Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit eivät lue kirjoja (eivätkä ole muutenkaan kovin älykkäitä)

Vierailija
21.07.2012 |

Tulipa tuossa eräässä mammaporukassa puhe, että suurella osalla heistä ei ole kirjahyllyssä kirjoja vaan pulloja, valokuvia ja muuta alttarikrääsää. Kyselin, että missä ne kirjat sitten säilytetään, niin vastaus oli että eivät he lue. Olivat oikein huvittuneita siitä ajatuksesta, että he nyt istuisivat sohvannurkassa kirja nenän edessä!

Ennen äitiytymistä en ole koskaan ollut porukassa, jossa kenelläkään muulla kuin itselläni on kirjahylly, jossa on kirjoja. Poikkeuksia tietyisti on, mutta ne ovat harvassa.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää lukemisesta, koska en pysty keskittymään. Olen lukenut viimeksi koulussa Juhani Ahon kirjan. :D

Vierailija
2/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, kotiäitiys tyhmentää naista. Älylliset virikkeet puuuttuvat monelta, tehdään pitkälti "lastenjuttuja", kyllähän siinä aivosolut asettuu lepotilaan vähemmästäkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan kirjat kirjastosta, koska en jaksa säilöä niitä. On meillä tosin omiakin kirjoja, mutta ne ovat klassikoita tai sellaisia, jotka on ollut pakko ostaa omaksi.

Vierailija
4/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eri mieltä. Boknäsini on täynnä kirjoja. Luen noin yhden kirjan viikossa. Luin myös kotiäitinä ja nyt työssäkäyvänä. Lapset 5,7,9.

Vierailija
5/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuhe Egyptiläinen on juuri kesken, mahtava kirja tähän saakka ainakin. Kirjahyllyjä on 4, jotka pursuavat kaikenlaista tietokirjallisuudesta fantasiaan. Kirjastossa käyn lapseni kanssa lähes viikottain, lapsi täyttää pian 5 vuotta ja oppi juuri lukemaan.

Vierailija
6/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, kotiäitiys tyhmentää naista. Älylliset virikkeet puuuttuvat monelta, tehdään pitkälti "lastenjuttuja", kyllähän siinä aivosolut asettuu lepotilaan vähemmästäkin!

Vierailija
7/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän tyhmin aloitus!

Provo selvästi.

Vierailija
8/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 7 vuotta lasten kanssa kotona ja luen kyllä paljon. Meilläkin on Boknäs täynnä kirjoja. Mutta kun lapset oli pienempiä niin oli aika vähän aikaa lukemiselle, silloin se jäi pakostakin vähemmälle.

Vierailija
9/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eri mieltä. Boknäsini on täynnä kirjoja. Luen noin yhden kirjan viikossa. Luin myös kotiäitinä ja nyt työssäkäyvänä. Lapset 5,7,9.

Olen aidosti ilahtunut siitä, että muitakin lukevia perheitä löytyy. Meidän mammakerhossa (siis siinä porukassa, joka tuolloin oli paikalla) olivat lukevat kirkkaassa vähemmistössä.

ap

Vierailija
10/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää on myös, että kerätään kirjoja (ja kirjahyllyjä) kuin niiden olemassaolo jotenkin todistaisi omistajansa olevan älykäs ja fiksumpi kuin muut. Huoh.

Vierailija
11/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oleva kouluttamaton YH-äippä joka lukee jatkuvasti ja jopa muutakin kuin roskaromaaneja. Sattuupa olemaan muutenkin aika hyvin perillä asioista, epäilen että hän palstailee ja istuu muutenkin netissä runsaas. Ihan fiksu nainen kuitenkin.

Muuten kyllä olen samaa mieltä. Kyllä monet kotiäidit taantuvat sinne lapsen tasolle.

Vierailija
12/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän tyhmin aloitus!

Provo selvästi.

Jos provosoidut, niin ilmeisesti olet näitä kirjahyllyttömiä?

Vierailija
13/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori äiti täälläkin, entinen kotiäiti. Kirjoja löytyy liikaakin, fantasiasta kokkikirjoihin, lastenkirjat lapsen huoneessa, ja osat niistäkin joutuu säilyttää minun hyllyssäni. Tällä hetkellä kesken Terry Pratchettin kirjoittama Valtio :)

Vierailija
14/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjat löytyy kirjastosta. 2-vuotiaan taaperon yksinhuoltajana on tuo lukeminen jäänyt nyt vähän tauolle, mutta on tässä muutamia kirjoja tullut luettua. Jos luen, haluan keskittyä kirjaan kauemminkin kuin kymmenen minuutin pätkiä ja iltaisin taas ei enää jaksa avata kirjaa, kun siihen helposti nukahtaa eikä taaskaan pääse puusta pitkälle.

Lapselle luen päivittäin lasten kirjoja, joten ehkä väitteesi on siltä osin totta, että äitiysloma hiukan "tyhmentää" naisia, kun ei voikkaan keskittyä vain itseensä itsensä sivistämiseen vaan pitää jakaa sitä myös lapselle/lapsille.

Vierailija
15/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monenlaiset ihmiset hankkivat lapsia ja hoitavat heitä ainakin jonkin aikaa kotona. Ovatko nämä ap:n mainitsemat siis ihan uraluontoisesti kotiäitejä? Itse olin kotiäitinä viisi vuotta ja koska nyt sattuu korkeakoulutus olemaan, on muutama kirjakin tullut luettua. Myös ihan huvikseen kotiäitiaikana.

Minäkin suosin nykyisin kyllä mieluiten kirjastoa, kavereilta lainaamista ja e-kirjoja, koska en jaksa hankkia koko ajan uusia hyllyjä ja pyyhkiä pölyjä kirjoistani.

Vierailija
16/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin on. Ja se johtuu just siitä että on kotiäiti. Aiemmin nämä samat naiset lukivat koko ajan, sama jatkuu välittömästi jos palaavat töihin.

Vierailija
17/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää on myös, että kerätään kirjoja (ja kirjahyllyjä) kuin niiden olemassaolo jotenkin todistaisi omistajansa olevan älykäs ja fiksumpi kuin muut. Huoh.

On olemassa kirjoja, jotka on pakko hankkia omaksi saadakseen ne lukea. Esim. uutuudet, joita voi jonottaa jopa toista sataa lukijaa tai ne, joita kirjastosta ei yksinkertaisesti löydy. Toisaalta meillä on hyllyssä myös kirjoja, jotka tulee luettua uudelleen säännöllisin väliajoin. Myös ammattikirjallisuutta on pakko olla omasta takaa molemmilla.

Uskoisin kyllä, että jos oikeasti lukee, niin kyllä niitä kirjoja vaan tulee joskus ostettua omaankin hyllyyn.

ap

Vierailija
18/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tiedän useamman kotiäidin, joka opiskelee huvikseen Avoimessa yliopistossa. He ainakin lukevat...

Vierailija
19/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on hyllyjen omistaminen yhtäkkiä epäekologista, turhaa ja ne hyllyt on hankittu vain, jotta voisi "todistaa muille jotain". :D Taattua AV-laatua!

t. se nuori, kouluttamaton kotiäiti.

Ps. Osui ja upposi, teille ei kelpaa tällä yhdistelmällä nähtävästi mikään. Hyvin sivuutitte tuon kirjasto-harrastuksen ja lapsen lukemisenkin. ;)

Vierailija
20/83 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy monta metriä kirjahyllyjä, jotka vain keräävät turhaan pölyä.

Kirjamääristä huolimatta en ole sen fiksumpi kuin naapurinikaan, vaikka heillä ei ole kirjahyllyjä eikä kirjoja (ainakaan näkyvillä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän