olen hyvätuloinen, ja ostan lapselleni max. 40e maksavan merkittömän talvihaalarin. Kysyttävää?
Kommentit (98)
mutta ihmettelen miksi et halua panostaa lapsesi hyvään oloon vaatetuksen kautta. Alle 40 eurolla nyt vaan ei saa hyvää haalaria.
joskus kestää hetken epämukavuutta. Onhan näihin nykyvermeisiin pitkä matka niistä märistä villatumpuista, joita minäkin lapsena käytin. Silti olin tyytyväinen, reipas ja iloinen lapsi. Fiksu aikuinen tuli ihan niistä märistä käsistä huolimatta. Tietenkin omalleni ostan paremmat, mutta ei kannata silti olla tyhmä.
Minä en ole aina edes ostanut kosteussuojattua. Ihan sellainen Cirafin perushaalari kosteushylkivänä oli lämmin ja kertaakaan ei lapsi ollut talven aikana märkä. ja vaikka olisi ollut, niin mitäs sitten...? Ja samainen lapsi on nyt kouluikäinen, kiltti, paljon kavereita ja menestyy koulussa. Ihan kuin se 150 Euron haalari tekisi teidän lapsistanne menestyvämpiä ja fiksumpia.
Ap, olet järkevä. Itse en ikipäivänä maksaisi lapsen haalarista 100 Euroa. Joskus olen ostanut 20-30 Eurolla käytetyn merkkihaalarin tai sitten uuden alesta tai mistä milloinkin. 50 Euroa ehdoton maksimi. Järkeä saa kuitenkin käyttää.
Ja nettotulot perheessä noin 7000 Euroa.
Meinaatko että lapsesta tulee epäsosiaalinen kun sillä on kunnon kamppeet? Vai tulisiko vieläkin sosiaalisempi ja kivempi, kun olisi ne laatukamppeet? Olipa erikoinen ajatuksenjuoksu tässäkin viestissä yllä! Jösses!
Mun lapsi on ihan normaali vaikka sillä onkin ollut goretex-kengät ja reimatec-haalarit lapsuudessaan, ihan noita kavereitakin riittää. Siis mistä näitä ihmisiä sikiää- ikinä en maksaisi haalarista yli 50 euroa. Kaikesta tekin periaatteita teette. Mihin sitä rahaa pitää jemmata, kun satutaan elämään kylmässä maassa.
Itse voin ostaa kalliihkon käsilaukun tai kalliita harrastusvälineitä omaan harrastukseeni. Lasten talvikamppeet ei ole minulle se optimoinnin kohde, jossa yritän säästää. Sääliksi käy lapsia jotka ovat liikkeellä olemattomilla varusteilla
Miksi luulet, että jotakuta kiinnostaa sun lapses talvihaalarit ja niiden hinta?
Lennen laadukas, varmasti parempi kuin Henkan rätit.Mä en säästä ulkovaatteissa enkä kengissä!!Hinnassa voin siis säästää-laadusta en!
lapsellasi ollut H&M:n haalari? Jos ei, niin olet aivan väärä ihminen julistamaan H&M:n "laaduttomuudesta"! BTW, henkkiksen haalarit ovat vieläpä markkinoiden parhaimman näköisiä (verratuna esim. Lenneen...)!
...väriasiat on kyllä ihan makuasioita...mä tykkään enemmän tyylikkäistä vaatteista..
että hinnalla ei ole väliä,vaan käyttömukavuudella ja tarkoituksella.Itse käytän JOUTSEN-untsikoita, lastenkaan ei tarvi palella missään halvoissa ohuissa puhkipestyissä kamppeissa!!
talvihaalaritestissä (oli joko KaksPlussassa tai Vauva-lehdessä). Meilläkin on ollut H&M:n kosteussuojattuja talvivaatteita, ja ne todellakin ovat yllättävän laadukkaita ja kestävät kulutustakin. Ja kokemusta on kalliistakin merkeistä laidasta laitaan!
H&M:ltä saa 50 eurolla kosteussuojatun haalarin. Ihan on hyvännäköinen ja kestävä. Meillä on ollut enennkin ja hyvin ovat pelittäneet koko talven, on jäänyt vielä seuraavallekin. Lapset eivät ole kastuneet eivätkä ole olleet kylmissään.
Joten jättäkää säälinne sellaisille, jotka sitä tarvitsevat oi te jalot 200 euron Molojen ja Ticketien ostajat.
Mekin ostamme aina Lassien toppahaalarin, yleensä alesta edellisen vuoden mallia. Viime vuonna taidettiin maksaa parikymppiä :-) Ja on lämmin, testattu usein Lapin hiihtokeskuksissa.
talvihaalaritestissä (oli joko KaksPlussassa tai Vauva-lehdessä). Meilläkin on ollut H&M:n kosteussuojattuja talvivaatteita, ja ne todellakin ovat yllättävän laadukkaita ja kestävät kulutustakin. Ja kokemusta on kalliistakin merkeistä laidasta laitaan!
H&M:ltä saa 50 eurolla kosteussuojatun haalarin. Ihan on hyvännäköinen ja kestävä. Meillä on ollut enennkin ja hyvin ovat pelittäneet koko talven, on jäänyt vielä seuraavallekin. Lapset eivät ole kastuneet eivätkä ole olleet kylmissään.
Joten jättäkää säälinne sellaisille, jotka sitä tarvitsevat oi te jalot 200 euron Molojen ja Ticketien ostajat.
ihanko että vauvalehden TAI kaksplussan (vai ehkä aku ankan tai Pahkasian) testissä pärjännyt, vautsi vau! Pakko antaa meidän tiksut ja molot uffille ja käydä henkkamaukan kautta kun sieltä saa noin hyviä haalareita.
kuka vittu osta Remua, H&M:ää, Lindexiä tms
Po.ppia, Moloa tai Tickettii ne olla pitää- köyhät kyykkyyn
kalliita merkkejä pois vaihtamaan. Mutta totuus on, että moni on yllättynyt positiivisesti noiden kosteussuojattujen H&M-ulkovaatteiden hinta-laatusuhteesta. Itse olen yksi niistä, ja syy, miksi niitä ensimmäisen kerran kokeilimme, oli tuo mainitsemani testi (jossa mm. testattiin kulutuksenkestoa ja vedenpitävyyttä). Minusta on fiksua vinkata muillekin tuotteista, joissa hyvä hinta-laatusuhde, etenkin kun halpa ei todellakaan aina ole hyvää. Joskus kuitenkin niinkin on.
ihanko että vauvalehden TAI kaksplussan (vai ehkä aku ankan tai Pahkasian) testissä pärjännyt, vautsi vau! Pakko antaa meidän tiksut ja molot uffille ja käydä henkkamaukan kautta kun sieltä saa noin hyviä haalareita.
40 e sis pk:t.
t. toinen hyvä tuloinen, joka ei laita rahaa haalareihin, mutta ostaa silti sitä v**** reima tecciä ihan vaan ollaakseen riittävän hyvä.
Alle 40 eurolla nyt vaan ei saa hyvää haalaria.
sulla jää varaa kylttyyriin, kun joku orja ompelee sen sun kultapuppelin halvan haalarin. Miten ylevää, kun on rahaa, mutta elää vaan huvikseen pölösti. Köyhällä irtisanotulla ei ole varaa muuhun, se ostaa sen kiinalaisorjattaren tekemän haalarin, koska sen oma työpaikka siirtyi sinne Kiinaan, ei työkkärikorvauksilla ostella eettistä... mutta joku ihan vapaaehtoisesti kannattaa tätä systeemiä, vaan koska haluaa itselleen enemmän ja enemmän ja enemmän ja lisää... tuo juuri on ahneutta. Ahneutta ei ole kalliin haalarin ostaminen, vaan halu saada sama summa riittämään 10 eri asiaan...koska jonkun selkänahasta se elämän halpuus aina otetaan.
On se niin kiva ajaa katumaasturilla Lidliin, on on...
Kylläpä aapeella on ylimielinen asenne. En ole 190 euron haalaria ostanut ja toivottavasti ei koskaan tarvitse ostaa mutta ylimielistä haukkua hyvän haalarin ostajia järjenköyhiksi. Me ollaan toden totta kokeiltu vaikka ja mitä haalareita, vauva-aikana oli jotain halpiksia mutta nyt kun perheessä on koululainen joka ulkoilee TODELLA paljon ja talvet on vähälumisia niin puvun on PAKKO olla hyvä. Vain aniharvat on meillä kestäneet, esimerkiksi Lassien G-tech ei kestä, ei myöskään Hennesin tai Halpahallin toppahousut vaan esim. reimatecin ja Jonathani cordurat. Sama juttu kenkien kanssa. Minusta on erittäin typerää ostaa vaatteita jotka ei edes talvea /kesää kestä vaan on fiksumpaa ja ekologisempaakin ostaa sellainen joka kestää ja jonka voi ehkä laittaa eteen päin. Ja mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa niin sitä enemmän jopa ne Hennesin "halvat" vaatteet maksaa. Ja minä olen sen verran nuori että muistan varsin hyvin kun talvisin oli halpispuku ja toppakengät ja niissä märissä ja kylmissä vaatteissa sitten paleltiin jos sattuivat kastumaan kun ei malttanut kotiin lähteä vaihtamaan. En näe mitään järkeä pihistellä LAPSEN kustannuksella vieläpä olleen ylpeä siitä. Ja alemyynnit on keksittu....
rahat turhaan. Merkkihaalarit on juuri sellaista turhaa. Sama kuin ostan tarjouksesta muutenkin tuotteita ja Lidlistä haen maidot. Käytän toki rahaa, mutta pyrin saamaan rahasta maksimaallisen hyödyn. Haalarit ei ole se rahan arvoisia, koska tasan yhtä hyvin pärjää edullisemmillakin. Sen sijaan voisin maksaa 100 tai 200 Euroa, että kaukolennolla saamme enemmän jalkatilaa. Sillä on merkitystä elämänlaatuun. Samoin vaikka parempi liha tai mukavat harrastukset.
Meidän perheessä ei ole yhtään kirjaa jäänyt ostamatta vaikka meille ostetaankin vaatetta kalliimmista hintaluokista. Kaikki harrastukset on myös onnistuneet. Onko nämä jotenkin toisensa poissulkevia asioita ? En lue niitä kirjoja nyppyyntyneissä vaatteissa, mutta luen kuitenkin.
Hyvätuloisuudesta, peheen bruttotulot n. 12 000 euroa kuussa, ihan nyt vertailuksi että mistä puhutaan.
sulla jää varaa kylttyyriin, kun joku orja ompelee sen sun kultapuppelin halvan haalarin. Miten ylevää, kun on rahaa, mutta elää vaan huvikseen pölösti. Köyhällä irtisanotulla ei ole varaa muuhun, se ostaa sen kiinalaisorjattaren tekemän haalarin, koska sen oma työpaikka siirtyi sinne Kiinaan, ei työkkärikorvauksilla ostella eettistä... mutta joku ihan vapaaehtoisesti kannattaa tätä systeemiä, vaan koska haluaa itselleen enemmän ja enemmän ja enemmän ja lisää... tuo juuri on ahneutta. Ahneutta ei ole kalliin haalarin ostaminen, vaan halu saada sama summa riittämään 10 eri asiaan...koska jonkun selkänahasta se elämän halpuus aina otetaan.
On se niin kiva ajaa katumaasturilla Lidliin, on on...
että siellä Kiinassa ne merkkituotteetkin tehdään. Ompelija ei saa yhtään sen enempää palkkaa ompelee sitten H&M-vaatteita tai merkkikamaa.
H&M:ltä saa 50 eurolla kosteussuojatun haalarin. Ihan on hyvännäköinen ja kestävä. Meillä on ollut enennkin ja hyvin ovat pelittäneet koko talven, on jäänyt vielä seuraavallekin. Lapset eivät ole kastuneet eivätkä ole olleet kylmissään. Joten jättäkää säälinne sellaisille, jotka sitä tarvitsevat oi te jalot 200 euron Molojen ja Ticketien ostajat.
Missapain ulkoilet? Olisi hauskaa tulla samalle hiekkalaatikolle kun et tunnistaisi lasteni vaatteiden merkkia, et tietaisi onko ne ostettu Lord&Taylorilta vai Targetista etka parhaalla tahdollasi pystyisi lokeroimaan minua.
Et voisi edes kavereille taivastella kun et olisi varma onko hyvaa vai huonoa. Voi raukkaa.
mutta vastauksena kysymykseen; muistan kyllä millaiset talvivaatteet itselläni oli lapsena.
Muistan kuinka inhottavaa oli palella ja puku oli niskaa myöten litimärkä kun sisälle päästiin.
Puhumattakaan lapasista. Siis kyllä, lapasista. Rukkasia ei ollut kun vasta yläasteella.
Puvun kangas oli lopputalvesta niin repaleinen, että nyhdin lumipaukkuja polvista irti ennen sisälle menoa, jotta ehtisi kuivua edes hieman.
Sanomattakin selvää että ostan lapselleni kauniita, lämpimiä ja hengittäviä ulkovaatteita.
Jos täytyy maksaa 180e, niin sitten täytyy, mutta halvempikin kelpaa kunhan kriteerit täyttyy.
Kokemuksen mukaan kaikista halvimmissa talvivaatteissa mättää joku. Yleensä ovat todella jäykkiä ja hengittämättömiä, tai sitten päästävät kosteuden heti läpi.
Monesti mittasuhteet ovat myös oudot, yhdessä puvussa vetoketjua ei saanut ylös asti, vaikka muuten oli sopiva puku.
Tosin esim. Malalla on myös hassut mitat, vaikka ei halvempaa merkkiä olekaan.
Hinta ei määrää sitä mitä ostan. Ja olemme vähätuloisia:))
ei kestä ainakaan leikki-ikäisellä edes yhtä talvea. Viime talvena sorruin kyseiseen haalariin. Lumisessa Itä-Suomessa polvet oli puhki parin käyttökuukauden jälkeen 5-vuotiaalla tytöllä.
Pojalle en edes yritä hankkia moista paskaa vaan pysytään vanhassa hyvässä havaitussa Lassie G-tech-haalarissa.
Ja hullut maksaa huutiksessa näistä käytetyistä vielä vaikka mitä. Minä en maksaisi
heinäkuussa. Hyvä mammat!
Onneksi mun lapset ovat jo koululaisia niin ei tartte tähänkään kilpaan ottaa enää osaa.
lapsellasi ollut H&M:n haalari? Jos ei, niin olet aivan väärä ihminen julistamaan H&M:n "laaduttomuudesta"! BTW, henkkiksen haalarit ovat vieläpä markkinoiden parhaimman näköisiä (verratuna esim. Lenneen...)!