Miksi joillain ihmisisllä on olkavarressa sellanen "ympyrä-merkki"?
Kommentit (116)
Tuberkuloosia vastaan rokotetaan yhä lapsia, jos toinen vanhempi riskimaasta. Meidän kaikki kolme lasta on rokotettu, koska puoliso on kotoisin kehitysmaasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuberkuloosia vastaan rokotetaan yhä lapsia, jos toinen vanhempi riskimaasta. Meidän kaikki kolme lasta on rokotettu, koska puoliso on kotoisin kehitysmaasta.
Ilmeisesti käsivarteen.
Se on se Ilmestyskirjan pedon merkki.
Meidät pakkorokotettiin uudella, kokeellisella rokotteella. Siksi meistä tuli tällaisia. Mitään isorokkoa ei edes ollut, elinkelvottomat vain kuoli siihen, tavallinen flunssa.
Vierailija kirjoitti:
Meidät pakkorokotettiin uudella, kokeellisella rokotteella. Siksi meistä tuli tällaisia. Mitään isorokkoa ei edes ollut, elinkelvottomat vain kuoli siihen, tavallinen flunssa.
Isorokkorokote kehitettiin jo 1700-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä mummo syntynyt 1962. Se on isorokkorokote, joka jätti pyöreän jäljen. Siihen aikaan ei osattu pistää huomaamattomasti, niinkuin nykyään. Tehtiin jonkinlainen viilto, johon laitettiin taudinaiheuttajia. Siitä johtuu ikäisilläni oleva pyöreä jälki käsivarressa. Itselläni vasemmassa olkavarressa.
Minulla on vasemmassa olkavarressa kolme "pitkulaista " isorokon arpea siistissä kolmiossa.Ne tosiaan naarmutetiin siihen käsivarteen
Vasemmassa yläreidessä valkoinen "arpimonttu" Calmetesta
Myös mummo vm-57
.
Itsellä vasemmassa reidessä kaksi "komeaa" calmettemonttua ja vasemmassa olkavarressa isorokkorokotuksen "leimamerkki".Siihen kohtaan olen muuten saanut kaksi koronapiikkiä...on kuuleman mukaan helppo pistää.Kolmatta odotellaan tammikuun lopussa.
Ne montut ja leimamerkit olivat oman aikansa "rokotuspasseja"
Vierailija kirjoitti:
Mulla on reidessä, jostain rokotteesta kuulemma tullut. Oon syntyny -85.
Minulla myös. Syntynyt -72. Onkohan sinne piilotettu 5G?🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on reidessä, jostain rokotteesta kuulemma tullut. Oon syntyny -85.
Minulla myös. Syntynyt -72. Onkohan sinne piilotettu 5G?🤣
Luulen, että NMT-verkko sinne ympättiin😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkavarren jölki on isorokkorokotus ja reidessä vauvana saatu calmette eli tubirokotus.
Nuorilla ei pitäisi olla ollenkaan näitä jälkiä. En ole varma, mutta 73 syntyneillä on molemmat, sitten isorokko lopetettiin, mutta pitäisi googlata, milloin calmette on lopetettu.73 -syntyneellä pitäisi myös olla 2 calmettejälkeä,koska se annettiin silloin kerrallaan kahteen kohtaan.
On muuten vain mun tytöllä yksi calmettejälki reidessä ja se isorokko käsivarressa.
Katsoin myös neuvolakortista nuo. 73 syntynyt.
Tädilläni ( s. 1929 ) oli olkavarressa 6 tuollaista pyöreää länttiä. Muistan lapsena kysyneeni niistä saunassa ja hän sanoi niitä rokotusjäljiksi.
Erottuivat todella selvästi, eikä täti sen takia käyttänyt mielellään hihattomia mekkoja eikä paitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä mummo syntynyt 1962. Se on isorokkorokote, joka jätti pyöreän jäljen. Siihen aikaan ei osattu pistää huomaamattomasti, niinkuin nykyään. Tehtiin jonkinlainen viilto, johon laitettiin taudinaiheuttajia. Siitä johtuu ikäisilläni oleva pyöreä jälki käsivarressa. Itselläni vasemmassa olkavarressa.
Minulla on vasemmassa olkavarressa kolme "pitkulaista " isorokon arpea siistissä kolmiossa.Ne tosiaan naarmutetiin siihen käsivarteen
Vasemmassa yläreidessä valkoinen "arpimonttu" Calmetesta
Myös mummo vm-57
.
Itsellä vasemmassa reidessä kaksi "komeaa" calmettemonttua ja vasemmassa olkavarressa isorokkorokotuksen "leimamerkki".Siihen kohtaan olen muuten saanut kaksi koronapiikkiä...on kuuleman mukaan helppo pistää.Kolmatta odotellaan tammikuun lopussa.
Ne montut ja leimamerkit olivat oman aikansa "rokotuspasseja"
Kesäisin minihameiden ja mikrohousujen aikaan olivat helposti tarkistettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Tädilläni ( s. 1929 ) oli olkavarressa 6 tuollaista pyöreää länttiä. Muistan lapsena kysyneeni niistä saunassa ja hän sanoi niitä rokotusjäljiksi.
Erottuivat todella selvästi, eikä täti sen takia käyttänyt mielellään hihattomia mekkoja eikä paitoja.
50-luvulla tehtiin kolme länttiä
Itsellä kaksi rinkulaa,toinen tehty vauvaiässä ja toinen koulussa tehty uusinta.
Olin Immolassa 1982 sissikompaniassa Rokettiin samaan aikaan 2käsivarteen ja 2 perskannikoihin Osa pyörtyi jonossa En tiedä mitä laittoivat Elossa ollaan Vieläkin
Asiantuntia kirjoitti:
Kysymyksessä on isorokkorokotteen jättämä jälki. Itsellä on kolme arpea toisissaan kiinni, joillain saattaa olla yksi hieman isompi arpi. Reidessä on kaksi arpea vastasyntyneenä annetusta muista rokotteista. Kiitos noiden isorokkorokotteiden, isorokkoa ei enää esiinny maailmassa vapaana. Kahdessa tutkimuslaitoksessa on eläviä kantoja, mutta niidenkin hävittämisestä on puhuttu. Isorokko tappoi miljoonia ihmisiä ja se oli todella pelätty tauti.
Itsellä aivan samanlaiset (V -64)
Vierailija kirjoitti:
Ovat hyvässä muistissa ne laastarikokeet ja calmetoinnit.
Siinä samassa luokassa tytöt ja pojat pyllyt paljaina odottamassa rokotusta.
Samalla tavalla tehtiin se rokotuksen tarkastuskin (60-luvun alussa).
-50/-60 luvuilla tehtiin tosiaan näin,eikä sitä paksua neulaakaan välillä vaihdettu.
Vierailija kirjoitti:
Myös Itä-Euroopassa tuberkuloosia löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat hyvässä muistissa ne laastarikokeet ja calmetoinnit.
Siinä samassa luokassa tytöt ja pojat pyllyt paljaina odottamassa rokotusta.
Samalla tavalla tehtiin se rokotuksen tarkastuskin (60-luvun alussa).
-50/-60 luvuilla tehtiin tosiaan näin,eikä sitä paksua neulaakaan välillä vaihdettu.
Siihen aikaan ei niistä voinut myöskäänl millään tavalla kieltäytyä.
Olen luullut sen olevan poliorokote. Minulla se oli, tai siis kaipa vieläkin on, ylhäällä reidessä. Olen syntynyt 50-luvun lopulla.
Mullakin on jälki, olen syntynyt 1967