Haluaisin niin lähteä johonkin juhlimaan
Ei vaan ole yhtään kaveria. Pari tuttua vaan ja nekään ei ikinä mihinkään lähde. Onko se ihan säälittävää mennä yksin? Olen nuorena käynyt yksin, mutta harvoin löytyi juttuseuraa. Miehiä en välttämättä etsi, vaikka sinkku olenkin. Mutta alkaa oikeasti ahdistaa pelkkä kotona olo, mutta vielä pahempaa on olla täysin yksin muiden ihmisten keskellä.
Kommentit (21)
Vappuna pitäisi järjestää jotain lautapeli-iltoja yksinäisille (ja muillekin). Jos ei juttu muuten lennä, niin voisi puhua itse pelistä.
Lähde! Facebookissa oli joku Porukka niminen ryhmä, johon yksinäiset voivat liittyä Ullanlinnan piknikille
Ongelma on myös että asun 20km kaupungista. Joten millä menen, jos meinaan juoda. Ehkä bussilla ja sitten kotiin taksilla, vaikka se kallista onkin. Tai autolla kaupunkiin ja pokaa jonkun jonka luokse voi yöksi mennä. Mutta riskinsä tuossakin. Kesällä varmasti menenkin, nytkin olisin halunnut, mutta kylmä sää ei houkuta.
Haet vaan pullon, tai setä tuo pullon. Siinä on sibun juhlasi.
Mikä paikkakunta? Voin tuoda sen pullon jos osuu
Vierailija kirjoitti:
Vappuna pitäisi järjestää jotain lautapeli-iltoja yksinäisille (ja muillekin). Jos ei juttu muuten lennä, niin voisi puhua itse pelistä.
No eikös tuollaisia järjestäkin esimerkiksi opiskelijayhdistykset, lautapeliseurat tms. En tiedä, onko juuri vappuna.
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikkakunta? Voin tuoda sen pullon jos osuu
Enontekiö.
Niin, en asu Helsingissä vaan ihan idässä. Kai täälläkin jotain järjestetään ja menenkin huomenna (lapsuuden)perheen kanssa käymään keskustassa ja kenties terassilla yksillä. Mutta ei hekään halua mihinkään illalla ikinä lähteä. Ei sitä tarvitsisi joka viikonloppu rällätä, mutta joskus olisi kiva mennä. Viime vuonna kävin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on myös että asun 20km kaupungista. Joten millä menen, jos meinaan juoda. Ehkä bussilla ja sitten kotiin taksilla, vaikka se kallista onkin. Tai autolla kaupunkiin ja pokaa jonkun jonka luokse voi yöksi mennä. Mutta riskinsä tuossakin. Kesällä varmasti menenkin, nytkin olisin halunnut, mutta kylmä sää ei houkuta.
Kauhea riski lähteä vieraan matkaan yöksi.
No mene ihmeessä! Kyllähän nyt ihmisiä on liikenteessä vappufiiliksellä
Mukaan vaan! Helposti sitä johonkin seurueeseen soluttautuu illan mittaan. Valitset vaan hyvän istumapaikan ja siinä sitten odottelet mitä tuleman pitää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhea riski lähteä vieraan matkaan yöksi.
Sen takia en olekaan ikinä baarista kenenkään matkaan vielä lähtenyt. Kun en muutenkaan tykkää humalassa puuhailla.
Nyt vappuna toki voisi pukeutua jotenkin erikoisesti niin varmaan löytäisi seuraa. Mutta jotenkin en tiedä uskallanko, kun ei halua väkisin kenenkään porukkaan ängetä.
Ap
Mene ihmeessä, mitäpä siinä voi menettääkään jos kokeilee. Itsellä ei tänä viikonloppuna ole mahdollisuutta lähteä, mutta samaa mietin että jos ensi viikonloppuna sitä repäisisi ja lähtisi vain yksin. Villeimmissä kuvitelmissa lähden yksin ulkomaan reissulle. Ehkä vielä joku päivä oikeastikin:)
OT, mutta opiskeluaikana minä, hiljainen introvertti, kärsin kaikista juhlapäivistä. Ahdistusta pahensi se, että tiesin, että minun pitäisi olla juhlimassa ystävien kanssa, ja hankkimassa muistoja loppuelämää varten. Tiedätte varmaan: Jotain mitä voi muistella vanhana ja kertoa (kuvitteellisille) lastenlapsille. Ja oikeasti halusin vain olla kotona, opiskelijayksiössäni kissani kanssa. Mikä voisi olla ihanampaa kuin käpertyä omalle sohvalle kuuntelemaan kehräystä.
Mutta, koska semmoinen ei ole sallittua nuorelle, lähdih hammasta purren "ulos" ja puhuin ihmisille. Koska kaikki oli kännissä, vastaanotto oli epäsuomalainen, eli hyvä.
Lähde ap vaan, ja hölötä kuin heikkomieli kaikkea typerää mitä päähän pälkähtää. Se päättyy hyvin, trust me.
Vierailija kirjoitti:
Niin, en asu Helsingissä vaan ihan idässä. Kai täälläkin jotain järjestetään ja menenkin huomenna (lapsuuden)perheen kanssa käymään keskustassa ja kenties terassilla yksillä. Mutta ei hekään halua mihinkään illalla ikinä lähteä. Ei sitä tarvitsisi joka viikonloppu rällätä, mutta joskus olisi kiva mennä. Viime vuonna kävin kerran.
Jää sä sitten sinne terassille itekses. Jossain vaiheessa varmaan tulee jotain seuraa.
Mene ihmeessä!
PS. Myös yksin ulkomailla matkustaminen on todella normaalia yleistä. Olen ollut monesti, se on mielestäni kivempaa kuin porukalla, sillä ei tarvitse huolehtia muista kuin itsestä.
Voi kun mun alkoi tekee mieli kans juhlimaan! 😊 Sen sijaan makaan koronassa kotona 😷 Menkää ihmeessä te ketkä pystytte!
Lähde! Naisena saat varmasti seuraa vaikket haluaisikaan