Uskovaiset: mitä teette taivaassa?
Raamatun perusteella siellä pitäisi koko ajan alati ylistää Jumalaa. Kuulostaa tylsältä. Entä jos en haluaa taivaaseen enkä helvettiin vaan ihan vain mullaksi, mitä minun pitää tehdä päästäkseni siihen?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Ja taivaaseen ei pääse lemmikit. Mikä taivas se on, minne ei pääsisi omat rakkaat lemmikit elämänsä aik
----
Minä uskon, että pääsevät.
Joku voi sanoa, että eläimillä ei ole henkeä eikä sielua? Miten niin, koska
Raamatussa mainitaan, että eläimillä on elävä henki. Ja. Biblia 1776.
Raamattu Kansalle - käännöksessä on jotenkin näin, että kaikki eläimet joissa on elävä sielu jne.
Mihinkäs nämä sanat poistetaan? Raamatusta ei saa poistaa mitään.
Biblian vanhassa 1776 - luvun käännöksessä on selitetty erittäin seikkaperäisesti eläinten osa, kun Jeesus tulee. Roomalaiskirjettä ei saa tulkita, vaan se pitää lukea kirjaimellisesti ja tarkasti sanasta sanaan
Koska Raamatusta ei saa ottaa mitään pois, eikä lisätä mitään, ainoa johtopäätös voi olla vain se, että eläimet pääsevät taivaaseen.
Vanha 1776 Biblia:
Room.
8: 18 - 23
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:00"]
Entä onko taivaassa seksiä? Kaikki kaikkien kanssa ehkä?
[/quote]
Minä uskon, että tämän maallisen seksin nautinnot ovat kuin tomuhiukkanen sen ilon rinnalla, mitä saamme kokea taivaassa. Ihmiset eivät voi täällä käsittää, millaista taivaassa on. Siellä on niin täydellistä.
Mistä tiedät tämän? Lisäksi kysyisin, että miksi täällä maan päällä pitää kituuttaa ilman nautintoja 1800-luvulla eläneen ukon höpinöitä noudattaen ja kuuluen järjestöön, joka suosii omiaan ja käyttää härskisti hyväksi ja inhoaa kaikkia muita maapallon 8 miljardia ihmistä (lestadiolaiset)?
Sitä emme pysty varmuudella sanoa että pääsevätkö eläimet Taivaaseen. Raamatullisesta näkökulmasta vain ihmisellä on ikuinen sielu. Vain ihminen tuomitaan Tuomiopäivänä.
Jos eläin ei pääse Taivaaseen, niin sen tietoisuus loppuu kuolemaan. Lakkaa olemasta.
Taivaassa emme kaipaa mitään eikä ketään. Siinä on ikuinen rauha.
Vierailija kirjoitti:
Sitä emme pysty varmuudella sanoa että pääsevätkö eläimet Taivaaseen. Raamatullisesta näkökulmasta vain ihmisellä on ikuinen sielu. Vain ihminen tuomitaan Tuomiopäivänä.
Jos eläin ei pääse Taivaaseen, niin sen tietoisuus loppuu kuolemaan. Lakkaa olemasta.
Taivaassa emme kaipaa mitään eikä ketään. Siinä on ikuinen
----
Minusta Raamatussa on täysin selvästi sanottu, että eläimet pääsevät taivaaseen.
Voin perustella sen, mutta siihen menee jonkin verran aikaa, koska kirjoitan kännykällä.
Sitä paitsi Mooseksen kirjassa sanotaan, että eläimellä on elävä henki. Joku väitti, että eläimillä ei ole elävää henkeä, vain ihmisellä on? Täh? Raamatun mukaan on. Biblia 1776. Toinen väitti, että eläimillä ei ole elävää sielua. Mutta ihmisellä on Täh? Raamatun mukaan on. Ks. Raamattu kansalle
Mistä nuo väitteet siis on tempaista, haluan selityksen.
Perustele tämän pian myös Roomalaiskirjeellä, mutta siihen menee jonkin verran aikaa.
Taivaassa ei ole pahuutta. Ajatelkaa sitä, eikö se ole jo taivas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivaassa emme kaipaa mitään eikä ketään. Siinä on ikuinen
----
Minusta Raamatussa on täysin selvästi sanottu, että eläimet pääsevät taivaaseen.
Voin perustella sen, mutta siihen menee jonkin verran aikaa, koska kirjoitan kännykällä.
Sitä paitsi Mooseksen kirjassa sanotaan, että eläimellä on elävä henki. Joku väitti, että eläimillä ei ole elävää henkeä, vain ihmisellä on? Täh? Raamatun mukaan on. Biblia 1776. Toinen väitti, että eläimillä ei ole elävää sielua. Mutta ihmisellä on Täh? Raamatun mukaan on. Ks. Raamattu kansalle
Elävä henki ja ikuinen sielu , ei ole sama asia.
Tunnen Raamattuni hyvin, en tarvitse perusteluita. Kiitos kuiteinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä paneminen on sen verran kivaa touhua, että jos taivaaseen pääsen, ni haluan kyllä pillua saada sielläkin tai jos en saa, niin sen tilalle joku vähän vastaava juttu.
Ei sinne pilkkaajat pääse
Tehdään kaikki ne synnit mitä ei aiemmin tehty mutta monta kertaa pahemmin.
Vierailija kirjoitti:
Taivaassa emme kaipaa mitään eikä ketään. Siinä on ikuinen r
----
Ihminen on perisyntinen. Tuomio koskee vain ihmistä. Luontokappaleet eivät joudu vastuuseen, koska niiden tahto ei taipunut pahaan.
Loukkaako se ajatus joitakin, että eläimet pääsisivät taivaaseen?
Saa sanoa vastaan, mutta se pitää perustua Raamattuun. Luther ei ainakaan löytänyt sellaista kohtaa, itse sanoi niin.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun perusteella siellä pitäisi koko ajan alati ylistää Jumalaa. Kuulostaa tylsältä. Entä jos en haluaa taivaaseen enkä helvettiin vaan ihan vain mullaksi, mitä minun pitää tehdä päästäkseni siihen?
Ei sinun tarvitse muuta tehdä kuin kuolla, sen jälkeen meininki ei ole sen kummempaa kuin ennen syntymäkään. Kaiken maailman jumalat, taivaat ja helvetit on pelkkää primitiivisen ihmisen keksintöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon että koska Jumala on kauneuden ja luovuuden lähde, niin siellä tehdään koko ajan jotain ihanaa. Ylistystä joo, mutta se on niin mielettömän kaunista ettei kukaan halua ikinä lopettaa. Toi harpunsoittomielikuva on klisee... en usko sellaiseen yksitoikkoiseen oleiluun. Toki aikoina jolloin ihmiselämä on ollut pelkkää raadantaa ja eloonjäämistaistelua, mielikuva täydellisyydestä on ollut varmaan lähinnä turvallista lepoa.
Mä luulen että siellä voi vaellella ympäriinsä kauniissa ja ihmeellisissä maisemissa, uida, urheilla, lentää, tanssia, juhlia, syödä ja juoda, tehdä työtäkin, rakentaa, tehdä taidetta, syventyä pitkiin keskusteluihin, mitä nyt ihmisen sielu voi kaivata. Kaikkialla on läsnä rauha, lohdutus, puhdas ilo ja rakkaus.
Entäs sitten, kun olet uinut ja urheillut tuhatkunta vuotta ja alkaa kyllästyttää? Mitä sitten tehdään? Iku
Aikakäsite on vain meidän maailmassamme,ihmiskunnalla.
Ikuisuudessa ei ole aikaa.
Palvelemme siellä.
Ilmestyskirja 22
[3] Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
Työskentelemme siellä.
Jesaja 65
[21] He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
[22] he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä;
sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani.
Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.
[23] He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
Lepäämme siellä.
Ilmestyskirja. 14
[13] Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti sanoo Henki he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."
Palvomme siellä Jumalaa
Ilmestyskirja 7
[9] Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
[10] ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
Meillä ei siellä kyllästy
Jesaja 65
[17] Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan.
Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;
[18] vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon.
Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan.
PSALMI. 16
[11] Sinä neuvot minulle elämän tien;
ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä,
ihanuutta sinun oikeassa kädessäsi iankaikkisesti.
Kun Jeesus tulee, Hän tekee maailman ja kaiken mitä siinä on uudeksi. Silloin maan päällä on Taivasten valtakunta, uusi maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tie taivaaseen käy Jeesuksen Kristuksen kautta.
Amen!
V'ttu noita iänikuisia hihhuleiden horinoita. Tiedoksenne primitiivi-ihmiset: Tie taivaalle käy lentokentän kautta.
67/ 69.
Raamatussa ei ole sanottu, että eläimet eivät pääse taivaaseen.
Jos löydät, kirjoittaisitko sen.
Vierailija kirjoitti:
Ja taivaaseen ei pääse lemmikit. Mikä taivas se on, minne ei pääsisi omat rakkaat lemmikit elämänsä aikana?
Kyllä varmasti pääsee. Hekin ovat Jumalan luomia
Vierailija kirjoitti:
Taivaassa emme kaipaa mitään eikä ketään. Siinä on ikuinen rauha.
Jos saisi valita, niin tuo eläimen kohtalo olisi paljon mieluisampi. En ole ahne ja tämä yksi elämä riittää minulle vallan mainiosti. Missäköhän ihmisapinan kehitysvaiheessa tuo ikuinen sielu tuli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivaassa emme kaipaa mitään eikä ketään. Siinä on ikuinen r
----
Ihminen on perisyntinen. Tuomio koskee vain ihmistä. Luontokappaleet eivät joudu vastuuseen, koska niiden tahto ei taipunut pahaan.
Loukkaako se ajatus joitakin, että eläimet pääsisivät taivaaseen?
Saa sanoa vastaan, mutta se pitää perustua Raamattuun. Luther ei ainakaan löytänyt sellaista kohtaa, itse sanoi niin.
Sitten se koko paikka on kyllä ihan täynnä lihabroilereita.
Taivaassa ollaan jatkuvasti vähän pilvessä. Hehehhee.
Amen!