Uskovaiset: mitä teette taivaassa?
Raamatun perusteella siellä pitäisi koko ajan alati ylistää Jumalaa. Kuulostaa tylsältä. Entä jos en haluaa taivaaseen enkä helvettiin vaan ihan vain mullaksi, mitä minun pitää tehdä päästäkseni siihen?
Kommentit (195)
Seuraan Israelin tilannetta. Luulen, että Israelin tilanteesta voi ehkä päätellä maailman kellonajan
Maailmanloppu voi tulla jo pian
Synnin mitta lienee tullut kohta täyteen maailmassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kanssa ajatellut, että taivaassa olisi hemmetin tylsää. Ei kiinnosta soitella harppua päivät pitkät ja kaikki kasvaa itsestään, mä en taho olla toimeton!
Ja muistella sukulaisia ja ystäviä, jotka eivät tavaaseen
////
Ei.
Taivaassa ei enää muisteta mitä on ollut.
Eikä siellä nautita toisten kärsimyksestä.
Kaikki entinen on mennyt.
Taivaassa tunnet pelkästään sellaista rakkautta mitä saat elämässä tuntea hyvin harvoin. Esim. se tunne kun pidät vastasyntynyt vauvasi kädessä ensimmäistä kertaa. Se tunne on jatkuva. Kaikki ne jotka ovat siellä käyneet eivät ole millään halunneet sieltä pois. Elikkä jos mielummin haluat olla multaa niin sinulla on joku vakava vika päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole uskova joten menen kadotukseen. Jumala ei ole koskaan vastannut rukouksiini eikä pyyntöihini enkä jaksa edes yrittää. Joten ainakin itse tulen kärsimään liekkimeressä.
Hei! Älä luovuta. Jumala rakastaa Sinua. Jumalan aikataulu ja tahto ei ole sama kun meidän, joskus rukousvastaukset tulevat viiveellä, joskus koettelemusten ja vaikeuksien jälkeen. Tämä on langennut , syntinen maailma.
Jatka rukoilemista. Pyydä sydämestäsi että Jumala antaisi Sinulle uskoa. Itse sain ottaa uskoa vastaan Jumalalta 3,5 v sitten. Uudestisynnyin ja Jeesus tuli elämääni.
Rukoilen puolestasi !
T. 50+
En kuulu lahkoon. Luulen että on positiivisia dimensioita. Vaikka on myös alempana olevia. Varmaan tehdään mukavia asioita ja opitaan lisää. On paljon listalla koettavia ja tehtäviä asioita. Ja itsensä kehittäminen.
Ja se kaikki jatkuu ikuisesti. Voisin kuvitella satoja vuosia mutta miljoonaa en, puhumattakaan ikuisuudesta. Kammottava kohtalo, varsinkin jos eväinä olisi ne 70 rusinaa.
"Taivaassa" ihminen kykenee varmasti vierailemaan ja tutkimaan lukemattomia uudenlaisia maailmoja. Ihminen voi vaikka hetkessä siirtyä yhdessä ystäviensä kanssa ihailemaan kaukaisen maailman vieraita planeettoja ja auringonlaskua tai vaikka muodostaa ajatuksenvoimalla jalkapallokentän ja pelata siellä pikkuturnauksen.
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon että koska Jumala on kauneuden ja luovuuden lähde, niin siellä tehdään koko ajan jotain ihanaa. Ylistystä joo, mutta se on niin mielettömän kaunista ettei kukaan halua ikinä lopettaa. Toi harpunsoittomielikuva on klisee... en usko sellaiseen yksitoikkoiseen oleiluun. Toki aikoina jolloin ihmiselämä on ollut pelkkää raadantaa ja eloonjäämistaistelua, mielikuva täydellisyydestä on ollut varmaan lähinnä turvallista lepoa.
Mä luulen että siellä voi vaellella ympäriinsä kauniissa ja ihmeellisissä maisemissa, uida, urheilla, lentää, tanssia, juhlia, syödä ja juoda, tehdä työtäkin, rakentaa, tehdä taidetta, syventyä pitkiin keskusteluihin, mitä nyt ihmisen sielu voi kaivata. Kaikkialla on läsnä rauha, lohdutus, puhdas ilo ja rakkaus.
Entäs sitten, kun olet uinut ja urheillut tuhatkunta vuotta ja alkaa kyllästyttää? Mitä sitten tehdään? Ikuisuus on aika pitkä aika.
Saako siellä vetää pelaamattomat Steam-pelinsä läpi? Onko jotain rajoituksia, niinkuin vaikka että Doomia tai Helldiversia ei saa pelata?
Näitä vastauksia kun lukee, niin ei voi kuin ihmetellä kuinka sekaisin uskovaiset ovat. Hei, Käykääs aloittamassa vaikka pari sotaa aikanne kuluksi. Maailma olisi parempi ilman uskontoja. Tai ainakin voisitte pitää Herranne ihan omanaan....
Taivaassa minä katselen hyvännäköisiä enkeleitä ja runkkailen. Jos se on kiellettyä, niin se on kiitos ja näkemiin !
Vierailija kirjoitti:
Näitä vastauksia kun lukee, niin ei voi kuin ihmetellä kuinka sekaisin uskovaiset ovat. Hei, Käykääs aloittamassa vaikka pari sotaa aikanne kuluksi. Maailma olisi parempi ilman uskontoja. Tai ainakin voisitte pitää Herranne ihan omanaan....
Ainoa täällä toisia provosoiva vaikuttaa olevan sinä, ei-uskovainen :D
Taivas on siitäkin hieno paikka, että siellä on mahdotonta tuntea tylsyyttä.
Me elämme täällä Maassa varsin rajoittunutta ja tylsää elämää. Perisynti turmeli ihmisen kokonaan, myös älyn ja muun ymmärryksen
Jos ihmisissä ei olisi perisyntiä, millainen maailma meillä olisi?
Se olisi paratiisi.
Täydellinen rakkaus, myötätunto ja oikeudenmukaisuus.
Ei olisi sotia, ei mitään pahuutta. Kukaan ei ikinä joutuisi kärsimään. Eikä olemaan yksin.
Taivaassa on tuollaista ja uskon, että paljon mielenkiintoisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja se kaikki jatkuu ikuisesti. Voisin kuvitella satoja vuosia mutta miljoonaa en, puhumattakaan ikuisuudesta. Kammottava kohtalo, varsinkin jos eväinä olisi ne 70 rusin
////
Puhut nyt i s l a m i s t a.
Vierailija kirjoitti:
Muslimit ei tee muuta kuin panee neitsyitä, voi sitä pillunlitinää:DD
Taivaassa on 0 muslimia, sinne ei pääse ketään, joka kieltää Jeesuksen jumaluuden.
Ja taivaaseen ei pääse lemmikit. Mikä taivas se on, minne ei pääsisi omat rakkaat lemmikit elämänsä aikana?
Tie taivaaseen käy Jeesuksen Kristuksen kautta.
Ja muistella sukulaisia ja ystäviä, jotka eivät tavaaseen päässeet.