Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on paniikkihäiriö ja olen syrjäytynyt, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
07.07.2012 |

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vapautuisit peloista ja löytäisit ystävän? t yksi uskova

Oi,ihanaa, nyt kyllä tuli ihan itku, että joku vielä välittää tässä kylmässä maailmassa :)

ap

ps. olen miettinyt uskonjuttuja paljon viime aikoina, mutta koska en pääse yksin minnekkään, niin kirkolliset jutut ovat jääneet vain ajtuksen asteelle.

Vierailija
62/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi,ihanaa, nyt kyllä tuli ihan itku, että joku vielä välittää tässä kylmässä maailmassa :) ap ps. olen miettinyt uskonjuttuja paljon viime aikoina, mutta koska en pääse yksin minnekkään, niin kirkolliset jutut ovat jääneet vain ajtuksen asteelle.

tässä ja nyt, ilman _mitään_ vaatimuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö itse mikä on iheuttanut paniikkihäiriösi? Kannattaa mennä asian alkulähteille niin moni asia ehkä selventyy, helpotusta en lupaa. ONNEKSI sullaon kuitenkin mies joka jokseenkin ymmärtätää! Mun mieheni nimittäin väheksyy mun paniikkikohtauksia "kuvittelet vaan" joten mulla ei oo ketään kelle puhua tästä. Ja itseasiassa oon varma että kaikki omat kohtaukseni alkoivat mieheni ja anoppini toimesta.

Tsemppiä ja voimahali sinulle :) Koulukiusaaminen, vanhempien pilkkaus ja hyljeksiminen, ystävien puute, pelko hyväksikäytöstä, ahdistus ja pitkäaikainen masennus, stressi ja burnout suurimpia syitä... ap

Kuulostaa tosi kauhealta.

Siitä kuinka saamaton ja kiittämätön ihminen olen. Olen patalaiska ja äitini puhuu minulle todella rumasti usein ym. ym. Vanhempani vertaavat minua usein siskooni. Siskoni on kauniimpi, ihanampi, työteliäämpi. Siskon kanssa äitini viettää paljon aikaa, nytkin lähti sinne taas viikoksi. Meillä käy kerran vuodessa pakosta lapseni synttäreillä. Tekstissäni paistaa varmaan katkeruus, myönnän, että sitä olenkin...

miten upea ihminen pohjimmiltaan olet. On hänen omaa puutteellisuuttaan, ettei hän osaa olla tasapuolinen lapsilleen. Ymmärrän, että tuollainen on varmasti jättänyt haavoja.

Juu, tiedän, että hän ei ole ihan terve, hän on luultavasti narsistinen tai sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Mutta hän ei itse näe käytöksessään ongelmaa, ja isäni ja siskoni hänen käytöksensä täysin hyväksyvät.

Vierailija
64/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö itse mikä on iheuttanut paniikkihäiriösi? Kannattaa mennä asian alkulähteille niin moni asia ehkä selventyy, helpotusta en lupaa. ONNEKSI sullaon kuitenkin mies joka jokseenkin ymmärtätää! Mun mieheni nimittäin väheksyy mun paniikkikohtauksia "kuvittelet vaan" joten mulla ei oo ketään kelle puhua tästä. Ja itseasiassa oon varma että kaikki omat kohtaukseni alkoivat mieheni ja anoppini toimesta.

Tsemppiä ja voimahali sinulle :) Koulukiusaaminen, vanhempien pilkkaus ja hyljeksiminen, ystävien puute, pelko hyväksikäytöstä, ahdistus ja pitkäaikainen masennus, stressi ja burnout suurimpia syitä... ap

Kuulostaa tosi kauhealta.

Siitä kuinka saamaton ja kiittämätön ihminen olen. Olen patalaiska ja äitini puhuu minulle todella rumasti usein ym. ym. Vanhempani vertaavat minua usein siskooni. Siskoni on kauniimpi, ihanampi, työteliäämpi. Siskon kanssa äitini viettää paljon aikaa, nytkin lähti sinne taas viikoksi. Meillä käy kerran vuodessa pakosta lapseni synttäreillä. Tekstissäni paistaa varmaan katkeruus, myönnän, että sitä olenkin...

miten upea ihminen pohjimmiltaan olet. On hänen omaa puutteellisuuttaan, ettei hän osaa olla tasapuolinen lapsilleen. Ymmärrän, että tuollainen on varmasti jättänyt haavoja.

Juu, tiedän, että hän ei ole ihan terve, hän on luultavasti narsistinen tai sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Mutta hän ei itse näe käytöksessään ongelmaa, ja isäni ja siskoni hänen käytöksensä täysin hyväksyvät.

Vierailija
65/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikkihäiriöön liittyen?

Vierailija
66/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy kohdata ne pelot ja altistaa itseäsi, sillä ne pelot lähtee. Tuo on todella ärsyttävä neuvo, tuota miehenikin jatkuvasti hokee!

ap

Vierailija
67/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy kohdata ne pelot ja altistaa itseäsi, sillä ne pelot lähtee. Tuo on todella ärsyttävä neuvo, tuota miehenikin jatkuvasti hokee! ap

sillä ne pelot lähte... ;))

Vierailija
68/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan myöhemminkin. Vaikka et ikinä pääsisi mihinkään kirkkoon niin Jumala ei ole sinua hyljännyt eikä unohtanut, Hän tulee sinne missä sinä olet.

Jos sinulla on Raamattu niin psalmeista löytyy ihania ja rohkaisevia kohtia pelkäävälle ihmiselle.

Tänään tuli Radio Deistä Nina Åströmin uusia lauluja Avoin taivas -nimiseltä CD:ltä. Tämä ei ole mikään mainos, vaan ne koskettivat minua kovasti.

Ole siunattu ja samoin se toinen, joka pyysit rukousta, Herra tuntee teidät ja tietää tarpeenne missä olettekin.

t se uskova

Oi,ihanaa, nyt kyllä tuli ihan itku, että joku vielä välittää tässä kylmässä maailmassa :)

ap

ps. olen miettinyt uskonjuttuja paljon viime aikoina, mutta koska en pääse yksin minnekkään, niin kirkolliset jutut ovat jääneet vain ajtuksen asteelle.

Vierailija
69/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan myöhemminkin. Vaikka et ikinä pääsisi mihinkään kirkkoon niin Jumala ei ole sinua hyljännyt eikä unohtanut, Hän tulee sinne missä sinä olet. Jos sinulla on Raamattu niin psalmeista löytyy ihania ja rohkaisevia kohtia pelkäävälle ihmiselle. Tänään tuli Radio Deistä Nina Åströmin uusia lauluja Avoin taivas -nimiseltä CD:ltä. Tämä ei ole mikään mainos, vaan ne koskettivat minua kovasti. Ole siunattu ja samoin se toinen, joka pyysit rukousta, Herra tuntee teidät ja tietää tarpeenne missä olettekin. t se uskova

Oi,ihanaa, nyt kyllä tuli ihan itku, että joku vielä välittää tässä kylmässä maailmassa :) ap ps. olen miettinyt uskonjuttuja paljon viime aikoina, mutta koska en pääse yksin minnekkään, niin kirkolliset jutut ovat jääneet vain ajtuksen asteelle.

onko tämä laulu siinä Nina Åströmin levyllä?

Tämä on kaunis laulu!

Vierailija
70/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan myöhemminkin. Vaikka et ikinä pääsisi mihinkään kirkkoon niin Jumala ei ole sinua hyljännyt eikä unohtanut, Hän tulee sinne missä sinä olet. Jos sinulla on Raamattu niin psalmeista löytyy ihania ja rohkaisevia kohtia pelkäävälle ihmiselle. Tänään tuli Radio Deistä Nina Åströmin uusia lauluja Avoin taivas -nimiseltä CD:ltä. Tämä ei ole mikään mainos, vaan ne koskettivat minua kovasti. Ole siunattu ja samoin se toinen, joka pyysit rukousta, Herra tuntee teidät ja tietää tarpeenne missä olettekin. t se uskova

Vierailija
71/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat hienosti jäsentää omaa oloasi ja peilata sitä muihin, kiitos voimahaleista! Olen itse siis paniikkihäiriöinen ja samalla alalla töissä kuin sinäkin. Ja tosiaankin syksy mietityttää kuinka palata töihin 2kk päästä!

Sinua neuvoisin parantamaan välejä siskoosi. Itselläni ei ole sisaruksia, heitä kovasti olisin kyllä kaivannut! Voimahaleja sinullekin! T: 46

Vierailija
72/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy kohdata ne pelot ja altistaa itseäsi, sillä ne pelot lähtee. Tuo on todella ärsyttävä neuvo, tuota miehenikin jatkuvasti hokee! ap

sillä ne pelot lähte... ;))

Niimpä :D

Vierailija
73/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kaikki sanoittanut 105 v Hilja Aaltonen, häneltä ei elämänkokemusta puutu :)

Vierailija
74/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kaikki sanoittanut 105 v Hilja Aaltonen, häneltä ei elämänkokemusta puutu :)

t. ei ap

Vierailija
75/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat hienosti jäsentää omaa oloasi ja peilata sitä muihin, kiitos voimahaleista! Olen itse siis paniikkihäiriöinen ja samalla alalla töissä kuin sinäkin. Ja tosiaankin syksy mietityttää kuinka palata töihin 2kk päästä! Sinua neuvoisin parantamaan välejä siskoosi. Itselläni ei ole sisaruksia, heitä kovasti olisin kyllä kaivannut! Voimahaleja sinullekin! T: 46

Voih kiitos sinulle kauniista sanoista ja tuesta!!

Siskon ja minun välit ovat ihan ok, paniikkihäiriöni oikeastaan pahenikin vuosi sitten radikaalisti, kun siskoni muutti kauemmas meistä, vaikka konkreettista apua hänestä ei ikinä ole ollutkaan. Hän myös ymmärtää minua ja saan häneltä vertaistukea, koska hänellä myös paniikkihäiriö. Sisko on minulle todella tärkeä, mutta äidin käytös syö paljolti välejämme (lähinnä minun, koska en voi hänelle tunteistani puhua) ja välillä minusta tuntuu, kuinka siskoni nauttii tilanteesta, kun hän saa olla vanhempien silmäterä. Hänen välittämisensä on siis melko teennäistä ja pinnallista välillä, tai ainakin siltä tuntuu. Hän myös asettuu aina äidin puolelle kaikessa, mikä myös syö sisarussuhdettamme.

ap

Vierailija
76/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat hienosti jäsentää omaa oloasi ja peilata sitä muihin, kiitos voimahaleista! Olen itse siis paniikkihäiriöinen ja samalla alalla töissä kuin sinäkin. Ja tosiaankin syksy mietityttää kuinka palata töihin 2kk päästä! Sinua neuvoisin parantamaan välejä siskoosi. Itselläni ei ole sisaruksia, heitä kovasti olisin kyllä kaivannut! Voimahaleja sinullekin! T: 46

Voih kiitos sinulle kauniista sanoista ja tuesta!! Siskon ja minun välit ovat ihan ok, paniikkihäiriöni oikeastaan pahenikin vuosi sitten radikaalisti, kun siskoni muutti kauemmas meistä, vaikka konkreettista apua hänestä ei ikinä ole ollutkaan. Hän myös ymmärtää minua ja saan häneltä vertaistukea, koska hänellä myös paniikkihäiriö. Sisko on minulle todella tärkeä, mutta äidin käytös syö paljolti välejämme (lähinnä minun, koska en voi hänelle tunteistani puhua) ja välillä minusta tuntuu, kuinka siskoni nauttii tilanteesta, kun hän saa olla vanhempien silmäterä. Hänen välittämisensä on siis melko teennäistä ja pinnallista välillä, tai ainakin siltä tuntuu. Hän myös asettuu aina äidin puolelle kaikessa, mikä myös syö sisarussuhdettamme. ap

nyt pitää mennä. Hyvää yötä!

-toinen paniikkihäiriöstä kärsivä

Vierailija
77/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tähän nyt sähköpostin, jos haluat vaikka vaihtaa ajatuksia. Tai jos joku toinenkin paniikkihäiriöinen kiinnostui juttelemaan ja auttamaan sitä kautta toisiamme :)

lantligadrommar@gmail.com

minunkin täytyy mennä nukkumaan, öitä ja kiitokset kaikille kerrankin asiallisesta keskustelusta!!

t. ap

Vierailija
78/80 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriö on käytännössä sitä, että alkaa pelätä pelkoa itseään. Silloin jo aavistus tai oletus pelosta laukaisee pelon ja muuttaa pelkän aavistuksen oikeaksi peloksi. Se näyttää tarkoittavan sitä, että aavistus osui oikeaan.

Muttamutta. Kun aavistus aiheuttaa pelon, niin aavistus onkin pelon aiheuttaja, ei vain sen ennakoija.

Ihan oikeasti ainoa tapa saada tilanteeseen otetta on kohdata pelko, siis pelon tunne ja tajuta, että se menee ohi.

Itselläni ilmenneisiin paniikkioireisiin auttoi kaikkein parhaiten se tieto, että paniikkihäiriötilanteessa et ole heikoilla. Päin vastoin: keho on silloin niin virittäytynyt taistelemaan, että jos jotain vaarallista oikeasti tapahtuu, olet vahvoilla: aistisi ovat terävämmät, adrenaliini virtaa ja lihaksesi ovat toimintavalmiit räjähtävään toimintaan.

Ota tuo tunne vastaan sellaisena kuin se on: et olekaan välttämättä pulassa, oletkin valmis taistelemaan SILTÄ VARALTA että käykin ilmi että olet pulassa.

Älä tietenkään ala taistella missä tahansa, ei se sitä tarkoita. :)

Aloita pienistä peloista. Hengitä rauhallisesti, kun paniikin tunne tulee. Jos et pahenna itse tilannetta ajattelemalla että nyt tulee paha paikka, adrenaliinin määrä putoaa kahden minuutin kuluttua. Silloin nuo oireet alkavat lievittyä. Hengitä koko ajan rauhallisesti syvään sisään ja ulos. Erityisesti rauhallinen uloshengitys on signaali, että nyt on lupa rauhoittua.

Kaksi minuuttia tuntuu pitkältä ajalta, mutta se menee ohi... noin kahdessa minuutissa. Ehdit hengittää sinä aikana kymmenkunta...viisitoista rauhallista hengitystä. Kokeile vaikka laskea niitä. Laske kahteenkymmeneen asti, varmuuden vuoksi.

Pelon tunne hälvenee kun adrenaliini alkaa hiipua. Silloin kannattaa vähän heilutella jäseniä. Jos olet yksin tai turvallisessa seurassa, kokeile ravistella niitä (julkisella paikalla se voi tuntua hölmöltä). Sillä tavalla kehosi rentoutuu nopeammin etkä jää jumittamaan lihaksia, kun siinä paniikin aikana tulee vaistomaisesti jännitettyä koko kehoa.

Pelon kohtaaminen ilman valmistautumista voi pahentaa tilannetta. Pelon kohtaaminen valmistautuneena taas toimii toisin päin.

Vierailija
79/80 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
80/80 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin luonnehäiriöinen äiti.

Siskoni kanssa yrittänyt parannella välejä, ei onnistunut kumpaankaan.

Nyt molempiin välit poikki, ja olo helpompi.

Ei ole pakko roikkua sairaissa ihmisissä, vaikka olisivatkin sukulaisia. Näin pysyy itsellä mielenrauha.

Siunausta elämiinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi