällaista markkinamiesten luomaa höpötystä, johon yksinkertaiset ihmiset haksahtavat.
joten...mitä väliä...
jossa oli irrotettava teddyvuori, ja se oli muuten siihen aikaan ihan merkkihaalari, uutta teknologiaa se enstex. Eikä kaikilla ollut niihin varaa. Luisti hyvin pyllymäessä eikä mennyt heti puhki niinkuin kaverin halvempi haalari. Ja sadevaatteet oli Rukkaa, sama juttu.
jossa oli pörröinen irrotettava vuori. erittäin lämmin ja hyvä haalari, ei ollut kylmä ikinä.
/0-80-luvulla ei ollut keksitty vielä tällaista markkinamiesten luomaa höpötystä, johon yksinkertaiset ihmiset haksahtavat.
joten...mitä väliä...
Isosiskon vanha haalari tuossa 80-luvun loppupuolella. Vettä ei pitänyt laisinkaan mutta lämmin oli.
Kun olo alkoi tuntua liian märältä, käytiin vaihtamassa toiset vaatteet.
Moiset eivät menoa haitanneet.
Sen sijaaan maksan 4000 euroa hyvästä hotellista.
Vertailu kannattaa.
ole myrkkyä, eikä teetetty lapsityövoimalla huonoissa työoloissa.... Maksan mieluummin vähän enemmän kun mietin näitä asioita.
pyydän sinua selvittämään ko. haalarin hengittävyysarvon ja vertaamaan sitä vaikka moloon tai tikettiin. Oikeasti tärkeä asia lasta ajatellen. Itsekin noita h&m haalarieta joskus ostin mutta kyllä niissä on lapsen tukala olla.