Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset: mitä teette taivaassa?

Vierailija
26.11.2014 |

Raamatun perusteella siellä pitäisi koko ajan alati ylistää Jumalaa. Kuulostaa tylsältä. Entä jos en haluaa taivaaseen enkä helvettiin vaan ihan vain mullaksi, mitä minun pitää tehdä päästäkseni siihen?

Kommentit (195)

Vierailija
1/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa ajatellut, että taivaassa olisi hemmetin tylsää. Ei kiinnosta soitella harppua päivät pitkät ja kaikki kasvaa itsestään, mä en taho olla toimeton! 

Vierailija
2/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion lukea kirjoja ja juoda viiniä. Syön suklaata, juustoa, taivaallisia kakkusia ja Todellisia Pitsoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö tänne näitä provosoivia Uskovaiset: -avauksia kaiken aikaa tehtailet? Mikä sinua meissä nyt niin kovasti häiritsee? 

Vierailija
4/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:57"]

Minä olen kanssa ajatellut, että taivaassa olisi hemmetin tylsää. Ei kiinnosta soitella harppua päivät pitkät ja kaikki kasvaa itsestään, mä en taho olla toimeton! 

[/quote]

mutta kun taivas on taivas, niin siellä ei voi olla tylsää. Tylsyys ei ole taivas.

Vierailija
5/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että koska Jumala on kauneuden ja luovuuden lähde, niin siellä tehdään koko ajan jotain ihanaa. Ylistystä joo, mutta se on niin mielettömän kaunista ettei kukaan halua ikinä lopettaa. Toi harpunsoittomielikuva on klisee... en usko sellaiseen yksitoikkoiseen oleiluun. Toki aikoina jolloin ihmiselämä on ollut pelkkää raadantaa ja eloonjäämistaistelua, mielikuva täydellisyydestä on ollut varmaan lähinnä turvallista lepoa. 

Mä luulen että siellä voi vaellella ympäriinsä kauniissa ja ihmeellisissä maisemissa, uida, urheilla, lentää, tanssia, juhlia, syödä ja juoda, tehdä työtäkin, rakentaa, tehdä taidetta, syventyä pitkiin keskusteluihin, mitä nyt ihmisen sielu voi kaivata. Kaikkialla on läsnä rauha, lohdutus, puhdas ilo ja rakkaus. 

Vierailija
6/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko taivaassa seksiä? Kaikki kaikkien kanssa ehkä?

Vierailija
7/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:00"]

[/quote]

Minä uskon, että tämän maallisen seksin nautinnot ovat kuin tomuhiukkanen sen ilon rinnalla, mitä saamme kokea taivaassa. Ihmiset eivät voi täällä käsittää, millaista taivaassa on. Siellä on niin täydellistä.

Vierailija
8/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen ja kehityn yhdessä aviomieheni kanssa, kohti täydellisyyttä ja jumaluutta. Olemmehan Jumalan lapsia, meistä voi siis tulla samanlaisia kuin hän. Sitten joskus ikuisuuden päästä olemme ehkä valmiita luomaan omia maailmoja ja saamaan omia henkilapsia jotka voivat syntyä luomamme maan päälle ja aloittaa oman kehityksensä. Tietysti vietän aikaa myös kaikien sukulaisteni ja rakkaideni kanssa ja tutkin maailmankaikkeutta ja sen ihmeitä :) Ja koska meillä on kuolemattomat ja täydelliset ruumiit, voin myös harrastaa mieheni kanssa seksiä.

Vierailija
9/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:06"]

Opiskelen ja kehityn yhdessä aviomieheni kanssa, kohti täydellisyyttä ja jumaluutta. Olemmehan Jumalan lapsia, meistä voi siis tulla samanlaisia kuin hän. Sitten joskus ikuisuuden päästä olemme ehkä valmiita luomaan omia maailmoja ja saamaan omia henkilapsia jotka voivat syntyä luomamme maan päälle ja aloittaa oman kehityksensä. Tietysti vietän aikaa myös kaikien sukulaisteni ja rakkaideni kanssa ja tutkin maailmankaikkeutta ja sen ihmeitä :) Ja koska meillä on kuolemattomat ja täydelliset ruumiit, voin myös harrastaa mieheni kanssa seksiä.

[/quote]

Tämä ei ole kristillinen näkemys asiasta

Vierailija
10/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaassa nautitaan yhteydestä Jumalaan. Se on suurempi nautinto kuin mikään täällä.

Vierailija
11/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu korostaa taivaasta puhuessaan lepoa, koska Raamatun kirjoittamisen aikaan useimpien elämä oli raskasta työtä aamusta iltaan.

Vierailija
12/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:06"]

[/quote]

Tämä ei ole kristillinen näkemys asiasta
[/quote]

No se riippuu kristityn määritelmästä :) Nikean uskontunnustus ei sovi uskooni mutta Jeesus Kristus on Vapahtajani ja koen sitä kautta olevani kristitty. Uskovainen olen varmaan sinunkin mielestäsi ja sitähän ap kysyi, uskovaisen mielipidettä :)

Vierailija
13/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:06"] Opiskelen ja kehityn yhdessä aviomieheni kanssa, kohti täydellisyyttä ja jumaluutta. Olemmehan Jumalan lapsia, meistä voi siis tulla samanlaisia kuin hän. Sitten joskus ikuisuuden päästä olemme ehkä valmiita luomaan omia maailmoja ja saamaan omia henkilapsia jotka voivat syntyä luomamme maan päälle ja aloittaa oman kehityksensä. Tietysti vietän aikaa myös kaikien sukulaisteni ja rakkaideni kanssa ja tutkin maailmankaikkeutta ja sen ihmeitä :) Ja koska meillä on kuolemattomat ja täydelliset ruumiit, voin myös harrastaa mieheni kanssa seksiä. [/quote] Tämä ei ole kristillinen näkemys asiasta [/quote] No se riippuu kristityn määritelmästä :) Nikean uskontunnustus ei sovi uskooni mutta Jeesus Kristus on Vapahtajani ja koen sitä kautta olevani kristitty. Uskovainen olen varmaan sinunkin mielestäsi ja sitähän ap kysyi, uskovaisen mielipidettä :)

[/quote]

Minä pidän uskovaisena vain heitä, jotka uskovat Jumalaan niinkuin Raamattu opettaa. Henkilapsi-asia on harhaoppia. Sinä olet lisännyt sen Raamatun oppiin eli olet halunnut luoda oman jumalasi.

Vierailija
14/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:06"] Opiskelen ja kehityn yhdessä aviomieheni kanssa, kohti täydellisyyttä ja jumaluutta. Olemmehan Jumalan lapsia, meistä voi siis tulla samanlaisia kuin hän. Sitten joskus ikuisuuden päästä olemme ehkä valmiita luomaan omia maailmoja ja saamaan omia henkilapsia jotka voivat syntyä luomamme maan päälle ja aloittaa oman kehityksensä. Tietysti vietän aikaa myös kaikien sukulaisteni ja rakkaideni kanssa ja tutkin maailmankaikkeutta ja sen ihmeitä :) Ja koska meillä on kuolemattomat ja täydelliset ruumiit, voin myös harrastaa mieheni kanssa seksiä. [/quote] Tämä ei ole kristillinen näkemys asiasta [/quote] No se riippuu kristityn määritelmästä :) Nikean uskontunnustus ei sovi uskooni mutta Jeesus Kristus on Vapahtajani ja koen sitä kautta olevani kristitty. Uskovainen olen varmaan sinunkin mielestäsi ja sitähän ap kysyi, uskovaisen mielipidettä :)

[/quote]

Minä pidän uskovaisena vain heitä, jotka uskovat Jumalaan niinkuin Raamattu opettaa. Henkilapsi-asia on harhaoppia. Sinä olet lisännyt sen Raamatun oppiin eli olet halunnut luoda oman jumalasi.
[/quote]

No sinä saat pitää minua ihan minä haluat, ei se minun uskooni vaikuta. Eikä myöskään totuuteen siitä miten asiat oikeasti on :)

Vierailija
15/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:08"]

Taivaassa nautitaan yhteydestä Jumalaan. Se on suurempi nautinto kuin mikään täällä.

[/quote]

Kyllä. ja ylistetaan Jumalaa uusin kielin. Tämä meidän suomen kielemme on niin kovin vajavaista, esim siinä kun yritämme kertoa taivaan nautinnoista. Ei niin kauniita sanoja yksinkertaisesti ole suomen kielessä.

Vierailija
16/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:59"]

Mä aion lukea kirjoja ja juoda viiniä. Syön suklaata, juustoa, taivaallisia kakkusia ja Todellisia Pitsoja.

[/quote]

Eikö ahneus ollut yksi kuolemansynneistä? Eiköhän taivaassa syödä vaan jotain pilvipuuroa aamusta iltaan. Ja sitäkin kohtuudella. Voikohan helvetissä grillata?

Vierailija
17/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimit ei tee muuta kuin panee neitsyitä, voi sitä pillunlitinää:DD

Vierailija
18/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:00"]

[/quote]

Minä uskon, että tämän maallisen seksin nautinnot ovat kuin tomuhiukkanen sen ilon rinnalla, mitä saamme kokea taivaassa. Ihmiset eivät voi täällä käsittää, millaista taivaassa on. Siellä on niin täydellistä.

[/quote]

Ja sinä tiedät tämän, koska olet käynyt siellä.. ? Eihän edes raamattunne ole jumalanne kirjoittama. Mistäs te voitte tietää, vaikka joku vaivainen maallinen tomumaja olisi kuullut jumalan sanan väärin ja kirjoittanut ihan puuta heinää? Aika iso riski.

Vierailija
19/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:15"] [quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:06"] Opiskelen ja kehityn yhdessä aviomieheni kanssa, kohti täydellisyyttä ja jumaluutta. Olemmehan Jumalan lapsia, meistä voi siis tulla samanlaisia kuin hän. Sitten joskus ikuisuuden päästä olemme ehkä valmiita luomaan omia maailmoja ja saamaan omia henkilapsia jotka voivat syntyä luomamme maan päälle ja aloittaa oman kehityksensä. Tietysti vietän aikaa myös kaikien sukulaisteni ja rakkaideni kanssa ja tutkin maailmankaikkeutta ja sen ihmeitä :) Ja koska meillä on kuolemattomat ja täydelliset ruumiit, voin myös harrastaa mieheni kanssa seksiä. [/quote] Tämä ei ole kristillinen näkemys asiasta [/quote] No se riippuu kristityn määritelmästä :) Nikean uskontunnustus ei sovi uskooni mutta Jeesus Kristus on Vapahtajani ja koen sitä kautta olevani kristitty. Uskovainen olen varmaan sinunkin mielestäsi ja sitähän ap kysyi, uskovaisen mielipidettä :) [/quote] Minä pidän uskovaisena vain heitä, jotka uskovat Jumalaan niinkuin Raamattu opettaa. Henkilapsi-asia on harhaoppia. Sinä olet lisännyt sen Raamatun oppiin eli olet halunnut luoda oman jumalasi. [/quote] No sinä saat pitää minua ihan minä haluat, ei se minun uskooni vaikuta. Eikä myöskään totuuteen siitä miten asiat oikeasti on :)

[/quote]

Kyllä minusta kysyttiin vain uskovaisten mielipidettä heidän taivaastaan. Ei vain luterilaisten.

t. Ateisti, jota kiinnostaa ihmisten näkemykset

Vierailija
20/195 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kaikki on pelkkää ihanuutta ja mahtavuutta ja upeutta, niin eikö siihen turru. Ihanat hetket elämässähän erottuvat juuri siksi, kun elämässä on paljon muutakin kuin ihanuutta. Mutta jos kaikki on koko ajan vaan ihanaa, mahtavaa ja upeaa, niin eihän mikään sitten ole erityistä.

Myös sitä oon ihmettelyt, että kun ihmiset eivät maailmassa pysty elämään keskenään sovussa niin miten se muka taivaassa olisi mahdollista. Vai poistuuko kaikilta omat mielipiteet, arvot ja persoonallisuus ja siellä vaan lillutaan vähän kuin aivokuolleet, ymmärtämättä ja ajattelematta mitään? Miten muuten on ihmisten mahdollista välttyä konflikteilta, joita elämässä tapahtuu jatkuvasti ihmisten välillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän