Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vikaa tässä ruoassa oli?!

Vierailija
22.07.2012 |

Maustoin maustamattomat broilerin rintafileet sitruunalla ja pippurisekoituksella, paistoin pannulla öljy-voiseoksessa.

Tein aurajuusto-herkkusieni kastikkeen tuoreista herkkusienistä, sipulitkin paistoin voissa ensin. Maustoin rippusella suolaa ja valkopippuria. Kastikkeen kaadoin tuorepastan joukkoon.

Lisukkeena vihersalaattia.

Ei kelvannut miehen vanhemmille, kuiskivat anteeksipyydellen että he eivät oikein välittäneet ruuasta :(

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen reilusti yli 50 v ja mielestäni ruokasi kuulostaa herkulliselta. Itsekin voisin tehdä samanlaista, paitsi herkkusienikastikkeen tekisin ilman aurajuustoa. Söisin sinihomejuuston sitten muuten.

Vierailija
22/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen reilusti yli 50 v ja mielestäni ruokasi kuulostaa herkulliselta. Itsekin voisin tehdä samanlaista, paitsi herkkusienikastikkeen tekisin ilman aurajuustoa. Söisin sinihomejuuston sitten muuten.

Appi on 58 ja anoppi 52.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No määritelkää vanhus! Olen 66-vuotias, mieheni samanikäinen, ja rakastamme pastaa! Tänäänkin ruokalistalla tagliatelle aglio, olio e peperoncino.

Vierailija
24/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No määritelkää vanhus! Olen 66-vuotias, mieheni samanikäinen, ja rakastamme pastaa! Tänäänkin ruokalistalla tagliatelle aglio, olio e peperoncino.

Mun vanhemmat on 67 ja 69 v ja todella rakastavat kaikenlaisia etnisiä ruokia, käyvät keskenäänkin syömässä milloin italialaisessa, milloin kiinalaisessa ja milloin nepalilaisessa ravintolassa. Perinteistä suomalaista maalaisruokaa pitävät tylsänä eivätkä juuri sitä kotonaankaan syö.

Vierailija
25/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on 91-vuotias. Taatusti kauhistelisi mielessään rasvan määrää mutta söisi.

Edesmennyt mummini, maatalon emäntä, olisi ehkä kummastellut, mutta syönyt.

Kun on elänyt pula-ajan, ei tee mieli valittaa ruoasta. Taitaa olla nuoremman väen kotkotuksia tuo, ettei joku syötävä kelpaa.

Vierailija
26/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olisi varmaan maistunut, mutta kaikki eivät tykkää sienistä, aurajuustosta,sipulista. Itse olen 51-vuotias nainen, enkä näitä edellä mainittuja käytä. Pastaruokia teen, mutta ilman käyttämiäsi aineita. Kastike vääränlainen heille. Muuten ok.

Vierailija
27/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten paha mieli pois! Oma häpeänsä jos ei aikuiset ihmiset osaa sitten edes pitää suutaan kiinni, jos ei tykkää.

Minäkin luulen, että aurajuusto broilerin ja pastan kanssa ehkä liian eksoottista heille.

Mun omat vanhemmat ois syöneet myös, mutta sanoneet varmaan jotain vastaavaa.

Itse teemme usein mm. wokkiruokia, nuudeleita, wokkikasviksia ja joko härkää tai broileria ja joskus katkarapuja ruoaksi ja joka kerta jos isäni on syömässä saan ensin kuulla kommentit "Onko tämä ruokaa nähnytkään?", "Mitä se tämmöinen mössö on?"

Yleensä kumma kyllä maistuu kyllä :D koska tykkää maustetusta ruoasta.

Äidiltäni taas saan nimenomaan maustamiseen liittyviä kommentteja, pippuri,suola ja paprikamausta on ainoat mitä se käyttää.

Ai niin :D Ja jopa grillaus on äitini mielestä "tarpeetonta ja eksoottista", lainaus itseasiassa suoraan eilisestä grilli-illasta jossa vanhempanikin kävivät meillä :D

Toinen kommentti oli. "Joutuuhan nuo lautaset tiskaamaan sisällä kuitenkin, niin samahan se ois syödä sisällä... Ja tehdä se ruokakin uunissa, niin ei tarvis täällä ulkona ruoan kanssa häärätä" :D :D

Ikää on siis himpun päälle 60v molemmilla.

Vierailija
28/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta millaista ruokaa ap saatte itse appivanhemmilla? Kyllähän se osviittaa antaa.

Pasta ei ole vanhusten ruokaa kommenttini pohjautuu työhöni vanhusten parissa, kalaa tai lihaa suosivat. Ennen enemmän sillejä ja kieltä, nykyään ei saa ainakaan kaikissa laitoksissa...

Vierailija
29/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska "ruoka ei ole ruokaa ilman perunaa" ja lihakin saa olla melko yksinkertaista.He tosin ovat kohta 8kymppisiä.

En mä kyllä ap ymmärrä miksi nyt noin jäit pohtimaan asiaa,jos et niitä ollut edes pyytänyt syömään? Nyt ainakin tiedät minkätyyppinen ruoka ei heille maistu

Vierailija
30/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä vanhempia täällä palstailevilla on?

Itselläni on 65 vuotiaat vanhemmat ja he olisivat syöneet todella hyvällä ruokahalulla tuota.

Tätini ja hänen miehensä ovat yli 70-vuotiaita ja söimme juuri viikko sitten mökillä tacoja. tätini tekee erinomaista kama-vuohenjuusto -pastaa.

Appivanhempien kanssa ollaan tehty mm. Raclettea.

Jos todella joku ei tykkää sinihomejuustosta, niin se on vähän toinen juttu, mutta just nykyiset 60-70 vuotiaat ovat varmaan se eka sukupolvi jotka ovat mussuttaneet Camembertiä kera halvan punkun, että aika vaikea tuosta on mitään ikäluokkakysymystä tehdä. Olen syntynyt vuonna 1971 ja meillä oli usein juusto-iltoja ja spaghettikin oli lapsuudessani ihan perusruokaa. itä söivät myös isovanhempani jotka olivat syntyneet 1910-luvulla.

teit ap mainiota ruokaa ja appivanhempasi ovat juntteja ja sivistymättömiä. Olisivat edes pitäneet mölyt mahassaan jos ei kelvannut.

Vierailija
31/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin söit sitä ruokaa, niin että tiedät, ettei maustamisessa/ruuanvalmistuksessa muuten ollut sattunut mitään selkeää mokaa?

Muuten minäkin veikkaan, että ruoka oli vain liian aurajuustoista tai "nuorekasta" appivanhempiesi makuun. Mun appivanhemmille olisi kyllä kelvannut, he rakastavat monenlaisia makuelämyksiä, mutta äitini olisi todennäköisesti tuonut ilmi paheksuntansa, kun ei ollut "kunnon perusruokaa vaan mitä lie makaroonikotkotuksia" ;D

Vierailija
32/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n appi ja anoppi ovat vain moukkamaisia. Noloa etteivät vaivaudu syömään jos ei ruokarajoitteita.

Vierailija
33/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n appi ja anoppi ovat vain moukkamaisia. Noloa etteivät vaivaudu syömään jos ei ruokarajoitteita.

Tai sitten on jotain ap:tä vastaan ja pitää kiukutella periaatteesta. Niitäkin on, joille mieluisan miniän eksoottinenkin ruoka maistuu mutta jos jostain syystä ei anoppi ihmisestä tykkää, ei tämä osaa hänestä tehdä mitään oikein vaan ruoka on pahaa, koti mauttomasti sisustettu, lapsetkin huonosti kasvatettuja...

Vierailija
34/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta millaista ruokaa ap saatte itse appivanhemmilla? Kyllähän se osviittaa antaa.

Pasta ei ole vanhusten ruokaa kommenttini pohjautuu työhöni vanhusten parissa, kalaa tai lihaa suosivat. Ennen enemmän sillejä ja kieltä, nykyään ei saa ainakaan kaikissa laitoksissa...

täällä kirjoittavan appivanhemmat nyt varmaan ovat ihan normi laitoshoitoikäisiä, siis vanhuuden vaivojen vuoksi laitoksessa olevien terveiden vanhusten tyyliin 80-vuotiaita.

Eiköhän enemmistö täällä kirjoittavista ole alle 50-vuotiaita joilla omat vanhemmat ja appivanhemmat siinä 60, max. 70 vuotiaita. Sanon siis enemmistö, epäilemättä löytyy heti 4 joiden vanhemmat ovat yli 90-vuotiaita. Ja tuossahan kävi ilmi että ap:n appivanhemmat olivat reilusti alle 60, joita nyt ei voi parhaalla tahdollakaan edes kutsua vanhukseksi.

Enemmän sanoisin tuon ehkä olevan asuinpaikka- ja kulttuurikysymys. 65-vuotias appiukkoni söisi tuollaista ruokaa ehkä ekaa kertaa, mutta uskoisin että tykkäisi - asuvat ihan itärajalla. Oma isoäitini on 87-vuotias ja syö pastaa aivan siinä missä muutakin, kieltä kyllä ehkä vierastaisi. Kotoisin Turusta.

Vierailija
35/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pastaa sain lautaselle ekan kerran koulussa, pizzaa vasta 90-luvulla ja asun paikkakunnalla jonka eka hampurilaispaikka avattiin -99.

Mun vanhemmat on täältä myös kotoisin joten ei ihme etteivät todellakaan tunnista edes kaikkia nykyaikaisia ruokia.

Broileri tarkoitti broilerinkoipia. Ja ihan täällä suomessa asutaan. Broirinfilesuikaleet otettiin eksoottisina vastaan kauppoihin 90-luvun lopulla.

Kun he eivät matkustele tmv niin kaikki tällainen on hyvin vierasta.

Vierailija
36/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä vastauksissa se kun moni kirjoitti ettei vanhat syö pastaa ym. Minkä ikäisiä teidän anopit ja apet sitten ovat? Sekä te että he aikoinaan saaneet lapset todella vanhoina? Vai teidän lapset jo isoja?

Minun anoppi ja appi alle 60v kuten tuon ap:n. Ovat vielä työelämässä molemmat. Enkä ole nuori äiti eikä myöskään anoppi aikoinaan.

Vierailija
37/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyesti maustettuun ruokaan. Eihän se maistu kuin halvalta Auralta ja siihen päälle huono suutuntuma limaisista sienistä. Näistä kahdesta raaka-aineesta on ainakin toinen iso ei suurimmalle osalle.

Vierailija
38/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä vastauksissa se kun moni kirjoitti ettei vanhat syö pastaa ym. Minkä ikäisiä teidän anopit ja apet sitten ovat? Sekä te että he aikoinaan saaneet lapset todella vanhoina? Vai teidän lapset jo isoja?

Minun anoppi ja appi alle 60v kuten tuon ap:n. Ovat vielä työelämässä molemmat. Enkä ole nuori äiti eikä myöskään anoppi aikoinaan.

On niitä nykyäänkin tuolla mailla semmoisia ihmisiä varsinkin maaseudulla jotka ei ole ulkomaanelävien kummallisia ruokia koskaan syöneet ja suhtautuvat suurella skeptisyydellä jos sellaista eteen tulee.

Tiedän nimittäin kokemuksesta, koska oma aviomieheni nyt 39 v, oli sellainen. Minä taas en ole syntyjäni Suomesta enkä edes osaa laittaa sellaista ruokaa mitä hän oli tottunut syömään. Joten pakko hänen oli tottua outoon ruokaan koska on vanhanaikainen myös siinä että naisen homma on laittaa ruoka.

Kyllä sitä alkuun kaikkea pyöriteltiin ja haarukalla tökittiin epäilevästi ennen syömistä. Esimerkiksi parsaa hän ei ollut koskaan nähnyt ja ihmetteli että onpa ihmeellistä että tuommoisia vihreitä varsiakin ihmiset syö. Ja kun laitoin ihan vähän kuivattua chiliä johonkin ruokaan niin mies teatraalisesti joi varmaan litran vettä päälle että saa myrkynpoltteen laantumaan. Aurinkokuivattu tomaatti lihapullassa sai myös miehen epäilemään että liha on pilaantunutta koska maistuu oudolta. On se vuosien varrella kyllä oppinut tykkäämään minun ruoistani paljonkin. Vanhemmilleen en ole päässyt koskaan kokkaamaan koska he eivät ole koskaan hyväksyneet minua joten emme ole tekemisissä, mies käy siellä lasten kanssa keskenään.

Vierailija
39/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes mun vanhemmat (s .-37 ja -39) eivät ole mitään karjanlanpaistia ja perunaa -tyyppejä. Ovat matkustaneet ja nähneet maailmaa, niin heidän kaverinsakin. Menee kaikki etanasta vasikanaivoihin, sukkajuustoihin ja muihin. Toki porukassa joitakin outolintuja, jotka nirsoavat, mutta usein syy on dieetti (kolesterolin tms takia).

Oma isoäitini oli eläessään sen sijaan nirsohko, ei esim huolinut kalaa lainkaan. Jos hän eläisi, olisi 98.

Vierailija
40/159 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pasta ei ole aikuisten ruoka

Lisäksi sitruuna ja broileri ei sovi yhteen