Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin täysin mieheni "äitinä olemisen" ja seuraukset alkavat kypsyä :D

Vierailija
10.10.2014 |

Elämme jännittäviä aikoja!

Päätin tuossa parisen viikkoa sitten, etten ole enää mieheni äiti ja sitä myöden lopetin kaiken ns. passaamisen ja "nalkuttamisen".

Jos mies jättää tavaroitaan ns. vääriin paikkoihin (esim. jätti vasaran keskelle eteisen lattiaa kun käytti sitä johonkin tietokonehommaansa) niin en siivoa niitä oikeille paikoilleen vaan laitan ne miehen työpöydälle tms miehen "omalle alueelle".

En enää myöskään osta hänelle hänen käyttämiään hygieniatuotteita ja omanikin olen siirtänyt "piiloon" (eri paikkaan), jotta hän ei voi tapansa mukaan siirtyä käyttämään minun tuotteitani omiensa loputtua kun ei saa aikaiseksi ostaa uusia.

Maksan itse yhteiset laskut, hänen nimellään tulevista en kysele yhtään mitään. Saa nähdä koska alkaa perintäkirjeet putoilla koska yleensä hän maksaa omat laskunsa vasta kun kyselen moneen otteeseen. Silloinkin hän hermostuu kun muka "tekee kaiken väärin" kun minä nalkutan, vaikka totuus on, ettei hän tee yhtään mitään ja joutuu aikamoiseen kiipeliin jos ei ala hoitaa hommiaan ilman että minä pidän huolen ja muistutan. Mutta sori, se on loppu nyt :D

Hänellä on myös tapana kasata likaiset vaatteet työtuolilleen. Ennen aina tämän 4 vuotta kestäneen suhteen aikana tasaisin väliajoin joko itse otin siitä likaiset vaatteet pois ja vein pyykkiin tai sanoin hänelle asiasta (monta kertaa) kunnes hän lopulta itse vei ne pyynnöstä pesuun. Nyt en ole sanonut sanallakaan asiasta ja tilanne on se, että miehellä taitaa olla enää yksi ainoa puhdas paita kaapissa jäljellä, kaikki muut vaatteet ovat likasena tuolilla. Hän ei tajua tehdä asialle mitään, vaikka välillä nostan lattialle pudonneita vaatteita takaisin siihen tuolille ja mikä uskomattominta: hän ISTUU nykyään sen vaatekasan päällä käyttäen vain tuolin reunaa. Hän ei siis edes enää mahdu kunnolla sille tuolille, mutta SILTI hän ei tajua(???) viedä niitä p*skaisia vaatteita siitä pois. Seuraan suurella mielenkiinnolla, miten tämä tuoliepisodi päättyy...

Eli jos samat asiat suhteessa häiritsee mitkä minua häiritsi, niin suosittelen tälläistä testiä ja asennetta kaikille teille! Tässä oppii lisää todella paljon sekä kumppanistaan, että myös itsestään! :D

Kommentit (993)

Vierailija
101/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi ensin sanoa miehelle, etten enää aio nalkuttaa enkä muistuttaa laskuista, sitähän sinä halusit tms. Eikä vain jättää kertomatta mitä on päättänyt. Tosi hyvä suhde teillä.
Me miehen kanssa ollaan Puhuttu kaikki samantyyppiset asiat ja kas kummaa!! En ole enää mieheni äiti. Hän kun käyttää vasaraa, vie sen suoraan kaappiin! Selität sille miehelle että sinä joudut siivoamaan jäljen ja miltä se susta tuntuu.
Kai se käyttäytyy kuin lapsi jos kohtelet sitä kuin lasta..
Ja pyykistä, minunkin mies saattaa yhtäkkiä sanoa ettei ole enää puhtaita paitoja. Siinä vaiheessa sanon, että minähän en voi sitä tietää joten kerro se ajoissa ja tuo pyykit koriin.

Vierailija
102/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 09:01"]Monet naiset ovat järkyttäviä kontrolloijia. On se iso murhe, jos limsapullon korkki jää löysästi kiinni. Tuosta laskuasiasta: eikä teidän pitäisi puhua, miten hoidatte yhteiset raha-asiat, kun saman katon alla asutte. Musta AP:n tapa toimia on alkeellista, se vain kääntää teidät toisianne vastaan. Ja raha-asia voi kääntyä myös AP:ta itseä vastaan jos miehen laskut menee perintään asti. Vähintä olisi kertoa miehelle, että et enää paapo häntä ja perustella miksi. Musta toi on järkkyä, että samassa taloudessa asuvat eivät voi käyttää samoja suihkusaippuoita. Mitä yhteistä ap:lla ja hänen miehellään?
[/quote]

Voe tokkiinsa käyttää yhteisijä saippujoita, ku hää loppuut. Niin loppuut, kukapa niitä kaapasta lissää hakkeet. Ittestään nuo ei vielä kuluje.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija Thaimaasta <3

Vierailija
104/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:14"]Varmaan pitkä ja komea mies kun on tähän asti saanut teetettyä nuo asiat sinulla.
Itselle kun ei ole osunut ihan kaikki alfa geenit, eli en ole pitkä enkä komea, joten olen joutunut hoitamaan omat asiani että nainen sietää minua.
[/quote]

Päinvastoin, uskon että olet vaimosi silmissä upea mies.

Vierailija
105/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vittulan peräkylältä te tuollaisia "miehiä" löydätte...?

Vierailija
106/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:14"]Varmaan pitkä ja komea mies kun on tähän asti saanut teetettyä nuo asiat sinulla. Itselle kun ei ole osunut ihan kaikki alfa geenit, eli en ole pitkä enkä komea, joten olen joutunut hoitamaan omat asiani että nainen sietää minua. [/quote] Päinvastoin, uskon että olet vaimosi silmissä upea mies.

[/quote]

Peukkujen määrästäkin näet, ettei näin ole. 

Naiset pitävät tuollaista miestä säälittävänä nysvänä. Olette uskomattoman kaksinaamaisia. 

Vierailija
107/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 08:51"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 01:00"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 00:54"] [quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 00:22"]Kovin on katkeria miehiä ketjussa kommentoimassa. Taisi aika ikävästi kolahtaa :) [/quote] No totta vitussa. Väkisinkin alkaa miettiä, mitä se mies tuollaisesta suhteesta saa, jossa on suunnilleen jogurttipurkitkin merkattu nimitarroilla. Nainen saa ison omakotitalon, jolla rehvastella ystävilleen yms mihin ei ehkä yksin olisi varaa. Miehelle ei tuokaan oikein käy perustelusta. En ole koskaan kuullut miehen lesoavan noilla asioilla. Ne on aina tyyliin "muija halus tammiparketin". Sen sijaan miehellä olisi yksin asuessaan mahdollisuus farmarikotteron sijasta hankkia vaikka urheiluauto. Niillä miehet lesoaa. Jokainen tietysti tekee omat valintansa ja suostuu kohtaloonsa, mutta aika ikävästi kohtelette miehiänne minusta. [/quote] No hankkikaa se urheiluauto ja vetäkää käteen :) Minä en mieheni jälkiä siivoa yhtän enempää kuin hänkään minun (siivoamme toistemme jälkiä tasapuolisesti). Se mitä tuon suhteeseen on aivan muuta kuin piikominen tai edes raha.   -Ei lainattu [/quote] No hohhoijaa. Meinaat että miehen täytyy olla suhteessa saadakseen pillua? Olet meidän palstanysvien sokaisema. Normaali mies löytää panon menemällä baariin.

[/quote]

No sitten menet baariin. Mitäs itket kun ratkaisu ongelmiisi on aivan nenäsi edessä?

Vierailija
108/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä AP. Kyllä aikuisen pitää kyetä maksamaan laskunsa ja hoitamaan asiansa. Tottakai toista autetaan mut ei se noin mene että on toiselle palvelija. Parasta tossa on, että et nalkuta. Nalkutus on ahdistavaa nalkuttajallekin.
Erosin samanlaisesta miehestä, ja elämä sinkkuna on paljon tyydyttävämpää. ei tarvitse valittaa mistään ja asiat sujuvat. Tuo ei tosin ollut eron syynä, vaan pettäminen.

Vierailija
109/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 01:00"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 00:54"] [quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 00:22"]Kovin on katkeria miehiä ketjussa kommentoimassa. Taisi aika ikävästi kolahtaa :) [/quote] No totta vitussa. Väkisinkin alkaa miettiä, mitä se mies tuollaisesta suhteesta saa, jossa on suunnilleen jogurttipurkitkin merkattu nimitarroilla. Nainen saa ison omakotitalon, jolla rehvastella ystävilleen yms mihin ei ehkä yksin olisi varaa. Miehelle ei tuokaan oikein käy perustelusta. En ole koskaan kuullut miehen lesoavan noilla asioilla. Ne on aina tyyliin "muija halus tammiparketin". Sen sijaan miehellä olisi yksin asuessaan mahdollisuus farmarikotteron sijasta hankkia vaikka urheiluauto. Niillä miehet lesoaa. Jokainen tietysti tekee omat valintansa ja suostuu kohtaloonsa, mutta aika ikävästi kohtelette miehiänne minusta. [/quote] No hankkikaa se urheiluauto ja vetäkää käteen :) Minä en mieheni jälkiä siivoa yhtän enempää kuin hänkään minun (siivoamme toistemme jälkiä tasapuolisesti). Se mitä tuon suhteeseen on aivan muuta kuin piikominen tai edes raha.   -Ei lainattu [/quote] No hohhoijaa. Meinaat että miehen täytyy olla suhteessa saadakseen pillua? Olet meidän palstanysvien sokaisema. Normaali mies löytää panon menemällä baariin.

[/quote]

No sitten menet baariin. Mitäs itket kun ratkaisu ongelmiisi on aivan nenäsi edessä?

[/quote]

Ja siis sinäkö palstanysvä? Sitten täytyy varmaan joko tyytyä naiseen (eli nalkuttavaan verenimijäpiikaan) tai opetella pyykinpesun ja siivoamisen alkeet ihan itse.

Vierailija
110/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se miehillä vaikeaa. Pitäisi olla luomakunnan kruunu eli tehdä mitä tahansa huvittaa ilman mitään vastuuta, mutta ne ämmät ei tajua palvella ja passata. Ja alkavat jakaa jotain kotitöitä. Mitä helvettiä?

Vierailija
111/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Normaali nainen saa munaa menemällä baariin.

Vierailija
112/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä?

En minä mitään itkenyt. Puhuin normaaleista miehistä. En tällaisista, jotka siivoavat ja tekevät itse oman ruokansa. Turha meidän on sinne mennä ainakaan pilden perässä. Parempi vaan odotella jotain kolmekymppistä vauvakuumeista vanhaapiikaa. Niille ehkä tällainen mies käy. Ainakin siksi aikaa kun lapsi on työllistävimmillään :D

Vierailija
113/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 10:11"]

On se miehillä vaikeaa. Pitäisi olla luomakunnan kruunu eli tehdä mitä tahansa huvittaa ilman mitään vastuuta, mutta ne ämmät ei tajua palvella ja passata. Ja alkavat jakaa jotain kotitöitä. Mitä helvettiä?

[/quote]

Onneksi äiti pyykkää pojankoltiaisensa puolesta, ja tulee vielä vanhainkodistakin pesemään ikkunoita kultsipuppelin kotiin.

Vierailija
114/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 10:11"]

[/quote]

Onneksi äiti pyykkää pojankoltiaisensa puolesta, ja tulee vielä vanhainkodistakin pesemään ikkunoita kultsipuppelin kotiin.

[/quote] Totta. Mikäs siinä sitten kruunuillessa.

Vierailija
115/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 22:45"]

Taidat ap olla sokea omille touhuille ;) passaamista on myös maksaa yhteiset laskut vaikka sen kyllä sun puoleta ymmärränkin. Mutta lopeta tosiaan kaikki passaus.

[/quote]

Jos laskuissa on minun nimeni, niin en koe sitä passaukseksi koska siinä otan vastuun itsestäni kuten aina muutenkin tähän asti. Sähkölasku esimerkiksi on miehen nimellä ja sitä en maksa. Jos sähköt menee katki niin ei se mua haittaa, häntä varmasti enemmän kun koneella kerran tekee töitä :D

"Jotenkin tuntuu, että tuommoiseta ei seuraa mitään hyvää. Mieluummin pitäisit miehellesi rakastavan palaverin."

Palavereita on rakastavasti ja vähemmän rakastavasti pidetty monen monta kertaa vuosien aikana ilman tulosta, tai sitten tulos on ollut se, että mies kyllä tekee asioita, mutta samalla häntä ärsyttää se minun puhuminen. Eli jos ei puhe auta, niin ehkä teot (tai tässä tapauksessa tekemättä jättäminen) auttaa.

Tuo on myös yksi asia mitä en enää jaksa: stressata suhteen jutuista ja puhua turhaan. Meillä menee siis päälinjoja katsoessa oikein hyvin, mutta jotenkin olen aina näissä joissain jutuissa kantanut huolta kaikesta suhteeseen liittyvästä. Nyt jotenkin on ajatukset alkanut muuttua tosiaan itsenäisempään suuntaan eli ajatuksena ei ole "teen kaiken jotta tämä toimii ja puhun kaikesta ja hoidan ja huolehdin" vaan enemmänkin että "tää on ihan kiva suhde ja teen parhaani kohdellakseni toista hyvin, mutta en unohda itseäni, tämä kestää niin kauan kun tämän on tarkoitus kestää". AP
[/quote]

Vau. Hyvä Ap! Nostan hattua.

Vierailija
116/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 00:50"]

En minä kyllä haluaisi asua tuollaisen äidin kanssa, enkä olisi itsekään. Meillä on miehen kanssa omat jutut jotka huolehditaan, ärsyttää tietyt asiat toisessa, mutta kumpikaan ei yleensä niistä nalkuta, joskus saattaa jotain sanoa tai jopa tiuskaista. Minä en siivoa miehen haluamaan tahtiin, ja mies tietää että se on ihan turha siitä edes sanoa, vastaus on aina sama, jos joku sotku häiritsee, niin siitä vaan, saa vapaasti siivota, minä siivoan omat sotkuni silloin kun minä kerkeän tai huvittaa, en silloin kun mies haluaisi. Mies taas jättelee vesikraanaa auki kun kissa tykkää juoda siitä, joskus vesi valuu vaikka puolitoista tuntia jos minä en huomaa, mies jättelee myös kylpyhuoneen ikkunaa auki, oli keli mikä hyvänsä, kaatosateellakin kuvittelee että suihkun jälkeen paremmin kuivuu kun pitää ikkunaa auki, ja pakkasella kylmettää koko talon. Jostain syystä ei ymmärrä termostaattien toimintatapaa, nytkin tekee sitä että laittaa sähköpatterit yöksi päälle ja päiväksi käy vääntelemässä pois päältä. Kaikkien pullojen korkit on myös haastavia kiertää kunnolla kiinni, limsat on aina väljähtyneitä kun mies on antanut pullosta lapsille, ja muutkin korkit on aina puoliksi auki, niin että ne helposti lipsahtaa jos ottaa vähän huonosti pullosta kiinni.

[/quote]

Minä, nainen, teen ihan samaa. Lämmitetään asunto halvemmalla yösähköllä ja päiväsaikaan patterit on kiinni. Näillä keleillä vielä onnistuu, kovilla pakkasilla patterit päällä yötäpäivää.

[/quote]

Meillä ei ole mitään halvempaa yösähköä, ja kun kämppä päiväsaikaan kylmenee niin että nenä ja varpaat jäätyy kun sohvalla katsoo illalla telkkaria, ja kylmä tuulenvire käy käytävällä, kyllä tulee kalliimmaksi kun laittaa patterit päälle kun ne hohkaa kauan täysillä että saa taas nostettua lämpötilan normaaliin. Mutta siitäkään en mitään nalkuta, mies maksaa sähkölaskut ja tekee niinkuin haluaa.

Vierailija
117/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä näitä "miehiä" jotka eivät osaa tehdä mitään käytännön arkiaskareita. Siis mitään. Ruokaa ei osata laittaa, hyvä että edes pakastepizza osataan pistää uuniin, roskia ei viedä, imurointi on hankalaa, tiskaamista ei ole ikinä kokeiltu, pyykkikone on täysi ihme ja niin pois päin. Miten tällaiset urpot on oikein kasvatettu?

Vierailija
118/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 01:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 00:50"]

En minä kyllä haluaisi asua tuollaisen äidin kanssa, enkä olisi itsekään. Meillä on miehen kanssa omat jutut jotka huolehditaan, ärsyttää tietyt asiat toisessa, mutta kumpikaan ei yleensä niistä nalkuta, joskus saattaa jotain sanoa tai jopa tiuskaista. Minä en siivoa miehen haluamaan tahtiin, ja mies tietää että se on ihan turha siitä edes sanoa, vastaus on aina sama, jos joku sotku häiritsee, niin siitä vaan, saa vapaasti siivota, minä siivoan omat sotkuni silloin kun minä kerkeän tai huvittaa, en silloin kun mies haluaisi. Mies taas jättelee vesikraanaa auki kun kissa tykkää juoda siitä, joskus vesi valuu vaikka puolitoista tuntia jos minä en huomaa, mies jättelee myös kylpyhuoneen ikkunaa auki, oli keli mikä hyvänsä, kaatosateellakin kuvittelee että suihkun jälkeen paremmin kuivuu kun pitää ikkunaa auki, ja pakkasella kylmettää koko talon. Jostain syystä ei ymmärrä termostaattien toimintatapaa, nytkin tekee sitä että laittaa sähköpatterit yöksi päälle ja päiväksi käy vääntelemässä pois päältä. Kaikkien pullojen korkit on myös haastavia kiertää kunnolla kiinni, limsat on aina väljähtyneitä kun mies on antanut pullosta lapsille, ja muutkin korkit on aina puoliksi auki, niin että ne helposti lipsahtaa jos ottaa vähän huonosti pullosta kiinni.

[/quote]

Puoltoista tuntia valuttaa vettä hukkaan!! Vie äijä Afrikkaan kattomaan miten ihmiset siellä kärsii vesipulasta ja joutuu juomaan paskasta vettä. Katotaan läträäkö vielä sen jälkeen. Sitä paitsi vesi on hupeneva luonnonvara, jota ei todellakaan tuhlata mielin määrin jessus sentään! 

[/quote]

Joo, se valuu pienenä norona niin että ei sitä kuule muihin huoneisiin, mies saattaa jättää kissan siihen juomaan ja lähteä itse vaikka kävelylle tai ulos lasten kanssa. Siitäkään en mäkätä mitään, vaan sanon että oli taas niin kauan vesi juoksemassa. Mies maksaa vesilaskut joten saa tehdä niinkuin haluaa. Kyllä se tuhlaus mua vähän ärsyttää, olen itse ollut vuosia vesilaitoksen johtokunnassa, ja tiedän että ei se puhdas vesi ole täälläkään itsestäänselvyys.

Vierailija
119/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 22:46"]

Jos aikuinen ihminen ei osaa laskujaan maksaa, on ehkä vähän syytäkin oppia se kantapään kautta.

[/quote]

Minä en oikein ymmärrä tällaista ajattelutapaa. Minun mieheni kuuluu näihin, joita ei laskujen maksu kiinnosta. Seurusteluaikoina, kun lajittelin hänen papereitaan, näin enemmän muistutuskirjeitä kuin koskaan. Itse en ole ensimmäistäkään saanut. Naimisiin mentyämme järjestelimme raha-asiat niin, että minä hoidan kaiken maksuliikenteen ja mitään ongelmia ei sen suhteen ole ollut. Mies ei ole mikään tuhlaaja eikä holtiton rahankäyttäjä, mutta häntä ei vaan juoksevien asioiden hoitaminen jaksa kiinnostaa. 

Minua puolestaan ei jaksa ruuanlaitto kauheasti kiinnostaa. Teen helppoja pöperöitä ja tyydyn niihin, ne kelpaavat minulle aivan hyvin. Mies taas on nirsompi ja vaatii ruualtaan enemmän. Niinpä hän on se, joka toimii pääkokkina silloin kun tehdään perheelle ruokaa. Usein hän kokkaa yksinkin, joskus minä ja tyttö ollaan keittiöapulaisina. Minä hoidan sitten enemmän tiskejä, miestä taas ne eivät niin jaksa kiinnostaa.

Eikö ole ihan luontevaa, että hommat jaetaan kykyjen ja taipumusten mukaan? Tärkeintä kai on, että ne tulee tehtyä ja että kaikki osallistuvat? Jos minä maksan laskuja mielelläni, niin miksi minut pitäisi pakottaa kauhan varteen? Tai mies pakottaa laskujen maksuun, jos hän viihtyy paremmin kauhan varressa?
[/quote]

Ap tuskin nauttii siitä siivoamisesta. Miksi hänen pitäisi siis olla ainut joka siivoaa, jos miestä se ei kiinnosta??

Vierailija
120/993 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 10:13"]

[/quote]

Mitä?

En minä mitään itkenyt. Puhuin normaaleista miehistä. En tällaisista, jotka siivoavat ja tekevät itse oman ruokansa. Turha meidän on sinne mennä ainakaan pilden perässä. Parempi vaan odotella jotain kolmekymppistä vauvakuumeista vanhaapiikaa. Niille ehkä tällainen mies käy. Ainakin siksi aikaa kun lapsi on työllistävimmillään :D

[/quote]

On minulla sitten epäseksikäs mies kun vaihtoi pytämättä vuodevaatteet ja toi ruokakaupasta tullessaan kukkia ja suklaata. Taitaa jäädä mies nyt ilman :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän