Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No entäpä pilates? Onko se kunnonkohotukseen sopiva laji?

Vierailija
13.07.2012 |

Tuleeko hiki?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut, että pilatesryhmiä ja -ohjaajia on monenlaisia, mutta ainakin siinä ryhmässä, missä itse käyn, tulee todella hiki. Pilateshan ei ole mitään hyppimistä ja pomppimista, joten sellaista hikeä ei tule. Itse olen nyt käynyt vuoden, ja lihaskuntoni on kasvanut todella paljon, siellä kun harjoitetaan kaikkia lihaksia monipuolisesti, ja olen huomattavasti notkeampi kuin ennen.

Vierailija
2/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilates on enemmänkin notkeuteen ja lihaskuntoon vaikuttava laji, ei tule juuri hiki eikä aerobinen kunto parane. Mutta pienellä vaivalla sillä saa lihaskuntoon ja kropan ulkonäköön sitä kautta todella merkittäviä muutoksia! Esim. minä olen tehnyt kurssin jälkeen (MP Pilates) itse kotona muutaman kerran viikossa 20 minuutin Pilates-ohjelmaa ja tuolla vaivalla olen ihan näkyvästi lihaksikas, vatsalihakset erottuu, käsivarsissa ja reisissä samoin. Käsittämätöntä jotenkin ettei tarvi rehkiä salilla tuntikaupalla vaan tehdä jotain yksinkertaisentuntuisia liikkeitä kotona vaan vähän ja saada tällaisia tuloksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne pilatesliikkeet on todella raskaita, kun sarjoja toistetaan pitkään. Kyllä siinä kunto kohoaa.

Vierailija
4/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä voit tiettyyn rajaan asti saada niitä lihaksia näkymään pilateksella mutta et sinä kyllä voi verrata tuloksia siihen että käydään salilla tekemässä masssatreeniä useamman kerran viikossa (kuten itse käyn). Jotta lihas jatkaa kasvua niin vastuksia on lisättävä koko ajan eikä kehon oma vastus riitä kovin pitkään. Toki eroa saa siihen kun aloittaa täysin nollatasosta.

minä olen tehnyt kurssin jälkeen (MP Pilates) itse kotona muutaman kerran viikossa 20 minuutin Pilates-ohjelmaa ja tuolla vaivalla olen ihan näkyvästi lihaksikas, vatsalihakset erottuu, käsivarsissa ja reisissä samoin. Käsittämätöntä jotenkin ettei tarvi rehkiä salilla tuntikaupalla vaan tehdä jotain yksinkertaisentuntuisia liikkeitä kotona vaan vähän ja saada tällaisia tuloksia.

Vierailija
5/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä kuntoasi oikeasti kohottaa niin siihen ei käy se jooga eikä pilates. Kyllä se sen aerobisen treenin vaatii (eli syke kohoaa ja hengästyy). Näillä edellisillä saat kyllä sitä lihaskuntoa ja kehonhallintaa parannettua muttet aerobista kunota ja kestävyyttä. Nämä muut on hyviä lisätreenejä kyllä.

Vierailija
6/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä se pilates tosiaan saa aikaan, eikä niinkään lihasten kasvattamisesta. Itse ainakin haluan olla hyväkuntoinen, mutta en kaipaa mitään lihaskimppuvartaloa.

Vierailija
7/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä voit tiettyyn rajaan asti saada niitä lihaksia näkymään pilateksella mutta et sinä kyllä voi verrata tuloksia siihen että käydään salilla tekemässä masssatreeniä useamman kerran viikossa (kuten itse käyn). Jotta lihas jatkaa kasvua niin vastuksia on lisättävä koko ajan eikä kehon oma vastus riitä kovin pitkään. Toki eroa saa siihen kun aloittaa täysin nollatasosta.

myönnän ettei todellakaan vastaa mitään massatreeniä. Mutta mulle oli yllätys se että tosiaan (nollatasostakin) sai yleensä selvästi näkyviä tuloksia sillä että tekee muutaman kerran viikossa jotain 10 kerran toistoja varsin yksinkertaisista liikkeistä jotka ei tunnu kauhean rasittavilta (tosin kyllä ne alkuun tuntui). Mulle riittää että kroppa on semmoinen perustimmin näköinen ja siihen kotipilates riittää - enempään varmaankaan ei.

Vierailija
8/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei, niin sitten niitä liikkeitä ei tee kunnolla. t. olinkohan kakkonen

Vierailija
9/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et sinä pelkkä pilatesta treenaamalla jaksa yhtäkkiä juosta 15km lenkkiä. Se kun ei paranna aerobista kuntoa mikä yleensä käsitetään kun puhutaan kunnon kohottamisesta.

ja sitä se pilates tosiaan saa aikaan, eikä niinkään lihasten kasvattamisesta. Itse ainakin haluan olla hyväkuntoinen, mutta en kaipaa mitään lihaskimppuvartaloa.

Vierailija
10/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan jaksan kävellä reippaasti 5 kilometriä, se riittää :) Ja yläkropan lihaksisto on surkea, sitä pitäisi petrata jo istumatyön takia.

ap

Vierailija
11/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilateksessa kohoaa syke ja hengästyy jos ei, niin sitten niitä liikkeitä ei tee kunnolla. t. olinkohan kakkonen

mutta ei se minusta kyllä mitään tehokasta kuntotreeniä ole silti. Kohoaa syke ja vähän hengästyy vaikka imuroidessa eikä sekään silti kuntotreenistä käy.

Kyllä minusta jos ap haluaa kunnonkohotusta niin alkaa tehdä vaikka sitä Porin juoksukoulua tavoitteena juosta 10 km yhtäjaksoisesti - siitä se kunto oikeasti nousee. Sen lisäksi voi tehdä vaikka pilatesta tai joogaa.

Vierailija
12/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan jaksan kävellä reippaasti 5 kilometriä, se riittää :) Ja yläkropan lihaksisto on surkea, sitä pitäisi petrata jo istumatyön takia.

ap

Yläkroppaan ja sitä tukevaan vatsalihaksistoon Pilates on aivan mainio harjoitusmuoto. Mutta tuohon kävelykuntoon kyllä paras treeni on alkaa säännöllisesti kävellä, Pilates tuskin siihen kovin merkittävästi auttaa.

Vierailija
13/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan jaksan kävellä reippaasti 5 kilometriä, se riittää :) Ja yläkropan lihaksisto on surkea, sitä pitäisi petrata jo istumatyön takia. ap

Yläkroppaan ja sitä tukevaan vatsalihaksistoon Pilates on aivan mainio harjoitusmuoto. Mutta tuohon kävelykuntoon kyllä paras treeni on alkaa säännöllisesti kävellä, Pilates tuskin siihen kovin merkittävästi auttaa.

Lihaskuntoon ja liikkuvuuteen pilates auttaa mutta aerobista kuntoa se ei kyllä paranna.

Vierailija
14/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse harrastan kesäisin reippaita viiden km kävelylenkkejä. Olin koko talven ja kevään kävelemättä. Hienosti lähti lenkit kun oli pilates taustalla, jalkalihakseni ovat paljon paremmassa kunnossa kuin odotin.

Vierailija
15/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelua on vissiin aika hyödytöntä jatkaa kun valtaosalla ei näytä olevan mitään hajua mikä ero on lihaskunnolla ja aerobisella kunnolla! :D Mutta joo, mene ap sinne pilatekseen, ei se todellakaan pahaa tee! Pääasia että teet jotain kehosi hyväksi!

Vierailija
16/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se lihaskunnon kohoaminen auttaisi siihen aerobisen kunnonkin kohoamiseen?

Vierailija
17/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aerobinen kunto = kehon kyky kuljettaa happea lihaksille ja hiilidioksidia pois.

Aerobisessa treenissä harjoitetaan sydäntä, keuhkoja, hengityselimiä ja kestävyyttä. Harjoittelu tehdään n. 70-80% maksimisykkeestä.

Eli siis yksinertaisesti sanottuna hikiliikuntaa jossa syke kohoaa reippaasti ja hengästyy reippaasti. Voi olla intervallityyyppistä tai tasaista.

että se lihaskunnon kohoaminen auttaisi siihen aerobisen kunnonkin kohoamiseen?

Vierailija
18/22 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no näin maalaisjärjellä luulisi että se lihaskunnon kohoaminen auttaisi siihen aerobisen kunnonkin kohoamiseen?

Mulla tästä omakohtainen kokemus nuoruudesta. Kävin kuntosalilla 3 kertaa viikossa ja vuoden harrastamisen jälkeen käytin aika koviakin painoja naiselle monissa laitteissa, lihaskunto siis kasvoi. Silti hengästyin esim. pitkillä kävelyillä kauheasti, vaikka poikakaverini joka ei treenanntut mitään erityistä mutta käveli kyllä paljon ei yhtään. Toki se kuntosalitreenikin, tai pilates, vähän auttaa tuohonkin siihen verrattuna että vain lojuisi sohvalla senkin ajan.

Vierailija
19/22 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keskustelua on vissiin aika hyödytöntä jatkaa kun valtaosalla ei näytä olevan mitään hajua mikä ero on lihaskunnolla ja aerobisella kunnolla! :D Mutta joo, mene ap sinne pilatekseen, ei se todellakaan pahaa tee! Pääasia että teet jotain kehosi hyväksi!

Höh - eikö silloin juuri pitäisi keskustella asiasta, et sitä tietoa kertyisi enemmän?

Vierailija
20/22 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin tulee ja kyllä ainakin liikkuvuus ja notkeus paranee. Ilman sitä olisin kipuineni sängyn pohjalla!

Myös emännänkyhmy on sulanut pois, vatsalihakset näkyy.

Sali ei mulle sopinut enkä saanut toivottua tulosta, lihaksia kyllä. Paljon tehokkaampaa on pilates ja vesijuoksu yhdistelmänä (no nyt ei kumpaakaan koronan takia, vain kävelyä ja järvessä uintia).

n60v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi