Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani tulee olemaan luokkansa lyhin. 120cm, 20kg.

Vierailija
08.07.2012 |

En tiedä, mistä tuli mieleeni, mutta toukokuisessa kouluuntutustumispäivässä huomasin poikani olevan selvästi muita pienempi.

Olen kuvitellut, että poika on ihan tavallisen kokoinen tuleva seitsenvuotias. Täyttää elokuussa 7v.

Muut olivat jopa päätä pidempiä, tytötkin. Seisoivat rivissä opettajan edessä ja poikani oli koko luokan pienin. Ja siis niin selvä ero, että ihan häkellyin.

Poika on 120cm ja 20kg, kesäkuussa mitattu. Onko siis pieni teidän muiden ekaluokkalaisiin verrattuna vai asutaanko jättiläisten koulualueella?

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan siirappinen ajatus. Fakta on, että ulkokuori nähdään ensin ja sen takia ihmisiä arvostellaan kovinkin sanoin.. Ja lyhyys ei ole miehellä mitään hyvä pr:ää... ikävä kyllä ..

Kun on suuri sydän, ulkokuorella ei ole mitään merkitystä.

ja arvostelet ihmistä sen vuoksi kovin sanoin. Minä en tee niin, eikä kukaan tuttavanikaan.

t. lyhyen, maailman upeimman miehen onnellinen vaimo

Vierailija
22/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt olen aivan keskikokoinen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

128cm 26kg kesällä syntynyt. Pienin on luokallaan, mutta muutama muukin vain pari senttiä pidempiä. Osa tytöistä 150cm, pikkuiselle poika näiden rinnalla näyttää...

Vierailija
24/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun soveltuvuustesteissä käytyäni sanottiin suoraan äidilleni, että suosittelemme vuoden lykkyä. Äitini oli, että selvä se ja mikä on syy siihen, että voimme harjoitella. Vastaus oli, että testit meni loistavasti, mutta kun on vaan niin pieni... Äitini vaan totesi, että siinä tapauksessa tyttö menee kouluun. :D Tais olla no.12

Vierailija
25/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että ulkokuori nähdään ensin ja sen takia ihmisiä arvostellaan kovinkin sanoin.. Ja lyhyys ei ole miehellä mitään hyvä pr:ää... ikävä kyllä ..

Niin no sun sisäisessä maailmassa tää on faktaa. Itse en muista, että kukaan kaveri olisi haukkunut tapaamaansa miestä siitä, että se on liian lyhyt, jos on muuten hyvä tyyppi.

Sen sijaan esim. oikeinkirjoitussääntöjen puutteesta on tullut useamminkin sanomista.

Vierailija
26/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan siirappinen ajatus. Fakta on, että ulkokuori nähdään ensin ja sen takia ihmisiä arvostellaan kovinkin sanoin.. Ja lyhyys ei ole miehellä mitään hyvä pr:ää... ikävä kyllä ..

Mietipä hetki, mitä tuli sanottua. Mene vaikka peilin eteen ja sano tuo sama ääneen minä-muodossa, ei passiivissa. Nolottaako jo?

Vierailija
27/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen takia ihmisiä arvostellaan kovinkin sanoin.. Ja lyhyys ei ole miehellä mitään hyvä pr:ää... ikävä kyllä ..

Vierailija
28/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikaan pojistamme ei ollut 7-vuotiaana yhtään sen isompi. Esim. toinen nyt 12 -vuotiaana on lähes 160 cm, joten tuskin kovin pieneksikään jää.

Vierailija
29/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on loukkaavaa. Saa sanoa vertically challenged.

Vierailija
30/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkee uuden ihmisen näkee ensin pinnan. Turha sitä on kieltää. Ei se sydämellisyys kuule näy ulospäin.

Ja hyvä, että sulle kelpaa miehesi myös lyhyenä, monille ei kelpaa.

ja arvostelet ihmistä sen vuoksi kovin sanoin. Minä en tee niin, eikä kukaan tuttavanikaan.

t. lyhyen, maailman upeimman miehen onnellinen vaimo

[/quote]

Vierailija
31/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pitkään porukkaan lapsi sattuu. Minusta 120 cm ekalle menijä on ihan normaalikokoinen. Oma poikani kasvoi keskikäyrien yläpuolella, mutta oli silti ala-asteella luokkansa kymmenestä pojasta 3. lyhyin. Yläasteelle mennessä luokkatoverit vaihtuivat, ja kappas, poikani olikin silloin 3. pisin luokan (sattumalta taas) kymmenestä pojasta! Ja siis hänellä ei ollut mitään valtavaa kasvupyrähdystä siinä 6. ja 7. luokan välisenä kesänä.

Vierailija
32/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kyllä joskus aikuistuu, mutta joillekin miehen pituus on merkittävä seikka myöhemminkin.

Vierailija
33/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole koskaan arvostellut ketään ulkonäön perusteella. Juuust :D

Vierailija
34/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä väitin, että arvostelen??? Jokainen meistä kun näkee uuden ihmisen näkee ensin pinnan. Turha sitä on kieltää. Ei se sydämellisyys kuule näy ulospäin. Ja hyvä, että sulle kelpaa miehesi myös lyhyenä, monille ei kelpaa.

Useamman kuin yhden kysymysmerkin käyttäminen tulkitaan keskustelupalstoilla epäkohteliaaksi käytökseksi. Kuule-sanan käyttäminen lauseessa antaa kirjoittajasta lapsellisen ja sivistymättömän vaikutelman.

P.S. En valinnut puolisoani siksi, että hän "kelpaa" minulle, vaan siksi että hänellä on niin paljon hyviä ominaisuuksia.

Vierailija
35/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmät miehet pärjäävät paremmin työmarkkinoilla.

Vierailija
36/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole koskaan arvostellut ketään ulkonäön perusteella. Juuust :D

Älä yritä tehdä moraalittomasta asiasta sallittua sillä perusteella, että muutkin tekevät moraalittomuuksia. Punaista päin ajaminen ei ole sallittua, siksi että joku joskus ajaa punaisia päin. Ihmisen arvosteleminen ulkonäön peruseteella ei osoita korkeaa moraalia eikä hyviä tapoja, vaikka joku joskus alentuukin niin tekemään.

Vierailija
37/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömän epäkohteliaasti sanottu

Ihan älyttömän pieni,varsinkin pojaksi Taisi olla 5-vuotiaana meidän poika tuon kokoinen

-ohis

Oonko mä jotenkin vajaa kun en tajua mikä tässä nyt niin epäkohteliasta oli? Tuon aikaisemman kirjoittajan kokemusten perusteella poika on pieni. Entä sitten?

Itse en niin järjettömän pienenä pidä. Meillä tyttö menee vasta eskariin ja on 125cm pitkä. Sen verran kuitenkin olen tytön kavereita ja muita saman ikäisiä katsonut että selväksi on tullut että tuon ikäisillä (ja varmasti myös vuoden päästä) pituuksissa on todella isoja eroja. Ihan normaalimittaiselta poikasi vaikuttaa.

Vierailija
38/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kyllä joskus aikuistuu, mutta joillekin miehen pituus on merkittävä seikka myöhemminkin.

..miksi ei olisi?

-ohis

Vierailija
39/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan tutkittu juttukin että esim. palkka korreloi miehen pituuden kanssa Pidemmät miehet pärjäävät paremmin työmarkkinoilla.

tässä kohtaa voimme sitten kysyä, että onko se oikein. Ei ole. Meidän tulee kaikin keinoin taistella sitä vastaan, että annamme epäolennaisten asioiden vaikuttaa päätöksiimme. Kun tiedostamme asian, voimme tehdä sille jotain.

Vierailija
40/136 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..miksi ei olisi?

-ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä