Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vikaa tässä ruoassa oli?!

Vierailija
22.07.2012 |

Maustoin maustamattomat broilerin rintafileet sitruunalla ja pippurisekoituksella, paistoin pannulla öljy-voiseoksessa.

Tein aurajuusto-herkkusieni kastikkeen tuoreista herkkusienistä, sipulitkin paistoin voissa ensin. Maustoin rippusella suolaa ja valkopippuria. Kastikkeen kaadoin tuorepastan joukkoon.

Lisukkeena vihersalaattia.

Ei kelvannut miehen vanhemmille, kuiskivat anteeksipyydellen että he eivät oikein välittäneet ruuasta :(

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi maistunut tuo broisku, vaikka olenkin sitruunalle ja muutamille mausteille allerginen (olisin ottanut kohteliaisuus syistä, vaikka siitä olisikin saanut kärsiä illalla).

Aurajuusto, ehdoton EI. Sori vaan, voin olla nirso, mutta mä en oikeasti saa Auraa alas (enkä kyllä muitakaan homejuustoja, ei sen puoleen..).

Herkkusienet on toinen, mä en saa mitään sieniä alas (tulee oksennusrefleksi). En voi tälle mitään. Ja sipuli on kolmas, hyvin kuullotettu ja todella pieneksi pilkottu sipuli menee alas, mutta vähänki isompi/huonosti kuullotettu sipuli tulee ylös ja närästää.

Pasta olisi kelvannut.

Tuoresalaatti olisi kelvannut, riippuu olisiko siinä ollut tomaattia (=olen pahasti allerginen) tai paprikaa (olen pahasti allerginen).

Vierailija
62/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitruuna ja broileri ei sovi yhteen

kaupan valmismarinoitua broilerisuikaletta.

Sitruunaa käytetään mausteena välimerren keittiössä kyllä broileriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että noin monelle sienet ja jopa sipuli on yök. Aurajuuston ymmärrän että se on maku josta kaikki ei pidä. Itsekään en sitä voi sietää mutta vieraisilla kyllä söisin enkä napisisi. Jotenkin lapsellista semmoinen että aikuisen ihmisen täytyy kuuluttaa kylässäkin sitä mikä hänestä ei oikein maistunut.

Mutta siis sienet ja sipuli, nehän on ihan perinteisiä kotimaisen keittiön aineksia eikä mitään eksoottista, yllätys että moni ei niitäkään syö.

Vierailija
64/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhenpanne ovat kun kaikkien mielestä ap:n ruoka ei sovi vanhoille. mun vanhemmat on 64 ja anoppi 66 ja söisivät tosi mielellään tollasta ruokaa. samoin mun isoäiti, joka reilusti yli 80..

Vierailija
65/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kostoksi ap voisi vaikka oksentaa lautaselle jos erehtyvät ruokaa tarjoamaan. Kyllä aikuisilla pitäisi käytöstapoja olla että syövät tarjottua ruokaa vaikkei herkkua olisikaan.

Vierailija
66/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saisin sappikohtauksen ap:n ateriasta. Paistettu ruoka ei käy kaikille, sipuli närästää, sienet ei maistu. Mitä tuota ihmettelee. Olisit laittanut perinteisen Pasta Bolognesen eli pastaa jauhelihakastikkeella.

Vierailija
67/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi maistunut tuo broisku, vaikka olenkin sitruunalle ja muutamille mausteille allerginen (olisin ottanut kohteliaisuus syistä, vaikka siitä olisikin saanut kärsiä illalla).

Aurajuusto, ehdoton EI. Sori vaan, voin olla nirso, mutta mä en oikeasti saa Auraa alas (enkä kyllä muitakaan homejuustoja, ei sen puoleen..).

Herkkusienet on toinen, mä en saa mitään sieniä alas (tulee oksennusrefleksi). En voi tälle mitään. Ja sipuli on kolmas, hyvin kuullotettu ja todella pieneksi pilkottu sipuli menee alas, mutta vähänki isompi/huonosti kuullotettu sipuli tulee ylös ja närästää.

Pasta olisi kelvannut.

Tuoresalaatti olisi kelvannut, riippuu olisiko siinä ollut tomaattia (=olen pahasti allerginen) tai paprikaa (olen pahasti allerginen).

Vierailija
68/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuviteltu, mutta kyllä sullakin mieli muuttuisi, jos mä lähtisin piipaa autolla ensiapuun, jos erehdyn syömään paprikaa..

Sienien lisäksi mulla on ainoastaan veriletut sellaisia mitä en saa alas.. Muuten olen kaikki ruokainen (pois lukien nuo hedelmät, vihannekset ym. mille olen allerginen).

Vierailija
69/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille voi mitään, että jotkut on noin rajoittuneita. Tosiaan, marinadiliemiset broikunroiskeet ja pakasteranskikset valmisdippikastikkeen kanssa uppoaisivat varmaan suurelle osalle tämän palstan lukijoista.

Jos aikuinen ihminen ei syö sieniä, sipulia ja aurajuustoa, ei voi kuin surkutella. Roiskeläppäpitsat ja mäkkärin hampparit maistuvat kyllä.

Vierailija
70/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille voi mitään, että jotkut on noin rajoittuneita. Tosiaan, marinadiliemiset broikunroiskeet ja pakasteranskikset valmisdippikastikkeen kanssa uppoaisivat varmaan suurelle osalle tämän palstan lukijoista. Jos aikuinen ihminen ei syö sieniä, sipulia ja aurajuustoa, ei voi kuin surkutella. Roiskeläppäpitsat ja mäkkärin hampparit maistuvat kyllä.

Enpähän voi vittu syödä sitä roiskeläppääkään. Pitsaa syön, mutta itse tehtyä.

Mäkkärissä ei käydä ollenkaan.

Onko se nyt noin helvetin vaikea tajuta, että kaikille ei sovi esim. sipuli? Tai ne sienet?

Ja kaikki nyt eivät vaan tykkää siitä pirun Aurajuustosta.

On tässä maailmassa muitakin makuja kuin nuo kolme!

Taidat olla joku sieni, sipuli ja Aurajuusto friikki.

Vierailija
71/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saisin sappikohtauksen ap:n ateriasta. Paistettu ruoka ei käy kaikille, sipuli närästää, sienet ei maistu. Mitä tuota ihmettelee. Olisit laittanut perinteisen Pasta Bolognesen eli pastaa jauhelihakastikkeella.

Ja sitä jauhelihaako ei bolognesessa paisteta? Ja useimmiten (ja alunperin) kastikkeeseen kuuluu myös sipuli...

Vierailija
72/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuoden ap:n anoppia vanhempi enkä syö perunaa kuin lähes pakottamalla :D Aurajuustoa ja broileria olen syönyt lapsesta asti.

Äitini on 72 ja isäni 76, syövät toki pääosin perunaa, mutta aurajuusto ja pasta menevät ihan heittämällä ;)

Vierailija
73/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusruoka-aineista oikeastaan vain homejuustot ovat niitä, mitä en millään haluaisi syödä. Saan kyllä pakotettua itseni syömään vähän, mutta tiukkaa tekee. 65-vuotias anoppini kyllä tuosta ruoasta pitäisi, hän tunkee Auraa tai vuohenjuustoa moniin ruokiin.

Vierailija
74/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin mä noita broilerin rintafileitä kuitenkin syönyt

Vierailija
75/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni olisi kyllä kelvannut, vaikken aurajuustosta hirveesti välitäkään. kokkausiloa sinulle!

Vierailija
76/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusia perunoita ja jos sienikastiketta niin se erikseen, ei sotkettuna kaiken sekaan. Eikö tuorepastankin kanssa kastike voi olla sivummassa?

Vierailija
77/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi sietää limaisia herkkusieniä, en miellä niitä ruuaksi. Broileri on hyvää paistettuna, valmismarinadeja en syö. Kesällä uudet perunat broilerin kanssa ovat paljon pastaa parempi vaihtoehto erit. vanhemmalle väelle.

En itse pidä ns. mössöruuista vaan tarjoilen kastikkeet aina erillään.

Vierailija
78/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että se maistuu hyvältä ilman soossejakin, ja soossit ehdottomasti erikseen, ei pastan sekaan. Kaikki eivät halua soossia yhtä paljon, jotkut eivät ollenkaan.

Muuten en kyllä tajua, mitä ruuan kanssa temppuilijoita tämäkin palsta on pullollaan. Ei ole kyllä tolkkujen aikuisten hommaa venkuloida ruuan kanssa ja kitistä, mitä voi syödä ja mitä ei. Ruoka ääntä kohden ja marinat vähemmälle. Ja lapsetkin pitäisi opettaa syömään mitä vaan, eikä naukumaan joka saamarin ruokalajin kanssa.

Oma vajaa kaksi vuotias tyttäreni sai eilen maistaa ekaa kertaa chilimarinoituja katkarapuja. Epäilin, ettei maistu, mutta väärässä olin. Molemmat lapseni syövät kanttarellimuhennosta sipulilla (herkkuruokaa...) ja kaikkea muutakin, graavilohesta hirvipaistiin. Pointti on siinä, että kun perheen vanhemmat tekevät monipuolista ruokaa kaikesta mahdollisesta ruuaksi tarkoitetusta, lapset saavat pienestä asti tottua makuihin ja syövät sitä mitä muutkin.

Vierailija
79/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi ettei kastiketta pastan sekaan. Pastan kotiseudulla Italiassa kyllä useimmiten sekoitetaan ne keskenään, ja minusta tulee jotenkin mehevämpääkin niin, kun ei se pasta ehdi hetkeäkään kuivahtaa ilman kastiketta.

Vierailija
80/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten voi mitenkään ymmärtää, että kaikki eivät pidä kaikista. En syö mitään noista kolmesta. Oletko sinä kuullut ruokarajoituksista tai ruoka-aineallergioista!!!! Haloo anafylaktinen sokki...

Teen ruokani itse en syö valmispitsaa enkä hamppareita. Hyi. Jotain tasoa sentään.