Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko tyly ja suvaitsematon, jos en halua tulevan ekaluokkalaiseni luokalle erityisoppilaita? (ev)

Vierailija
15.07.2012 |

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeasti ongelma useimmiten ei edes ole ne erityislapset (paitsi tämä "integraatio" joka tuntuu usein tarkoittavan sitä että erityistä tukea tarvitseva lapsi on normaaliluokassa ILMAN sitä tarvitsemaansa tukea), vaan ne lapset joiden vanhemmat eivät välitä. Jolloin se ipana olisi tuen tarpeessa mutta ei saa sitä kun "...kle ei meidän lapsessa mitään vikaa ole."

Sen erityislapsistatuksen saamiseen kun tarvitaan vanhempien toimia.

Vierailija
62/63 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sosiaalinen häpeäni on valtava. Kaikista kauheinta kuitenkin on tämä suomalainen ajatusmaailma erityislasten suhteen: paapotaan, silitetään päätä, ymmärretään maailmanloppuun asti mutta minkäänlaista kuria ei saisi pitää. Kotona suht ihmisiksi oleva (toki rajoja koetteleva) erityislapsi on päiväkodissa älytön mölyapina, joka lyö muita ja kiusaa. Miten siihen on puututtu? Kirjaamalla tilanteet ylös kaavioon, jota sitten esitellään minulle...mitä vit*** minä niillä tiedoilla teen, kun tosiaan kotona ei ole samanlaista käytöstä?? Päiväkotiryhmässä (pienryhmä) saa lyödä ilman että siihen puututaan, tietyt pojat terrorisoida koko ryhmää eikä kukaan tiedä mistä valtava haava jalkaan tuli. 11 lasta, 3 aikuista.

Olen ajatellut että tuolle lapselle pitäisi saada lääkitys, mutta eihän sellaista nyt Suomessa saa: "niin kauan kuin hänen käytöksensä ei häiritse HÄNTÄ ITSEÄÄN, kaikki on vielä hyvin"! Eli lapseni saa lyödä, purra, häiriköidä ja pitää matalaa murinaa (tics-oire), koska se ei häiritse häntä itseään...kuria ei saisi pitää nähtävästi ollenkaan, aina vaan pitäisi selittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia ettet kuvittele, että voisit vaikuttaa lapsesi luokan koostumukseen mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi