Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa tässä ruoassa oli?!

Vierailija
22.07.2012 |

Maustoin maustamattomat broilerin rintafileet sitruunalla ja pippurisekoituksella, paistoin pannulla öljy-voiseoksessa.

Tein aurajuusto-herkkusieni kastikkeen tuoreista herkkusienistä, sipulitkin paistoin voissa ensin. Maustoin rippusella suolaa ja valkopippuria. Kastikkeen kaadoin tuorepastan joukkoon.

Lisukkeena vihersalaattia.

Ei kelvannut miehen vanhemmille, kuiskivat anteeksipyydellen että he eivät oikein välittäneet ruuasta :(

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam!

Vierailija
142/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. itse sappikivipotilaana olisin joutunut ottamaan lääkkeeni, ellei olisi auttanut olisi ollut matka ensiapuun.

Aina kun tulee vieraita syömään, pitää olla tiedossa allergiat ja ruokailuun vaikuttavat sairaudet. Teit monta pahaa mokaa. Lue ketjua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. itse sappikivipotilaana olisin joutunut ottamaan lääkkeeni, ellei olisi auttanut olisi ollut matka ensiapuun.

Aina kun tulee vieraita syömään, pitää olla tiedossa allergiat ja ruokailuun vaikuttavat sairaudet. Teit monta pahaa mokaa. Lue ketjua.

Ap kirjoittaa lukuisia kertoja, että oli tekemässä ruokaa, kun isovanhemmat ilmoittivat, että tulevat syömään, kun ovat tässä lähettyvillä.

Kyllä vaan nämä appivanhemmat tässä mokasivat ja pahasti.

Vierailija
144/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
145/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voi olla, että ongelma vanhemmalle väelle on pasta, sienet ja homejuusto. Heillä on suu tuohesta.

Vierailija
146/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän raiskaa pastaruokia. Pastaa ja kastiketta ei yleensä tarjota erikseen (paitsi ehkä Suomessa) vaan ne miksataan juuri ennen tarjoilua. Ihan perusjuttuja!

Näillä ei sinänsä ole mitään väliä tässä tapauksessa olettaen, että ruoka tosiaan oli tarkoitettu perheelle ja että isovanhemmat tulivat lyhyellä varoitusajalla kuokkimaan. Tässä tapauksessa oli täysin isovanhempien oma valinta olla koskematta ruokaan. Oli syy sitten mikä tahansa, se ei ollut ap:n syy.

No mutta kerro nyt ihmeessä, että miksi kumosit sen kastikkeen suoraan tuorepastan sekaan? Niinhän ei vaan tehdä vaan pasta tarjotaan vieraille höyryävän kuumana heti keittämisen jälkeen ja kastiketta saa laittaa jokainen maun mukaan.

Samoin kannattaa vieraiden kanssa pelata varman päälle ja tarjota salaatinkastike erikseen.

Nämähän ovat ihan perusjuttuja.

Vierailija
147/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jokaisen joka tarjoaa ruokaa tuttaville tmv tulee olla tietoinen,onko allergioita tai sairauksia, jokaiselle hyvä ohje.

Vielä ap sapuska oli paskaa ja varmaan pahaa.

Vierailija
148/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi jäänyt tuo ruoka syömättä. Kummatkaan eivät tykkää aurajuustosta ja ovat sen verran vanhan kansan ihmisiä, että perunaa olla pitää. Ikävä kyllä. Siksi meillä tarjotaan aina tyyliin karjalanpaistia ja perunoita isovanhemmille, vaikkei itse ko ruoasta välitetäkään

Omille appivanhemmilleni sekä omille vanhemmilleni voisin tarjota ihan mitä vain mitä syömme itsekin. Parhaat kehut ehkä irtoaisivat jostain perinteisestä suomalaisesta ruoasta mutta eivät kieltäytyisi syömästä mitään. Miten joku voi oikeasti käyttäytyä noin nirsosti, aikuiset! Ja jotkut moittivat kasvissyöjiä nirsoiksi! On mulla yks tollanen nirso tuttu (itseni ikäinen eli 30+) ja haaveilen tilaisuudeesta nolata hänet nirsoilustaan.

Vierailija
149/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse en vaan saa suusta alas sieniä missään muodossa, tahtomattani tulee oksennusreaktio. Eli en olisi minäkään syönyt tuota kastiketta. Tuorepasta olisi kyllä mennyt ja tykkään broilerista, kunhan se on maustettu hyvin.

Vierailija
150/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hauska huomata tämä itseäni pitkään appivanhemmissa ärsyttämä piirreb- vain perunaa voi syödä. Voi ärsyttävyys.

Vierailija
151/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempasi ovat valitettavasti täysin tahdittomia juntteja.

Ruokasi oli oikein hyvää, ainoastaan, jos kana olisi jäänyt raa'aksi, olisi voinut jättää syömättä.

Silloinkin olisi voinut ystävällisesti asiasta ilmoittaa, jolloin olisit voinut paistaa kypsäksi ja tilanne olisi ollut korjattu.

Koeta olla välittämättä appivanhempien törkeästä käytöksestä. Ruokasi on ollut herkullista!

Vierailija
152/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt opetella sitä syömään, kun sitä on nykyään vähän joka paikassa. Mutta kun ei niin ei. Niin monta kertaa olen oksentanut kun olen palankin laittanut suuhuni.

Pitäisikö minun siis syödä aurajuustopastaa kylässä ja sitten juosta joka suupalan jälkeen vessassa yrjöllä. Nytkin yökkäilyttää kun vain ajattelenkin sitä makua.

Ja muuten olen kyllä kaikkiruokainen. Aurajuuston mainoksessakin oli joskus fiksusti tuumattu että toiset rakastaa, toiset vihaa. Se on kuitenkin niin voimakas maku, että ei ihme.

Vierailija
153/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et siis voi olla ottamatta kylässä, jotain ruokaa jota et halua syödä, ettei loukkaannuta. Tosi ystävyys ei ruokaan kaadu vaan voi sanoa rehellisesti ettei maistu. Tosi ystävä ei loukkaannu, eikä ystävyys mene katkolle. Sinä siis syöt oksennus kurkussa ja hymyilet TEKOHYMYÄ. Pahemman laatuinen silmänpalvoja.

Kaikki eivät ihan oikeasti ole samanlaisia nirsoilijoita kuin sinä. Kaikille ei tule oksennusrefleksia pahastakaan ruuasta, se ei vain maistu hyvältä. Sitä ei tarvitse syödä oksennus kurkussa. Siksi, kyllä mielestäni on kohteliasta syödä ja hymyillä, vaikka ei ruoka niin hyvältä maistuisikaan.

Taidat olla näitä samoja tyyppejä, jotka jo koulussa haukkuivat ruokaa joka päivä paskaksi, vaikkei se sitä olisi ollutkaan. Olit vain nirso jo silloin.

Vierailija
154/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti en pidä.

Kerran ravintolassa sitä oli pastan päällä, tilasin muistaakseni jotain, josta en aavistanut, että kastikkeessa on sinihomejuustoa. Söin sitä sitten jonkin verran. En nauttinut mutta en nyt oksentanutkaan. Ruoassa sinihomejuuston voimakas maku pehmenee huomattavasti. Anoppi tekee aurajuustoperunavuokaa usein. Sitäkin pystyn maistamaan.

Ihmettelen oikeasti ihmisiä, joille tulee oksennusreaktioita ruoasta. On ruokia, joita en todella siedä enkä silti niitä ajatellessani koe oksennusreaktiota.

Vierailija
155/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän ihmettelet, etkö tiedä että ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, joillekin jo ruoan haju voi laukaista oksennusrefleksin.

Vierailija
156/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun mielestä ne on ihan taivaallisen hyviä ja raikkaita... tai sammakonreisiä

Siis ihan oikeasti en pidä.

Kerran ravintolassa sitä oli pastan päällä, tilasin muistaakseni jotain, josta en aavistanut, että kastikkeessa on sinihomejuustoa. Söin sitä sitten jonkin verran. En nauttinut mutta en nyt oksentanutkaan. Ruoassa sinihomejuuston voimakas maku pehmenee huomattavasti. Anoppi tekee aurajuustoperunavuokaa usein. Sitäkin pystyn maistamaan.

Ihmettelen oikeasti ihmisiä, joille tulee oksennusreaktioita ruoasta. On ruokia, joita en todella siedä enkä silti niitä ajatellessani koe oksennusreaktiota.

Vierailija
157/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tavallinen kotimainen ruoka ei kelpaa, kuten keitetyt perunat. En lakkaa ihmettelemästä koskaan.

Vierailija
158/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertakaikkiaan. Ei kukaan aikuinen kuiski tommosia, lapsi vois äitin korvaan supattaa kylässä ja lapsillekin olen kyllä koittanut tapoja opettaa.

Enkä ollenkaan ymmärrä näitä karjalanpaisti-juttujakaan. Siis mitä ihmettä? Isovanhempani, sodassa olleet 90-vuotiaat ihmiset kyllä syövät meillä käydessään pastaa,riisiä, sushia, kananrintaa, homejuustoja etc. vaikka kotonaan syövätkin "aina" perunaa...jopa kehuvat, että kiva kokeilla tämmöistä "nykynuorten" ruokaa. Heille kun mennään, saadaan maistaa mummon kiisseleitä ja karjalanpaisteja ja sitten kehutaan että "näin hyviä ei tee kuin meidän mummi"

kyllä sitä toista ihmistä voi kunnioittaa iästä riippumatta, myös vanhempi nuorempaansa eikä vain toisin päin!

Vierailija
159/159 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tökkii aurajuusto, itse rakastan sitä. Sen sijaan sitruuna-aurajuusto-sipuli-kombo kuulostaa omaankin korvaan pahalta. =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän