Lempi koirarotusi peukutusketju
Peukku ylös tykkään
Peukku alas en tykkää
Mä aloitan :) Saksanpaimenkoira
Kommentit (189)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:16"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:05"] Mammoilla on huono koiramaku. :P [/quote] Mietin juuri, että täällä on varmaan nyt paljon miehiä, koska jotkut karseat rotikat ja muut saa yläpeukkua ja pienet ihanat söpöt koirat saa alapeukkuja. [/quote] Pienet ihanat söpöt koirat. Voi vittu viekää ne kusiset kävelevät sohvatyynynne helvettiin räkyttämästä katukuvasta. T. 156cm/42kg nainen joka omistaa karsean rotikan<3 ps. Mun karsea elukka osaa sentään käyttäytyä eikä länkytä remmissä kuin mielipuoli kaikelle vastaantulevalle. Pps. Ostakaa nyt saatana edes oikeita koiria.
[/quote]
Heh, koomista. :D
Ajatteleekohan se koirakin samalla tavalla? Miksi mä sain omistajaksi tuollaisen kääpiökokoisen kusisen sohvatyynyn, kun muilla rotikoilla on raavaat, tatuoidut ja katu-uskottavat miehet hihnan toisessa päässä? Nyt mun pitää aina olla puolustamassat tuota kääpiötä, kun nuo muut oikean kokoiset omistajat koirineen saa olla ihan rauhassa... Ja sitten tuolla kääpiöomistajalla on vielä tosi ärsyttävä räkytys ainakin palstakirjoittelun perusteella!
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 11:35"]
Olisi mukava kuulla näitten alapeukkujen taustoja. Miksi snautseri ja terrierit saa alapeukkuja.. ehkä, kun ovat monesti vain oman perheen koiria, eivät välitä vieraista. Harva varmaan omaa rotua alapeukiuttaa. Tai jotkut räksyttää. Snautserit ei tosin räksytä, kääpiöt enemmän. Koiran näköiset husky ym. Lapinkoira saa yläpeukkuja. No nekin kyllä haukkuu.. kertokaapa?
[/quote]
Snautsereista ei moni tykkää ulkonäön vuoksi, sen olen huomannut ja kuullutkin. Terriereilläkin on sellainen ärsyttävän pikkukoiran maine.
Olen muuten lähiaikoina huomioinut, että todella monissa koirakieltomerkeissä on kuvana joko snautserin näköinen koira tai sitten dobermann, lisääköhän tämä negatiivista fiilistä rotua kohtaan kun tulee aina esille negatiivisessa valossa?
Omassa lähiympäristössä ainakin esim. keskikokoisia snautsereita näkyy kyllä äärimmäisen harvoin, joten tuskin ainakaan henk.koht. kokemusta on,vaan enemmänkin mielikuvia.
[/quote]
Kaikki terrierit eivät ole pieniä, guuglaa airedalenterrieri. :)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 08:58"]
Beagle
[/quote]
Meillä myös beagle, metsästyskäytössä :)
Mä olen antanut alapeukkua niille roduille, joista en tykkää. Syyt ovat: Vaikeahoitoinen turkki, luonne ja liika jalostus... Kokemusta on monista koiraroduista. Koko ei mulla ole se merkityksellisin asia. Tykkään mm. Rotikoista, shelteistä ja vaikkapa kleinspitzeistä (vaikka ne pystykorvina usein paljon haukkuvatkin, mistä taas en niin välitä)
Tanskalaisruotsalainen pihakoira.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 11:35"]Olisi mukava kuulla näitten alapeukkujen taustoja. Miksi snautseri ja terrierit saa alapeukkuja.. ehkä, kun ovat monesti vain oman perheen koiria, eivät välitä vieraista. Harva varmaan omaa rotua alapeukiuttaa. Tai jotkut räksyttää. Snautserit ei tosin räksytä, kääpiöt enemmän.
Koiran näköiset husky ym. Lapinkoira saa yläpeukkuja. No nekin kyllä haukkuu.. kertokaapa?
[/quote]
Mä en tykkää snautsereista enkä terriereistä. Riittääkö? Ihan sama haukkuuko vai ei, ei vaan osu omaan koiramakuun. Pää nyt pois sieltä perseestä, ei tarvitse hermostua siitä että joku alapeukuttaa sun rakkia
[/quote]
Pakko kysyä, mutta voitko todella yleistää? Esim. Tiibetinterrieri vs. Bostoninterrieri? Ovat ulkonäöllisesti aivan erilaisia ja luonteelta varmastikin toisistaan poikkeavia.
Labradorinnoutaja, musta sellainen :)
Mun mielestä täällä on nyt ihan turha kenenkään loukkaantua, jos oma lempirotu saa alapeukkuja. Ei kaikki tykkää kaikista. Itse en antanut alapeukkuja, mutta yläpeukutin rotuja, joista tiedän jotakin ja pidän rodusta. Jätin huomiotta ne rodut, joista en tiedä mitään ja pelkän ulkonäön perusteellahan ei koiraa voi arvioida.
Jokainen rotu on kuitenkin johonkin käyttötarkoitukseen sopiva ja sen takia hyvä itselle. Itselläni itälaika, joka on metsästyskäytössä ja aivan ihana rotu myös seura- ja perhekoirana. Kaikki ei tästä rodusta kuitenkaan pidä, oli kokemusta tai, mutta olkoon kaikilla omat mielipiteensä eikä tarvitse loukkaantua :)
"Perustele miksi alapeukutat tätä rotua" on vähän sama, kuin pitäisi perustella miksi pidän enemmän bruneteista, kuin blondeista.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 11:35"]Olisi mukava kuulla näitten alapeukkujen taustoja. Miksi snautseri ja terrierit saa alapeukkuja.. ehkä, kun ovat monesti vain oman perheen koiria, eivät välitä vieraista. Harva varmaan omaa rotua alapeukiuttaa. Tai jotkut räksyttää. Snautserit ei tosin räksytä, kääpiöt enemmän. Koiran näköiset husky ym. Lapinkoira saa yläpeukkuja. No nekin kyllä haukkuu.. kertokaapa? [/quote] Mä en tykkää snautsereista enkä terriereistä. Riittääkö? Ihan sama haukkuuko vai ei, ei vaan osu omaan koiramakuun. Pää nyt pois sieltä perseestä, ei tarvitse hermostua siitä että joku alapeukuttaa sun rakkia [/quote] Pakko kysyä, mutta voitko todella yleistää? Esim. Tiibetinterrieri vs. Bostoninterrieri? Ovat ulkonäöllisesti aivan erilaisia ja luonteelta varmastikin toisistaan poikkeavia.
[/quote]
Kaipa tuo tarkoittaa oikeita terriereitä. Kuten kaikki koiraihmiset tietää, tiibetinterrieri ei ole terrieri vaan paimenkoira.
Novascotian noutaja