Kiva yllätys, teini oli käyttänyt lomamatkalla
puhelimen data-ominaisuutta, tiedonsiirto ulkomailla 57€ ja tekstareita ja puheluita aika monta, voi saatana.
Sanoin sille lentokentällä että ottaa sen pois päältä ja muistutin vielä perillä, ei näköjään totellut.
Saa maksaa kuukausirahastaan sen.
Kommentit (26)
Teinin lasku on kaikkiaan 89€, olin niin vihainen tuosta datapuolesta, 57€ että laitoin sen vain ap viestiin.
Lasku on yleensä alle 30€ ja eihän tuo nyt mikään valtava ole, mutta olen periaatteesta vihainen koska teini ei totellut, meillä ei toisten puhelimia tutkita, luotin poikaan.
Oletko varma, että datasiirto ei ollut pois päältä?
PAljonko se matka maksoi?
Ai niin, sen maksoi tietenkin jokin ulkopuolinen taho.
Summaa olennaisempaa on se, että teini ei tehnyt, niin kuin oli sovittu. Vanhemman on ihan hyvä tuolloin näyttää, että seurauksia on, ja musta on hyvä ratkaisu, että teini maksaa kulut omasta pussistaan.
ja sille joka mietti, että kun teini joutuu ihan itse huolehtimaan jo - sille teinillehän sanottiin asiasta monta kertaa, jos silloin ei osaa oikeita nappeja ihan itse painella niin ole vielä valmis käyttämään kännykkää.
Aikuisuuteen kuuluu sekin, että itse näkee vaivaa pelkän sanomisen lisäksi. Eli kännykkä ap:n käteen ja tarkistus, sillä tuosta olisi selvitty. Mutta kun nykyvanhemmat ei itse tee mitään, vain sanovat.
että ilman vanhempien tarkastuksia osaa hoitaa asian. Kyse ei ole mistään nykyvanhempien laiskuudesta vaan siitä, että iän myötä vastuu kasvaa ja siihen vastuuseen pitää oppia. Jos teini-ikäinen ei lukuisista kehoituksista huolimatta osaa itse toimia niin ei siinä kauheasti auta vanhempien jatkuva kontrollointi. Eikä teini-ikäinen saa olla niin aloitekyvytön, että kaikki pitäisi tarkistaa kädestä pitäen moneen kertaan. Juuri niin kasvattaa niitä pullamössölapsia.
Taida olla minäkään valmis käyttämään kännykkää, kun en tiedä mitä nappia pitäisi painaa, jotta saisin lasten, tai edes omasta puhelimesta datan pois.
Käviköhän meille noin? Moneen kertaan muka tarksitimme puhelimen asetukset, ettei ulkomailla tulisi yllätyslaskua - mutta tulipa kumminkin. Taisi olla samaa suuruusluokkaa kuin ap:n lapsella. Ehkäpä sitten juuri tuo gps syynä. Ja ihan aikuisia ollaan. puhelimesta en tiedä onko symbian vai mikä. Kaikkia ei kaikki puhelimen hienoudet yms ominaisuudet niin kiinnosta.