Lempi koirarotusi peukutusketju
Peukku ylös tykkään
Peukku alas en tykkää
Mä aloitan :) Saksanpaimenkoira
Kommentit (189)
En hermostunut. Kysyin ihan asiallisesti. Yleensä ihmisillä on joku syy kokea asiat niinkuin kokevat. Ja siihen "ettei iske" on varmaan joku syy. Itse alapeukutin saksanpaimenkoiraa, koska itseni ja koirani kimppuun on sellainen hyökännyt. Parhaimmillaan upeita koiria, mutta rasitteena luonteissa vihaisuutta ja salakavaluutta. Lisäksi terveystilanne on huono ja karkeakarvaisten koirien ystävänä en voisi sietää sitä karvanlähtöä mikä sakuilla on.
Tälläisiä konkreettisia syitä olisi mukava kuulla.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:02"]En hermostunut. Kysyin ihan asiallisesti. Yleensä ihmisillä on joku syy kokea asiat niinkuin kokevat. Ja siihen "ettei iske" on varmaan joku syy. Itse alapeukutin saksanpaimenkoiraa, koska itseni ja koirani kimppuun on sellainen hyökännyt. Parhaimmillaan upeita koiria, mutta rasitteena luonteissa vihaisuutta ja salakavaluutta. Lisäksi terveystilanne on huono ja karkeakarvaisten koirien ystävänä en voisi sietää sitä karvanlähtöä mikä sakuilla on.
Tälläisiä konkreettisia syitä olisi mukava kuulla.
[/quote]
Piti lainata tuota 75
Akita mm. Hatchiko elokuvassa oleva koira
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 11:53"]
Jo on vihamielistä sakkia tässä keslustelussa.
[/quote]
Nää lemmikkikeskustelut on aina tällaisia, saavat kaikki v-mäisimmät tyypit kaivautuvat esiin koloistaan.
Jalostaminen on sairasta. Voi perkele mikä älämölö siitä lähtisi, jos tuo toiminta aloitettaisiin nykypäivänä.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:16"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 10:05"] Mammoilla on huono koiramaku. :P [/quote] Mietin juuri, että täällä on varmaan nyt paljon miehiä, koska jotkut karseat rotikat ja muut saa yläpeukkua ja pienet ihanat söpöt koirat saa alapeukkuja. [/quote] Pienet ihanat söpöt koirat. Voi vittu viekää ne kusiset kävelevät sohvatyynynne helvettiin räkyttämästä katukuvasta. T. 156cm/42kg nainen joka omistaa karsean rotikan<3 ps. Mun karsea elukka osaa sentään käyttäytyä eikä länkytä remmissä kuin mielipuoli kaikelle vastaantulevalle. Pps. Ostakaa nyt saatana edes oikeita koiria.
[/quote]
Heh!
Koira ehkä osaa käyttäytyä, mutta emäntä käyttäytyy erittäin huonosti ja kiroilee kuin kuka tahansa muukin kaltaisensa sivistymätön ja aggressiivinen WT-luuseri.
Metsästyslininen labradorinnoutaja
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 11:35"]
Olisi mukava kuulla näitten alapeukkujen taustoja. Miksi snautseri ja terrierit saa alapeukkuja.. ehkä, kun ovat monesti vain oman perheen koiria, eivät välitä vieraista. Harva varmaan omaa rotua alapeukiuttaa. Tai jotkut räksyttää. Snautserit ei tosin räksytä, kääpiöt enemmän. Koiran näköiset husky ym. Lapinkoira saa yläpeukkuja. No nekin kyllä haukkuu.. kertokaapa?
[/quote]
Snautsereista ei moni tykkää ulkonäön vuoksi, sen olen huomannut ja kuullutkin. Terriereilläkin on sellainen ärsyttävän pikkukoiran maine.
Olen muuten lähiaikoina huomioinut, että todella monissa koirakieltomerkeissä on kuvana joko snautserin näköinen koira tai sitten dobermann, lisääköhän tämä negatiivista fiilistä rotua kohtaan kun tulee aina esille negatiivisessa valossa?
Omassa lähiympäristössä ainakin esim. keskikokoisia snautsereita näkyy kyllä äärimmäisen harvoin, joten tuskin ainakaan henk.koht. kokemusta on,vaan enemmänkin mielikuvia.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 11:35"]
Olisi mukava kuulla näitten alapeukkujen taustoja. Miksi snautseri ja terrierit saa alapeukkuja.. ehkä, kun ovat monesti vain oman perheen koiria, eivät välitä vieraista. Harva varmaan omaa rotua alapeukiuttaa. Tai jotkut räksyttää. Snautserit ei tosin räksytä, kääpiöt enemmän. Koiran näköiset husky ym. Lapinkoira saa yläpeukkuja. No nekin kyllä haukkuu.. kertokaapa?
[/quote]
Snautsereista ei moni tykkää ulkonäön vuoksi, sen olen huomannut ja kuullutkin. Terriereilläkin on sellainen ärsyttävän pikkukoiran maine.
Olen muuten lähiaikoina huomioinut, että todella monissa koirakieltomerkeissä on kuvana joko snautserin näköinen koira tai sitten dobermann, lisääköhän tämä negatiivista fiilistä rotua kohtaan kun tulee aina esille negatiivisessa valossa?
Omassa lähiympäristössä ainakin esim. keskikokoisia snautsereita näkyy kyllä äärimmäisen harvoin, joten tuskin ainakaan henk.koht. kokemusta on,vaan enemmänkin mielikuvia.
[/quote]
Kaikki snautserit kokoon katsomatta ovat mielestäni aika näyttäviä ja hyvän näköisiä trimmattuna (makuja tosin on monia). Tuolla ulkona vastaan tulevat snautserikarvakasat taas näyttävät usein joltain kirppusäkeiltä. työläs pitää turkki oikeanlaisena ja räjähtäneessä turkissa tämä rotu on aika puistattavalta
Tämä ketjun idea meni kokonaan piloille, kun piti ruveta perustelemaan. Mä olen aina tykännyt isoista koirista, jo lapsuuden kodissa koirat olivat isoja. En ole koskaan oppinut pitämään pienistä räksyttäjistä, siksi alapeukut pikkukoirille ja muille äänekkäille, esim. lapinkoiralle, sheltille ja suomenpystykorvalle. Alapeukut myös lättäkuonoille ym. sairaaksi jalostetuille.
Jo on vihamielistä sakkia tässä keslustelussa.