Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset: mitä teette taivaassa?

Vierailija
26.11.2014 |

Raamatun perusteella siellä pitäisi koko ajan alati ylistää Jumalaa. Kuulostaa tylsältä. Entä jos en haluaa taivaaseen enkä helvettiin vaan ihan vain mullaksi, mitä minun pitää tehdä päästäkseni siihen?

Kommentit (195)

Vierailija
81/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Eläintä Jumala loi palvelemaan ihmistä, sekä ihmisten ravinnoksi. Jumala asetti ihmisen eläinten yläpuolelle. Jeesus kuoli ristillä ihmisten syntisen perusluonteen takia. Vain ihmisellä on ikuinen, kuolematon sielu, joka tuomitaan Tuomiopäivänä.

Tottakai ei ole mahdotonta ettei eläimet pääsisi Taivaaseen, sitä emme pysty varmuudella tietämään. 

Joka tapauksessa, jos eläin ei sinne pääse niin sen tietoisuus loppuu kuolemaan. 

Vierailija
82/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biblia 1776.

Kirje roomalaisille 8: 18 - 23

18. Sillä siksi minä sen pidän, ettei tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa, joka meille ilmoitetaan.

Lue jakeen 18 alaviitteet vanhasta 1776 Bibliasta.

Kirjoitan ne tänne.

Mikä siis on se kunnia?

Matteus 5: 12: Iloitkaat ja riemuitkaat, sillä teidän palkka ne on suuri taivaissa.

Sillä näin he vainosivat phropetaita, jotka teidän edellänne olivat. 

---

Viitteet jatkuvat seuraavissa viesteissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon että koska Jumala on kauneuden ja luovuuden lähde, niin siellä tehdään koko ajan jotain ihanaa. Ylistystä joo, mutta se on niin mielettömän kaunista ettei kukaan halua ikinä lopettaa. Toi harpunsoittomielikuva on klisee... en usko sellaiseen yksitoikkoiseen oleiluun. Toki aikoina jolloin ihmiselämä on ollut pelkkää raadantaa ja eloonjäämistaistelua, mielikuva täydellisyydestä on ollut varmaan lähinnä turvallista lepoa. 

Mä luulen että siellä voi vaellella ympäriinsä kauniissa ja ihmeellisissä maisemissa, uida, urheilla, lentää, tanssia, juhlia, syödä ja juoda, tehdä työtäkin, rakentaa, tehdä taidetta, syventyä pitkiin keskusteluihin, mitä nyt ihmisen sielu voi kaivata. Kaikkialla on läsnä rauha, lohdutus, puhdas ilo ja rakkaus. 

Minusta shoppailu on ihanaa ja itseni ilmaisu vaatteilla ja asusteilla aivan taivaalista. Saakohan taivaassa shoppailla ihan ilmaiseksi ihan mitä vaan, vaikka huippumuotia?

Vierailija
84/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastihan Jumala eläimet Nooan arkkiin.

Vierailija
85/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kor.

4: 17 : Sillä meidän vauvamme joka  ajallinen ja keviä on, saattaa meille ijankaikkisen ja määrättönän kunnian.

( Jae sisältää uusia viitteitä.)

Vierailija
86/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kor.

4: 17 : Sillä meidän vauvamme joka  ajallinen ja keviä on, saattaa meille ijankaikkisen ja määrättönän kunnian.

-----

Phil. 3: 20: Mutta meidän menomme on taivaissa, josta me myös lunastajaa Herraa Jesusta odotamme

21:  joka meidän heikon ruumiimme kirkastaa, että se hänen kirkkaan ruumiinsa kaltainen olis, sillä voimalla, jolla hän myös voi kaikki itsellensä tehdä.

( Jatkuu)

Vierailija
87/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivaassa tunnet pelkästään sellaista rakkautta mitä saat elämässä tuntea hyvin harvoin. Esim. se tunne kun pidät vastasyntynyt vauvasi kädessä ensimmäistä kertaa. Se tunne on jatkuva. Kaikki ne jotka ovat siellä käyneet eivät ole millään halunneet sieltä pois. Elikkä jos mielummin haluat olla multaa niin sinulla on joku vakava vika päässäsi.

No en itse ainakaan tuntenut mitään "erityisen suurta rakkauden tunnetta" pitäessäni vastasyntyneiden lapsieni käsiä. 😂 Ihan ok fiilis, mutta ei mitenkään hekumallinen. Enemmänkin harmitti se edessä oleva elämänmuutos mukavasta elämästä ikävään, valtavan työmäärän edessä.

Paljon upeampia tunteita olen kokenut saadessani naida yhdeksän tuntia putkeen 25 vuotiaana silloista säätöä. Tai kun pankkitilillä näkyi ensimmäistä kertaa 10.000€. Myös muistan lämmöllä viikonloppua, jolloin pidin hauskaa kolmen eri naisen kanssa pe-la-su. Ne ovat upeimpia muistoja elämässäni. Ei naimisiinmenot, lasten syntymät, koiranpennut tai mitkään muutkaan asiat. Ei nämä asiat silti tee minusta millään tavalla huonompaa, kuin kenestään muustakaan. Aika tyypillisiä miehen elämään liittyviä asioita.

Vierailija
88/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Piet.

1: 6 : Jossa te saatte iloita, te joita nyt vähän aikaa, ( jos tarvitaan, ) moninaisilla kiusauksilla kaivataan ( ks. myös viitteet)

4: 13: Vaan iloitkaat, että te Kristuksen kanssa kärsitte, että tekin jalkansa hänen kunniansa ja ilmestyksessä iloitsisitte ja riemuitsisitte!

( Lisää viitteitä)

Jatkuu

Vierailija
89/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Me elämme nyt lopun ajan viimeistä lopun aikaa."

En ole ihan vakuuttunut tuosta. Jeesuksen lupaukset eivät toteutuneet.Miksi Jeesus olisi puhunut tälläistä jos hänen olisi ollut tarkoitus palata vasta tuhansia vuosia myöhemmin? Sen aikaiset ihmiset odottivat loppua, joten jakeet koskivat heidän aikaansa. Muu on tulkintaa.

Miksi Jeesus ei osannut ennustaa mitään nykyaikaa koskevaa? Kaikki ennustukset kertoivat hänen omasta ajastaan. Miksi maailmassa on asiat nykyisin paremmin tilastojen mukaan kuin aiemmin, vaikka pitäisi olla lopunaika? Esimerkiksi nälänhätää suurempi ongelma on lihavuus. Maanjäristykset eivät ole lisääntyneet. Ihmiset elävät pidempään jne.

Matt. 10:23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.

Matt. 24:34 Tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Matt 16:28 Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

Ilm. 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät...'

Mar 14:61-62 Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika? Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".

Vierailija
90/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä viite:

1. Joh.  3: 1: Katsokaat, minkälaisen rakkauden Isä on meille osoittanut, että me Jumalan lapsiksi nimitetään , Sen tähden ei maailma teitä tunne, sillä ei se häntäkään tunne.

( Lisää viitteitä tässä

jakeessa )

2: Minun rakkaani! Nyt me olemme Jumalan lapset, ja ei ole vielä ilmestynyt, miksi me tulemme; mutta me tiedämme, kuin se ilmestyy, niin me hänen kaltaisiksensa tulisimme, sillä me saamme nähdä niinkuin hän on.

( Lisää viitteitä tässäkin jakeessa.

)

Vierailija
91/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aina kiehtonut, että miten nämä "maailmanloput" koskevat ihmisiä, jotka eivät maapallolla lopun tullessa? Esim. pian Marsissa asuvat, kansainvälisellä avaruusasemalla ISS:llä olevat sekä pian myös Kuun tukikohdissa vieraileva?

Entä miten käy tietoisuuden ja ihmisluonteen omaaville tekoälyille? Niitä arvioidaan olevan meillä n. 5-10 vuoden päästä? Joutuvatko he suoraan helvettiin, kun eivät ole ihmisestä syntyneet? Entäpä tekoälyt, jotka haluavat uskoa kristittyyn jumalaan? Pääsevätkö ne taivaaseen?

Vierailija
92/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kirjoitin edellä monta viitettä joihin viitataan  Roomalaiskirjeen jakeessa 8:18:

Sillä siksi minä sen pidän, ettei tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa, joka meille ilmoitetaan.

( Kunnia on se, mitkä viitteet kirjoitin edellä tästä Biblian jakeesta 8: 18)

Kunnialla siis tarkoitetaan iankaikkista elämää, uusia taivaita ja uutta maata.

Ja arvatakaa, miten tämä perustellaan??

Luontokappaleilla, eläimillä:

19. Sillä ikävä luontokappaleen ikävöitsemys ODOTTAA JUMALAN LASTEN ILMOITUSTA.

20. Että luontokappale ( eläin) on turmeluksen alle annettu, EI MIELELLÄNSÄ, vaan sen tähden, joka ne alle antanut on.

21. TOIVOSSA, että myös ITSE LUONTOKAPPALE PITÄÄ TURMELUKSEN ORJUDESTA VAPAAKSI TULEMAN, JUMALAN LASTEN KUNNIAN VAPAUTEEN.

Vierailija
93/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopuksi kertaus, Biblia 1776

Room.8: 18 - 23

18. Sillä siksi minä sen pidän, ettei tämän nykyisen ajan vaivat ole sen kunnian vertaa, joka meille ilmoitetaan.

( Ks. viitteet aiemmista viesteistä.)

19. Sillä ikävä luontokappaleen ikävöitsemys odottaa Jumalan lasten ilmoitusta,

20. Että luontokappale on turmeluksen alle annettu, ei mielellänsä, vaan sen tähden, joka ne alle antanut on.

21. Toivossa, että myös itse luontokappale pitää turmeluksen orjuudesta vapaaksi tuleman, Jumalan lasten kunnian vapauteen 

22. Sillä ME TIEDÄMME, että jokainen luontokappalee huokaa ja ahdistetaan aina tähän asti meidän kanssamme.

23. Mutta ei ainoastaan ne, vaan myös itse me, joilla hengen uutiset ovat, huokaamme itsellämme odottaissamme sitä LAPSEKSI OTTAMISTA, MEIDÄN RUUMIIMME LUNASTUSTA.

Vierailija
94/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedetään viinaa ja nu-sitaan...viimeinkin ..

Vierailija
95/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on loputon tulkintojen ja selittelyjen suo, josta ei pääse mihinkään suuntaan. Varmuutta ei saa lopulta mistään. En enää vaivaa päätäni näillä.

Vierailija
96/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Eläintä Jumala loi palvelemaan ihmistä, sekä ihmisten ravinnoksi. Jumala asetti ihmisen eläinten yläpuolelle. Jeesus kuoli ristillä ihmisten syntisen perusluonteen takia. Vain ihmisellä on ikuinen, kuolematon sielu, joka tuomitaan Tuomiopäivänä.

Tottakai ei ole mahdotonta ettei eläimet pääsisi Taivaaseen, sitä emme pysty varmuudella tietämään. 

Joka tapauksessa, jos eläin ei sinne pääse niin sen tietoisuus loppuu kuolemaan. 

Eli kertomasi perusteella meidän tulisi olla Jumlan kaltaisia/meillä on jotain Jumalallista mutta toisaalta samalla Jeesus kuolee meissä joka päivä syntisen perusluonteemme tähden.

Ja se tuomiopäivä on virheellistä tietoa. Sen on joku valtaa hamuava raamatun väärinkäyttäjä sinne lisännyt.

Tai siinä mielessä se on siellä että itse tuomitset itsesi.

Vierailija
97/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

R U N K A T A A N   R I N G I S S Ä    J E E S U K S E N   K U V I L L E .

Vierailija
98/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä soiteta harppua?

Vierailija
99/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä sitten. Tällä hetkellä ihan sama vaikka pilkkosin sipulia, kunhan vain pääsisin sinne.

Vierailija
100/195 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin rajataan ne eläimet taivaallisissa?

Hyttyset, käärmeet,koppakuoriaiset,kärpäset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi