Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla suhteellisen hyvä rahatilanne: myyttekö hyväkuntoiset lasten vaatteet ja lelut vai viettekö hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
13.10.2024 |

Itse olen keskituloinen ja vien kaiken hyväkuntoisen hyväntekeväisyyteen. Ainoastaan kalliit lasten hankinnat, kuten stokke tripp trapit ja lastenvaunut olen myynyt.

Ihmettelen välillä instassa, kun todella hyvätuloiset vaikuttajat  myyvät lasten tuotteita, vaikka ovat saaneet ne suurimmaksi osaksi ilmaiseksi. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan tutuille jos jotain haluavat ja loput vien roskiin. 

Vierailija
2/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin heitän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskiin heitän.

Muu on liian vaivalloista. Kuka välittää.

Vierailija
4/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen lahjoitan eteenpäin. Ostan myös pääosin käytettynä. 

Vierailija
5/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myynyt. Oon tosi tarkka rahasta ja haluan ns. rahoille vastinetta. Kun jonkun jutun myy, niin sen kustannus itselle pienenee. Oletan, että tästä syystä mulla on ok rahatilanne. 

Vierailija
6/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain isompaa/kalliimpaa myyn, suurimman osan annan hyväntekeväisyyteen ja huonot roskiin.

Vierailija
7/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan joko tutulle tai hyväntekeväisyyteen. En jaksa nähdä myymisen vaivaa. 

Vierailija
8/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan eteenpäin 

Vierailija
9/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot vaatteet Hm keräykseen ja hyvät vaatteet, tavarat ja lelut Hopelle. Myyminen on nykyään niin hankalaa, että en jaksa, kun taloudellisesti ei mikään pakko. Joskus yritin nettikirppiksellä, mutta ne kyselyt ja tolkuton määrä ohareita, niin ei kiitos.

Vierailija
10/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon myynyt. Oon tosi tarkka rahasta ja haluan ns. rahoille vastinetta. Kun jonkun jutun myy, niin sen kustannus itselle pienenee. Oletan, että tästä syystä mulla on ok rahatilanne. 

Mä lasken kustannuksiin myös ajan ja vaivan. Kirpparilla myyminen on harvoin sen vaivan arvoista, mieluummin vaikka harrastaa, tekee ruokaa tai näkee ystäviä sillä ajalla. Eri asia jos tienaisin vähemmän, ehkä. 

Vierailija
11/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloinen olen ja vien kierrätykseen.

Vierailija
12/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettu kavereille ja tutuille, joilla pienempiä lapsia. Ja loput sitten vaatteiden keräylaatikkoon. Muustan kun Muuramen lasten sängyt lahjoitettiin Facebookin kautta pois, en ollut ihan varma, että ymmärsikö ne hakijat, että saivat uutena yli pari tonnia maksaneet sängyn rungot.

Vierailija
13/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon vien hyväntekeväisyyteen vaatteita ja leluja.  Joskus jos on kertynyt enemmän, saatan ottaa kirpparipaikan.

Syöttötuolit, pinnasängyn yms.möin, mutta hinnat ei kyllä päätä huimanneet. 

Vierailija
14/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka paljon rahaa pitäisi olla ettei ne ole aina tiukoilla. Kun varallisuus lisääntyy, nousee yleensä myös elintaso vastaamaan sitä. Aina pyrin saamaan ensisijaisesti myytyä ja loput laitan kierrätykseen. En heitä hyvää tavaraa roskiin. 

Vierailija
15/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan enemmän kuin suurin osa palkansaajista, mutta ostan silti suurimman osan vaatteistani käytettynä. Parhaimmat saatan myydä käytön jälkeen kirppiksellä tai dallapessa. Saan niistä vielä lähes saman rahan minkä alunperin maksoin itsekin. Suurimman osan vien kierrätykseen. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot

Vierailija
16/18 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan kavereille/sukulaisille, jos huolivat. Tai sitten myyn.

Vierailija
17/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Saksassa: Frauen helfen Frauen on yhdistys, joka pitää yllä turvakoteja, ja sinne tarvitaan aina lastenvaatetta ja leluja, joten sinne annan. Myös IKEAn ihan yksinkertaisesta pinnasängystä olivat onnellisia, ostin siihen heille uuden patjan. Joskus menee tavaraa kiertoon sukulaisille, harvemmin myyn mitään.

Vierailija
18/18 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen annoin eteenpäin sukulaisille ja tutuille tai lahjoitin hyväntekeväisyyteen. Nyt olen alkanut myymään kirpparilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi