Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen hyvätuloinen, ja ostan lapselleni max. 40e maksavan merkittömän talvihaalarin. Kysyttävää?

Vierailija
25.07.2012 |

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPojankin lempivärejä ovat kirkkaanvhreä, keltainenm punainen, turkoosi jne. Halpisvaatteista en ole noita löytänyt.

Meillä oli turkoosi Lassien välikausihaalari, tytöllä tosin. Ja itse asiassa se oli minusta niin kaunis, että ostin varastoon isommankin koon samasta haalarista, kun sittemmin löysin poistomyynnistä. Eli kyllä halpismerkeistäkin voi löytää nättejä värejä. Nyt molemmat haalarit odottavat hyväkuntoisina seuraavaa lastamme.

Ja kyllähän muuten noita halpishaalareitakin voi myydä eteenpäin. Ei niistä varmaan yhtä paljon rahaa saa kuin merkkihaalarista, mutta eipä niihin yhtä paljon mennyt uutenakaan. Itse kyllä ihmettelen, miksi joku maksaisi vaikka satasen KÄYTETYSTÄ haalarista, kun niitä saa myös 15-30 eurolla... Itse olen ostanut Reiman todella hyväkuntoisen talvihaalarin 15 eurolla kirppikseltä. Eipä se niitä kalleimpia merkkejä ole, mutta kuitenkin, vertailun vuoksi.

Vierailija
42/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ostin h&m:n lasketteluhousut, mutta oli pakko kauden lopuksi tilata uudet, paremmalla pilarilukemalla. Oli liian monta kertaa takapuoli märkänä parin tunnin laskettelun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä mun kriteerit ja useimmiten olen päätynyt Remuihin, Rasavilleihin ja Reimateceihin. Mutta sen verran on haalarien hinnat ahdistaneet (vaikka olemme hyvätuloinen perhe, eli rahasta se ei ole kiinni), että olen ostanut aina haalarit alennusmyynnistä, kalleimmillaan taisin maksaa 75 e Reimateceista.

Mulla on muuten ystävä, joka ei voinut ostaa kevään alennusmyynnistä haalareita, kun en oli "vanhaa" mallia. Ihan kuin se 5 vuotias olis siitä närkästynyt?

Eihän siinä mitään, mutta sama ystävä aina huokaili mulle, että ei meillä vaan ole varaa säästää lapsilisiä. No ei varmaankaan, kun piti ostaa se uusin reimatec, joka maksoikin sitten 150e vähintään.

Olen ap:n kanssa niin samaa mieltä, että ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

Vierailija
44/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään jos lapsi on päiväkodissa. Meillä päiväkodissa lapsille puetaan sadekeleillä kaikille kurahousut päälle, joten en ymmärrä miksi siellä alla pitää olla supervedenpitävä puku. Meillä on ostettu edullisia haalareita jo kahdeksan vuoden ajan, ja koskaan lapset eivät ole valittaneet että paleltaa, eikä ole haalarit läpi kastuneet. Ja se kallein puku taisi olle Reimatecin (tosin sekin alennuksesta ostettu), joka ei sitten seuraavalle lapselle mennyt, kun ei kestänyt käytössä kuin yhden talven.

Vierailija
45/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei paljon puristele haalareiden hinta, pisara meressä kaiken muun ohella.

Mitä siis tienaatte te hyvätuloiset, jotka ette koskaan ostaisi satasen haalaria. Siis ihan oikeesti, tuutte tekemään tällaista keskustelua keskellä heinäkuuta.

Hyvätuloinen voi mennä kauppaan ja ostaa sen haalarin joka miellyttää ja sitten antaa kiertoon ilmaiseksi. Älkää siis turhaan selittäkö sitä hyvätuloisuutta.

Vierailija
46/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina haalarit yms. keväällä alesta nettikaupasta. Viimeisiä kappaleita viime vuoden malleista jne. Silloin saa viidellä-kuudellakympillä Remua, Lenneä ja Rasaviliä, jos noia nyt "merkkihaalareiksi" voi kutsua. Mielestäni oikein passeli hinta kosteussuojatusta ja lämpimästä haalarista.

Markettivaatteita suositaan meilläkin, samoin kirpparivaatteita ja ulkomailta ostettuja. Emme itsekään tuhlaa mieheni kanssa vaatteisiin.

Niin, ja ihanaa, että talvihaalari-keskustelu käynnistyy jo nyt

Vierailija
47/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis tienaatte te hyvätuloiset, jotka ette koskaan ostaisi satasen haalaria. Siis ihan oikeesti, tuutte tekemään tällaista keskustelua keskellä heinäkuuta.

Hyvätuloinen voi mennä kauppaan ja ostaa sen haalarin joka miellyttää ja sitten antaa kiertoon ilmaiseksi. Älkää siis turhaan selittäkö sitä hyvätuloisuutta.

Mun on pakko sanoa, etten ikinä jaksa katsoa vaatteiden hintaa. Kalliita ja halpoja tarttuu mukaan miten milloinkin. Sama juttu muiden tavaroiden kanssa. Ja ruoka! Seuraako joku lähikauppojen alennuksia? Mä voin sanoa, etten osaa sanoa maitopurkin, leivän tai suklaalevyn hintaa yhtään! Tai mitä esimerkiksi tavallinen astianpesuaine maksaa.

Vierailija
48/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen havainnut ruotsalaisketjujen haalarit niin hyviksi, etten muita huolikaan! Viime talvena KappAhlin ja H&M:n haalarit eivät menneet miksikään käytössä joten ne siirtyvät perintönä nuoremmille aivan uuden veroisina. Lindexin toppahousutkin ovat yhä kuin uudet. Meillä on myös ollut useampi elloksen haalari ja nekin ovat olleet aivan passeleita. Ja mitä siihen tulee ettei niistä saa rahojaan pois, niin enpä sanoisi niinkään. Tytöllä oli tufferin haalari 3 (!) talvea käytössä, maksoin siitä ostaessa 25 euroa ja kirpparilla sain siitä vielä 12€. Aquacontrol haalarista taas maksoin 30€ ja yhden talven jälkeen sain siitä vielä 18€ kirpparilla! Elloksen haalareista olen lupounut siksi että ne ovat vähän leveitä malliltaan, KappAhl/Lindex/ H&M sopivat paremmin hoikille lapsille!

Ja joo, viime vuonna himoitsin yhtä ticketin haalaria ja sitä kaupassa soviteltiinkin, mutta se oli jotenkin niin hankala pukea ja vetoketju oli tosi tönkkö, joten enpä himoinnut kauaa!

Vierailija
49/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kasvattaa lapsen aikuiseksi niin se haalarin hinta on aivan yhden tekevä. Sitten puistattaa tää maksoin 30 eur ja sain 18 eur. Wtf? Oletteko tosissaan näin laskelmoivia. Ja onko niitä haalareita pakko olla kauheet määrät. Yksillä kunnollisilla pärjää jo hyvin. Juu en seuraa mainoksista ruoan hintaa.

Mun on pakko sanoa, etten ikinä jaksa katsoa vaatteiden hintaa. Kalliita ja halpoja tarttuu mukaan miten milloinkin. Sama juttu muiden tavaroiden kanssa. Ja ruoka! Seuraako joku lähikauppojen alennuksia? Mä voin sanoa, etten osaa sanoa maitopurkin, leivän tai suklaalevyn hintaa yhtään! Tai mitä esimerkiksi tavallinen astianpesuaine maksaa.

Vierailija
50/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen mutta en rikas, tuloni +5 ke/kk. Voisin ostaa vaikka 5000e haalarin, en sitä 40e haalaria osta PIHIYDEN takia, vaan PERIAATTEEN. Lasten harrastusten, kirjojen, matkojen ja muun sivistävän kohdalla hinta ei ratkaise, niihin satsaan hinnasta huolimatta.

Arvasin että joku hyvätuloinen antaa tällaisen ylimielisen vastauksen, tyyliin osan tonnin haalarin ja tippaaaan ei kiinnosta mitä maksaa. Minua kiinnostaa siis sijoittaa TÄRKEISIIN asioihin. Haalari ei ole minun arvomaailmassani sellainen.

Laitoin muuten just kaksi H&M haalaria tilaukseen, ketjun innoittamana: )

Vierailija
51/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olemassa haalarimerkki nimeltään MOLO.. Hih . Kukahan sen on keksinyt. en ole ikinä nähnytkään moista - kas meilläkään ei meinaan ole merkkihaalareita. Hyvin on lapset selvinneet hengissä, ja nyt alakoululaisina eivät enää haalareita tarvitsekaan / suostu päälleen pistämään.

molo. hih.

Vierailija
52/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään jos lapsi on päiväkodissa. Meillä päiväkodissa lapsille puetaan sadekeleillä kaikille kurahousut päälle, joten en ymmärrä miksi siellä alla pitää olla supervedenpitävä puku. Meillä on ostettu edullisia haalareita jo kahdeksan vuoden ajan, ja koskaan lapset eivät ole valittaneet että paleltaa, eikä ole haalarit läpi kastuneet. Ja se kallein puku taisi olle Reimatecin (tosin sekin alennuksesta ostettu), joka ei sitten seuraavalle lapselle mennyt, kun ei kestänyt käytössä kuin yhden talven.

Meidän lapsille EI pueta kuriksia haalarin päälle. Ovat muuten päikyssäkin intona asiasta! Tuskaa on kiskoa 20 lapselle talvipuvun päälle kurikset!

Meillä ostetaan Tickettiä. Maksan about 80e alessa ja saan about saman tai joskus enemmänkin huutiksessa takaisin. Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot, vai miten se nyt oli ;)

Ja te keillä on enstexit ollu pienenä, ne oli kalleinta mitä silloin sai. Vanhempanne ejetteli teidän parasta :)

Vierailija
53/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan sellaiset haalarit jotka miellyttää silmää ja myyjä suosittaa (T2H ollut viimeiset vuodet) ja olemma lahjoittaneet vanhat kaverin muksuille ilmatteeksi.

Vierailija
54/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen mutta en rikas, tuloni +5 ke/kk. Voisin ostaa vaikka 5000e haalarin, en sitä 40e haalaria osta PIHIYDEN takia, vaan PERIAATTEEN. Lasten harrastusten, kirjojen, matkojen ja muun sivistävän kohdalla hinta ei ratkaise, niihin satsaan hinnasta huolimatta.

Arvasin että joku hyvätuloinen antaa tällaisen ylimielisen vastauksen, tyyliin osan tonnin haalarin ja tippaaaan ei kiinnosta mitä maksaa. Minua kiinnostaa siis sijoittaa TÄRKEISIIN asioihin. Haalari ei ole minun arvomaailmassani sellainen.

Laitoin muuten just kaksi H&M haalaria tilaukseen, ketjun innoittamana: )

JOtkut haluaa satsata sivistyksen lisäksi vaatteisiin, sinä besserwisseröit täällä että se on typerää.

Joku muu hyvätuloinen saattaa halua satsata vaatteisiin, ei kirjoihin, mitä sinä itseäsi heihin nähden ylennät?!

Sitä saa mitä tilaa, mitäköhän se tarkoitaa, oi sivistyksen muusa?

Vierailija
55/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan sellaiset haalarit jotka miellyttää silmää ja myyjä suosittaa (T2H ollut viimeiset vuodet) ja olemma lahjoittaneet vanhat kaverin muksuille ilmatteeksi.

Kun sinulla on noin selkeä periaate halpojen haalareiden ostosta ja perustelet sitä henikisillä harrastuksilla joihin käytät rahaa. Kysymys siis on että mitä henkistä teillä jäisi hankkimatta jos räjäyttäisit potin ja ostaisit syksyllä ihan kaupan tangosta haalarit lapsillesi hintaa katsomatta ? Mielestäni olet nimenomaan pihi etkä taloudellinen koska olet tehnyt nuukailustasi elämää suuremman asian. Hyvätuloinen voi ihan ostaa ne haalarit ja silti jää rahaa muuhunkin.

Vierailija
56/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kestää hetken epämukavuutta. Onhan näihin nykyvermeisiin pitkä matka niistä märistä villatumpuista, joita minäkin lapsena käytin. Silti olin tyytyväinen, reipas ja iloinen lapsi. Fiksu aikuinen tuli ihan niistä märistä käsistä huolimatta. Tietenkin omalleni ostan paremmat, mutta ei kannata silti olla tyhmä.

Minä en ole aina edes ostanut kosteussuojattua. Ihan sellainen Cirafin perushaalari kosteushylkivänä oli lämmin ja kertaakaan ei lapsi ollut talven aikana märkä. ja vaikka olisi ollut, niin mitäs sitten...? Ja samainen lapsi on nyt kouluikäinen, kiltti, paljon kavereita ja menestyy koulussa. Ihan kuin se 150 Euron haalari tekisi teidän lapsistanne menestyvämpiä ja fiksumpia.

Ap, olet järkevä. Itse en ikipäivänä maksaisi lapsen haalarista 100 Euroa. Joskus olen ostanut 20-30 Eurolla käytetyn merkkihaalarin tai sitten uuden alesta tai mistä milloinkin. 50 Euroa ehdoton maksimi. Järkeä saa kuitenkin käyttää.

Ja nettotulot perheessä noin 7000 Euroa.

Vierailija
57/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ei ole yhtään kirjaa jäänyt ostamatta vaikka meille ostetaankin vaatetta kalliimmista hintaluokista. Kaikki harrastukset on myös onnistuneet. Onko nämä jotenkin toisensa poissulkevia asioita ? En lue niitä kirjoja nyppyyntyneissä vaatteissa, mutta luen kuitenkin.

Hyvätuloisuudesta, peheen bruttotulot n. 12 000 euroa kuussa, ihan nyt vertailuksi että mistä puhutaan.

Vierailija
58/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa teitä,en sitte pätkääkä.Mitä väliä mikä haalari kelläkin on päällä? Ja kyllä- ostin jo keväällä haalari tytölle -50 % ja maksoi n.50 e.Lennen laadukas, varmasti parempi kuin Henkan rätit.Mä en säästä ulkovaatteissa enkä kengissä!!Hinnassa voin siis säästää-laadusta en!Ja KYLLÄ-kirjoja on satoja, pitääkin ostaa Lundiaa lisää

Vierailija
59/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti se lapsi kestää paljonkin epämukavuutta, on sieltä Auscwitchistäkin tullut lapsia elävänä ja heistä vasta hyviä ihmisiä on tullutkin!

Juoppoja ja narkkeja tulee kalliista ja halvoista haalareista, urpo. Samoin niitä hyviä. Mutta että antaisin lapseni palella ja liota märissä kun kaupasta saa NYKYISIN kunnollisiakin ulkovarusteita, ei ei ei! Toista se oli enne kun ei ollut parempaa. Mentiin kouluunklin pässinpökkimissä.

Kirjoja voi lukea ja matkustaa ja silti kulkea koko talven laatuvaatteissa.

T: Pienituloinen, joka silti ostaa kunnon ulkovaatteet lapsilleen (ja kirjoja luetaan ja paljon!).

Vierailija
60/98 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kestää hetken epämukavuutta. Onhan näihin nykyvermeisiin pitkä matka niistä märistä villatumpuista, joita minäkin lapsena käytin. Silti olin tyytyväinen, reipas ja iloinen lapsi. Fiksu aikuinen tuli ihan niistä märistä käsistä huolimatta. Tietenkin omalleni ostan paremmat, mutta ei kannata silti olla tyhmä.

Minä en ole aina edes ostanut kosteussuojattua. Ihan sellainen Cirafin perushaalari kosteushylkivänä oli lämmin ja kertaakaan ei lapsi ollut talven aikana märkä. ja vaikka olisi ollut, niin mitäs sitten...? Ja samainen lapsi on nyt kouluikäinen, kiltti, paljon kavereita ja menestyy koulussa. Ihan kuin se 150 Euron haalari tekisi teidän lapsistanne menestyvämpiä ja fiksumpia.

Ap, olet järkevä. Itse en ikipäivänä maksaisi lapsen haalarista 100 Euroa. Joskus olen ostanut 20-30 Eurolla käytetyn merkkihaalarin tai sitten uuden alesta tai mistä milloinkin. 50 Euroa ehdoton maksimi. Järkeä saa kuitenkin käyttää.

Ja nettotulot perheessä noin 7000 Euroa.

Meinaatko että lapsesta tulee epäsosiaalinen kun sillä on kunnon kamppeet? Vai tulisiko vieläkin sosiaalisempi ja kivempi, kun olisi ne laatukamppeet? Olipa erikoinen ajatuksenjuoksu tässäkin viestissä yllä! Jösses!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi