Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani tulee olemaan luokkansa lyhin. 120cm, 20kg.

Vierailija
08.07.2012 |

En tiedä, mistä tuli mieleeni, mutta toukokuisessa kouluuntutustumispäivässä huomasin poikani olevan selvästi muita pienempi.

Olen kuvitellut, että poika on ihan tavallisen kokoinen tuleva seitsenvuotias. Täyttää elokuussa 7v.

Muut olivat jopa päätä pidempiä, tytötkin. Seisoivat rivissä opettajan edessä ja poikani oli koko luokan pienin. Ja siis niin selvä ero, että ihan häkellyin.

Poika on 120cm ja 20kg, kesäkuussa mitattu. Onko siis pieni teidän muiden ekaluokkalaisiin verrattuna vai asutaanko jättiläisten koulualueella?

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla 5-vuotiaana meidän poika tuon kokoinen

Vierailija
2/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 13-vuotiaana on noin 140 cm. V

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli myös luokkansa lyhyin.

Ihmettelin kun pituus on kuitenkin kulkenut keskikäyrällä (loppuvuoden lapsi kylläkin).

Parhaat kaverit on edelleen selkeesti pidempiä, yli 130-senttisiä, kun tyttö on nyt 126 cm.

Vierailija
4/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömän pieni,varsinkin pojaksi Taisi olla 5-vuotiaana meidän poika tuon kokoinen

-ohis

Vierailija
5/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa seiskalle, on n. 150 cm pitkä. Kasvuennuste on n. 175 cm, eli lyhyehköksi tulee jäämään, mutta so what. Poikaa itseään eikä ketään muutakaan ole hänen kokonsa koskaan haitannut.

Vierailija
6/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilun vuoden ja 71 cm, että meillä ei oo varaa sanoa. Hehe.

Vierailija
7/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa seiskalle, on n. 150 cm pitkä. Kasvuennuste on n. 175 cm, eli lyhyehköksi tulee jäämään, mutta so what. Poikaa itseään eikä ketään muutakaan ole hänen kokonsa koskaan haitannut.

vaan ihan sopivankokoinen

Vierailija
8/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömän epäkohteliaasti sanottu

Ihan älyttömän pieni,varsinkin pojaksi Taisi olla 5-vuotiaana meidän poika tuon kokoinen

-ohis

Juu. Mitähän ne luokan oppilaat sitten sanovat poikani pituudesta, kun tuntemattomat aikuisetkin päästävät suustaan tällaista..

Nojaa. Itse olen 170cm ja mies 190cm, luultavasti kasvaa sitten jonakin vuonna pari senttiä kuukaudessa ja hurahtaa muiden ohi.

Neuvoloiden ja muiden käyrien mukaan ihan keskimittainen on, siksi noiden muiden pituus vähän ihmetytti toukokuussa.

ap

Vierailija
9/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli poika heinäkuussa 26 kg ja 120 cm ja oli elokuussa syntynyt. Koulu alkoi siis elokuussa. Vuosiahan siitä jo on ja on nyt kuitenkin n. 180 cm, sellainen keskipitkä.Itsekin kasvoin vasta ylemmillä luokilla vauhdikkaammin.

Vierailija
10/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuvuodesta syntynyt tuleva ekaluokkalaistyttö oli nyt mitatessa 126 cm ja 22 kg.

On kyllä aina ollut ikäisissään pisimmästä päästä ja kyllä eskarissa oli paljonkin noita tyttöä lyhyempiä poikia - ei poikasi minusta nyt niin poikkeavan lyhyt ole.

Vierailija
11/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis luokkani lyhin!

Minulle suositeltiin vuoden lykkäystä pienuuden takia!! Se oli ainoa syy, joten äitini ei suostunut siihen!

Tämä siis vuonna 85. Niin ja hyvin pärjäsin koulussa.

Ja ei sillä tosiaan ole mitään merkitystä minkä pituinen on. Eräs poikakin oli mua vaan hieman pidempi ja hän oli yläasteella luokkamme pisin poika!

Vierailija
12/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on suuri sydän, ulkokuorella ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
13/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis luokkani lyhin! Minulle suositeltiin vuoden lykkäystä pienuuden takia!! Se oli ainoa syy, joten äitini ei suostunut siihen! Tämä siis vuonna 85. Niin ja hyvin pärjäsin koulussa. Ja ei sillä tosiaan ole mitään merkitystä minkä pituinen on. Eräs poikakin oli mua vaan hieman pidempi ja hän oli yläasteella luokkamme pisin poika!

Miten on perusteltavissa, että fyysinen koko korreloisi koulussa pärjäämisen kanssa. Lapseni luokalla suurikokoisimmat ovat huonoimmin pärjääviä ja pienikokoisimmat oppilaat parhaiten pärjääviä. Tuokin on ihan sattumaa. Ei pituudella ole mitään merkitystä aivojen kehityksen kanssa.

Vierailija
14/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 189 cm, ei ole enää pienin.

Vierailija
15/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keharin äiti on samaa mieltä :)

Vierailija
16/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen takia ihmisiä arvostellaan kovinkin sanoin..

Ja lyhyys ei ole miehellä mitään hyvä pr:ää... ikävä kyllä ..

Vierailija
17/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on 7 lk ja oikeesti 20 cm muita lyhyempi.

Itse olen vain 150 cm ja mies 170 cm. Ei poika tule paljoa kasvamaan, ihan minimies.

Vierailija
18/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun soveltuvuustesteissä käytyäni sanottiin suoraan äidilleni, että suosittelemme vuoden lykkyä.

Äitini oli, että selvä se ja mikä on syy siihen, että voimme harjoitella.

Vastaus oli, että testit meni loistavasti, mutta kun on vaan niin pieni...

Äitini vaan totesi, että siinä tapauksessa tyttö menee kouluun. :D

Tais olla no.12

Vierailija
19/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät olleet muut päätä pidempiä, enkä ollut luokalle lyhyin, mutta ehkä 3:ksi lyhyin koko ala-asteen. Yläasteella ja lukiossa kasvoin, nyt 168,5 cm ja hieman keskimittaista naista pidempi siis.

Vierailija
20/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pojan ekaluokalle tulee parikin suunnilleen tuonkokoista poikaa. Toisen vanhemmat tosin ovat itämailta kotoisin, joten ehkä ovat keskimääräistä suomalaisia lyhyempiä. Mutta on niitä lyhyitä suomalaisiakin. Mitä väliä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi