Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut perheet lymyilevät rannalla varjossa ja vaatetettuina...

Vierailija
06.07.2012 |

...kalkkilaivan kapteeneina? Jotkut aneemiset ja epäfyysisen vetämättömän arat isätkin paita päällä vähäverisen oloisena. Onko aurinko NIIN paha että pitää viettää kesää aralla zombiemeiningillä? Kommentoikaa, etenkin te aurinkoa ankarasti ja angstisesti välttelevät perheenäidit ja -isät, koska olen kiinnostunut mikä on filosofianne ja fobianne, kun olette niin mahdottoman pelokkaita auringonoton ja normaalin, vapautuneen auringossa touhuilun suhteen. Ei se normaali terve rusketus teitä tai lapsianne tapa. Melanomariski on olematon, kunhan ette polta ihoanne usein. Antakaa itsellenne ja lapsillenne lupa nauttia auringosta ja kesästä !

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa enkä ota aurinkoa siksi. Haluan sileän ihon myös vanhempana. Lapsilla oli ennen tätä viikkoa pitkähihaiset pihaleikeissä. Nyt oli pakko vaihtaa t-paitaan kun on niin kuuma. Miehen iho palaa herkästi,samaa tuntuu olevan lapsillakin. Vaatteilla saa hyvän suojan aurinkoa ja ötököitä vastaan. Ei käydä uimarannalla kuin uimasaa. Luulisin että aurinkovarjon alla olijat tulevat rannalle viilentymään. En itsekään nauti auringonpaahteesta.

Vierailija
22/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonotto ja liiallinen ihon grillaaminen todellakin vanhentaa ihoa, mutta eihän sitä ole pakko uskoa. Melanoomariski on myös ihan todellinen.

Aika moni suomalaisista omistaa ihotyypin, joka palaa helposti auringossa. Itse saatan olla varjossa rannalla, koska en jaksa jatkuvasti läträtä 50-kertoimisen aurinkorasvan kanssa, se on aivan hirveää tahmaa. Isoja suojakertoimia on pakko käyttää, olen tänäkin kesänä jo polttanut nenäni, vaikka oli 30 suojakertoimena. Olen myös polttani itseni Suomen kesässä pilvisellä säällä ilman suoria auringonsäteitä. Yleensä en ota aurinkoa, mutta en varsinaisesti sitä välttelekään mutta tiedän että jo 15-minuutinkin oleilu auringossa keskipäivällä saattaa polttaa ihoni mikäli vahvoja suojakertoimia ei ole.

Minua ei kiinnosta yhtään mitä muut ihmiset ajattelevat vitivalkoisesta ihostani. Itse olen mieluummin valkoinen kuin rumaksi ruskettunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei ole syy siihen että olen varjossa.

Palan herkästi, en rusketu. Kuten myös osa lapsista.

Olen jonkinasteisesti allergien auringolle, pidempi auringossa oleilu saa ihon rakkuloille ja kutiavaksi.

Lisäksi kärsin migrenistä, jota kirkas valo (myös aurinko) provosoi.

Vierailija
24/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja ihmettelen suuresti vastuuntunnottomia ääliövanhempia jotka oleskelevat lapsiensa kanssa auringossa. Niukkakin auringonotto muuttaa ihon korpuksi muutamassa vuodessa ja nostaa melanomariskin erittäin suureksi. Vain valkoinen iho on valkoihoiseksi syntyneellä kaunis ja ihmettelen suuresti niitä jotka typerästi ja erittäin vaarallisesti haluavat päivettyä, edes kevyesti. Lapsien paikka on aina, siis Aina, varjossa ja vaatteet päällä ja hellehattu päässä, ei koskaan auringossa. Pojallenikin ostin aikoinaan pitkähihaisen ja -lahkeisen kokouimapuvun, tosin hän nyt murrosiän kynnyksellä poltti sen suutuspäissään.

sanot siitä, että lasten allergioihin ja iho-ongelmiin erikoistunut lääkäri MÄÄRÄSI 5 kk:n ikäiselle lapsellemme aurinkoa -ilman suojavoiteita- aloittaen 10 min per puoli. Ja suorassa auringonpaisteessa. Aikaa lisättiin vähitellen noin viitisen minuuttia kerrallaan. Syynä atooppinen iho. Jos nyt taas ei oltais niin mustavalkoisia tässäkään asiassa. Eihän veden juontia tai ruisleivän syöntiäkään hulluna vältellä, vaikka liika-annostuksena ovat vahingollisia...

Vierailija
25/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin on paras perheen lastenkin välttää aurinkoa, jos jompikumpi vanhemmista on sairastunut. Tai muita ihosairauksia esim. vitilgoa jne.

Vierailija
26/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun mielummin varjossa. Tulee vaan tukala olo. En nyt kuitenkaan ihan tunnista itseäni kuvauksestasi, sillä kyllä mulla voi jopa bikinit olla päällä =D Valkoinen olen kyllä.

Vierailija
27/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa mutta minulla ei ole lapsia. Käymme miehen kanssa uimarannalla, mies ottaa aurinkoa ja minä en. Syy siihen on se, että palan tosi herkästi, ja kuten sanoit, melanoomariski on olematon _kunhan ette polta ihoanne usein_. No, minä polttaisin heti jos ottaisin aurinkoa.

Sedältäni leikattiin kaksi viikkoa sitten melanooma, seuraava leikkaus on heinäkuun lopussa kun olikin levinnyt.

Ei siis innosta hankkia varta vasten syöpää.

Vierailija
28/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonnostani kalpea. Minulla on pisamia ja punasävyiset hiukset luonnostaan. En juuri koskaan rusketu, palan helposti.

Haluan olla terve vanhanakin, ja ihovaurioiden sekä syövän risku on minulla pigmentistäni johtuen suurempi.

Lisäksi nahkaiseksi korventuneet rusketusaddiktit ovat jotenkin kamalan luonnottomia, mutta se heille sallittakoon. Omapahan on asiansa aikuisten ihmisten itsensä pilata ja rypistää.

Tiesitkö että kaikki auringon säteilystä johtuvat ihovauriot jäävät ihon "muistiin" loppuiäksesi? Teininä kun kerran paloit punaiseksi, ne vauriot jäivät pysyväksi. Onneksi olkoon.

Kannattaisi lukea lisää säteilyn haitoista ja suojautumiselta.

Tosin luulen että olet TROLLI tai sitten varsin sakea tapaus.

Vierailija
29/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähisukulaisista isällä, sedällä ja siskolla on ollut melanooma (2 hiestä menehtynyt), niin kyllä se kalpeaksi vetää.

Vierailija
30/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran paha aurinkoihottuma tulee itselleni ja pojille, että mieluummin olen vaatteet päällä, kun raavin itseäni ja poikiani!

Vierailija
31/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkeiän kynnykselläkin sileäihoinen eikä mikään rusina.

Vierailija
32/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti lapsille.

Ja ruskea iho on jopa ruma. Joten miksi pitäisi. D-vitskut saa purkista

Vierailija
33/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä palan helposti, enkä muutenkaan tykkää paahteesta. Tosin aika harvoin olen rannalla ärsyttämässä sinua ;) Ja kyllä, käytän aurinkovoiteita ja palan silti. Sorry ihan hirveen paljon!!!!

Vierailija
34/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aurinogn vaara.

On muitakin ihosyöpätyyppejä, joilla riskiä nostaa palamisen sijaan ( vai lisäksi? en ole ihan varma) elinikäisnen uv-altistuksen määrä.

Vierailija
35/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloinkin päivetys näyttää sellaiselta laikukkaalta ja ihan kuin epäaidolta. Minulla on myös vitiligoa jonkin verran ja siskoja sekä äitinäni katsoessa, tiedän sen vain lisääntyvän iän myötä.

Vierailija
36/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloinkin päivetys näyttää sellaiselta laikukkaalta ja ihan kuin epäaidolta. Minulla on myös vitiligoa jonkin verran ja siskoja sekä äitinäni katsoessa, tiedän sen vain lisääntyvän iän myötä.

Vierailija
37/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palan helposti ja päätä alkaa särkeä, varsinkin ilman hattua. Enkä ole vuosien etsimisenkään jälkeen löytänyt mitään kivaa hattua... joten pysyn varjossa. Lapsi on siellä vedessä polskimassa, hänellä on isänsä iho eli ei pala.

Vierailija
38/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ruskettuneiden keskellä olen mielelläni oma valkoinen itseni.

Vierailija
39/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkaa helposti pyörryttää auringossa, joten viihdyn paremmin varjossa. Lisäksi minulta on jo leikattu ihosyöpä. Katselen silti mielelläni vettä eikä olisi reilua, ettei muu perhe pääsisi rannalle.

Vierailija
40/55 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysintoilijasiskoni (55v) ei halua ottaa aurinkoa, koska hänestä aurinko on epäterveellistä.

Itse otan aurinkoa, mutta suojelen lapsiani.